Pagina 182 van 194

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 06 jan 2023, 15:24
door TheAgedGamerYt
De 9225 begint uit elkaar te vallen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 15 feb 2023, 18:02
door Stan_Bronstring
Via OVInfo en Busposities zag ik toevallig dat vandaag de 3219 op een omloop van lijn 346 rijdt. Ik reis tegenwoordig zo'n 3 à 4 keer per week met die lijn en die is behoorlijk druk, vooral in de spits. CXX zal wel een tekort aan passend reservematerieel hebben want zo'n 12-meter Citea is echt veel te krap voor deze lijn.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 16 mei 2023, 19:09
door Meltrain
Op de digitale vertrekborden te Schiphol staat lijn 300 aangegeven met de (nietszeggende) bestemming “Amsterdam”, lijn 341 met “Station Zuid” en lijn 397 met “AMS Elandsgracht”.
Niet erg consequent. :s

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 18 mei 2023, 20:11
door fred1954
Mwah….het klopt niet natuurlijk, maar voor 300/341 niet zo heel erg. Voor de Schiphol Express (397) wel kwalijk, want in deze lijn zitten veel toeristen. Kan me nog wel herinneren dat er wel gefilmd werd met Amsterdam “City Center”, of was het Leidseplein City Center? Alles beter dan Elandsgracht,

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 19 mei 2023, 00:03
door Citea
^^^misschien zou iets als dit kunnen:
397 AMS Elandsgracht/City Centre
397 Nieuw Vennep via Airport
341 AMS Station Zuid
300 AMS Bijlmer ArenA
300 Haarlem Station via Hoofddorp

AMS=Amsterdam, Schiphol heeft ook de afkorting AMS dus toeristen zullen wel begrijpen dat AMS Amsterdam is.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 19 mei 2023, 00:09
door umbusko
In Berlijn heeft men dat wel handig opgelost door bijvoorbeeld tramlijnen naar het Hbf "S+U Hauptbahnhof" te laten filmen. Pas vlak voor aankomst op het Hbf wordt dat dan veranderd in "Moabit Lüneburger Straße", een paar haltes verder waar alle trams keren. Iets soortgelijks zou je voor Leidseplein en Elandsgracht kunnen overwegen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 19 mei 2023, 00:10
door Citea
^^^
dus iets als "Amsterdam Centrum/City Centre" tot het Rijksmuseum of halte Concertgebouw en dan "Elandsgracht busstation"?
Lijkt mij best slim eerlijk gezegd.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 19 mei 2023, 13:51
door n-evo
umbusko schreef: vr 19 mei 2023, 00:09 In Berlijn heeft men dat wel handig opgelost door bijvoorbeeld tramlijnen naar het Hbf "S+U Hauptbahnhof" te laten filmen. Pas vlak voor aankomst op het Hbf wordt dat dan veranderd in "Moabit Lüneburger Straße", een paar haltes verder waar alle trams keren. Iets soortgelijks zou je voor Leidseplein en Elandsgracht kunnen overwegen.
Die toevoeging voor haltes bij een metrostation zou GVB ook moeten doen, vooral sinds de komst van de Noord-Zuidlijn. Een halte De Pijp (eerst Ferdinand Bolstraat) is voor trams eigenlijk een beetje raar, want alle lijnen hebben meerdere haltes in die buurt. Maar als je daarvan [M] De Pijp maakt is het al een stuk logischer.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 19 mei 2023, 14:53
door ThatPCDude
Of - even vloeken in de kerk - zoals ze in Rotterdam op sommige plekken doen: "Rodenrijs Metro" (of dus in dit voorbeeld: De Pijp Metro) bijvoorbeeld.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 20 mei 2023, 21:15
door Citea
Op CXX buslijn 392 (Zaandam - Amsterdam Noord) staat "Amsterdam Metro Noord", volgens mij hadden de bussen van EBS dit ook een paar jaar geleden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 20 mei 2023, 21:37
door Milco
Alleen komt lijn 392 niet in de concessie Amstelland-Meerlanden. ;)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 20 mei 2023, 22:46
door mp623
fred1954 schreef: do 18 mei 2023, 20:11 Mwah….het klopt niet natuurlijk, maar voor 300/341 niet zo heel erg. Voor de Schiphol Express (397) wel kwalijk, want in deze lijn zitten veel toeristen. Kan me nog wel herinneren dat er wel gefilmd werd met Amsterdam “City Center”, of was het Leidseplein City Center? Alles beter dan Elandsgracht,
Op dit moment worden er op de 397 nog steeds verschillende bestemmingen gefilmd. Tot Schiphol is de bestemming "Leidseplein via Airport" wat vlak voor Schiphol verandert in "Leidseplein City Centre".

Afbeelding
Afbeelding

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 21 mei 2023, 11:27
door Citea
Milco schreef: za 20 mei 2023, 21:37 Alleen komt lijn 392 niet in de concessie Amstelland-Meerlanden. ;)
Weet ik ook wel, alleen zijn er geen voorbeelden van zoiets binnen AML. Ik bedoelde het meer als een voorbeeld voor wat ze in AML Amsterdam zouden kunnen doen bij de Pijp ;)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 21 mei 2023, 12:30
door Durashift
Touristen op Schiphol moeten dus wel weten dat Leidseplein in Amsterdam ligt. ;)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 21 mei 2023, 12:36
door April064
De gemiddelde toerist ziet Schiphol als Amsterdam, dus als ze een bus met "City Centre" op Schiphol zien, denken ze vast wel dat het de bus naar het centrum van Amsterdam is.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 21 mei 2023, 15:24
door mp623
Durashift schreef: zo 21 mei 2023, 12:30 Touristen op Schiphol moeten dus wel weten dat Leidseplein in Amsterdam ligt. ;)
De gemiddelde tourist denkt zoals April al zegt, dat Amsterdam Airport Schiphol in Amsterdam ligt, dus dan is de link tussen city center en Amsterdam al snel gemaakt.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 21 mei 2023, 19:42
door hauptbahnhof
Mensen, uiteindelijk maakt het weinig uit wat er voorop staat. Die toeristen stappen niet zomaar in een willekeurige bus. Ze moeten dus het lijnnummer weten en de bestemming (die ze bijvoorbeeld in een reisadvies zien).
Als ik in Den Haag ben gaan shoppen bij Westfield en wil daarna naar huis met de trein vanaf Gvc, dan moet ik ook opletten op de bestemmingen Kraayenstein en Leyenburg, want geen van beide lijnen tonen de bestemming Den Haag Centraal.

Uiteraard, is het fijner als bij die bussen een duidelijke bestemming op staat, maar het uiteindelijke doel van de bestemming voorop is dat men vooral weet welke richting hij op rijdt, en indien er meerdere bestemmingen zijn onder hetzelfde lijnnummer en in dezelfde richting, dan heeft het ook een doel (bijvoorbeeld lijn D in Rotterdam).

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 25 mei 2023, 08:23
door TheAgedGamerYt
Zondag 4 Juni gaat Connexxion een nieuwe dienstregeling rijden, helaas Weer een verslechtering omdat De frequentie van een aantal drukke lijnen achteruit gaat.

https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/nie ... anden-2023

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 25 mei 2023, 17:55
door Suus
Dit klinkt als een vervroegde zomerdienstregeling.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 25 mei 2023, 20:30
door Daniel
Inderdaad. En dit soort voorzomerdienstregelingen hebben ze zo'n beetje overal waar OV hoogfrequent rijdt ondertussen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 27 mei 2023, 11:46
door Stan_Bronstring
TheAgedGamerYt schreef: do 25 mei 2023, 08:23 Zondag 4 Juni gaat Connexxion een nieuwe dienstregeling rijden, helaas Weer een verslechtering omdat De frequented van een aantal drukke lijnen achteruit gaat.

https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/nie ... anden-2023
Inderdaad weer een verslechtering. Zal mij benieuwen hoe het er in de spits in lijn 346 aan toe gaat met die lagere frequentie.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 06 jun 2023, 17:57
door IIVQ
Sinds afgelopen zondagavond 22:00 t/m 12 juni 5:00 is de brug in Ouderkerk a/d Amstel vam 22:00 tot 5:00 dicht voor alle verkeer. Bussen 300, 356 en N30 rijden om, er wordt een pendelbus 530 ingezet (dagelijks tot 2:00) tussen Bijlmer ArenA en Ouderkerk Oost.

Voetgangers en fietsers kunnen via een pontonbrug de Amstel oversteken om naar de Amstelveense kant van Ouderkerk te komen.

Het was de bedoeling dat na deze werkzaamheden de 300/356 ook bij Ouderkerk West zouden stoppen, maar dat zie ik nog niet in de dienstregeling terug.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 06 jun 2023, 18:53
door Meltrain
Vanaf 12 juni is de nieuwe zuidelijke brug open voor het verkeer, waarna er alleen nog enkele afrondende werkzaamheden volgen. *O*

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 06 jun 2023, 21:17
door IIVQ
Ja, er zijn wel reservedagen t/m 26 juni gepland. 12 juli is de feestelijke opening.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 11 jun 2023, 18:30
door Etienne
Volgens berichten in de hobbywereld zou bij de grote brand in Ter Aar gisteren minimaal één bus verloren zijn gegaan, die aldaar in onderhoud was bij een garagebedrijf.