Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

Wat dat laatste betreft: zodra het busstation Zwarteweg een feit is, zullen 357/358 niet meer over het veilingterrein riiden, maar halteren op nieuw aan te leggen haltes op de Legmeerdijk. Lijn 171 zou dan de noordkant van de veiling (Zwarteweg) gaan bedienen, zo heb ik het in ieder geval begrepen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Vinny »

Dat was eerst wel het plan maar volgens mij is de bouw van de haltes geschrapt omdat het te duur werd bevonden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

Dat zou best eens kunnen, Vinny, want het probleem lag hem in het feit, hoe de halte aan de overzijde van de Legmeerdijk (richting Amstelveen) bereikbaar te maken. Dat moest dan met een tunnel of een viaduct over de weg, wat natuurlijk dure oplossingen zijn. Passagiers via de weg over laten steken op de Legmeerdijk is geen optie.

Er zou gekeken kunnen worden of de bussen misschien gebruik kunnen maken van de rotonde op het veilingterrein om te halteren, maar dan zal de rotonde aangepast moeten worden en dat is eigen terrein van de veiling.

Ik heb daar verder niks meer over gelezen, alleen dat haltes maken op de Legmeerdijk “moeilijk” lag.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Vinny »

Ja als ze met enorm oversized oplossingen op de proppen komen (een fly-over bouwwerk over de Legmeerdijk met rolstoeltoegankelijke liften :shock: ) dan is het natuurlijk niet heel vreemd dat er iemand op staat die dat te duur gaat vinden :X

Het probleem is zo makkelijk op te lossen:
https://goo.gl/maps/FBb33aaRWVEgwJ778

Deze ingang openstellen voor het busverkeer van- en naar de veiling zodat je vlak voor de hoofdingang gewoon een bushalte zonder toeters en bellen kunt aanleggen. Maar dat is waarschijnlijk te weinig fancy voor de beleidsmakers :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Meltrain »

fred1954 schreef: Er zou gekeken kunnen worden of de bussen misschien gebruik kunnen maken van de rotonde op het veilingterrein om te halteren, maar dan zal de rotonde aangepast moeten worden en dat is eigen terrein van de veiling.
Ik weet niet waar die haltes gepland waren, maar letterlijk voor de bloemenveiling ligt een VOP over de Legmeerdijk: https://www.google.nl/maps/@52.2577713, ... 384!8i8192

Overigens komt er wel een fietstunnel bij de kruising Legmeerdijk / N196: https://www.noord-holland.nl/Onderwerpe ... et_project
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Vinny »

Ik weet niet waar die haltes gepland waren, maar letterlijk voor de bloemenveiling ligt een VOP over de Legmeerdijk:
Maar als er een bushalte komt dan worden hier te veel voetgangers verwacht en wordt zowel de doorstroming als de veiligheid een probleem. Vandaar dat er een ongelijkvloerse oplossing was bedacht.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

Overigens waren de haltes gepland tussen de hoofdingang en de huidige fly-over voor de bloemenkarren over de N231, waarbij, als er een keuze zou worden gemaakt voor een fly-over voor o.a. buspassagiers, deze naast de huidige “karretjes” fly-over zou komen.

Maar te duur........ :(
TLP
Berichten: 1556
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TLP »

Ik ga iets proberen.
Jurre schreef:@Jurre
Er mag iets aan de reclame van Iveco 2718 gedaan worden: in ieder geval aan de voorkant en de linkerzijkant is de bestickering niet goed bevestigd, want diverse randjes flapperen. Liever zou ik de reclame helemaal weg zien, al kan ik me voorstellen dat dit te ver gaat. :mrgreen:
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Jurre »

Ik lees en antwoord wanneer ik tijd heb, maar lokquotes hebben hier een negatieve invloed op.

Overigens vallen busreclames buiten mijn scope.
TLP
Berichten: 1556
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TLP »

Het was te proberen. Bedankt voor je reactie in ieder geval.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Chrysa »

Dit soort dingen kan je überhaupt beter op Twitter gooien lijkt me. Grote kans dat die het naar de juiste persoon doorgezet krijgen.
TLP
Berichten: 1556
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TLP »

Tot nog toe heb ik wisselende ervaringen met de klantenservices van regionale vervoersbedrijven, ongeacht het kanaal waardoor ik mijn klacht verstuur. Daarnaast heb ik mijn Twitteraccount om diverse redenen al lang geleden verwijderd en vind ik het niet zo fijn om een nieuw account aan te maken, alleen maar om af en toe contact te hebben met een vervoersbedrijf. Dan krijg ik vooralsnog het idee dat communicatie via insiders op het forum effectiever verloopt wanneer mogelijk, nu dus even niet.
Desondanks blijf ik zoeken naar manieren om dit soort dingen op een prettige manier door te geven, tips zijn dan ook altijd welkom. :)
TLP
Berichten: 1556
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TLP »

Bus 9748 kwam ik gisteren met lijnkleur en oranje bestemmingstekst tegen. Hoe het gaat met de ombouw van andere ex-Schipholnetbussen weet ik niet, donderdag kwam ik er nog twee tegen met volledig witte displaytekst.
Wel was het lijnnummer wit, terwijl de bus op lijn 347 reed. :(
Sgb
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 27 jan 2020, 18:38
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Sgb »

Worden de lijnennetkaarten eigenlijk nog geprint?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Vinny »

Ze worden toch nog in bushokjes opgehangen, mag ik hopen? :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
rooddolfijn
Berichten: 729
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door rooddolfijn »

In de kerstvakantie 2019 ben ik in AML geweest en de nieuwe lijnennetkaart hangt er nog steeds niet. Lijn 180 rijdt volgens de lijnennetkaart nog steeds het traject P30 - Beechavenue v.v. :?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door n-evo »

TLP schreef:Bus 9748 kwam ik gisteren met lijnkleur en oranje bestemmingstekst tegen. Hoe het gaat met de ombouw van andere ex-Schipholnetbussen weet ik niet, donderdag kwam ik er nog twee tegen met volledig witte displaytekst.
Wel was het lijnnummer wit, terwijl de bus op lijn 347 reed. :(
Ook nog witte omlijstingen van de deuren zag ik toevallig. :)
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

Ben bang dat dat zo blijft n-evo. Ik vind het ook niet mooi, niet passen bij R-net.

@TLP: lijn 347 heeft een ook wit lijnnummer, dus dat klopt. :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Meltrain »

Ik reed woensdag achter een ex-Schipholnet Citea, maar die toonde gewoon de juiste lijnkleuren (volgens mij oranje voor lijn 347).
Eigenlijk zag ik zelfs pas dat het een ex-Schipholnet Citea was, nadat ik hem had ingehaald.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

Dat is ook de goede combinatie: geel/oranje lijnkleur met wit lijnnummer. Of dit een goed leesbare combinatie is, is een ander verhaal.
TLP
Berichten: 1556
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TLP »

Even geleden was hier in ieder geval nog medegedeeld dat er een onderzoek liep om de lijnnummers van de Elandsgracht-lijnen op de Citea's en Iveco's (terug) te veranderen van wit naar zwart...

Wat betreft de huisstijl ben ik het ook eens dat het niet echt netjes is, maar zolang er geen boete staat op het niet doorvoeren van een huisstijl tot een bepaalde hoogte, is de vervoerder vrij om niet meer kosten dan strikt noodzakelijk te maken.
TLP
Berichten: 1556
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TLP »

Wat zou er aan de hand zijn op de zuidelijke Amstelveenseweg dat de meeste bussen richting Amstelveen gedurende dit weekend tussen haltes VU Medisch Centrum en Kalfjeslaan 10 minuten vertraging oplopen? Dat stuk van de Amstelveenseweg staat in de middagspits nog wel eens vast tot aan de Van Nijenrodeweg maar meestal niet tot de Kalfjeslaan, tenzij er werkzaamheden zijn of een evenement is in het Amsterdamse Bos, maar over beide kan ik niets vinden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Milco »

De Beneluxbaan is dicht. Mede hierdoor rijdt de tram extra vaak en rijdt buslijn 55 tussen Amstelveen-Zuid en het Busstation.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
TLP
Berichten: 1556
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TLP »

Uiteraard. Waar een wegafsluiting in het weekend al dan niet voor kan zorgen... :X
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

In het afgelopen weekend was inderdaad de stadsroute Amsterdam - Amstelveen en verder v.v. via de Amstelveenseweg de enige fatsoenlijke manier om op je bestemming te komen. En dat was te merken ook..... :( Voorzover ik kon zien waren de verkeerslichten Kalfjeslaan ri. Amstelveen de boosdoeners. Die hadden m.i. wel wat ruimer afgesteld mogen worden gedurende afgelopen weekend. Ri. Amsterdam was het ook druk op de Amstelveenseweg, maar dat was nog te doen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten