Pagina 168 van 194

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 22 okt 2021, 22:55
door Milco
Ik gok dat het systeem is overgezet naar een andere bus en dat men destijds het nummer nog niet gewijzigd had. ;)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 30 okt 2021, 19:23
door Hainje
Die Ebusco's van de Zuidtangent hebben echt een ziek chille wegligging zeg! DAYUM! :shock:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 10 nov 2021, 07:04
door Milco
Van nieuwe lijnen per 13 december is op de website van Connexxion al een dienstregeling te vinden. Zo heb ik al gezien dat lijn 255 tussen Amsterdam Bijlmer en Haarlem terugkeert *bus*

Oh ja, een vroege rit van lijn 357 richting Aalsmeer krijgt het lijnnummer 257…

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 10 nov 2021, 11:44
door BusOV40
Ik zie de dienstregeling niet staan op de site. Heb je er een link van?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 10 nov 2021, 11:49
door fred1954
Gewoon op Connexxion.nl bij dienstregeling lijnnummer intoetsen (255 of 257) en datum veranderen in een datum na 12 december en dan komt de dienstregeling van betreffende lijn naar boven……

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 10 nov 2021, 17:41
door TheAgedGamerYt
Milco schreef: wo 10 nov 2021, 07:04 Van nieuwe lijnen per 13 december is op de website van Connexxion al een dienstregeling te vinden. Zo heb ik al gezien dat lijn 255 tussen Amsterdam Bijlmer en Haarlem terugkeert *bus*

Oh ja, een vroege rit van lijn 357 richting Aalsmeer krijgt het lijnnummer 257…
En wanneer komt lijn 244 terug?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 10 nov 2021, 17:55
door Milco
Geen idee.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 10 nov 2021, 20:03
door fred1954
TheAgedGamerYt schreef: wo 10 nov 2021, 17:41

En wanneer komt lijn 244 terug?
Lijn 244 is tijdelijk opgeheven ivm Corona. Het is nog maar de vraag of deze lijn al meteen gaat rijden bij begin van dienstregeling 2022.
De bedoeling van lijn 244 was het ontlasten van lijn 346. Zolang het passagiersaanbod nog niet op het pre-Corona niveau zit, hoeft lijn 346 niet ontlast te worden, n.m.m.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 10 nov 2021, 21:07
door TheAgedGamerYt
Ik vond lijn 244 wel handig omdat die rechstreeks naar Haarlem Noord ging, er waren ook plannen van een bus van Amsterdam Zuid naar Schalkwijk Centrum maar dat gaat zeker niet meer gebeuren.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 10 nov 2021, 21:47
door Vinny
Oh ja, een vroege rit van lijn 357 richting Aalsmeer krijgt het lijnnummer 257…
Waar is dit voor nodig?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 10 nov 2021, 22:30
door Milco
Geen idee. Het zal mij niets verbazen als de rit uitgevoerd gaat worden met Schipholnet- of streekmaterieel (net als lijn 200).

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 10 nov 2021, 23:07
door TLP
Op OVinfo staat reeds de hele dienstregeling en die heb ik al bestudeerd, dus ik kan één en ander uitleggen.

Allereerst gaan de route- en haltewijzigingen in Aalsmeer vanwege HOVASZ gaan zoals gepland door. Dat betekent dat:
  • lijn 198 vervalt.
  • lijn 340 over de nieuwe HOVASZ-busbaan rijdt en de nieuwe haltes Aalsmeer Busstation, Aalsmeer Midden, Aalsmeer West/Centrum en Schiphol Knooppunt Zuid bedient. Bij dat knooppunt gaan ook de Schipholnetlijnen 180, 181 en 191 stoppen.
  • lijnen 357 en 358 niet meer over het veilingterrein rijden en daarvoor een vervangende halte FloraHolland/FloriWorld aan de N231 komt. Ook het bedrijventerrein De Loeten (bij de busstalling) krijgt een halte aan de N231. Daarna wordt non-stop naar Aalsmeer Busstation gereden en lijn 358 rijdt daarna non-stop naar Kudelstaart.
  • er nog wel twee vroege lijnen voor medewerkers van de bloemenveiling over het veilingterrein blijven rijden. Dit zijn de al bestaande lijn 271 en de nieuwe lijn 257, die in feite de route van de huidige lijn 357 tot aan de N196 en daarna naar Aalsmeer Busstation rijdt. Deze nieuwe lijn rijdt op werkdagen vanaf het Haarlemmermeerstation en op donderdag/vrijdag rijdt een extra bus vanaf de Elandsgracht.
  • lijn 171 wordt afgebogen via de Middenweg naar de Zwarteweg, alwaar ter hoogte van de halte op het veilingterrein een nieuwe halte FloraHolland Noord komt. Daarna wordt via dezelfde route als lijn 257 naar Aalsmeer Busstation gereden.
Ook de route- en haltewijzigingen in Badhoevedorp West gaan door. Lijn 194 gaat via de Oleanderlaan en net als de lijnen 195 en 356 via de nieuwe halte Badhoevedorp West rijden. De voorgenomen routewijzigingen in Badhoevedorp Centrum voor de lijnen 192 en 195 lijken vooralsnog niet door te gaan. Ook de haltewijzigingen op Schiphol Logistics Park en Ouderkerk lijken vooralsnog niet door te gaan.

Lijn 255 gaat inderdaad weer rijden, echter wel in een lagere frequentie dan ik gedacht had. Alleen op het drukste uur gaat 4x/uur gereden worden en daarbuiten 2x/uur. Ook wordt de bediening aan de spitsranden beperkt.

Lijn 340 lijkt Mijdrecht toch niet meer te gaan bedienen. Daardoor lijkt het er echter wel op dat het hele R-net straks elektrisch kan gaan rijden als de laadinfrastructuur bij Nieuw-Vennep P+R Getsewoud gereed is (wellicht met uitzondering van sommige spitslijnen als lijn 255).

Lijnen N47 en N57 gaan zoals gepland nog maar 1x/uur rijden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 11 nov 2021, 11:57
door Suus
Ik kreeg van de week foto's toegestuurd dat in ieder geval één van de voormalige R-NET Solaris-bussen nu in Nordrhein-Westfalen wordt ingezet op treinvervangend vervoer voor Abellio in Iserlohn.

https://twitter.com/simonschre/status/1 ... 98979?s=20

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 11 nov 2021, 13:11
door Meltrain
TLP schreef: wo 10 nov 2021, 23:07 Op OVinfo staat reeds de hele dienstregeling en die heb ik al bestudeerd, dus ik kan één en ander uitleggen.
<knip>
Lijn 340 lijkt Mijdrecht toch niet meer te gaan bedienen.
Maar lijn 342 gaat dus (nog) niet rijden?
Ik dacht juist dat die de verbinding Uithoorn - Mijdrecht van lijn 340 zou overnemen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 11 nov 2021, 13:53
door TLP
Ik geloof dat we op lijn 342 moeten wachten tot het moment dat de reizigersaantallen en -stromen stabiel naar het oude normaal terugkeren, dat gaat nog niet gebeuren zolang er nog regelmatig vrijheidsmaatregelen genomen moeten worden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 11 nov 2021, 14:04
door diederickx
TLP schreef: wo 10 nov 2021, 23:07 lijnen 357 en 358 niet meer over het veilingterrein rijden en daarvoor een vervangende halte FloraHolland/FloriWorld aan de N231 komt. Ook het bedrijventerrein De Loeten (bij de busstalling) krijgt een halte aan de N231. Daarna wordt non-stop naar Aalsmeer Busstation gereden en lijn 358 rijdt daarna non-stop naar Kudelstaart.
Met de opmerking dat de halte FloraHolland/FloriWorld aan de N231 pas eind 2022 wordt opgeleverd.
Van de beoogde halte bij De Loeten (Meerlandenweg) kan ik geheel geen opleverdatum vinden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 11 nov 2021, 16:25
door TLP
Gaan ze daar dan geen tijdelijke haltes voor maken? Beide haltes staan al wel vanaf 12 december in het systeem.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 12 nov 2021, 12:43
door diederickx
Een "tijdelijke" halte, in de zin van allen een haltepaal, langs de Legmeerdijk is eigenlijk niet mogelijk. Langs de noordwestzijde van de weg (richting Aalsmeer) ligt alleen een berm, geen voetpad. Aan de andere kant ligt weliswaar een fietspad maar dan moet je ook nog ergens de weg veilig kunnen oversteken.
Wel is het mogelijk tijdelijk de veiling te bedienen door het terrein op te rijden, de bestaande halte Floraholland Hoofdingang aan te doen, en dan via een rotonde terug naar de Legmeerdijk te rijden. Kost een minuut of twee.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 12 nov 2021, 21:46
door TheAgedGamerYt
Vind het wel een goed idee die HOVASZ, Maar veel haltes worden nu opgeheven zonder vervanging zoals Seringenpark en Beethovenlaan.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 12 nov 2021, 22:52
door CamilleKreemers
is dat niet altijd zo met R-net bij Provincie Noord Holland binnen deze concessie?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 13 nov 2021, 06:46
door Hensepens
TheAgedGamerYt schreef: vr 12 nov 2021, 21:46 Vind het wel een goed idee die HOVASZ, Maar veel haltes worden nu opgeheven zonder vervanging zoals Seringenpark en Beethovenlaan.
Welkom bij R-Net. Zelfde gebeurde in Hoofddorp jaren terug. Accent ligt op snelle bussen die vooral niet te vaak moeten stoppen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 13 nov 2021, 10:50
door sirvinniei
En daarna worden er weer haltes teruggeplaatst na commotie, zoals bij de 347/348/357/358 en de 356/300

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 13 nov 2021, 16:20
door Vinny
TheAgedGamerYt schreef: vr 12 nov 2021, 21:46 Vind het wel een goed idee die HOVASZ, Maar veel haltes worden nu opgeheven zonder vervanging zoals Seringenpark en Beethovenlaan.
Maar er is geen buslijn meer die langs de haltes rijdt. Overigens zou het wel kunnen door lijn 171 gewoon de oude route te laten rijden en dan vanaf het Hortensiaplein via het nieuwe busstation en de Hornmeer naar Kudelstaart te laten rijden. Dat kost wel meer dienstregelinguren, dus is er een hogere exploitatievergoeding voor nodig.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 25 nov 2021, 15:56
door Milco
Connexxion gaat in de nieuwe dienstregeling pilots starten met “OV Op Maat” in Aalsmeer en Amstelven vanaf haltes waar de reguliere bus verdwijnt. Het ijkt mij een klein beetje op AML flex, maar er zullen vast verschillen zijn die ik nog even niet heb vergeleken.

Meer informatie: https://www.connexxion.nl/nl/onze-route ... ov-op-maat

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 26 nov 2021, 11:10
door TLP
De verschillen zijn er, namelijk dat het (in tegenstelling tot andere flexsystemen van Transdev) om halte-knooppuntvervoer gaat met een vaste prijs van € 1,65 per rit die alleen met pin of creditcard betaald kan worden.

In het gebied van Aalsmeer valt het me op dat naast het busstation ook het Drie Kolommenplein als knooppunt bediend gaat worden, terwijl die halte vanaf december niet meer door een reguliere bus bediend gaat worden. Om die reden vind ik het ook licht opmerkelijk dat een reis tussen beide knooppunten niet mogelijk is. Wel is het plein een logische bestemming aangezien daar het gemeentehuis gevestigd is.

In het gebied van Amstelveen valt me vooral de ruime bedieningstijd tot middernacht op. Zeker in coronatijd had ik een eindtijd verwacht die niet later zou liggen dan het overige flexvervoer in de concessie (21:30 uur).

Verder ben ik licht verbaasd dat men in ieder geval het Arnolduspark in Hoofddorp niet meeneemt, aangezien daar in het verleden is gesproken over uitbreiding van AML flex.