Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door tsov »

Helemaal eens. Het station heeft nodig een opfrisser nodig, en er kan best wat geoptimaliseerd worden aan de basis uit de jaren '80, maar de kleurtjes en de vormentaal van het origineel had best mogen blijven.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
PHS

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

In het Parool vandaag: Ruimte voor 100.000 woningen in Amsterdam Bay Area, met aanleg nieuw metrospoor

Lang verhaal kort: in een onderzoek naar mogelijkheden voor woningbouw in de regio Amsterdam (de 'Amsterdam Bay Area' :') ) wordt de IJmeerlijn weer uit de mottenballen gehaald.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Waarmee de pendel tussen de randen en de centrumgemeente alleen maar wordt versterkt. Dit in plaats van een tegengesteld forensisme op gang brengen.

Het is al zo druk in Amsterdam :X
van020
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 23 aug 2013, 00:42

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door van020 »

Afbeelding

Hmm, deze variant van de uitbreiding van het metronet kende ik nog niet...
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door VIRM »

Bij mij zit het artikel achter een betaalmuur. Maar weer eens een Engelstalige naam. Dat kan toch beter?

Gisteren tussen Amsterdam Centraal en Leidseplein overigens heel veel staplaatsen in de tram. Nu is dat maar een enkele waarneming, maar dan gaat het dus in het weekend weer de goede kant op met de reizigersaantallen? Zou GVB kunnen overwegen extra trams te laten rijden tussen het Centraal Station, Leidseplein en Museumplein bijvoorbeeld?
Beul van de blindegeleidelijn
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door tsov »

Lijn 11 bedoel je? ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Lijn 2 zou op den duur toch een frequentieverhoging krijgen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door n-evo »

^En met 15G-trams gaan rijden.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Ik zou even wachten totdat er balies verschijnen in die trams.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door n-evo »

Het heeft geen haast bij mij.
Hensepens
Berichten: 109
Lid geworden op: do 12 nov 2015, 23:31

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hensepens »

Even hier maar...

Op Schiphol zijn ze een tijd geleden over gestapt op 4 dames in hun eigen taal (zo lijkt het) om te waarschuwen je bagage niet onbeheerd achter te laten. Dar was eerder 1 persoon in 4 talen.

Maar zeker de dame in Nederlands lijkt meer op de omroepster van Schiphol dan de NS/ProRail dame. Kan dat kloppen?
robert1955
Berichten: 272
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door robert1955 »

Als ik het goed heb begrepen woont NS min of meer in bij de luchthaven, zeker wat betreft de hal. Dan zou het niet zo vreemd zijn als mededelingen over don't leave your luggage unattended zeker in de hal van de luchthaven komen en die gebruikt voor de gestandaardiseerde / automatische berichten native speakers
Hensepens
Berichten: 109
Lid geworden op: do 12 nov 2015, 23:31

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hensepens »

Klopt. En dan u ook op de perrons. Moet zeggen. Dat het beter klinkt dan de mannenstem in het verleden. Verbaasdr mij daar altijd over de klemTOON gebruikin met name het Duitse deel.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door VIRM »

Wijnemenjemee heeft een artikel over de testritten van de M7.

Even nieuwsgierig: is het al bekend wanneer en met wat de CAF'jes worden vervangen?
Beul van de blindegeleidelijn
HSG3
Berichten: 162
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

De S3/M4 serie wordt rond 2027 vervangen, ook door de M7.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fred1954 »

Volgend jaar misschien afschaling van 20 tot 30% van het OV aanbod in de Vervoerregio:

https://www.at5.nl/artikelen/214693/vol ... n-en-trams

Slechte zaak……. :evil:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door tsov »

Lijkt me vooral een alarmbel om meer geld los te peuteren in Den Haag.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door IC140 »

Ik vind het toch wat moeilijk te geloven, zo lang er geen nieuwe coronagolf komt.

Ondertussen zitten we alweer op ca. 80% van de reizigersaantallen. Volgend jaar volgens het KiM weer op 97%, maar toch sowieso op meer dan 90%.
De dienstregelingen zijn al ca. 10% afgeschaald, waar vooral de voor vervoerders duurste spitsritten de laatste twee jaar zijn opgeheven.

Hoe je dan tot 30% afschaling komt is mij een raadsel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Het probleem is deels de soort reiziger die teruggekeerd is: afgekochte reisrechten en studentenkaarten leveren minder opbrengsten op dan saldoreizigers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door diederickx »

... en saldoreizigers leveren op hun beurt veel minder op dan massa's toeristen die voor elke rit een peperduur boordkaartje moeten kopen. Dat die melkkoeien niet terugkomen en liever naar een stad met met toeristvriendelijker OV-proposities gaan, heeft de sector helemaal aan zichzelf te danken.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

Ik denk niet dat daar sprake is van een causaal verband. Ook niet omdat ik gisteren tijdens een bezoek aan Amsterdam weer eens kon struikelen over de toeristenhoofden (figuurlijk dan he).
🗣
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door tsov »

diederickx schreef: vr 15 apr 2022, 12:27 ... en saldoreizigers leveren op hun beurt veel minder op dan massa's toeristen die voor elke rit een peperduur boordkaartje moeten kopen. Dat die melkkoeien niet terugkomen en liever naar een stad met met toeristvriendelijker OV-proposities gaan, heeft de sector helemaal aan zichzelf te danken.
Zo onvriendelijk is het toch niet? Een ritkaartje is duur ja, maar dat is ook ontmoediging. Een 24-uurskaart voor €8,50 is zeker niet de goedkoopste in Europa, maar absoluut niet slecht. Ik denk dat toeristen die naar Amsterdam komen toch al rekening houden met een vrij hoog prijspeil.

En zoals mijn bovenbuurman bericht, inmiddels zwermt het alweer van de toeristen in de hoofdstedelijke straten.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
PHS

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

In het Parool stond dat er nog altijd fors minder toeristen zijn dan voor corona. Misschien ervaren we door de lockdowns drukte nu anders dan voor corona, en lijkt het drukker dan het in werkelijkheid is.
diederickx schreef: vr 15 apr 2022, 12:27 Dat die melkkoeien niet terugkomen en liever naar een stad met met toeristvriendelijker OV-proposities gaan, heeft de sector helemaal aan zichzelf te danken.
Ik weet het niet hoor, maar ik vermoed dat 'hoe goed is het OV er' een kleine rol speelt in de keuze van toeristen om naar een bepaalde stad te gaan ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef: vr 15 apr 2022, 12:18 Het probleem is deels de soort reiziger die teruggekeerd is: afgekochte reisrechten en studentenkaarten leveren minder opbrengsten op dan saldoreizigers.
Maar de teruggekeerde reizigers zijn, als ik de vervoerders moet geloven, met name de sociaal-recreatieve reizigers. Dat zijn over het algemeen niet de afgekochte reisrechten-reizigers (dat zijn met name de woon-werkreizigers).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Je hebt natuurlijk ook afgekochte reisrechten voor sociaal-recreatieve reizigers, een dal- of weekendabonnement bijvoorbeeld.
En zeker in de stad heb je nu al wel weer winkelmedewerkers e.d. terug in het OV. Die kunnen ook best een afgekocht reisrecht hebben.

Zo kan die groep toch al een aardig deel van de teruggekeerde reizigers vormen, ondanks dat de typische forens die in de spits naar kantoor reist nog niet terug in het OV is. En daar zit natuurlijk wel een fors deel van de inkomsten, want die hebben juist de duurdere afgekochte reisrechten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten