Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door VIRM »

Of je laat alleen de eerste en laatste nachtbussen rijden? Maar daarom ook de vraag over de bezetting. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21360
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

VIRM schreef: za 28 nov 2020, 13:16 De doordeweekse nachtbussen worden geschrapt, behalve die naar Zuidoost. Is de bezetting dan zo dramatisch? Was het niet mogelijk om slechts in het aantal frequenties te snijden?

https://www.nu.nl/amsterdam/6093198/gvb ... dlijn.html
Door lijnen compleet op te heffen, wordt toch ook in het aantal frequenties gesneden? (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door PHS »

NOS: op metrostation Reigersbos is vannacht een kaartautomaat opgeblazen. De schade aan het station zou aanzienlijk zijn. De metro's zouden vanmiddag pas weer gaan stoppen op Reigersbos.

Had het GVB niet een plan om 'bepaalde wijken' van Amsterdam niet meer te bedienen vanwege de schier oneindige lijst incidenten, overlast, vernielingen, berovingen, steekpartijen? Hoor er al even niets meer over.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Dan kan het GVB wel stoppen met de meeste lijnen....... :(
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door VIRM »

PHS schreef: di 01 dec 2020, 11:35 Had het GVB niet een plan om 'bepaalde wijken' van Amsterdam niet meer te bedienen vanwege de schier oneindige lijst incidenten, overlast, vernielingen, berovingen, steekpartijen? Hoor er al even niets meer over.
Heeft dat plan eigenlijk wel bestaan? Ik zie het nergens terug op Google.
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door en-es »

Volgens mij hebben chauffeurs wel eens gedreigd om bepaalde wijken niet te bedienen. Maar het bleef bij dreigen.
Stadsbus
Berichten: 1136
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Stadsbus »

Gisteravond is een 15G tram ontspoord bij station Amsterdam Zuid: https://rtva.nl/2020/12/tramstel-amstel ... ieoP465DCw
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Gisteravond is op de Strawinskylaan een gekoppelde 15G ontspoord op het bekende wissel.

Stadsbus was me blijkbaar net voor......kan de post niet meer weghalen....
Laatst gewijzigd door fred1954 op di 01 dec 2020, 13:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10583
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Je hebt stadsbus gemist ;) Voor de tram een primeur, voor de plek business as usual...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
JcJay
Berichten: 81
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 14:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door JcJay »

Wordt tijd om na te denken over een calamiteitenroute voor de 5, aangezien die stremming op die wissel vaker voorkomt _O-

Wellicht een verbindingsboog aanleggen Buitenveldertselaan/De Boelelaan zodat de 5 zn gehele route kan blijven rijden met omleiding via de route van 24 via Amstelveenseweg, of een stukje spoor aanleggen op de Pernassusweg tussen Strawinskylaan en Stadionweg?
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Die verbindingsboog tussen de De Boelelaan en de Buitenverdertselaan komt er, als in de toekomst het eindpunt van lijn 24 verplaatst wordt naar station Zuid, op de Schönberglaan, als ik het goed heb. Maar hoe lang dat nog gaat duren?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21360
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Het GVB zou er ook voor kunnen kiezen om lijn 25 te verlengen naar de Olympiaweg (oude eindpunt lijn 24), zodat dat wissel niet meer gebruikt hoeft te worden. :idea:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10583
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Neeeeeeee!!! Daar ligt namelijk een wissel dat berucht was vanwege de ontsporingen, en daarom al sinds jaren vast zit :mrgreen:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Gewoon wissels verbieden.......
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

trolly schreef: wo 02 dec 2020, 12:39 Neeeeeeee!!! Daar ligt namelijk een wissel dat berucht was vanwege de ontsporingen, en daarom al sinds jaren vast zit :mrgreen:
Is allang niet meer.
Meltrain schreef: wo 02 dec 2020, 12:19 Het GVB zou er ook voor kunnen kiezen om lijn 25 te verlengen naar de Olympiaweg (oude eindpunt lijn 24), zodat dat wissel niet meer gebruikt hoeft te worden. :idea:
Met een gekoppelde tram door de stad?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21360
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Ja, waarom niet?
Het is niet alsof je dwars door het centrum rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10583
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

hauptbahnhof schreef: wo 02 dec 2020, 12:44Is allang niet meer.
Leg eens rustig uit, bij voorkeur met een bron.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Bron heb ik niet, maar je moet me maar op mijn woord geloven. Het wissel (eigenlijk wissels want die van tegenovergestelde richting werkt hetzelfde) is nu gewoon een soort van handwissel. De tram die rechtsaf moet, daar stapt de bestuurder uit, gooit hem om, en rijdt met de tram de Herculesstraat in. Wanneer de tram gepasseerd is, wordt het wissel uitgemeld en klapt het wissel direct terug naar de rechtdoorstand.
TLP
Berichten: 1560
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door TLP »

Meltrain schreef: wo 02 dec 2020, 12:19 Het GVB zou er ook voor kunnen kiezen om lijn 25 te verlengen naar de Olympiaweg (oude eindpunt lijn 24), zodat dat wissel niet meer gebruikt hoeft te worden. :idea:
Is een verlenging naar het Haarlemmermeerstation dan niet net zo efficiënt? Een rondje Haarlemmermeercircuit zou voor de tram zeker geen probleem moeten zijn lijkt me. De huidige perronlengtes van de extra aangedane haltes mogelijk wel, maar dat geldt evengoed voor een verlenging tot de Olympiaweg.
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Alle haltes (4 stuks) zijn geschikt voor 2 trams, tot de keerlus Stadionplein. De halte erna (Olympiaweg) is maar voor 1 voertuig geschikt.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door IC140 »

Voor al het geld dat hier in het rond vliegt kun je ook het tijdelijke eindpunt voor lijn 25 aan het Matthijs Vermeulenpad aanleggen, waarmee die wissel op de Stravinskylaan geen probleem meer is. Bijkomend voordeel is de veel kortere overstap tijd op de metro.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21360
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Hoe zie je dat precies voor je?
Vanaf de Strawinskylaan rechtsaf de Beethovenstraat op en meteen weer rechtsaf naar het Matthijs Vermeulenpad? Voor een tijdelijke situatie lijkt me dat nog behoorlijk ingrijpend (en kostbaar).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Denk dat IC140 bedoelt vanaf halte Parnassusweg na het viaduct meteen rechtsaf en dan ter hoogte van het Zuidplein kop maken?

Vraag me af of daar ruimte is voor zoiets, en geld natuurlijk.

Goedkoper zou zijn de beruchte wisselstraat op de Strawinskylaan verbeteren c.q. aanpassen.
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Het is een van de opties, naast de situatie op Strawinskylaan verbeteren (eilandperron en andere layout van de sporen). De goedkoopste oplossing is ondertussen gekozen: verlengen van haltes Parnassusweg naar 60 meter.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door dennistd »

Hebben ze al eens nagedacht over het vervangen van dit wissel? Lijkt me dat er toch iets niet mee in orde is met zoveel ontsporingen....
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten