Pagina 180 van 194

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 22 okt 2022, 08:22
door fred1954
De 242 komt niet meer terug, daar is de 274 voor in de plaats gekomen.

Blijkbaar is het (nog) niet nodig om de 346 te ontlasten, vandaar dat de 244 nog een tijd in de garage blijft.

De 342 naar Schiphol zal ooit wel weer terugkomen, denk ik. De route Mijdrecht - Uithoorn wordt ook door Syntus gereden. De 340 is op dat stuk niet nodig.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 04 nov 2022, 16:53
door fred1954
Iemand al iets gezien van het definitieve vervoerplan 2023 in AML? Over ruim 4 weken is het al zover.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 04 nov 2022, 21:51
door TheAgedGamerYt
fred1954 schreef: za 22 okt 2022, 08:22 De 242 komt niet meer terug, daar is de 274 voor in de plaats gekomen.

Blijkbaar is het (nog) niet nodig om de 346 te ontlasten, vandaar dat de 244 nog een tijd in de garage blijft.

De 342 naar Schiphol zal ooit wel weer terugkomen, denk ik. De route Mijdrecht - Uithoorn wordt ook door Syntus gereden. De 340 is op dat stuk niet nodig.
Mijdrecht heeft gewoon zo een verslechterd OV Systeem nu, het verdwijnen van de lijnen 142, 174, 242, 340. De 348 die ook nooit naar Mijdrecht ging ookal was dat belooft.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 07 nov 2022, 19:40
door TheAgedGamerYt
Als ik het dus goed begrijp zullen de volgende dieselbussen nog overblijven in AML:

Iveco:
2747.
2748.
2749.
2750.
2752.
2753.
2761.

Citaro:
9250.
9252.
9253.
9254.
9261.

En de Capacitys hebben definitief hun exit gemaakt in AML.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 07 nov 2022, 20:58
door teun
Ik kan me niet voorstellen dat alle witte Iveco's eruit gaan toch?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 07 nov 2022, 21:41
door TheAgedGamerYt
Nee, die zijn nog nodig voor de huidige Streeklijnen. Wat de Witte Iveco's zal vervangen is nog niet bekend.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 08 nov 2022, 00:22
door ovVeluwe
De overige R-NET Citaro's, Capacity's en Iveco's (die niet op dat lijstje staan) gaan naar Veluwe Zuid.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 08 nov 2022, 06:46
door fred1954
TheAgedGamerYt schreef: ma 07 nov 2022, 21:41 Nee, die zijn nog nodig voor de huidige Streeklijnen. Wat de Witte Iveco's zal vervangen is nog niet bekend.
Denk niet dat die witte Iveco’s in de huidige concessie AML vervangen gaan worden. Vanaf 2025 moeten alle nieuwe bussen ZE zijn. Rond 2030 moeten in principe alle bussen ZE zijn. De huidige concessie loopt tot 2032. Denk dat voor de witte Iveco’s men wel iets bedenkt, bijvoorbeeld motor ombouwen voor het gebruik van biodiesel, of iets dergelijks. Om voor die laatste jaren nog ZE bussen voor het onderliggend net aan te schaffen, zie ik niet gebeuren.

We gaan het zien…..duurt nog even…..2030,

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 08 nov 2022, 06:55
door Daan!
Tenzij ze mee moeten naar de volgende concessie. En wanneer zijn die bussen afgeschreven?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 08 nov 2022, 11:39
door IIVQ
fred1954 schreef: di 08 nov 2022, 06:46
TheAgedGamerYt schreef: ma 07 nov 2022, 21:41 Nee, die zijn nog nodig voor de huidige Streeklijnen. Wat de Witte Iveco's zal vervangen is nog niet bekend.
Denk niet dat die witte Iveco’s in de huidige concessie AML vervangen gaan worden. Vanaf 2025 moeten alle nieuwe bussen ZE zijn. Rond 2030 moeten in principe alle bussen ZE zijn. De huidige concessie loopt tot 2032. Denk dat voor de witte Iveco’s men wel iets bedenkt, bijvoorbeeld motor ombouwen voor het gebruik van biodiesel, of iets dergelijks.
VZIW rijden die bussen al op HVO (een van de vormen van biodiesel)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 08 nov 2022, 11:50
door teun
Bovendien is biodiesel absoluut niet "zero emissie"

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 08 nov 2022, 11:56
door fred1954
Daan! schreef: di 08 nov 2022, 06:55 Tenzij ze mee moeten naar de volgende concessie. En wanneer zijn die bussen afgeschreven?
Denk niet dat ze meegaan naar de volgende concessie. Ze zijn in dienst gekomen eind 2017 bij begin van de nieuwe concessie. Al heel snel heeft de Vervoerregio deze 10-jarige concessie verlengd met 5 jaar, dus in 2032 zijn de bussen 15 jaar oud. Die zullen wel voor de export zijn tegen die tijd.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 08 nov 2022, 20:01
door Meltrain
Ik denk dat Daan! het heeft over de mogelijkheid om elektrische bussen te kopen en die verplicht over te laten nemen voor de volgende concessie.
TheAgedGamerYt schreef: ma 07 nov 2022, 21:41 Nee, die zijn nog nodig voor de huidige Streeklijnen.
Waarom heb je ze dan niet opgenomen in je lijstje? :S

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 08 nov 2022, 21:49
door Daan!
Meltrain schreef: di 08 nov 2022, 20:01 Ik denk dat Daan! het heeft over de mogelijkheid om elektrische bussen te kopen en die verplicht over te laten nemen voor de volgende concessie.
Inderdaad.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 09 nov 2022, 00:03
door CamilleKreemers
Ik verwacht niet dat 15 jaar oude bussen overgenomen gaan worden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 09 nov 2022, 07:07
door Daan!
Volgens mij zouden ze dan twee jaar oud zijn.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 14 nov 2022, 14:34
door fred1954
Dienstregeling AML 2023 staat online……

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 14 nov 2022, 14:43
door omaylie
Waar? Ik kan 'm in ieder geval niet op de Connexxion site vinden (een link is hier wel handig).

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 14 nov 2022, 14:45
door Lijn 45
OVinfo heeft 'm in ieder geval.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 14 nov 2022, 14:46
door fred1954
https://www.connexxion.nl/nl/resultaten/dienstregeling

I am so solly……

Wel even datum veranderen naar ergens midden december…..

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 14 nov 2022, 14:55
door omaylie
Dank je :)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 14 nov 2022, 22:15
door JcJay
Verandering 1 die me opvalt: N30 & N97 gaan weer terug naar 1x per uur in de nacht... Jammer, zal ongetwijfeld het gevolg zijn van het aanhoudende personeelstekort of...? 😔

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 15 nov 2022, 10:01
door fred1954
Denk zeker dat dat te maken heeft met personeelstekort. Zeker deze lijnen N30/N97 zijn nou niet bepaald lijnen waar weinig reizigers aanbod is, niet in de laatste plaats omdat beide lijnen Schiphol aan doen. Ik begrijp uit de pers dat het toerisme in Amsterdam weer bijna op het oude niveau is. De 397/N97 bedienen met name die groep passagiers. M.i. dus onlogisch om w.b de N97 daar een uur dienst van te maken in de nacht, tenzij CXX inderdaad de roosters niet volledig kan vullen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 15 nov 2022, 18:18
door hauptbahnhof
Wat ik heb begrepen, is dat dit tijdelijk is (in ieder geval voor de eerste helft van 2023). Dus daarna maar even kijken of het weer teruggedraaid kan worden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 15 nov 2022, 22:18
door TheAgedGamerYt
Hopelijk komt er ooit weer (Kans is klein.) een Directe buslijn tussen Almere en Schiphol via Amstelveen, net als de voormalige 215 en 216.