Pagina 174 van 194

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 01 mar 2022, 23:05
door TLP
Maar kunnen ze die aansluitingen dan niet beperken tot ontsluitende lijnen onderling, in de avonduren en het weekend aangevuld met R-netlijnen, omdat die dan niet hoogfrequent rijden? Dat is in principe wel nuttig en geeft ook een stukje service naar de reiziger. Een app die om onduidelijke redenen niet functioneert jaagt reizigers in het ergste geval uit de bus als ze zo'n ervaring als Vinny hebben.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 02 mar 2022, 12:10
door hauptbahnhof
Het staat in ieder geval op de website dat het in deze concessie niet werkt vanwege de hogere frequenties.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 02 mar 2022, 15:54
door TLP
Waar dan, deze link werkt namelijk niet:
https://www.connexxion.nl/nl/reisinform ... ppover-app

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 02 mar 2022, 17:00
door sirvinniei
Waarom staat er tegenwoordig op de displays van lijn 300 AMS Bijlmer ArenA, terwijl lijn 356 nog steeds gewoon Bijlmer ArenA heeft?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 02 mar 2022, 17:50
door TLP
Is dat alleen op OVinfo het geval of ook op de bus zelf? Het lijkt in ieder geval van toepassing op alle lijnen naar Amsterdam die onderweg langs Schiphol Airport komen (uitgezonderd lijn 194).

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 02 mar 2022, 17:57
door Remco1989
Niet op de bus daar gewoon de normale bestemming. Alleen op de dris en ovinfo

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 03 mar 2022, 08:04
door fred1954
Is het iemand bekend, hoe de bouw van de laadinfra op Getsewoud vordert? Bijvoorbaat dank.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 03 mar 2022, 09:37
door Meltrain
In december 2021 stond de constructie er al.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 04 mar 2022, 00:38
door Remco1989
fred1954 schreef: do 03 mar 2022, 08:04 Is het iemand bekend, hoe de bouw van de laadinfra op Getsewoud vordert? Bijvoorbaat dank.
Bijna klaar

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 21 mar 2022, 19:08
door fred1954
Bij de OV-klant barometer heeft Connexxion/Transdev in 2021 hoog gescoord. AML had de hoogste score in Nederland met een reizigerswaardering van 8,3.

https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/hoo ... ng-in-2021

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 21 mar 2022, 19:12
door hauptbahnhof
Over de daadwerkelijkere ritten, weinig over te klagen. Maar het lijnennet waar zoveel haltes niet meer aangedaan worden door de Ver-R-netting van veel lijnen, of waar door de Omikron-afschaling, haltes die zeer laagfrequent werden aangedaan, helemaal niet meer aangedaan worden... :neg:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 21 mar 2022, 19:55
door Vinny
De meeste reizigers reizen natuurlijk wel met de hoogfrequente bundels die nu ook veelal een eigen busbaan hebben. Dat is natuurlijk niet echt de verdienste van de vervoerder; de provincie heeft de afgelopen decennia behoorlijk in fysieke infrastructuur geinvesteerd.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 21 mar 2022, 21:15
door hauptbahnhof
De meeste reizigers hebben geen keus...
En Amstelveenseweg Zuid en Amsterdamseweg zou ik geen vrije busbaan willen noemen. Belangrijk deel van de route.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 21 mar 2022, 22:09
door TLP
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat de recordhoge klantwaardering komt doordat reizigers door de pandemie uit sympathie hogere cijfers zijn gaan geven. Wat ik van de focus op verbindende lijnen (R-net) en het vergroten van de halteafstanden precies vind heb ik al eerder aangegeven, maar uiteindelijk is dat een proces dat zich op veel plaatsen in Nederland voltrekt, inclusief Amsterdam (weliswaar in minder extreme mate). Als er op de laagfrequente lijnen substantieel meer reizigers zouden zijn was het aanbod op die lijnen ongetwijfeld groter geweest dan nu.

Uiteindelijk speelt snelheid en betrouwbaarheid ook een grote rol in de reisbeleving. De lijnen over de Amsterdamseweg zijn mede door het vergroten van de halteafstanden tenslotte wel betrouwbaarder geworden. Overigens zijn de "afschalingen" per december 2021 vrijwel volledig te wijten aan de aanpassingen in de infrastructuur en niet aan de pandemie (uitgezonderd zijn de nachtlijnen tussen Amsterdam en Amstelveen, maar daarvoor in de plaats is lijn 255 teruggekeerd).

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 22 mar 2022, 07:41
door fred1954
hauptbahnhof schreef: ma 21 mar 2022, 21:15 De meeste reizigers hebben geen keus...
En Amstelveenseweg Zuid en Amsterdamseweg zou ik geen vrije busbaan willen noemen. Belangrijk deel van de route.
De verkeersdrukte op die route valt momenteel wel mee, misschien heeft dat ook te maken met Corona en het daarmee verbonden lagere reizigersaanbod en minder verkeer, door de dag genomen. Er zijn weinig tot geen vertragingen op deze bundel, als ik zo naar OVinfo kijk. De 348/358 naar Zuid hebben nagenoeg geen problemen. De 347/357 die de stad in moeten, zouden hooguit in de buurt van Concertgebouw/Leidseplein/Nassaukade ietwat in de problemen kunnen komen, maar dat schijnt op het moment ook mee te vallen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 22 mar 2022, 17:39
door Remco1989
Vanaf 3 april gaat lijn 397 dan eindelijk elektrisch rijden. Dus betekent laatste dagen geteld voor de capacity's

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 25 mar 2022, 21:46
door TheAgedGamerYt
Wat zullen er met de Capacitys, Ivecos en Citaros gebeuren, en wat word het materieel nu voor lijn 397?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 25 mar 2022, 22:25
door Milco
Lijn 397 gaat, net als de nachtvariant, uitgevoerd worden met de elektrische VDL's die nu op de lijnen 347, 348, 357 en 358 rijden. De Capacity's en Iveco's zullen denk ik teruggaan naar de fabriek zoals dat ook met de meeste Solarissen is gebeurd. De Citaro's verwacht ik geen herinzet van gezien de leeftijd daarvan.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 26 mar 2022, 16:08
door Remco1989
De citaro's hebben nieuwe stoelen gehad en blijven op reserve.

Capacity's gaan terug idd. Ivecos verwacht ik ook alleen daar is niks over bekend gemaakt. Misschien blijven er paar reserve ook

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 27 mar 2022, 13:10
door Denniss
Op https://drgl.nl/stop/NL:S:57230335 staat bij lijn 356 het volgende als toevoeging:
------
356

Bijlmer Arena

R-NET • Connexxion 

Tijdens F1 GrandPrix op zat. en zon. 3,4 SEPT rijdt lijn 356 tussen 8:15-11:30 uur vanaf Haarlem Station direct naar Zandvoort, Hoofdingang circuit (in 14 min). Entree: 2 min. lopen. Na het evenement rijden de bussen vanaf die halte naar Haarlem.
------

Blijkbaar wordt dit jaar lijn 356 verlengd tbv de grand prix maar ik kan er nergens meer informatie over vinden
Iemand een idee?

Dennis

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 27 mar 2022, 13:40
door Milco
Ik denk dat het nog te vroeg om daar nu al de exacte informatie over te (kunnen) geven ;)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 27 mar 2022, 14:57
door Remco1989
Staat bij 300 ook

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 28 mar 2022, 19:50
door Vinny
Denniss schreef:Blijkbaar wordt dit jaar lijn 356 verlengd tbv de grand prix maar ik kan er nergens meer informatie over vinden
Iemand een idee?
Volgens mij staat het er tamelijk duidelijk. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat de vervoerder bij een evenement een aparte buslijn liet rijden die vervolgens niet gepland stond in de app en op 9292.nl. Maar volgens de chauffeur had de dienstregeling 'wel in de krant gestaan' :')

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 31 mar 2022, 13:40
door Tom024
Op de N323, van de A15 richting Beneden-Leeuwen, kwam me net een VDL dubbeldekker in R-net kleurstelling tegemoet, zo'n bus die op lijn 346 rijdt. Verkeerde afslag genomen? ;)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 31 mar 2022, 13:48
door Roeland
Dat gebeurt er als de spraakherkenning van de navigatie "Waalbrug" verstaat, terwijl je "Raaksbrug" mompelt?