Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Tsja, de eennalaaste S1/2 is gister afgevoerd naar de sloper.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat maakt gekoppeld rijden er niet eenvoudiger op
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Blijft er wel een stel bewaard voor museumdoeleinden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Volgens Rail Magazine zou dat de 66 worden.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Door welke organisatie wordt die beheerd?
Het Transportmuseum in Nieuw-Vennep heeft overigens een Zilvermeeuw. Al weet ik niet hoe het zit met hun verhuizing.
Het Transportmuseum in Nieuw-Vennep heeft overigens een Zilvermeeuw. Al weet ik niet hoe het zit met hun verhuizing.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Volgens de website van dat transportmuseum is die Zilvermeeuw slechts in bruikleen, stel zou dus nog eigendom zijn van de Stichting Beheer Collectie Amsterdam Vervoer Museum.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik dacht dat de Zilvermeeuw nu weer bij de opslag van de EMA in Aalsmeer staat. Durf ook niet te zeggen of die weer in het NTM komt zodra ze in Hoofddorp zitten.
Over welke stichting de 66 ging bewaren is niets bekend gemaakt. In het tijdschrift stond alleen dat die als museumstel is aangewezen.
Over welke stichting de 66 ging bewaren is niets bekend gemaakt. In het tijdschrift stond alleen dat die als museumstel is aangewezen.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
In oktober stond ie sowieso in Aalsmeer ja
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo 29 jan 2017, 13:46
- Locatie: Amsterdam
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Gisteren, 25 maart reden de M7-stellen 175 en 176 gekoppeld met reizigers op lijn 51. Ik hoorde dat ze dat de hele werkweek blijven doen.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Het RAR spreekt zich uit over de vervolgorder M7's - en eigenlijk wordt tussen de regels door geconcludeerd dat dat hele idee van halflange treinen aanschaffen gewoon nergens op sloeg:
https://rar.vervoerregio.nl/document/22 ... dd44cfed9c
https://rar.vervoerregio.nl/document/22 ... dd44cfed9c
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat is alleen de visie van de RAR dan toch? Dat het splitsen/combineren niet goed zou gaan is niet alleen de schuld van M7 (anders zou NS het ook niet doen), maar heeft dan ook deels te maken met de organisatie van de GVB.
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: do 21 mar 2024, 16:32
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Zag vandaag ook twee M7 stellen gekoppeld rijdenDasVerkehrswesen schreef: ↑di 26 mar 2024, 07:27 Gisteren, 25 maart reden de M7-stellen 175 en 176 gekoppeld met reizigers op lijn 51. Ik hoorde dat ze dat de hele werkweek blijven doen.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
2 CAF biedt 500 reizigers (sta+zit), een M7 480. Maar volgens mij is de stanorm van S3 ruimer (meer mensen per m2, 5?) dan van M7 (4?).
Maar het zal wel in dezelfde ordde grootte zijn. wel biedt M7 veel meer doorstroom terwijl bij CAF S3 men vaak wat op de balkons blijft hangen.
Maar het zal wel in dezelfde ordde grootte zijn. wel biedt M7 veel meer doorstroom terwijl bij CAF S3 men vaak wat op de balkons blijft hangen.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Bedoel je met “CAF” de M4/S3? De M7 is immers ook van CAF.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Beide worden toch met elkaar vergeleken... dus S3/M4 vs M7
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ja sorry, in mijn hoofd is "CAF" een S3/M4. Die hebben altijd "Cafjes" als bijnaam gehad, na de zilvermeeuwen en de BNs. Niemand heeft het over de "Alstoms" maar over de M5 of hooguit Metropolis, voor M7 heb ik nog helemaal geen bijnaam genoemd.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De RAR heeft inderdaad ook wel een stevig punt dat al het materieel voor de M5 - niet alleen de S3/M4, maar ook bijvoorbeeld de Zilvermeeuwen - al de mogelijkheid had om op rustigere tijden met kortere eenheden te rijden, maar dat is in de praktijk (vrijwel) nooit zo uitgevoerd. Ergens rond 2013 werd de frequentie op de late avond verlaagd van 6x/uur naar 4x/uur, maar daar reden dan ook nog vrolijk composities van 3x M2/M3 rond.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Mozes heeft hier niets mee te maken, voor hem zijn bruggen immers overbodig.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat was Jezus, toch? Enfin - te lang geleden om er nog accurate herinneringen aan te hebben. Maar dat tramlijnen uit het westen vanaf de zomer tot maximaal drie jaar omgeleid gaan worden is toch wel heftig. De enige enigszins vergelijkbare periode die me te binnen schiet is de omleiding van de oude lijnen 24 en 25 voor de bouw van metrostation De Pijp, wat de laatste lijn uiteindelijk noodlottig werd. Owh, en de omleiding van de lijnen 3 en 5 natuurlijk, maar die ligt niet zo centraal in het netwerk als de Oranje Loper.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Komend weekend rijdt lijn 26 niet. Dat was op zich al bekend, maar blijkbaar wordt de vervangende buslijn 76 door een extern bedrijf uitgevoerd:
Let op, de bussen op lijn 76 zijn geen gewone stadsbussen, maar bussen van een ander bedrijf met achter de voorruit een kaart met het lijnnummer en de richting. In deze bussen hoef je niet in en uit te checken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Werkt dat bedrijf wel met de door GVB voorgeschreven A4'tjes?
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Wordt gereden door een combinatie van Ray Line, Groene Hartvervoer, TTA Volendam en Peer &Co, die allen (meerdere gelede) bussen bezitten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik heb wel meemaakt dat op lijn 50 in de avond en weekend uitsluitend tweetjes reden. Maar volgens mij was dat nog voor de M5. Recent (vorig jaar of 2022) werd het ook gedaan maar dat was meer een ruilactie. Drietjes buiten dienst en een tweetje voor terug. Maar dat kan niet meer aangezien veel oude metro's afgevoerd zijn.DingeZ schreef: ↑wo 27 mar 2024, 09:02 De RAR heeft inderdaad ook wel een stevig punt dat al het materieel voor de M5 - niet alleen de S3/M4, maar ook bijvoorbeeld de Zilvermeeuwen - al de mogelijkheid had om op rustigere tijden met kortere eenheden te rijden, maar dat is in de praktijk (vrijwel) nooit zo uitgevoerd. Ergens rond 2013 werd de frequentie op de late avond verlaagd van 6x/uur naar 4x/uur, maar daar reden dan ook nog vrolijk composities van 3x M2/M3 rond.
Maar, het is daarentegen wel een andere tijd. Bezuinigingen moeten nog nog heftiger na de Corona-pandemie dus ik kan mij wel voorstellen dat dat hier speelt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten