HUH? Volgens dat artikel moet de verkeersleiding de seinen bedienen. Kan dat dan niet automatisch?Suus schreef:GVB heeft de verkeersleiding van de metro naar een "geheime" locatie overgebracht: https://www.parool.nl/amsterdam/gvb-ver ... ~b08d7ee1/
Ik heb inmiddels al ontdekt waar het is, maar veel succes met zelf zoeken op basis van de foto's in het artikel
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Voor zover ik weet gebeurt dat automagisch, en is de verkeersleiding er voor alles wat buiten de normale dienstregeling valt, zoals rangeerbewegingen en verstoringen. Maar ja, dat is een lang verhaal, dus heeft het GVB en/of de journalist het maar een beetje samengevat zodat wij sufferdjes het ook snappen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Wat gebeurt er al er een buiten dienst-metro van A naar B moet? Of als een metro ingekort wordt? Of als door vertraging van een metro, deze op een andere metro voorgelaten moet worden?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
De verkeersleiding bedient nog steeds de seinen. In de meeste gevallen een computer van de verkeersleiding, dat wel.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Precies: dan zullen ze bij de verkeersleiding de sudoku even terzijde moeten leggen.hauptbahnhof schreef:Wat gebeurt er al er een buiten dienst-metro van A naar B moet? Of als een metro ingekort wordt? Of als door vertraging van een metro, deze op een andere metro voorgelaten moet worden?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Hoe het in het artikel stond geformuleerd kwam bij mij heel erg over alsof de verkeersleiding zelf handmatig alle seinen bediende, dus ook bij een normale situatie.IC140 schreef:De verkeersleiding bedient nog steeds de seinen. In de meeste gevallen een computer van de verkeersleiding, dat wel.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Gisteren is bij werkzaamheden aan de tramrails van de Burgemeester de Vlugtlaan een gasleiding geraakt.
https://www.at5.nl/artikelen/201646/gas ... nieuw-west
en is één aanhouding verricht n.a.v. een mishandeling in metro 50 bij Duivendrecht:
https://www.at5.nl/artikelen/201662/aan ... ivendrecht
https://www.at5.nl/artikelen/201646/gas ... nieuw-west
en is één aanhouding verricht n.a.v. een mishandeling in metro 50 bij Duivendrecht:
https://www.at5.nl/artikelen/201662/aan ... ivendrecht
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het GVB draait nu een verlies van 20 miljoen euro per maand:
https://www.at5.nl/artikelen/201739/gvb ... s-gebeuren
https://www.at5.nl/artikelen/201739/gvb ... s-gebeuren
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Mondkapje op en gáán.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Op lijn 50 reed vanochtend een rit (vermoedelijk ook de andere ritten van de desbetreffende omloop) met een combinatie van 4 x M4.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het heeft er toch alle schijn van dat de 15G zijn introductie zal gaan beleven op lijn 25, (op zijn vroegst) eind dit jaar. Dit is de geninjade tekst op GVB.nl:
bronDe eerste nieuwe 15G trams rijden vanaf eind 2020 in dienstregeling met reizigers. Om te beginnen op de vernieuwde Amstelveenlijn, lijn 25.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Volgens mij was dat altijd al de bedoeling om lijn 25 met CAF’s m.i.v. de dienstregeling 2021 (13 december a.s.) naar Westwijk te laten rijden? GVB doet nu of ze iets nieuws vertellen?
Waar ik benieuwd naar ben is, of alle CAF’s (in ieder geval, die voor lijn 25) op tijd geleverd gaan worden uit Spanje.
Waar ik benieuwd naar ben is, of alle CAF’s (in ieder geval, die voor lijn 25) op tijd geleverd gaan worden uit Spanje.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Als er geen enge besmettelijke ziekte uitbreekt lijkt me dat geen probleem :pos:
Oh, wacht...
Oh, wacht...
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat is niet het punt dat ik wilde maken. De 15G zou in eerste instantie al eerder op het netwerk verschijnen, ingezet op andere lijnen. Dat voornemen is nu geruisloos geschrapt.
Dat de 25 vanaf het begin al met 15G's zou worden geëxploiteerd stond inderdaad altijd al vast.
Dat de 25 vanaf het begin al met 15G's zou worden geëxploiteerd stond inderdaad altijd al vast.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Nog steeds...MetroRET schreef:Op lijn 50 reed vanochtend een rit (vermoedelijk ook de andere ritten van de desbetreffende omloop) met een combinatie van 4 x M4.
Ik denk dat het hier om “als eerste”.fred1954 schreef:Volgens mij was dat altijd al de bedoeling om lijn 25 met CAF’s m.i.v. de dienstregeling 2021 (13 december a.s.) naar Westwijk te laten rijden? GVB doet nu of ze iets nieuws vertellen?
Waar ik benieuwd naar ben is, of alle CAF’s (in ieder geval, die voor lijn 25) op tijd geleverd gaan worden uit Spanje.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ok, Alargule, ik snap je.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ja, dat zou nog wel eens een dingetje kunnen worden. Er zullen in ieder geval voldoende R-net CAF’s geleverd moeten worden, voor een volledige exploitatie (gekoppeld) van lijn 25. Blijkbaar hebben GVB en CAF er vertrouwen in, dat dat lukt.trolly schreef:Als er geen enge besmettelijke ziekte uitbreekt lijkt me dat geen probleem :pos:
Oh, wacht...
Ik las op FB dat de instroom van elektrische R-net bussen bij CXX/AML ook vertraagd is naar voorjaar 2021. Voor wat het waard is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Vanaf 1 juni géén mondkapje in het OV, dan kan boete volgen, volgens AT5:
https://www.at5.nl/artikelen/201816/boa ... n-beboeten
https://www.at5.nl/artikelen/201816/boa ... n-beboeten
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ja, maar komen er dan veel meer mobiele teams?
Als ik mij niet vergis, zijn alle ondergrondse metrostations in Amsterdam bemensd; die medewerkers krijgen neem ik aan ook een instructie om de mondkaploze reiziger aan te spreken?
Als ik mij niet vergis, zijn alle ondergrondse metrostations in Amsterdam bemensd; die medewerkers krijgen neem ik aan ook een instructie om de mondkaploze reiziger aan te spreken?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het zal volgens mij wel afhangen van de houding van de reiziger. Heeft een reiziger geen mondkapje maar wel een bandana of sjaal, zal die minder snel op de bon gaan dan iemand die zonder bescherming hoestend en niezend door het station loopt.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
In Luxemburg mag je alles dragen, zolang het zowel neus als mond maar afdekt, met bijvoorbeeld een sjaal kan je hier niet beboet worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Vrijdag zag ik ook een setje 4x M4 op de M51 voorbij komen.MetroRET schreef:Op lijn 50 reed vanochtend een rit (vermoedelijk ook de andere ritten van de desbetreffende omloop) met een combinatie van 4 x M4.
Ik dacht dat dat nog niet mogelijk was omdat het binnenste perron op CS te kort is. Is dat perron inmiddels verlengd of wordt zo'n lange metro nu standaard aan het buitenste perron geparkeerd?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Zo'n lange metro is 4x M4 nou eigenlijk ook weer niet: 123,6 meter, dus maar 7,4 meter langer dan een M5. Is of was het binnenste perron echt zo kort dat dat niet past(e)?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Wacht. CS heeft een binnenste perron?n-evo schreef:Ik dacht dat dat nog niet mogelijk was omdat het binnenste perron op CS te kort is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Binnenboog?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten