Pagina 178 van 194

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 19 jun 2022, 10:08
door omaylie
Ik gok een week geleden, aangezien de gemeente Aalsmeer spreekt over een pilot van zes maanden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 19 jun 2022, 15:22
door Vinny
Kansloos project is bewezen kansloos :roll:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 19 jun 2022, 17:45
door sirvinniei
Liever vraagafhankelijk vervoer dan niks.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 20 jun 2022, 11:21
door fred1954
Er was een optie voor verlenging van nog eens 6 maanden, maar denk dat het afgelopen is. De webpagina over OV op maat, waar CXX naar doorlinkt wordt niet meer gevonden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 24 jun 2022, 17:33
door TheAgedGamerYt
Gewoon 171 Weer via Seringenpark en 357, 358 via Floraholland en Hornmeer. Kleine Moeite.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 04 jul 2022, 09:04
door Roeland
Het RAR heeft advies uitgebracht voor het vervoerplan 2023: https://rar.vervoerregio.nl/pagina/2022 ... iezen-2022

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 04 jul 2022, 12:02
door fred1954
Inkorten van 347/348 vanuit de regio tot Amstelveen busstation komt ook weer boven drijven. Overstappen op lijn 25 is blijkbaar het adagio. Alsof die zo betrouwbaar is. En moet je verder dan Zuid ri. Centrum, mag je nogmaals overstappen op 5 of 357 ri. Leidseplein. Het wordt er niet beter op.

Op deze manier krijg je denk ik een deel van je passagiers niet terug…….

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 04 jul 2022, 14:19
door Hensepens
Denk het ook niet. Wanneer je al zo lang in de bus zit en dan ook nog eens 1 of 2 keer moeten overstappen ga je kijken naar (niet OV) alternatieven.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 04 jul 2022, 15:43
door TLP
Eén ding is echter wel duidelijk: net als elders in het land is een verlenging van de beschikbaarheidsvergoeding noodzakelijk om niet met 30% te gaan afschalen. Als die vergoeding verlengd wordt zal er weinig gebeuren. Anders zal Den Haag voor alle gevolgen verantwoordelijk worden gehouden. Leuk is anders, maar voor de vervoerders kennelijk een onontkoombaar iets, helaas. Al is het enigszins verwonderlijk dat men in de Zaanstreek kennelijk voornemens is om wel terug te keren naar een 100%-dienstregeling, wat blijkt uit het RAR-advies voor die concessie.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 04 jul 2022, 16:27
door CamilleKreemers
Ik denk dat heel veel samenhangt met het soort klanten in de bus. Als in Zaanstreek veel meer volbetalers in de bus zit, kom je sneller op de oude inkomsten. Binnen Amstelland heb je veel afhankelijkheid van Schiphol en internationale reizigers. Daar kan het grote verschil zitten.

Zeeland, Friesland en GD hebben heel veel scholieren in de bus en dan heb je financieel een slechtere herstelcurve. Hierdoor denk ik dat de landelijke regeling niet werkt zoals ie nu is vormgegeven, maar dat men naar een beschikbaarheidsvergoeding moet kijken in relatie tot soort klanten.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 04 jul 2022, 19:50
door Vinny
De Reizigers Advies Raad stelt daarom voor om de oude route van lijn 358 door
de Hornmeer te herstellen. De loopafstanden van deze wijk naar bushalte Zwarteweg zijn echt veel te
groot. Hemelsbreed valt een deel van Hornmeer nog onder de 800 meter, maar de looproute heeft
veel rechte hoeken waardoor de hele wijk meer dan 1 km van Zwarteweg ligt.
Eén bruggetje aanleggen kan al erg helpen:
Afbeelding

In plaats van langs drukke doorgaande wegen loopt de reiziger door een rustig parkje. Behoorlijk wat aantrekkelijker ook. :Y

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 08 jul 2022, 10:49
door fred1954
Zijdelweg (N521) afgesloten van 16 juli t/m 22 juli met nogal wat consequenties voor het busvervoer Uithoorn - Amstelveen - Amsterdam.

- lijn 347/348 rijden niet.
- ook lijn 274 rijdt niet.
- richting Amsterdam rijden alleen de lijnen 357/358.
- pendellijnen 947/974 nemen delen van de routes 347/348/274/174 over.
- de N47 rijdt wel, maar tot Elandsgracht

https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/afl ... weg-(n521)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 08 jul 2022, 21:42
door TLP
Ik begrijp niet helemaal waarom lijn 947 niet verder kan rijden naar de Sportlaan en lijn 174 binnen Uithoorn naar de Arthur van Schendellaan. Beide haltes hebben namelijk een keermogelijkheid in de vorm van een rotonde (ook op de turborotondes bij de N201 kan prima gekeerd worden). Voor de Grote Beer zet de gemeente Amstelveen nog een eigen busje in, maar het hele noordwesten van Uithoorn is tijdens de omleiding verstoken van openbaar vervoer. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. :s

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 09 jul 2022, 12:19
door diederickx
Precies mijn gedachten. Het zal wel weer zuinig moeten.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 09 jul 2022, 16:45
door fred1954
CXX had ook de 947 door kunnen laten rijden ri. Amsterdam/Centrum. Scheelt weer een overstap en Grote Beer zou ook gewoon aangedaan kunnen worden door deze lijn. Weliswaar moet lijn 947 een flinke omweg maken via de Legmeerdijk, maar dat moet hij als pendellijn nu ook. Passagiers uit Uithoorn zijn dus al langer onderweg, maar moeten ook nog verplicht overstappen, na de flinke omweg.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 09 jul 2022, 17:34
door Meltrain
Doorrijden naar Amsterdam kost extra geld, personeel en materieel. In een tijd van personeelstekorten en bezuinigingen is dat wellicht niet mogelijk.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 09 jul 2022, 17:35
door Vinny
Je vergeet te melden dat er met deze optie te weinig reizigers het openbaar vervoer uitgejaagd worden, waardoor er minder makkelijk kan worden bezuinigd door verder in het aanbod te snijden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 09 jul 2022, 18:38
door TLP
"Let op: sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer." :mrgreen:
Meltrain schreef: za 09 jul 2022, 17:34 Doorrijden naar Amsterdam kost extra geld, personeel en materieel. In een tijd van personeelstekorten en bezuinigingen is dat wellicht niet mogelijk.
Er bestaat ook nog zoiets als een beperkte actieradius van de beperkte hoeveelheid elektrische (gelede) bussen. Dan nog kan er minimaal voor gezorgd worden dat alle gaten die tijdens zo'n omleiding ontstaan opgevuld worden waar mogelijk. De rijtijd per rit neemt met hooguit 5 minuten per rit toe, maar dat is nog steeds een besparing van ruim 50% ten opzichte van de rijtijden van ritten naar de Elandsgracht.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 09 jul 2022, 19:18
door sneltram
Misschien dat Centrum Amsterdam wellicht wat ver is, maar tot Busstation Amstelveen zou wel erg prettig zijn. Je ziet dat daar flink wat 'verversing' is van je reizigers. Het is ook een logische bestemming. Ik kan mij niet voorstellen dat je het busstation niet haalt qua actieradius, als je hele traject tot Centrum Amsterdam al vervalt.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 09 jul 2022, 21:40
door Meltrain
TLP schreef: za 09 jul 2022, 18:38 Dan nog kan er minimaal voor gezorgd worden dat alle gaten die tijdens zo'n omleiding ontstaan opgevuld worden waar mogelijk.
Dat ben ik met je eens. Het is belangrijker om ervoor te zorgen dat er tenminste overal een bus komt dan om alle rechtstreekse verbindingen in stand te houden.
Uiteraard moeten er wel goede aansluitingen komen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 10 jul 2022, 10:20
door IIVQ
Een klein tipje van de interne sluier: deze weg is door de provincie nog maar heel kort geleden afgekeurd, en dat is pas enkele weken geleden bekend geworden bij Connexxion, toevallig samen met nog wat andere korte-termijn omleidingen ivm de zomer-werkzaamheden bij Amsterdam Zuid. Dat was te kort tijd om een volledig nieuwe dienstregeling en vooral werkpakketten uit te werken.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 10 jul 2022, 18:38
door TLP
Ik begrijp dat de werkzaamheden een spoedgeval zijn, maar dan nog snap ik niet waarom niet minimaal alle gaten opgevuld konden worden, door de 947 door te laten rijden naar de Sportlaan en de 974 door te laten rijden tot de Arthur van Schendellaan. Beide doortrekkingen vereisen 5 minuten extra rijtijd. Voor lijn 947 kom je dan volgens mij uit op 50% aan DRU-besparing en lijn 974 kan zo te zien met één bus een halfuursdienst rijden. Hoe moeilijk is het dan om werkpakketten hiervoor in elkaar te sleutelen?

Doorrijden naar een knooppunt is strikt gezien niet nodig en zolang de aansluitingen goed zijn naar mijn idee ook niet zo'n probleem. Maar het is toch reëel om te verwachten dat alle haltes die redelijkerwijs bediend kunnen worden, daadwerkelijk bediend worden, omleiding of niet?

Ik vraag me trouwens af waar de 947 na de Poortwachter gaat keren. Bij de spoorwegovergang een paar keer steken, bij de Beneluxbaan via het linksafvak keren of zelfs helemaal doorrijden tot de Sportlaan?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 10 jul 2022, 19:17
door IIVQ
TLP schreef: zo 10 jul 2022, 18:38Hoe moeilijk is het dan om werkpakketten hiervoor in elkaar te sleutelen?
Best wel moeilijk.

Even in perspectief plaatsen: Het door de computer laten maken van omlopen van sommige vestigingen duurt 3 dagen, en diensten ruim een week. Dan moeten de roosters en allerlei afbouwwerk bij, dat kost ook zo dagen (hand)werk.
Ik weet niet hoe lang een pakket op deze vestigingen draait. Ik weet wel dat er een andere oplossing was gekozen als er meer voorbereidingstijd was.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 17 jul 2022, 16:19
door Remco1989
Per vandaag zijn op Schiphol lijn 341&397&N97 richting Amsterdam verplaatst naar de halte (b15 wordt uiteindelijk b17) van 185&369(gvb) de 185&369(gvb) zijn verplaatst naar halte b17-b19.

Dit ivm het verkoopbusje dat onder de brug staat.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 17 jul 2022, 18:30
door Milco
Heeft het GVB dit geregeld? Bij de haltes zelf staan de DRIS-panelen uit en hangen A4’tjes met de lijnen die er stoppen :lol: