Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door VIRM »

GVaVolgens AT5 ontkent GVB dat er zaterdagavond een storing was, maar was het een automatisch herhalende TWeet. Lekker handig.
Beul van de blindegeleidelijn
Alargule

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Alargule »

Afbeelding
robert1955
Berichten: 272
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door robert1955 »

GVB nu ook in humor
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fred1954 »

AT5.nl meldt net dat de definitieve invoering van het nieuwe beveiligingssysteem (CBTC) bij de metro, dat eind van de maand definitief zou worden ingevoerd, voorlopig uitgesteld is, ivm de storingen die optraden in de afgelopen tijd.

https://www.at5.nl/artikelen/211204/inv ... -storingen
Laatst gewijzigd door fred1954 op wo 29 sep 2021, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Het beveiligingssysteem, CBTC, wordt al in zo'n 60 andere steden in de wereld gebruikt, maar in Amsterdam gaat het volgens de gemeente om een unieke situatie. Het vervlochten netwerk en de verschillende typen en generaties en lengtes van voertuigen zouden voor grote problemen zorgen.
CBTC draait toch ook in Londen? Volgens mij is de Circle Line daar toch iets meer vervlochten dan het Amsterdamse metronetje. Gewoon standaardsmoesjes, elk IT project is uniek en complex in de ogen van een IT manager.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

CBTC draait ook al een behoorlijke tijd op de S Tog in Kopenhagen. Ik krijg niet de indruk dat CBTC daar ook totaal door het ijs zakt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

CBTC wordt zelfs over de hele wereld toegepast: https://en.wikipedia.org/wiki/Communica ... in_control

Het klinkt als poging zoveel van het GVB om het Amsterdamse metronetwerk terug te brengen tot drie lijnen, een wens die ze al heel lang hebben impopulair is bij de gemeente.
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DingeZ »

Zowel Londen als Kopenhagen zijn niet door Alstom geleverd (Thales resp. Siemens) en zover ik kan zien worden allebei ook pas in 2022 volledig opgeleverd. Bovendien zie ik weldegelijk berichten van storing door CBTC. Tot nu toe is CBTC voornamelijk actief op losstaande lijnen. In New York heeft men er zeven jaar over gedaan om de '7' om te bouwen naar CBTC, een lijn die alleen met een stel kruiswissels bij Queensboro Plaza is verbonden met de rest van het netwerk. Het enige wat deze lijn verder complexer maakt dan de meeste andere ter wereld is een derde spoor voor express-metro's.
Alargule

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Alargule »

PHS schreef: wo 29 sep 2021, 14:41 Het klinkt als poging zoveel van het GVB om het Amsterdamse metronetwerk terug te brengen tot drie lijnen, een wens die ze al heel lang hebben impopulair is bij de gemeente.
Waar baseer je deze vingerwijzing naar GVB op?
PHS

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Alargule »

Het lijkt mij eerder ongepast het GVB een plan in de schoenen te schuiven, zonder daar concreet bewijs voor te leveren. Het is algemeen bekend dat GVB een ontvlochten netwerk voorstaat, maar een dito uitspraak van een voormalig directeur van de metro van Wenen in een Paroolartikel bewijst natuurlijk niet dat GVB achter deze clusterfuck zit met als doel een ontvlochten netwerk af te dwingen.
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Casper »

Laat ze dan meteen de ring sluiten en het netwerk terug brengen tot twee lijnen, Noord - Zuid en Gaasperplas - Zuid - Sloterdijk - Centraal - Gein, dan is er vast ook nooit meer storing. :')
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

En dan ProRail om advies vragen over hoeveel wissels men nodig heeft voor die lijnvoering.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door trolly »

Kunnen ze niet beter iemand vragen die daar goed in is?

(A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Twee kruiswissels moet lukken toch. :Y
Alargule

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Alargule »

trolly schreef: wo 29 sep 2021, 22:43 Kunnen ze niet beter iemand vragen die daar goed in is?

(A)
Misschien die mensen die Randstadrail hebben aangelegd :Y
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DPDelft »

Ik heb een aantal berichten er tussenuit gehaald die gericht waren op de persoon.
Wees aardig voor elkaar, respecteer elkaar en laat iedereen in zijn/haar waarde.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gpvos »

De (overigens ook vertraagde) N85 van 01:56 vanaf Bijlmer sloeg zaterdagavond (zondagochtend) de haltes H.J.E. Wenckebachweg, Spaklerweg en Amstelstation over. Er waren aangekondigde werkzaamheden, maar desondanks zou dat wel even omgeroepen mogen worden: juist nachtbussen hebben veel incidentele reizigers (in elk geval ik als ik een nachtbus neem). Volgens de gelinkte pagina wordt er trouwens alleen in doordeweekse nachten omgereden, dus òf de bestuurder maakte een foutje òf er was toch iets bijzonders aan de hand.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Ik kom er zojuist achter dat ik de enkele maanden geleden geopende halte Paleisstraat niet meer terug kan vinden. Volgens de dienstregelingen stoppen de trams (weer) in beide richtingen bij de Dam…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Alargule

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Alargule »

DPDelft schreef: za 02 okt 2021, 15:02 Ik heb een aantal berichten er tussenuit gehaald die gericht waren op de persoon.
Wees aardig voor elkaar, respecteer elkaar en laat iedereen in zijn/haar waarde.
Je hebt de schaar hier wel erg rigoureus gehanteerd. Zo is mijn inhoudelijke reactie op PHS verdwenen. Dat lijkt mij nou ook weer niet de bedoeling, toch?
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DPDelft »

Alargule schreef:Lokquote
Excuses @Alargule, ik heb de betreffende reactie teruggeplaatst.
(Althans degene waarvan ik vermoed dat jij bedoeld)
Alargule

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Alargule »

Merci! :pos:
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Milco schreef: di 05 okt 2021, 15:37 Ik kom er zojuist achter dat ik de enkele maanden geleden geopende halte Paleisstraat niet meer terug kan vinden. Volgens de dienstregelingen stoppen de trams (weer) in beide richtingen bij de Dam…
De haltes Paleisstraat (oude halte Dam van lijnen 2 en 12; nu in beide richtigen) zijn nog niet in gebruik. Daarom richting CS een tijdelijke halte (Dam) net voorbij de Nieuwe Kerk, t.h.v. de Gravenstraat. Volgens mij zat deze halte niet in de reisinfo, maar wel de halte bij de Paleisstraat. Dat is nu gecorrigeerd.

Overigens, wat nu de tijdelijke halte Dam is, wordt een permanente halte na de herinrichting. Lijnen 2 en 12 gaan dus twee keer richting CS stoppen rond het paleis.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Vanaf 23 oktober rijden alle bussen bij Amsterdam Centraal weer via de uitstaphalte op de Prins Hendrikkade. Lijn 22 wordt nu omgeleid via de Kattenburgerstraat en de Piet Heinkade. Als ik de online dienstregeling mag geloven, lijkt het erop dat lijn 22 deze route behoudt en dus niet meer terugkeert op de Prins Hendrikkade. Iemand enig idee of dit inderdaad waar is of dat de reisinformatie nog bijgewerkt moet worden voor deze lijn?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DingeZ »

Ik mag hopen dat dat een foutje is. De Piet Heinkade is niet erg goed voor de punctualiteit van lijn 22. Afgelopen vrijdag was het zo erg dat veel bussen alleen op het stuk tussen Kattenburgerstraat en CS meer dan 10 minuten vertraging opliepen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten