Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Weet iemand wat er aan de hand is met de brug over de Lijnbaansgracht in de Rozengracht? De nieuwe halte voor lijn 13 en 19 aan de overzijde van de straat is alweer een tijd gereed maar de stukken halte die op de brug liggen zijn nog steeds met hekken afgezet. Lijn 13 en 17 naar West stoppen achteraan op de halte. Op de opgeheven halte richting Dam staat een bord met "Niet halteren op de brug". Is deze brug ook bouwvallig en aan vernieuwing toe? Of is men gewoon vergeten die hekken weg te halen?
足元にご注意下さい
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Laatste wat ik weet is dat het beton onder de trambaan op die brug poreus is geworden en dat het vervangen moet worden. Er loopt ook een algemeen onderzoek naar de technische staat van de brug. Ik denk dat men de uitkomsten daarvan afwacht voordat men actie onderneemt, de brug zou namelijk wel eens in slechtere staat kunnen zijn dan verwacht en dan moet er complete vervanging plaatsvinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Volgende brug weer een jaar dicht? Dat wordt nog wat met tram 13 en 17. :')
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Lijnen 13 en 17 omleiden via de HH tuinen.......oh wacht, natuurlijk niet
Dan lijn 17 door Leidsestraat, lijn 11 tijdelijk opheffen en lijn 13 naar Fred.Hendrikplantsoen. Het is weer even behelpen, maar dan heb je ook wat
Dan lijn 17 door Leidsestraat, lijn 11 tijdelijk opheffen en lijn 13 naar Fred.Hendrikplantsoen. Het is weer even behelpen, maar dan heb je ook wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Vind de Luxemburgse ook een stuk mooier, maar de Amsterdamse op zich niet verkeerd. Het viel mij mee toen ik de mock-up in het echt zag, vond het eerst een raar soort strijkijzer. Ben sowieso meer van de rondingen op trams.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
In een sterk verstedelijkte regio lijkt me het verschil tussen stad en streek niet meer echt ter zake doend. Er zijn 2 soorten bussen: verbindende "metrobussen" die belangrijke relaties snel en frequent onderhouden, en ontsluitende "gewone" bussen die vooral een aanvulling zijn op het hoofdnet. Door welke gemeenten die bussen rijden maakt niet zo gek veel uit. Daarom ben ik op zich ook een groot voorstander van het R-NET-idee om die belangrijke "metrobussen" zo veel mogelijk op te waarderen en te verenigen in een overzichtelijk samenhangend netwerk. Een netwerk is alleen geen netwerk zo lang reisinformatie en tarieven versplinterd zijn over tig vervoerders. Maar als het aan mij ligt alle R-netbussen (stad en streek) dus lekker in de 300-nummering doen. En dan niet trams, treinen en metro's daar aan toe proberen te voegen, die staan uit zichzelf al een kaste hoger in de HOV-pikorde.n-evo schreef: Of de 369 veel of weinig haltes heeft doet mijns inziens verder geen afbreuk aan of het een stadsbus/dienst is. Je kan hooguit zeggen dat de hele locale buurtfunctie vervalt t.o.v. de 69. Komt bij dat de 369 niet als enige doel heeft om Nieuw-West met Schiphol te verbinden maar ook de verschillende grote wijken van Nieuw-West onderling (Nieuw Sloten - Osdorp - Slotermeer/Geuzenveld - Sloterdijk-Centrum). De 369 heeft ook nog altijd meer haltes in Amsterdam dan op Schiphol.
HYPE *O* De laatste keer dat er hier een nieuwe tram werd afgeleverd was ik nog een kindje. Die "snuit" valt mij trouwens ook ernstig mee. De Luxemburgse Urbos is wel zo'n beetje de fraaiste tram die er nu rondrijdt, maar de 15G is wel weer eens heel wat anders. Zeker niet lelijk.GVB schreef:Dit eerste gloednieuwe 15G voertuig komt dit voorjaar naar Amsterdam
We kunnen er niet meer Onderuit
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik vind van die Luxemburgse juist lelijk dat de kop uit een verdikking kruipt. De 15G doet me een beetje denken aan een moderne versie van de bolkoppen. En veder is alles beter dan de gedrochten die sinds aantal jaar in Den Haag rijden.Durashift schreef:Had men beter ook die neus erbij moeten bestellen i.p.v. de snuit die er nu op zit..
#vreselijk.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Na gedurende 5 maanden meerdere "Issues" aangemaakt te hebben bij Apple staat het nieuwe lijnnet eindelijk goed in hun Maps. Tot vorige week waren oude lijnen zoals tram 9, 10 en 16 gewoon nog zichtbaar.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik vind de Avenio anders best een mooie tram, alleen die donkergrijze kleur staat hem totaal niet.n-evo schreef: En veder is alles beter dan de gedrochten die sinds aantal jaar in Den Haag rijden.
Als de HTM, net als de RET en het GVB, "burgerlijke ongehoorzaamheid" had getoond en voor zilvergrijs had gekozen, was het een stuk beter geweest.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Nee. Ontiegelijk lelijk ding in alle kleuren (in München is ie effen blauw). Die domme ouderwetse ramen met ronde hoeken. Lelijke naden aan de zijkant voor. Deuren die niet gelijk over de tram verdeeld zitten. En dan nog die lompe kop.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
@Meltrain: Mee eens en qua zitcomfort ben ik goed te spreken over de Avenio :)
@N-evo: :') iemand mag best een andere mening zijn toegedaan.
@N-evo: :') iemand mag best een andere mening zijn toegedaan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Vind het wel meevallen met die lelijkheid......heeft denk ik ook te maken met de R-net kleurstelling in DH. Ik zag dat er in München sinds kort ook “bambino” Avenio’s rijden, enkelgeleed dus...grappige trammetjes.....
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Is zo’n klein trammetje de kosten en exploitatie nog waard vraag ik me dan af. In ieder geval wel grappig dat ze zoiets doen in plaats van direct tot opheffing overgaan.
Zeker weten. Zo was het dan ook niet bedoeld. Ik ben het er alleen niet mee eens. :)waldo79 schreef:@N-evo: :') iemand mag best een andere mening zijn toegedaan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
In het blauw vind ik hem anders best mooi. De ongelijke verdeling van de deuren lijkt me ook een keus van de HTM, want in München heeft hij gewoon twee deuren per bak:n-evo schreef:Nee. Ontiegelijk lelijk ding in alle kleuren (in München is ie effen blauw). Die domme ouderwetse ramen met ronde hoeken. Lelijke naden aan de zijkant voor. Deuren die niet gelijk over de tram verdeeld zitten. En dan nog die lompe kop.
https://www.google.com/search?q=avenio+ ... RnLw6nz1M:
De kritiek op de ramen deel ik niet, maar ik ben het wel met je eens dat die naden niet zo mooi zijn.
De kop heeft inmiddels een update gekregen:
https://www.tramreport.de/2017/12/21/av ... triebshof/
De MVG heeft een aantal tweedelige en driedelige Avenio's besteld die gekoppeld kunnen rijden, zodat op de drukste momenten een vijfdelige tram rijdt en op de minder drukke momenten een driedelige tram wordt ingezet:n-evo schreef:Is zo’n klein trammetje de kosten en exploitatie nog waard vraag ik me dan af.fred1954 schreef:Ik zag dat er in München sinds kort ook “bambino” Avenio’s rijden, enkelgeleed dus...grappige trammetjes.....
https://railcolornews.com/2018/03/29/de ... uble-tram/
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
De Haagse Avenio's hebben deuren aan beide kanten zitten, de Avenio's van München maar aan 1 kant.Meltrain schreef:In het blauw vind ik hem anders best mooi. De ongelijke verdeling van de deuren lijkt me ook een keus van de HTM, want in München heeft hij gewoon twee deuren per bak:n-evo schreef:Nee. Ontiegelijk lelijk ding in alle kleuren (in München is ie effen blauw). Die domme ouderwetse ramen met ronde hoeken. Lelijke naden aan de zijkant voor. Deuren die niet gelijk over de tram verdeeld zitten. En dan nog die lompe kop.
https://www.google.com/search?q=avenio+ ... RnLw6nz1M:
Als de HTM ook aan beide kanten 2 dubbele deuren per bak wil hebben, is er geen plaats meer voor rolstoelen en kinderwagens, en zijn er minder stoelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik krijg nu in rijden de treinen de melding dat metro 52 niet rijdt...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Lijn 52 lag er uit tussen 8.00-10.00 ivm storing in het verkeersleidingsysteem. Na het opnieuw opstarten bleek er nog steeds een storing te zijn, waarna lijn 52 weer is stilgelegd. Zou tot 17.00 uur kunnen duren.....
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Lekker relevant om dat in heel Nederland als alert mee te geven :Xcassie127 schreef:Ik krijg nu in rijden de treinen de melding dat metro 52 niet rijdt...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Zetten ze nu eigenlijk extra trams in op lijn 24? 6x per uur lijkt me een beetje krap en met een zondagse dienst zijn er trams over.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Waar moeten die extra trams dan vandaan komen? Er zit niet 10 man personeel op de stalling te wachten tot ze eens een ritje mogen gaan rijden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
De trams zullen met een zondagsdienstregeling het probleem niet zijn. Iemand moet die dingen alleen ook nog besturen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dus hoe gaan we dat aanpakken? Waarschijnlijk volgens een draaiboek, waarin zal staan dat er links en rechts een paar trams van andere lijnen worden geplukt, die dan als de sodemieter moeten worden aangevuld vanuit de beide remises. Daar zullen één of twee bestuurders stand-by staan, en waarschijnlijk een paar oproepbaar zijn. Het is dus vooral een kwestie van een kerel (m/v) die een beetje handig met een telefoon om kan gaan.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Als er extra trams ingezet worden gaat dat dan niet op dezelfde manier als bij de bussen? Daar worden de voertuigen en chauffeurs van hun reguliere rit afgehaald om de pendeldienst te rijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
:Y
trolly schreef:Waarschijnlijk volgens een draaiboek, waarin zal staan dat er links en rechts een paar trams van andere lijnen worden geplukt,
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten