Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 785
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Zag het inderdaad op de website van het GVB, er zit ergens een defect wissel tussen Spaklerweg en Centraal.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Als zelfs de NS Reisplanner je liever 10 minuten naar Amsterdam Amstel laat lopen dan je met de metro te sturen, weet je dat er iets goed mis is met de metro's.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik snap dat het fris aanvoelt buiten, maar om nu maar meteen de verwarming op standje crema te zetten in stel 113B gaat wel wat ver.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
En een 51 op Zuid richting Isolatorweg die bijna leeg binnenrijdt.
Dat ik dit nog mag meemaken.
Dat ik dit nog mag meemaken.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Je weet dat verwarming in trams en metro's automatisch werkt? Standje sambal hoort niet dus zal het om een technisch probleem gaan.
-
- Berichten: 274
- Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik zag de eerste van de nieuwe 30km borden [overigens niet afgedekt, met op de Van Baerlestraat bij de PC Hooft een ontheffing voor de tram. Lijkt me gewaagd om daar >30 te rijden
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Maar dat kun je over heel veel punten in Amsterdam wel zeggen. Harder dan 30 kan ook 35 zijn. Hoeft niet perse meteen 50 te zijn.
Maar ik neem aan dat het hier om de trams richting Concertgebouw gaat? Aangezien de trambaan hier vrij is.
Maar ik neem aan dat het hier om de trams richting Concertgebouw gaat? Aangezien de trambaan hier vrij is.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De mensen in Knokke denken er toch anders over...IIVQ schreef: ↑ma 25 sep 2023, 20:39 Ik reed laatst in een CAF van de kusttram en ik viel figuurlijk van mijn stoel, omdat ik vooral letterlijk niet uit mijn stoel viel.
Ik ben in Amsterdam gewend dat die dingen piepen, bonken, en slecht doorloopbaar zijn door de brede uitbouw van de wielkasten. Ik zit er niet graag in als passagier.
Aan de kust zijn ze stil, goed doorloopbaar (terwijl er volgens mij veel meer 2+2-zitjes zijn) en piepen ze ook niet. Wellicht komt dat laatste door het meter- ipv normaalspoor.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/02/piepende-tram/
En ook die in Oostende...
https://ostendsnieuws.be/bewoners-sky-d ... -hele-dag/
En in Blankenberge...
https://www.hln.be/blankenberge/smeerpa ... ~a2415f82/
-
- Berichten: 274
- Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Nee, ri. Vondelparkbrughauptbahnhof schreef: ↑do 05 okt 2023, 22:29 Maar dat kun je over heel veel punten in Amsterdam wel zeggen. Harder dan 30 kan ook 35 zijn. Hoeft niet perse meteen 50 te zijn.
Maar ik neem aan dat het hier om de trams richting Concertgebouw gaat? Aangezien de trambaan hier vrij is.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Klein verschil: ik vind (en dat schijnt geen populaire mening) de CAF's in Amsterdam als passagier niet lekker, en dat ze op relatief recht spoor behoorlijk piepen. De kusttram rijdt op recht spoor zalig, in de bovengenoemde scherpe bogen piepen ze uiteraard wel maar dat is te verwachten.hauptbahnhof schreef: ↑do 05 okt 2023, 22:33De mensen in Knokke denken er toch anders over...IIVQ schreef: ↑ma 25 sep 2023, 20:39 Ik reed laatst in een CAF van de kusttram en ik viel figuurlijk van mijn stoel, omdat ik vooral letterlijk niet uit mijn stoel viel.
Ik ben in Amsterdam gewend dat die dingen piepen, bonken, en slecht doorloopbaar zijn door de brede uitbouw van de wielkasten. Ik zit er niet graag in als passagier.
Aan de kust zijn ze stil, goed doorloopbaar (terwijl er volgens mij veel meer 2+2-zitjes zijn) en piepen ze ook niet. Wellicht komt dat laatste door het meter- ipv normaalspoor.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/02/piepende-tram/
En ook die in Oostende...
https://ostendsnieuws.be/bewoners-sky-d ... -hele-dag/
En in Blankenberge...
https://www.hln.be/blankenberge/smeerpa ... ~a2415f82/
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Maakt niet uit of het een populaire mening is of niet. Wel of er niet overdreven wordt, zeker als we de 15G met de Combino vergelijken. Maar ben oprecht wel benieuwd waar je gereden hebt met die tram dat hij zo aan het piepen was, dat je dat in de tram zo duidelijk hoorde.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Gaat weer lekker:
https://www.at5.nl/artikelen/223097/met ... erdag-weer
Maar om bijna een hele ronde om de stad nou 'pendelen' te noemen...
https://www.at5.nl/artikelen/223097/met ... erdag-weer
Maar om bijna een hele ronde om de stad nou 'pendelen' te noemen...
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De reisinformatie is ook heel onduidelijk. Zo wordt op spoor 2 van Station Zuid alleen lijn 50 naar Isolatorweg getoond, terwijl de metro's naar Gein daar nu ook stoppen. Ik ben daardoor niet in een gereedstaande metro gestapt, omdat ik dacht dat hij de andere kant op reed.
De dienstuitvoering op alle lijnen (mogelijk met uitzondering van 52) lijkt ook behoorlijk onregelmatig.
De dienstuitvoering op alle lijnen (mogelijk met uitzondering van 52) lijkt ook behoorlijk onregelmatig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Nou, tram 14 mot blijfe, waar blijven jullie nou? Of is de stad alleen te klein als in het westen in het OV gesneden wordt?
https://archive.ph/Pkg63
https://archive.ph/Pkg63
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8711
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Voor sommige mensen is het best vervelend uiteraard, maar volgens mij zijn er ook mensen die prima de Dappermarkt 3x op en neer lopen maar moeite hebben om vanaf de Molukkenstraat naar het Javapleon te lopen…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Waarom stoppen de metro’s op spoor 1 van Station Zuid zo ver naar voren? 95% van de reizigers komt uit de stationshal, maar toch staat de achterkant ter hoogte van de abri, zo’n 30 meter verderop.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
In de hoop dat mensen zich meer over de lengte van het perron verspreiden i.p.v. aan de kant van de trappen blijven hangen misschien.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
In mijn ervaring van als treinen verder naar voren stoppen dan normaal, geeft dit juist het tegenovergestelde effect.
zij/haar/hen/hun
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat slaat nergens op, want nu komen de reizigers die zich wel over het perron verdelen alsnog bij dezelfde deur uit als zij die dat niet doen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat gebeurt ook regelmatig op Weesperplein (richting CS), wanneer er een korte metro rijdt. Deze rijdt dan vaak zover door, dat zelfs de achterste deur nog voorbij het trappenhuis is.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Daar gaat het niet om. Ik bedoel dat ze mogelijk proberen te voorkomen dat mensen tijdens het wachten zich langere tijd ophopen op het stuk perron vlakbij de trappen naar de stationshal.
Spoor 1 is richting RAI trouwens? Daar ging ik van uit.
Laatst gewijzigd door n-evo op wo 25 okt 2023, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Er staan gewoon bakbordjes. Het zou zelfs zo zijn dat het beveiligingssysteem ook afdwingt dat er bij de betreffende borden gestopt wordt maar dat is kennelijk (op dit moment) niet (meer) zo. Het zal hier waarschijnlijk om een (on)bewuste keuze van de bestuurder zijn.
Om wat voor type metro's (en met welke lengte vooral) gaat dit?
Om wat voor type metro's (en met welke lengte vooral) gaat dit?
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ah oké, ik dacht dat metro’s altijd op hetzelfde punt stoppen. Afhankelijk van de lengte natuurlijk.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Zo hoort het ook maar goed, een railvoertuig door een mens laten besturen betekent dat het niet op hetzelfde punt stopt. Ik zie bijv op M52 op CS dat sommige bestuurders de metro helemaal tot einde perron doortrekken want iedereen komt de trap af en blijft daar op een kluitje staan. Duurt de haltering nog langer.
Wat dat betreft vind ik het jammer dat er niet gemarkeerd wordt waar de metro stopt (zoals je in Duitsland vaak hebt).
Wat dat betreft vind ik het jammer dat er niet gemarkeerd wordt waar de metro stopt (zoals je in Duitsland vaak hebt).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 157 gasten