Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Balen, was ik al bang voor. Langer varen, langer fietsen (merendeel van de passagiers komt van de Houtmankade of westelijker). De projectontwikkelaar mag zijn probleem dus lekker afwentelen.
Vraag me af of ze de vaartijd tussen de spitsen [als er één pont beurtelings Distelweg en Houthaven vaart] gaan halen. Ze kunnen wel wat spelen met de snelheid.maar de schuine krusing met de vaarroute gaat niet helpen.
Vraag me af of ze de vaartijd tussen de spitsen [als er één pont beurtelings Distelweg en Houthaven vaart] gaan halen. Ze kunnen wel wat spelen met de snelheid.maar de schuine krusing met de vaarroute gaat niet helpen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ah, GVB heeft toch geluisterd.Ardan schreef:Ik kan de gewone lijnennetkaart niet vinden trouwens, alleen dat interactieve ding :(
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wat een nice gebouw de Pontsteiger. Wel heel vet om te zien hoe Amsterdam steeds meer van dit soort grootstedelijke eye catchers erbij krijgt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Idd! 't Ziet er ook gigantisch uit! Maar waar komen de ponten dan aan als dat gebouw er staat?n-evo schreef:Wat een nice gebouw de Pontsteiger. Wel heel vet om te zien hoe Amsterdam steeds meer van dit soort grootstedelijke eye catchers erbij krijgt.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Doet me een beetje aan het nieuwe stadskantoor van Utrecht denken, maar dan zonder water uiteraard.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Uit de OV-barometer blijkt dat de Amsterdamse metro het laagst van al het Nederlandse openbaar vervoer scoort op sfeer en gezelligheid. Met een 5,3 is de metro het meest ongezellige vervoersmiddel in Nederland en de sfeer is met een 5,2 zeer kil te noemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Sfeer is wat je zelf maakt. Maar ik kan me zo voorstellen dat het stuk CS-Bijlmer Arena tijdens wedstrijden van Oranje gezelliger is dan rond dat zelfde tijdstip Sloterdijk-Isolatorweg te berijden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dit is appels met peren vergelijken :? .
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
inderdaad een ongelijke vergelijking. Metro's zijn zowat de naarste manier om vervoerd te worden.
Ik heb geen onderschrift
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Gek hè als je de boel na opening amper bijhoudt en in rap tempo laat verloederen. :')Bee schreef:Uit de OV-barometer blijkt dat de Amsterdamse metro het laagst van al het Nederlandse openbaar vervoer scoort op sfeer en gezelligheid. Met een 5,3 is de metro het meest ongezellige vervoersmiddel in Nederland en de sfeer is met een 5,2 zeer kil te noemen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat ben ik niet geheel met je eens. De metro's van Berlin en London vind ik bijvoorbeeld juist wel heel prettig.sirvinniei schreef:inderdaad een ongelijke vergelijking. Metro's zijn zowat de naarste manier om vervoerd te worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De geciteerde zit gewoon te stangen. Niet al te serieus op ingaan.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De Londense metro's vind ik ongelofelijk claustrofobisch om eerlijk te zijn, vooral die over de oudste lijnen lopen. Daarmee vergeleken zijn de Amsterdamse M5's met hun zee aan ruimte een walhalla. De Berlijnse metro vond ik ook niet zo heel erg comfortabel met al die scherpe bochten en zijn ook erg lawaaierig. Zelfs het nieuwe materieel.Meltrain schreef:Dat ben ik niet geheel met je eens. De metro's van Berlin en London vind ik bijvoorbeeld juist wel heel prettig.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Je weet dat de oudste lijnen die subsurface lijnen zijn die juist de grootste/ruimste stellen hebben? :?n-evo schreef: De Londense metro's vind ik ongelofelijk claustrofobisch om eerlijk te zijn, vooral die over de oudste lijnen lopen.
Verder had ik het meer over de algehele sfeer en het gevoel van onveiligheid.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nou ja whatever, had het iig over die 'tube stock'. Vind het iedere keer een benauwde boel.
Verder is het wel netjes en voel me er idd niet onveilig. Ik weet verder niet hoe de stations in de slechte(re) buurten van Londen (vergelijkbaar met de Bijlmer) zijn.
Verder is het wel netjes en voel me er idd niet onveilig. Ik weet verder niet hoe de stations in de slechte(re) buurten van Londen (vergelijkbaar met de Bijlmer) zijn.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik vind het juist altijd wel knus :Y , lekker met die zachte zittingen daaro.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Alles zat altijd zo ram vol dat ik geen stoel heb gezien.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
A.g.v. de stroomstoring hedenmorgen!
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vandaag helaas twee bussen die bij een aanrijding betrokken waren.
Een bus van lijn 62 heeft een voetganger aangereden bij de Berlagebrug: http://www.at5.nl/artikelen/141758/vide ... ng-gvb-bus
Een bus van lijn 21 heeft een auto aangereden op de busbaan op de Prins Hendrikkade. Hierbij raakte een reiziger in de bus gewond: http://www.at5.nl/artikelen/141748/busp ... ng-centrum
Een bus van lijn 62 heeft een voetganger aangereden bij de Berlagebrug: http://www.at5.nl/artikelen/141758/vide ... ng-gvb-bus
Een bus van lijn 21 heeft een auto aangereden op de busbaan op de Prins Hendrikkade. Hierbij raakte een reiziger in de bus gewond: http://www.at5.nl/artikelen/141748/busp ... ng-centrum
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
-o- -o- -o- -o- -o- -o- -o-
http://www.ovpro.nl/tram/2015/04/09/jcd ... stickeren/JCDecaux heeft de aanbesteding voor reclame-exploitatie op trams in Amsterdam gewonnen. Het bedrijf gaat de voertuigen van stadsvervoerder GVB van een nieuwe vormgeving voorzien. De overeenkomst tussen JCDecaux gaat in per 1 mei. In eerste instantie gaat JCDecaux tien trams exploiteren.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Natuurlijk ging dit door, had je wat anders verwacht dan? Er moet geld in het laatje komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Echt niet, er worden 10 trams bestickert misschien, maar niet geëxploiteerd.n-evo schreef:-o- -o- -o- -o- -o- -o- -o-
http://www.ovpro.nl/tram/2015/04/09/jcd ... stickeren/In eerste instantie gaat JCDecaux tien trams exploiteren.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Jeetje, wat een schaamteloos promotiepraatje mag Decaux op ovpro houden zeg...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Mag ik het alsjeblieft alsnog jammer vinden? Thnx.Bee schreef:Natuurlijk ging dit door, had je wat anders verwacht dan? Er moet geld in het laatje komen.
Hoe bedoel je dat?CamilleKreemers schreef:Echt niet, er worden 10 trams bestickert misschien, maar niet geëxploiteerd.
Oh, nm, ik snap 'm al. Het staat nu geformuleerd alsof JCDecaux zelf met de trams gaat rijden i.p.v. GVB. Haha
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten