Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door omaylie »

Ik gok een week geleden, aangezien de gemeente Aalsmeer spreekt over een pilot van zes maanden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Vinny »

Kansloos project is bewezen kansloos :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door sirvinniei »

Liever vraagafhankelijk vervoer dan niks.
Ik heb geen onderschrift
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

Er was een optie voor verlenging van nog eens 6 maanden, maar denk dat het afgelopen is. De webpagina over OV op maat, waar CXX naar doorlinkt wordt niet meer gevonden.
TheAgedGamerYt
Berichten: 214
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TheAgedGamerYt »

Gewoon 171 Weer via Seringenpark en 357, 358 via Floraholland en Hornmeer. Kleine Moeite.
Roeland
Berichten: 2258
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Roeland »

Het RAR heeft advies uitgebracht voor het vervoerplan 2023: https://rar.vervoerregio.nl/pagina/2022 ... iezen-2022
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

Inkorten van 347/348 vanuit de regio tot Amstelveen busstation komt ook weer boven drijven. Overstappen op lijn 25 is blijkbaar het adagio. Alsof die zo betrouwbaar is. En moet je verder dan Zuid ri. Centrum, mag je nogmaals overstappen op 5 of 357 ri. Leidseplein. Het wordt er niet beter op.

Op deze manier krijg je denk ik een deel van je passagiers niet terug…….
Hensepens
Berichten: 109
Lid geworden op: do 12 nov 2015, 23:31

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Hensepens »

Denk het ook niet. Wanneer je al zo lang in de bus zit en dan ook nog eens 1 of 2 keer moeten overstappen ga je kijken naar (niet OV) alternatieven.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TLP »

Eén ding is echter wel duidelijk: net als elders in het land is een verlenging van de beschikbaarheidsvergoeding noodzakelijk om niet met 30% te gaan afschalen. Als die vergoeding verlengd wordt zal er weinig gebeuren. Anders zal Den Haag voor alle gevolgen verantwoordelijk worden gehouden. Leuk is anders, maar voor de vervoerders kennelijk een onontkoombaar iets, helaas. Al is het enigszins verwonderlijk dat men in de Zaanstreek kennelijk voornemens is om wel terug te keren naar een 100%-dienstregeling, wat blijkt uit het RAR-advies voor die concessie.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik denk dat heel veel samenhangt met het soort klanten in de bus. Als in Zaanstreek veel meer volbetalers in de bus zit, kom je sneller op de oude inkomsten. Binnen Amstelland heb je veel afhankelijkheid van Schiphol en internationale reizigers. Daar kan het grote verschil zitten.

Zeeland, Friesland en GD hebben heel veel scholieren in de bus en dan heb je financieel een slechtere herstelcurve. Hierdoor denk ik dat de landelijke regeling niet werkt zoals ie nu is vormgegeven, maar dat men naar een beschikbaarheidsvergoeding moet kijken in relatie tot soort klanten.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Vinny »

De Reizigers Advies Raad stelt daarom voor om de oude route van lijn 358 door
de Hornmeer te herstellen. De loopafstanden van deze wijk naar bushalte Zwarteweg zijn echt veel te
groot. Hemelsbreed valt een deel van Hornmeer nog onder de 800 meter, maar de looproute heeft
veel rechte hoeken waardoor de hele wijk meer dan 1 km van Zwarteweg ligt.
Eén bruggetje aanleggen kan al erg helpen:
Afbeelding

In plaats van langs drukke doorgaande wegen loopt de reiziger door een rustig parkje. Behoorlijk wat aantrekkelijker ook. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

Zijdelweg (N521) afgesloten van 16 juli t/m 22 juli met nogal wat consequenties voor het busvervoer Uithoorn - Amstelveen - Amsterdam.

- lijn 347/348 rijden niet.
- ook lijn 274 rijdt niet.
- richting Amsterdam rijden alleen de lijnen 357/358.
- pendellijnen 947/974 nemen delen van de routes 347/348/274/174 over.
- de N47 rijdt wel, maar tot Elandsgracht

https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/afl ... weg-(n521)
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TLP »

Ik begrijp niet helemaal waarom lijn 947 niet verder kan rijden naar de Sportlaan en lijn 174 binnen Uithoorn naar de Arthur van Schendellaan. Beide haltes hebben namelijk een keermogelijkheid in de vorm van een rotonde (ook op de turborotondes bij de N201 kan prima gekeerd worden). Voor de Grote Beer zet de gemeente Amstelveen nog een eigen busje in, maar het hele noordwesten van Uithoorn is tijdens de omleiding verstoken van openbaar vervoer. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. :s
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door diederickx »

Precies mijn gedachten. Het zal wel weer zuinig moeten.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

CXX had ook de 947 door kunnen laten rijden ri. Amsterdam/Centrum. Scheelt weer een overstap en Grote Beer zou ook gewoon aangedaan kunnen worden door deze lijn. Weliswaar moet lijn 947 een flinke omweg maken via de Legmeerdijk, maar dat moet hij als pendellijn nu ook. Passagiers uit Uithoorn zijn dus al langer onderweg, maar moeten ook nog verplicht overstappen, na de flinke omweg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Meltrain »

Doorrijden naar Amsterdam kost extra geld, personeel en materieel. In een tijd van personeelstekorten en bezuinigingen is dat wellicht niet mogelijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Vinny »

Je vergeet te melden dat er met deze optie te weinig reizigers het openbaar vervoer uitgejaagd worden, waardoor er minder makkelijk kan worden bezuinigd door verder in het aanbod te snijden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TLP »

"Let op: sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer." :mrgreen:
Meltrain schreef: za 09 jul 2022, 17:34 Doorrijden naar Amsterdam kost extra geld, personeel en materieel. In een tijd van personeelstekorten en bezuinigingen is dat wellicht niet mogelijk.
Er bestaat ook nog zoiets als een beperkte actieradius van de beperkte hoeveelheid elektrische (gelede) bussen. Dan nog kan er minimaal voor gezorgd worden dat alle gaten die tijdens zo'n omleiding ontstaan opgevuld worden waar mogelijk. De rijtijd per rit neemt met hooguit 5 minuten per rit toe, maar dat is nog steeds een besparing van ruim 50% ten opzichte van de rijtijden van ritten naar de Elandsgracht.
sneltram
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door sneltram »

Misschien dat Centrum Amsterdam wellicht wat ver is, maar tot Busstation Amstelveen zou wel erg prettig zijn. Je ziet dat daar flink wat 'verversing' is van je reizigers. Het is ook een logische bestemming. Ik kan mij niet voorstellen dat je het busstation niet haalt qua actieradius, als je hele traject tot Centrum Amsterdam al vervalt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Meltrain »

TLP schreef: za 09 jul 2022, 18:38 Dan nog kan er minimaal voor gezorgd worden dat alle gaten die tijdens zo'n omleiding ontstaan opgevuld worden waar mogelijk.
Dat ben ik met je eens. Het is belangrijker om ervoor te zorgen dat er tenminste overal een bus komt dan om alle rechtstreekse verbindingen in stand te houden.
Uiteraard moeten er wel goede aansluitingen komen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
IIVQ
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door IIVQ »

Een klein tipje van de interne sluier: deze weg is door de provincie nog maar heel kort geleden afgekeurd, en dat is pas enkele weken geleden bekend geworden bij Connexxion, toevallig samen met nog wat andere korte-termijn omleidingen ivm de zomer-werkzaamheden bij Amsterdam Zuid. Dat was te kort tijd om een volledig nieuwe dienstregeling en vooral werkpakketten uit te werken.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TLP »

Ik begrijp dat de werkzaamheden een spoedgeval zijn, maar dan nog snap ik niet waarom niet minimaal alle gaten opgevuld konden worden, door de 947 door te laten rijden naar de Sportlaan en de 974 door te laten rijden tot de Arthur van Schendellaan. Beide doortrekkingen vereisen 5 minuten extra rijtijd. Voor lijn 947 kom je dan volgens mij uit op 50% aan DRU-besparing en lijn 974 kan zo te zien met één bus een halfuursdienst rijden. Hoe moeilijk is het dan om werkpakketten hiervoor in elkaar te sleutelen?

Doorrijden naar een knooppunt is strikt gezien niet nodig en zolang de aansluitingen goed zijn naar mijn idee ook niet zo'n probleem. Maar het is toch reëel om te verwachten dat alle haltes die redelijkerwijs bediend kunnen worden, daadwerkelijk bediend worden, omleiding of niet?

Ik vraag me trouwens af waar de 947 na de Poortwachter gaat keren. Bij de spoorwegovergang een paar keer steken, bij de Beneluxbaan via het linksafvak keren of zelfs helemaal doorrijden tot de Sportlaan?
IIVQ
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door IIVQ »

TLP schreef: zo 10 jul 2022, 18:38Hoe moeilijk is het dan om werkpakketten hiervoor in elkaar te sleutelen?
Best wel moeilijk.

Even in perspectief plaatsen: Het door de computer laten maken van omlopen van sommige vestigingen duurt 3 dagen, en diensten ruim een week. Dan moeten de roosters en allerlei afbouwwerk bij, dat kost ook zo dagen (hand)werk.
Ik weet niet hoe lang een pakket op deze vestigingen draait. Ik weet wel dat er een andere oplossing was gekozen als er meer voorbereidingstijd was.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Remco1989 »

Per vandaag zijn op Schiphol lijn 341&397&N97 richting Amsterdam verplaatst naar de halte (b15 wordt uiteindelijk b17) van 185&369(gvb) de 185&369(gvb) zijn verplaatst naar halte b17-b19.

Dit ivm het verkoopbusje dat onder de brug staat.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Milco »

Heeft het GVB dit geregeld? Bij de haltes zelf staan de DRIS-panelen uit en hangen A4’tjes met de lijnen die er stoppen :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten