Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door VIRM »

Als DSSA en de verbouwing van de centrale hal/voorgevel compleet is, is het tijd voor de volgende bouwput in de vorm van het doortrekken van de Ringlijn. *O*
robert1955 schreef: ma 14 nov 2022, 17:07
overigens: de andere Randstad steden worden ook goed bedeeld. Overal lijkt de koppeling aan woningbouw te zijn, wat bij eerdere adviezen een beetje werd weggedrukt
Goed dat er wordt stilgestaan bij de koppeling met OV. Maar gelet op de klimaatverandering is het wel de vraag in hoeverre het verstandig is heel veel huizen in de Randstad neer te plempen. Maar dat is een andere discussie.
Beul van de blindegeleidelijn
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door n-evo »

Als we willen kunnen we een hele tweede duinenrij een kilometer of 2 voor de kust maken om de Randstad te beschermen, het is dus nog een beetje voorbarig om half Nederland af te schrijven.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Roeland schreef: di 15 nov 2022, 08:05 Het sluiten van de metroring is voor de exploitatie alleen maar gunstig. Nu verliest GVB zowel op CS als op Isolatorweg keertijd voor de metro's. De rijtijd tussen CS en Isolatorweg zal ca. 6 minuten zijn (globale inschatting). Bij het sluiten van de metroring heb je dan amper extra materieel en personeel op de metro nodig.
Is natuurlijk koffiedik kijken maar het lijkt mij wel dat de metro's ergens een "eindpunt" hebben voor eventuele hersteltijd van zowel dienstregeling als eventueel personeel. Dus zoveel wordt er niet gewonnen.
Zoiets merk je nu ook bij tram 13 die een lus door het centrum rijdt. Op halte Dam moet deze toch echt wel de vertrektijd afwachten en niet zomaar aankomen, inladen en doorrijden.
robert1955
Berichten: 272
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door robert1955 »

Natorious schreef: ma 14 nov 2022, 19:50 Misschien dat ze nog voorzichtig zijn met het compleet sluiten van de ring door de aanstaande werkzaamheden rond CS aan de treinsporen?
Ik denk eerder dat er nog geen overeenstemming is over het te volgen tracé tussen het nieuwe station Hemknoop [waarvan de precieze plaats ook geloof ik nog im Sterne geschrieben is] en CS

Onderwerp komt aan de orde in https://open.overheid.nl/Details/ronl-f ... &text=MIRT, Kamerbrief en bijlage bestuurlijke afspraken
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Rob357 »

Bij de uitgang Valckenierstraat van metro station Weesperplein is sinds enkele weken de indeling van de poortjes aangepast. Als je van buiten komt zijn de twee linker groen en de vier rechter rood. Van binnenuit is alleen de tweede van rechts rood.

Ik snap deze wijziging niet zo goed, de stroom die het station in komt gaat nu van de trap af (rechter kant) naar de poortjes links. Terwijl de uitgaande stroom juist van rechts komt en naar de roltrap links gaat (van buiten gezien).

Binnen de poortjes maakt het minder uit, ik zag ook dat er op de bewegwijzeringsborden alleen een pijl naar links staat voor de metro's naar CS als je van buiten door de poortjes komt. Van poortje naar perron lijkt het idee dus een 'cirkel' te maken met de klok mee: als je van het perron komt uit de metro richting CS met de roltrap naar boven, en dan direct door de dichtstbijzijnde poortjes. Vertrekkend kom je door de poortjes en ga je via de linker trap voor de metro naar CS. Dat is wel logisch.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door VIRM »

Ach. Ik heb mij altijd verwonderd over de geleidelijn vlak voor de poortjes van de Oostlijn op CS: daar kruis je aan de ingecheckte kant van de poortjes de hele loopstroom...
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

GVB heeft de dienstregelingen voor 2023 online gezet. Het kan aan mij liggen, maar ik zie geen enkele wijziging…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 2990
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

:Y

Zelfs daar was geen geld voor.
🗣
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Milco schreef: wo 16 nov 2022, 21:40 GVB heeft de dienstregelingen voor 2023 online gezet. Het kan aan mij liggen, maar ik zie geen enkele wijziging…
Op dit moment wordt er een volgens een afgeschaalde dienstregeling gereden en die wordt in ieder geval voorlopig ook gereden (helaas).
Zie hier
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Maar juist de aangekondigde wijzigingen (inkorting lijn 14 en strekken van lijn 43) zouden toch meer "lucht" moeten geven voor het personeel(stekort)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Mwa, bij de inkorting van lijn 14 zou de personeelswissel verplaatst moeten worden van het Flevopark naar het Centraal Station en dat is natuurlijk niet gratis.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fred1954 »

De nieuwe tarieven 2023 staan op de GVB website:

https://over.gvb.nl/nieuws/nieuwe-ov-tarieven-2023/

Alle reis producten 2023:

https://reisproducten.gvb.nl/nl/tarieven/2023
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door n-evo »

Meltrain schreef: do 17 nov 2022, 06:54 Maar juist de aangekondigde wijzigingen (inkorting lijn 14 en strekken van lijn 43) zouden toch meer "lucht" moeten geven voor het personeel(stekort)?
De voorgestelde lus in één richting van de 14 was zo groot. Zou dat nou zoveel opgeleverd hebben? Blijkbaar toch de moeite niet echt waard.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Tja, het werd gepresenteerd als een bezuiniging. Maar als het niets oplevert, kun je het beter laten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TheAgedGamerYt
Berichten: 213
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TheAgedGamerYt »

Ik Denk dat dit Het eerste Jaar is waar er helemaal niks Veranderd in De dienstregeling voor 2023.
Laatst gewijzigd door TheAgedGamerYt op ma 28 nov 2022, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

HET eerste jaar ;)
Laatst gewijzigd door Hainje op ma 28 nov 2022, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

In de metro hangen folders met de mededeling dat je nu met je betaalpas kunt in- en uitchecken, maar het poortje van Spaklerweg accepteerde mijn pinpas niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door n-evo »

Is ook vanaf morgen pas. Zie gvb.nl
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 2990
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

_O-
🗣
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

n-evo schreef: ma 28 nov 2022, 20:58 Is ook vanaf morgen pas. Zie gvb.nl
Ja, dat stond dus niet in de folder. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Vinny »

robert1955 schreef: di 15 nov 2022, 13:29
Natorious schreef: ma 14 nov 2022, 19:50 Misschien dat ze nog voorzichtig zijn met het compleet sluiten van de ring door de aanstaande werkzaamheden rond CS aan de treinsporen?
Ik denk eerder dat er nog geen overeenstemming is over het te volgen tracé tussen het nieuwe station Hemknoop [waarvan de precieze plaats ook geloof ik nog im Sterne geschrieben is] en CS

Onderwerp komt aan de orde in https://open.overheid.nl/Details/ronl-f ... &text=MIRT, Kamerbrief en bijlage bestuurlijke afspraken
Ze zijn al 25 jaar aan het 'vergaderen' over deze missing link en ze weten het nog steeds niet. :N
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door n-evo »

Meltrain schreef: ma 28 nov 2022, 21:18
n-evo schreef: ma 28 nov 2022, 20:58 Is ook vanaf morgen pas. Zie gvb.nl
Ja, dat stond dus niet in de folder. :')
Ik zie het net idd. Onhandig.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Overigens wilde ik net wel met mijn betaalpas inchecken bij de paaltjes op het Amstelstation, maar de eerste keer gebeurde er ogenschijnlijk niets en de tweede keer checkte ik uit (en bij elke volgende poging kreeg ik de melding dat ik al was uitgecheckt). Ik heb toen toch maar ingecheckt met mijn OV-chipkaart.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door n-evo »

Ik laat andere mensen de komende tijd bètatester spelen. (A)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Ik lijk inderdaad een gemiste uitcheck te hebben. -0-
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten