Je kunt aan de dubbele tijdregels op de displays iig zien dat er een M5 aankomt. Best grappig. :Dhauptbahnhof schreef:Het gaat mij niet zozeer om nummertjes maar om materieeltype. En dan heb ik het vooral metro. Bus boeit me totaal niet.
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dubbele tijdregels? Gaat bij mijn station niet op. Er rijdt meer dan 1 metrolijn hier langs.
Nou ja, vaak kun je het ook zien als een metro te laat is en hij ineens als op tijd wordt aangekondigd maar er niks aankomt.
Maar goed, ik wil het van te voren weten zodat ik niet voor niks de deur uit ga en op het station moet wachten.
Nu kan ik het allemaal wel via OVradar opzoeken maar dat kan alleen op de computer, dus alleen thuis.
Nou ja, vaak kun je het ook zien als een metro te laat is en hij ineens als op tijd wordt aangekondigd maar er niks aankomt.
Maar goed, ik wil het van te voren weten zodat ik niet voor niks de deur uit ga en op het station moet wachten.
Nu kan ik het allemaal wel via OVradar opzoeken maar dat kan alleen op de computer, dus alleen thuis.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
En rit die volgens de OV-info app op Lijn 53 en 54 rijdt met 3 rijtuigen, is een M5 of een, met een zeer uitzonderende, M4/S3 op 53/54.hauptbahnhof schreef:Dubbele tijdregels? Gaat bij mijn station niet op. Er rijdt meer dan 1 metrolijn hier langs.
Nou ja, vaak kun je het ook zien als een metro te laat is en hij ineens als op tijd wordt aangekondigd maar er niks aankomt.
Maar goed, ik wil het van te voren weten zodat ik niet voor niks de deur uit ga en op het station moet wachten.
Nu kan ik het allemaal wel via OVradar opzoeken maar dat kan alleen op de computer, dus alleen thuis.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op wo 17 dec 2014, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Oow oke, op die manier.....hauptbahnhof schreef:Ja dat is logisch maar ik reis vooral van en naar het werk vooral met M50.
Daar zal het moeilijk te controleren zijn idd...
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Mjah, dus sommigen van ons moeten maar (on)geduldig blijven wachten totdat het mogelijk is en maar van OVradar gebruik maken (als ie werkt).
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Er rijden toch ook wel eens drie gekoppelde Zilvermeeuwen op 53/54? Of is dat echt zeer uitzonderlijk?MetroRET schreef: En rit die volgens de OV-info app op Lijn 53 en 54 rijdt met 3 rijtuigen, is een M5 of een, met een zeer uitzonderende, M4/S3 op 53/54.
Dit snap ik niet goed: je kunt toch gewoon naar het station gaan, de metro rijdt immers vaak genoeg. Waar heb je OVradar dan voor nodig? :?hauptbahnhof schreef: Maar goed, ik wil het van te voren weten zodat ik niet voor niks de deur uit ga en op het station moet wachten.
Nu kan ik het allemaal wel via OVradar opzoeken maar dat kan alleen op de computer, dus alleen thuis.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Hauptbahnhof voelt zich te goed voor Zilvermeeuw of CAF ;-)
Maar op lijn 53/54 rijden alleen 2xZilvermeeuw, alleen als lijn 50 niet rijdt (zoals met de werkzaamheden) of er extra vervoer gewenst is (wedstrijden in de ArenA ed) kunnen er 3xZilvermeeuwen worden ingezet.
Maar op lijn 53/54 rijden alleen 2xZilvermeeuw, alleen als lijn 50 niet rijdt (zoals met de werkzaamheden) of er extra vervoer gewenst is (wedstrijden in de ArenA ed) kunnen er 3xZilvermeeuwen worden ingezet.
Laatst gewijzigd door FLJ op vr 12 sep 2014, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Als het lukt plan ik mijn metroreizen altijd met M5.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op wo 17 dec 2014, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Oke, ik vind de stoelen in een CAF dan weer een ramp. Dan zit ik liever op die plastic dingen in een Zilvermeeuw (al moet ik toegeven dat het al heel lang geleden is dat ik nog eens met een Zilvermeeuw gereisd heb).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Maar op Lijn 50 kom je toch geen ZM meer tegen of nog af en toe ?
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Niet meer planmatig aangezien die vervangen zijn door 4 stuks M5'en waarvan 3 ook 's avonds rijden.
Maar bij een tekort aan CAFs gebeurt het alsnog. Recent nog gezien.
Maar bij een tekort aan CAFs gebeurt het alsnog. Recent nog gezien.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
In maart ontstond er een flink materieeltekort doordat de Zilvermeeuwen in redelijk hoog tempo werden afgevoerd. Het afvoeren van de Zilvermeeuwen is toen stopgezet (op de afvoer van de 42 in juli na) terwijl de aflevering van de Metropolis door ging, oftewel men zit nu weer wat ruimer in het materieel en de Zilvermeeuwen kunnen nu makkelijker als reserve worden ingezet.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
En worden/werden ze dan als tweewagentrein of als driewagentrein op Lijn 50 ingezet ?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Op de M50 zie je vrijwel altijd twee tijden staan: de eerst volgende metro en de metro erna. Dat is alleen maar als er een M5 aankomt. Bij een CAF staat alleen maar de eerst volgende metro op de displays. Die vlieger gaat idd alleen op als er maar één metrolijn rijdt. Wel grappig iets als je het eenmaal doorhebt.hauptbahnhof schreef:Dubbele tijdregels? Gaat bij mijn station niet op. Er rijdt meer dan 1 metrolijn hier langs.
Je bent er wel eentje hè jij? Pfff... Hahahauptbahnhof schreef:Maar goed, hij heeft wel gelijk. Als het lukt plan ik mijn metroreizen altijd met M5.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ow handig om op te letten idd. Maar is het als 1e alleen M5 is of de 2e ook?
Je weet de helft nog niet.
Je weet de helft nog niet.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Geen idee, stap de metro meestal gewoon in dus nooit een situatie gehad waar ik dat kon observeren. Maarrr... Hoezo? Van plan om te blijven staan en op de volgende te wachten als de M5 in kwestie niet helemaal perfect is? Haha
Houden zo!
Houden zo!
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik ben er toe in staat. Maar ja. Het is handig om te weten.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op wo 17 dec 2014, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Hebben jullie in Amsterdam geen WD-nummer systeem om het bijbehorende materieel te controleren en hierop in te spelen, wanneer je moet reizen met de metro ?
Dit is een stukje uit de dienstregeling van de Rotterdamse metro, waarbij dus elke wagendienst voor zeker 90% kans is dat het het ingeplande materieel is op deze wagendienst.
Dit is een stukje uit de dienstregeling van de Rotterdamse metro, waarbij dus elke wagendienst voor zeker 90% kans is dat het het ingeplande materieel is op deze wagendienst.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Maardit is uiteraard niet een extern-iets toch?
We hebben het uiteraard hier ook alleen worden die wagendienstnrs niet op de voertuigen vermeld worden.
We hebben het uiteraard hier ook alleen worden die wagendienstnrs niet op de voertuigen vermeld worden.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op wo 17 dec 2014, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Oke, op die manier...
Das inderdaad een klein voordeel van hier in Rotterdam, daar staan de WD-nummers gewoon in de cabines aangegeven.
En als er inderdaad ook nog is erg snel wordt afgeweken van materieel, dan is hier sowieso al geen 'planning' op te bouwen.
Das inderdaad een klein voordeel van hier in Rotterdam, daar staan de WD-nummers gewoon in de cabines aangegeven.
En als er inderdaad ook nog is erg snel wordt afgeweken van materieel, dan is hier sowieso al geen 'planning' op te bouwen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dat ligt eraan, je kan ook precies zien wanneer de M5 vanaf beginpunt Isolatorweg is vertrokken want dan verschijnt de vertrektijd op de tweede regel. In ieder geval weet je zeker dat de eerste of tweede metro die arriveert een M5 is.hauptbahnhof schreef:Ow handig om op te letten idd. Maar is het als 1e alleen M5 is of de 2e ook?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Maar dan heb je er toch nog steeds niks aan om vantevoren (thuis) te plannen? Ik bedoel, je ziet zelfs eerder welk materieel eraan komt dan het wagendienstnummer in de cabine.MetroRET schreef:Oke, op die manier...
Das inderdaad een klein voordeel van hier in Rotterdam, daar staan de WD-nummers gewoon in de cabines aangegeven.
Die tabel is wel erg handig, maar hoe je daar aan komt, weet ik ook niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Spotten, maken en invullenMeltrain schreef:Maar dan heb je er toch nog steeds niks aan om vantevoren (thuis) te plannen? Ik bedoel, je ziet zelfs eerder welk materieel eraan komt dan het wagendienstnummer in de cabine.MetroRET schreef:Oke, op die manier...
Das inderdaad een klein voordeel van hier in Rotterdam, daar staan de WD-nummers gewoon in de cabines aangegeven.
Die tabel is wel erg handig, maar hoe je daar aan komt, weet ik ook niet.
Maar, je hebt er thuis wel degelijk wat aan....
Als je bijvoorbeeld een M5 (niet) wilt hebben en je weet dat een bepaalde rit altijd met M5 staat ingepland, dan kan je daarop inspelen door die bepaalde rit te nemen/vermijden (voor degene die dus geen ritje in een M5 wilt hebben).
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dan nog heb je niks aan het WD-nummer zelf. Je weet dan alleen dat de rit van 7:07 vrijwel altijd met een SG3 rijdt (Rotterdams voorbeeld).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten