Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
TLP
Berichten: 1274
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TLP »

"In mei 2021 is de busbaan naar verwachting klaar, in september 2021 geldt dat voor het hele project HOVASZ", aldus de provincie Noord-Holland. Tegen die tijd hebben we hopelijk nog beter zicht op het coronavirus, is er hopelijk een vaccin en kan de situatie rondom lijn 342 nog eens heroverwogen worden. Wat meehelpt is dat de geplande oplevering rond de zomer is, dat is vaak toch al een uitgelezen moment om wijzigingen door te voeren.
fred1954
Berichten: 3135
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

@sneltram, mee eens. In het oorspronkelijke vervoerplan 2021 was overigens ook gepland dat lijn 342 Mijdrecht - Schiphol v.v. zou gaan rijden en lijn 340 vanaf Uithoorn zou gaan rijden ri. Haarlem. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met het vervoerplan 2021 nu Corona de boel in de war schopt.
TLP
Berichten: 1274
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TLP »

TLP schreef: di 20 okt 2020, 17:51 Overigens is in dit document vanaf pagina 4 een beknopte samenvatting gegeven van de wijzigingen in de vervoerregio vanaf januari 2021.
In ieder geval geen permanente inkorting van de 347/348 tot de Poortwachter en de 341 tot Schiphol. De 347/348 worden zelfs niet ingekort tot Amstelveen Busstation. :D
mp623
Berichten: 36
Lid geworden op: di 27 mar 2018, 22:40

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door mp623 »

Ik zie niks over de 342 staan... Zou dit betekenen dat de lijn wellicht niet opgeheven wordt?
TLP
Berichten: 1274
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TLP »

Het enige wat ik in dit adviesdocument over lijn 342 vind is dat deze wel zou vervallen en zou worden overgenomen door lijn 198 die 4x/uur zou gaan rijden (of dat dan naar Schiphol Airport in plaats van tot Rijk zou zijn wordt mij niet eens duidelijk). Maar geen idee of dat dan ook daadwerkelijk doorgevoerd gaat worden.

Vanaf de tekentafel: de 342 zou wat dat betreft ook verlegd kunnen worden naar het Hortensiaplein en daar exploitatief gekoppeld worden aan de 357.
Roeland
Berichten: 1274
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Roeland »

Het RAR heeft advies uitgebracht over de uitgedunde dienstregeling voor 2021:
https://rar-vervoerregio.nl/pagina/20200110-adviezen
fred1954
Berichten: 3135
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

mp623 schreef: di 20 okt 2020, 22:19 Ik zie niks over de 342 staan... Zou dit betekenen dat de lijn wellicht niet opgeheven wordt?
Volgens dit artikel van NHnieuws wordt lijn 342 vooralsnog opgeheven:

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/274869/w ... -geschrapt
TLP
Berichten: 1274
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TLP »

Vervoerder Connexxion laat weten nog niet te kunnen reageren op de situatie, omdat het dagelijks bestuur van de vervoerregio nog officieel een besluit moet nemen. Dit besluit zal 26 oktober genomen worden.
Hoe kan dat als de eerstvolgende vergadering van het dagelijks bestuur op 5 november is?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 8088
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door trolly »

Omdat het punt geagendeerd is voor de vergadering van 26 november, gok ik. Is dat een probleem?
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 6332
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Milco »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat men met het routedeel Uithoorn - Mijdrecht gaat doen. Het oorspronkelijke plan was om dit traject van lijn 340 over te hevelen naar de 342, naar die wordt dus zeer waarschijnlijk opgeheven. Zal het betekenen dat lijn 340 dit deel behoudt of wordt het wellicht aan lijn 347 of 348 gekoppeld?
Medewerker Verloning bij USG People The Netherlands

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 05-03-2021
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 01-08-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 16531
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Meltrain »

trolly schreef: ma 26 okt 2020, 16:00 Omdat het punt geagendeerd is voor de vergadering van 26 november, gok ik. Is dat een probleem?
Wel als er op 26 oktober een besluit moet worden genomen. :mrgreen:
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 8088
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door trolly »

Ah, dat verandert de zaak inderdaad. Wellicht wordt het besluit er dan vandaag al bij ingelaste vergadering doorheen gejast?
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________
Jurre
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Jurre »

Milco schreef: ma 26 okt 2020, 16:05 Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat men met het routedeel Uithoorn - Mijdrecht gaat doen. Het oorspronkelijke plan was om dit traject van lijn 340 over te hevelen naar de 342, naar die wordt dus zeer waarschijnlijk opgeheven. Zal het betekenen dat lijn 340 dit deel behoudt of wordt het wellicht aan lijn 347 of 348 gekoppeld?
Lijn 340 blijft (tijdelijk) doorrijden naar Mijdrecht.
fred1954
Berichten: 3135
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

@Jurre: Het vervallen van de 242 en vervangen door spitslijn 274 (Mijdrecht - st.Zuid) is dat ook van de baan?
TLP
Berichten: 1274
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TLP »

Aangezien het plan is om alle spitslijnen op te heffen lijkt me dat van wel. Welke gevolgen dat heeft voor de haltevoering van lijn 347/348 ten noorden van de Poortwachter vraag ik me wel af.

Lijn 274 zou overigens beginnen/eindigen op het Amstelplein, vandaar ook het lijnnummer om de relatie met lijn 174 aan te geven.
fred1954
Berichten: 3135
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

@TLP: Je hebt gelijk: de 274 zou Amstelplein - st. Zuid gaan rijden en 342 zou het routedeel Mijdrecht - Uithoorn overnemen en daarmee de 242 op dat traject overbodig maken.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 6332
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Milco »

Wat blijft er nu wel en niet rijden op de as Uithoorn - Amstelveen naast R-Net? De 199 zou deels de 174 overnemen in Amstelveen. En gaan ook de spitslijnen 244 en 255 vervallen?
Medewerker Verloning bij USG People The Netherlands

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 05-03-2021
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 01-08-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
TLP
Berichten: 1274
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TLP »

De 199 zou juist naast lijn 174, welke sowieso ongewijzigd blijft rijden, naar Amstelveen Busstation gaan rijden. Of dat doorgaat is mij echter niet duidelijk.

Als alle spitslijnen opgeheven worden, gaan de 244 en 255 dus vervallen.
fred1954
Berichten: 3135
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

Net mail gehad van CXX:

De voordeuren gaan weer open!

Net als bijna alle inwoners van Nederland, ziet ook het OV de gevolgen van de coronacrisis. Minder mensen maken gebruik van het OV en het dragen van een mondkapje is verplicht. Ook instappen bij de buschauffeur en daarbij een kaartje kopen was lange tijd niet mogelijk.
Maar gelukkig hebben we goed nieuws! Onze bussen worden voorzien van een aantal aanpassingen, waaronder het plaatsen van cabineschermen. Dankzij deze maatregelen kunnen de voordeuren van de bussen weer open. Dit betekent dat je vanaf maandag 2 november weer voorin kunt instappen. Ook is het dan weer mogelijk om een kaartje te kopen bij de buschauffeur. Wil je meer weten over de maatregelen die we nemen in onze voertuigen? Lees hier meer.

Verantwoord reizen
Nu de voordeuren weer opengaan, willen we zoveel mogelijk eenrichtingsverkeer creëren in de bus. Daarom willen we je vragen om voorin in te stappen en bij de midden- of achterdeur uit te stappen. Zo houden we het OV veilig. Bij open-instap op Schiphol en (deel)trajecten van lijnen 300 en 397 mag je natuurlijk altijd al via alle deuren instappen!

Graag zetten we de specifieke OV-reisafspraken nog even op een rijtje:
- Draag (vanaf 13 jaar) een mondkapje – al vóórdat je instapt
- Geef uitstappers de ruimte
- Houd zo veel mogelijk afstand op haltes en in de voertuigen
- Stap alleen uit bij midden- of achterdeuren
- Wees aardig voor elkaar! #doeslief
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 537
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Visgraatmodel »

Afbeelding
Van alle mooie plekken die ik heb gezien bracht het einde van mijn werkdag mij op Hoofddorp de Hoek :’) .

Weet iemand waarom Arriva gebruik maakt van een triest en zielig seperate busperron? De deuren van de Volvo’s passen echt wel op perronhoogte als die van Capacity’s.
Ik reis per OV naar werk waar ik mensen in vliegtuigen plaats.
Ik heb een oog voor handbagage koffers en dat oog ziet ze het liefst allemaal met een bagagelabel (profielfoto) het ruim in gaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 35067
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Daniel »

De deuren van die Volvo's zwaaien verder naar buiten bij het openen. Daarnaast betreft het toch echt een perronhoogte-dingetje: de perrons langs de Zuidtangent waren meen ik niet op standaard hoogte maar op een hoogte die een gelijkvloerse instap gaf in de Van Hools die er voorheen reden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tripel7
Berichten: 28
Lid geworden op: di 22 apr 2014, 11:38

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door tripel7 »

Correct, het is een hoogte ding, de oude citaros stonden er ook hoger op de poten voor, de Iveco's van de 341 en 340 pompen de vering ook omhoog bij zuidtangent haltes. Dit gebeurt normaal automatisch, en soms niet, of de bus besluit eigenwijs te zijn en toch weer te zakken. Maar de bussen van Arriva hebben daar een eigen halte om de deuren heel te houden.
mp623
Berichten: 36
Lid geworden op: di 27 mar 2018, 22:40

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door mp623 »

Uit een intern bericht.

Aanpassingen op hoofdlijnen:

Lijn 194 Alleen nog rijden op werkdagen tot ca. 19:00 uur (naar model van lijn 186)
Lijn 198 Tijdelijke lijn in plaats van 342 zolang HOVASZ niet gereed is
Lijn 244 (Tijdelijk) opheffen
Lijn 255 (Tijdelijk) opheffen
Lijn 287 (Tijdelijk) opheffen

Lijn 300 Frequentie op werkdagen overdag (tijdelijk) altijd 6’-dienst, zaterdag 10’-dienst en zondag 10’- dienst.

Lijn 340 Blijft rijden vanuit Mijdrecht (tijdelijk)
Lijn 341 (Tijdelijk) lagere frequentie tussen Hoofddorp Station en Airport (van 8 → 4x/uur)
(Tijdelijk) lagere frequentie in dal tussen Spaarne Gasthuis en Hoofddorp station

Lijn 342 (Tijdelijk) opheffen
Lijn 346 (Tijdelijk) lagere frequentie in spits
Lijn 356 (Tijdelijk) lagere frequentie in dalperiode van 10:00 – 15:30 uur (van 8 → 6x/uur)

Lijn 397 (Tijdelijk) lagere frequentie tussen Nieuw-Vennep en Airport (van 11 → 8x/uur) (Tijdelijk) lagere frequentie op zondag (van 6 → 4x/uur)

R-net (Tijdelijk) na 21:00 uur minder ritten per uur (= 15’-dienst op lijn 397, 30’-dienst op 340, 341, 346 347 bundel en 356)

Lijn 640 (Tijdelijk) opheffen
N47 Alleen rijden van donderdag t/m zaterdag
N95 Opheffen, dus alleen nog nachtnet op het kerntraject Knooppunt Noord – P30
TLP
Berichten: 1274
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TLP »

Eerlijk gezegd verbaast het me wel dat ze voor de verbinding Schiphol-Aalsmeer-Uithoorn hebben gekozen om lijn 198 vaker te laten rijden in plaats van lijn 342 naar het Hortensiaplein te verleggen (en lijn 198 op te heffen). Bij een koppeling met lijn 357 zou daarmee de bloemenveiling zonder overstap verbonden worden met Schiphol, wat zonder corona al het plan was na de opening van de busbaan. Bovendien is een R-netlijn met minder haltes in principe toch iets sneller dan een Schipholnetlijn, wat tegenwoordig buiten Schiphol ook niet echt meer het imago heeft van een snelle en frequente verbinding voor forensen.

Gaat de frequentieverlaging naar 6x/uur op lijn 340 trouwens niet door? Ook lijn 356 rijdt volgens mp623 alleen in de daluren 6x/uur. Aan de andere kant verwacht ik dat morgen het officiële vervoerplan openbaar wordt zodra het DB van de Vervoerregio deze vastgesteld heeft.
Jurre
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Jurre »

Lijn 198 staat symbool voor de tijdelijkheid van deze maatregel. Daarnaast blijft lijn 340 inderdaad 8x p/u rijden overdag.
fred1954 schreef: ma 26 okt 2020, 17:13 @Jurre: Het vervallen van de 242 en vervangen door spitslijn 274 (Mijdrecht - st.Zuid) is dat ook van de baan?
Nee, lijn 242 wordt nog steeds vervangen door lijn 274 (Uithoorn Amstelplein - Amsterdam Station Zuid). Wel is het zo dat halte Amstelveen Startbaan alleen nog door lijn 274 bedient gaat worden doordat deze halte voor R-net is uitgeruild met Grote Beer.
TLP schreef: ma 26 okt 2020, 23:21 De 199 zou juist naast lijn 174, welke sowieso ongewijzigd blijft rijden, naar Amstelveen Busstation gaan rijden. Of dat doorgaat is mij echter niet duidelijk.
Dit gaat ook gewoon door.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten