Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Ik blijf het raar vinden dat die lijn 73 via Diemen Zuid rijdt. Vooral reizigers van/naar Spaklerweg zijn hierdoor langer onderweg dan had gehoeven.
Ik kan het ergens ook wel begrijpen, want bij Van der Madeweg of Duivendrecht is geen mogelijkheid om fatsoenlijk te keren terwijl Diemen Zuid een grote tweebaansrotonde heeft. Diemen Zuid is via de Gooiseweg lekker snel bereikbaar vanaf het Amstelstation en door dit treinstation aan te doen kan je toch een rechtstreekse verbinding tussen de Zuidtak (sprinter Weesp - Hilversum/Almere) - Amstelstation aanbieden zonder om te reizen via Amsterdam Zuid. En ik denk dat er dan is gekomen om eerst snel van Amstelstation naar Diemen Zuid te rijden omdat de trein de laagstfrequente dienst in de keten is en de reiziger dus tijdgevoeliger is (vertragingen in verkeer etc) dan andersom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
GVBeestje
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 25 jul 2018, 17:17
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door GVBeestje »

fred1954 schreef:Vanavond vanaf 19.00 uur testritten Combino in dubbeltractie op lijn 26, zonder passagiers uiteraard.
Kwam weer een setje tegen, deze keer op de Overtoom, dat vanuit remise Havenstraat leek te komen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Wubbo »

MetroRET schreef:Maar een minuutje eerder vertrekken uit Alkmaar en gelijk doorrijden, zou datzelfde resultaat geven op Schiphol (niet op de 3000, maar op de 3100).
Dat past niet, je kan niet in beide richtingen een cross-platform aanbieden op hetzelfde moment op hetzelfde perron. De 3100 vertrekt om .02, dan moet de 800 dus om .00 aankomen en dat is te dicht op de aangekomen 3100 (.59).
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door MetroRET »

De [serie=Intercity|2020|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] heeft een lange stop in Utrecht, die zou korter kunnen.
Als het eventueel te dicht op de [serie=Intercity|2020|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie]/[serie=Intercity|2020|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie] aan zal liggen, kan eventueel de stop in Dvd worden geschrapt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Wubbo »

Om om .00 aan te kunnen komen met de trein uit Alkmaar moet de voorgaande trein om .56 weg zijn; uitstappen kost even dus je moet dan eigenlijk wel om .54 aan het perron staan (.55 als je alle marges sloopt, maar of je dat wil met een 2-minutenoverstap is de vraag). Dat betekent opheffen van de (1)1600, stop Duivendrecht schrappen lost daar namelijk het probleem niet op omdat de 5700 in de weg zit (met name op Amsterdam Zuid).

En je moet nog steeds iets met de andere kant op, want die kun je nooit symmetrisch krijgen.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door MetroRET »

Wellicht allemaal iets te simpel gedacht. :oops:

Het ideale pad van die [serie=Intercity|2020|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] vanuit/naar Shl sluit eigenlijk het best aan op de [serie=Intercity|2020|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie], maar ja... die gaat dus niet naar Amr.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Milco »

Weet iemand toevallig of er momenteel nog testritten rijden met de 15G-trams en, indien dit inderdaad het geval is, waar deze ritten waarschijnlijk langsrijden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door TLP »

Dat weet ik niet, wel is vandaag de indienststellingsvergunning voor de eerste tram verleend:
[url]ttps://over.gvb.nl/nieuws/nieuwe-15g-tram-vergunning-om-reizigers-te-vervoeren/[/url]

Ook wordt in het buitendienststellingsweekend van 25 en 26 juli de halte Parnassusweg verlengd, zodat lijn 25 er ook kan gaan stoppen:
https://wijnemenjemee.nl/projecten/nieu ... nassusweg/
robert1955
Berichten: 273
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door robert1955 »

typefoutjes. In de link is de h vergeten:
https://over.gvb.nl/nieuws/nieuwe-15g-t ... vervoeren/
in het bericht zelf wordt de 3022 genoemd, dat zal wel 3012 moeten zijn als er 11 zijn [minus 3001]
Verder staat er "Het is mogelijk dat we voor die tijd ook een aantal nieuwe 15G trams op een andere, bestaande lijn(en) in de stad inzetten. Mocht dat het geval zijn, melden we dat zoveel mogelijk op onze website en social media kanalen. waarbij dat dus viir de start van lijn 25 zou moeten zijn
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Het is gewoon de 3022, dus je hebt het idd goed gelezen. Die komt vanuit een andere fabriek dan de andere, namelijk Beasain (ook Spanje).
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Milco »

Ik zag zojuist op Facebook een foto voorbijkomen van een gelede Citaro op lijn 73, een van de pendelbussen. De lijnfilm werkt en er staat gewoon "73 v.d. Madeweg via Diemen Zuid" op :shock: GVB en een via-bestemming? (A)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10543
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

#fakenews

Toch?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

trolly schreef:#fakenews

Toch?
Wees gerust er staat een spelfout in. Is alles toch weer hoe het hoort te zijn.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Ik zie geen A4'tje, dus deze foto is nep :Y
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

n-evo schreef:
trolly schreef:#fakenews

Toch?
Wees gerust er staat een spelfout in. Is alles toch weer hoe het hoort te zijn.
Ik zie geen spelfout. :?
Of doel je op "v.d.Madeweg"?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Van der Madeweg wordt met een hoofdletter 'V' geschreven. Als je dat gaat afkorten komt naar mijn weten die hoofdletter niet opeens te vervallen. V.d. Madeweg in plaats van v.d.Madeweg. Maar misschien heb ik het mis. In ieder geval is het niet de enige fout bij GVB. Het is ook KNSM-eiland in plaats van KNSM Eiland of KNSM-Eiland, Overtoomse Veld in plaats van Overtoomse veld. Oud-West in plaats van Oud-west, etc.
Laatst gewijzigd door n-evo op ma 13 jul 2020, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Die missende spatie vind ik persoonlijk storender dan de kleine letter v.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Die hele afkorting lijkt sowieso onnodig. :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Suus »

Milco schreef: GVB en een via-bestemming? (A)
Het kan, maar ik vermoed dat als de bus tussen Diemen Zuid en Van der Madeweg rijdt, er nog steeds "via Diemen Zuid" op de lijnfilm staat :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door TLP »

Meltrain schreef:Die missende spatie vind ik persoonlijk storender dan de kleine letter v.
En ik vind het nog storender dat het woord 'via' op de bovenste regel staat, want zo is het minder duidelijk dat de bus eerst via Diemen Zuid rijdt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Ik heb vandaag met lijn 73 gereden. Ik vind sowieso de frequentie van 8x/uur al aan de lage kant, maar er reed daarnaast ook nog een standaard Citea. Het gevolg was dus een behoorlijk drukke bus.
Verder stopte de bus niet bij de bushalte Station Spaklerweg, maar bij halte H.J.E. Wenckebachweg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

H.J.E. Wenckebachweg is ook dichterbij de ingang van het metrostation dus dat is logisch. Nooit begrepen waarom het zo raar is.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

De naamgeving van de haltes in dat geval?
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

robert1955 schreef:typefoutjes. In de link is de h vergeten:
https://over.gvb.nl/nieuws/nieuwe-15g-t ... vervoeren/
in het bericht zelf wordt de 3022 genoemd, dat zal wel 3012 moeten zijn als er 11 zijn [minus 3001]
Verder staat er "Het is mogelijk dat we voor die tijd ook een aantal nieuwe 15G trams op een andere, bestaande lijn(en) in de stad inzetten. Mocht dat het geval zijn, melden we dat zoveel mogelijk op onze website en social media kanalen. waarbij dat dus viir de start van lijn 25 zou moeten zijn
Vanmorgen is de 3012 aangekomen uit Spanje......dat is dus een andere dan de 3022 die in het bericht genoemd wordt, die was al in Nederland. Komen uit 2 verschillende fabrieken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten