Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Alargule

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Alargule »

Combino_2001 schreef: wo 15 sep 2021, 17:03 Ik vind de 15G Urbos overal een mooi tram, maar ik moet zeggen, s’nachts ik vind het interieur echt te helder… kan bijna niks zien uit het raam :neg:
Dat komt omdat het 's nachts donker is buiten.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Hangt er vanaf waar en wanneer je bent. Bedoel, tijdens de zomernachten is het op Spitsbergen toch echt klaarlicht. :Y
🍉
Alargule

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Alargule »

Komen de 15G's daar ook al ja? :o
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door trolly »

Overal, schijnt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

^^^ maar niet toegankelijk voor rolstoelgebruikers.
De nieuwe trams in Amsterdam zijn niet allemaal toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Terwijl op de site van de Rijksoverheid staat dat iedereen zelfstandig met het openbaar vervoer moet kunnen reizen. Waar gaat dit mis? Mari Sanders maakte de documentaire 'Mari Staat Op', en zit zelf in een rolstoel. (..)
https://www.nporadio1.nl/fragmenten/blo ... -nagedacht

Helaas wordt (mij) niet duidelijk wát er nu precies aan schort bij die nieuwe Urbo's in A'dam.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fred1954 »

@Durashift: Hier een artikel van AT5.nl over de rolstoel problemen bij de 15G trams.

https://www.at5.nl/artikelen/210961/nie ... rustrerend
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

Wat een rare constructie met dat richeltje. Dat is in de VDL’s van GVB toch een stuk netter opgelost.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

Dat in de bus is hetzelfde systeem als we in Twente in de Citea's hebben. Werkt perfect, heb in 8½ jaar tijd nog geen storing meegemaakt. Laat je de bus na het uitschuiven van de plank ook nog knielen dan is de hoek ook nog minder steil.
robert1955
Berichten: 272
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door robert1955 »

Concept Actualisatie Nota van Uitgangspunten Sprong over het IJ 2021 met oa aandacht voor mogelijke OV verbindingen over Oost- en/of Westbrug:
https://www.amsterdam.nl/parkeren-verke ... en-sprong/
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fred1954 »

Het GVB meldt op Twitter dat momenteel alle metrolijnen stil staan. Nadere berichtgeving volgt, aldus GVB. :o

Verstoring: Metro 50, 51, 52, 53 en 54 staan stil
Periode
24 september 2021 11:47 - 24 september 2021 13:59

Lijnen
50 Isolatorweg - Gein
51 Isolatorweg - Centraal Station
53 Gaasperplas - Centraal Station
54 Gein - Centraal Station
52 Noord - Station Zuid
Toelichting
Metro 50, 51, 52, 53 en 54 staan tijdelijk stil. Nadere informatie volgt.

EDIT 12.15 uur. Alles rijdt weer…….
robert1955
Berichten: 272
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door robert1955 »

volgens de website [12.40u] rijdt alleen de 52
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fred1954 »

Na mijn EDIT kwam er een nieuwe melding dat 50, 51, 53 en 54 opnieuw stil stonden. Lijn 52 bleef wel rijden. Inmiddels rijdt alles weer. (Voorlopig)
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Rob357 »

Dit voorval komt door een storing in het verkeersleidingsysteem, dan valt natuurlijk alles meteen stil, maar ik vind dat er de afgelopen tijd sowieso veel uitvalt, ook individuele ritten. Ik heb de app al anders ingesteld zodat ik minder meldingen krijg, toen ik alles (m.u.v. 52) aan had staan voor de metro kreeg ik gemiddeld elk uur een notificatie van een uitgevallen rit of grote vertraging. Hebben meer mensen de ervaring dat er veel uitvalt? Weet iemand waar de grote onbetrouwbaarheid van de laatste tijd vandaan komt?
Alargule

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Alargule »

Vierkante wielen door blaadjes op de rails.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fred1954 »

Rob357 schreef: vr 24 sep 2021, 13:44 Dit voorval komt door een storing in het verkeersleidingsysteem, dan valt natuurlijk alles meteen stil, maar ik vind dat er de afgelopen tijd sowieso veel uitvalt, ook individuele ritten. Ik heb de app al anders ingesteld zodat ik minder meldingen krijg, toen ik alles (m.u.v. 52) aan had staan voor de metro kreeg ik gemiddeld elk uur een notificatie van een uitgevallen rit of grote vertraging. Hebben meer mensen de ervaring dat er veel uitvalt? Weet iemand waar de grote onbetrouwbaarheid van de laatste tijd vandaan komt?
Klopt wat je schrijft. Ik heb GVB_actueel (reisinfo) en het wemelt dagelijks van de tweets van het GVB over uitgevallen metroritten, meestal op 50,51,53 en 54, wegens defect materieel. Geen idee wat voor materieel dit is, dat uitvalt.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fred1954 »

Alle metrolijnen staan weer stil ivm (wederom) storing verkeersleidingsysteem………. :|

EDIT: we rijden inmiddels weer…..
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door trolly »

Rob357 schreef: vr 24 sep 2021, 13:44 Dit voorval komt door een storing in het verkeersleidingsysteem, dan valt natuurlijk alles meteen stil, maar ik vind dat er de afgelopen tijd sowieso veel uitvalt, ook individuele ritten. Ik heb de app al anders ingesteld zodat ik minder meldingen krijg, toen ik alles (m.u.v. 52) aan had staan voor de metro kreeg ik gemiddeld elk uur een notificatie van een uitgevallen rit of grote vertraging. Hebben meer mensen de ervaring dat er veel uitvalt? Weet iemand waar de grote onbetrouwbaarheid van de laatste tijd vandaan komt?
Geen idee of dit ook geldt voor individuele ritten of dat daar de herfst inderdaad zijn werk doet, maar de netwerkstoringen zijn te danken aan de definitieve invoering van het nieuwe beveiligingssysteem CBTC, dat ook in de testfase nooit volledig probleemloos gefunctioneerd heeft.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fred1954 »

Ook nu (zaterdagmorgen) rijdt alleen lijn 52. De rest staat stil. Storing. :shock:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door trolly »

Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Alargule »

Is het al zo aan het herfsten in de hoofdstad dan, ja?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door trolly »

't Is in ieder geval stevig aan het nazomeren -0-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Rob357 »

trolly schreef: vr 24 sep 2021, 21:28
Rob357 schreef: vr 24 sep 2021, 13:44 Dit voorval komt door een storing in het verkeersleidingsysteem, dan valt natuurlijk alles meteen stil, maar ik vind dat er de afgelopen tijd sowieso veel uitvalt, ook individuele ritten. Ik heb de app al anders ingesteld zodat ik minder meldingen krijg, toen ik alles (m.u.v. 52) aan had staan voor de metro kreeg ik gemiddeld elk uur een notificatie van een uitgevallen rit of grote vertraging. Hebben meer mensen de ervaring dat er veel uitvalt? Weet iemand waar de grote onbetrouwbaarheid van de laatste tijd vandaan komt?
Geen idee of dit ook geldt voor individuele ritten of dat daar de herfst inderdaad zijn werk doet, maar de netwerkstoringen zijn te danken aan de definitieve invoering van het nieuwe beveiligingssysteem CBTC, dat ook in de testfase nooit volledig probleemloos gefunctioneerd heeft.
Volgens mij hebben die individuele uitvallers niet zoveel te maken met het nieuwe beveiligingssysteem, vaak wordt er als reden 'technisch defect' gegeven. En de vele uitvallers is iets van de laatste weken al, volgens mij testen ze niet al zo lang met het nieuwe systeem.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fred1954 »

Pendelbussen 164/165 worden nu ingezet t.b.v. lijn 52, die nu ook stilstaat.

EDIT: lijn 52 rijdt weer. :)
Laatst gewijzigd door fred1954 op za 25 sep 2021, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fred1954 »

Rob357 schreef: za 25 sep 2021, 10:23

Volgens mij hebben die individuele uitvallers niet zoveel te maken met het nieuwe beveiligingssysteem, vaak wordt er als reden 'technisch defect' gegeven. En de vele uitvallers is iets van de laatste weken al, volgens mij testen ze niet al zo lang met het nieuwe systeem.
Die uitvallers zijn echt individuele metrostellen, die defect “naar binnen gaan”.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

En die defecten zijn grotendeels te wijten aan het nieuwe systeem. Het komt dan ook veel vaker voor dan als er onder de oude beveiliging wordt gereden.

Zelf een keer gehad dat een metro bij binnenkomst van stations heel hard tot stilstand kwam en minuten later weer doorkon. Na drie stations was het exit. Leek alsof de metro zijn verbinding met het beveiligingssysteem kwijtraakte.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten