Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
In feite ook wel passend voor een regio als Amsterdam. Wat dat betreft zou ik het R-net ook liever in het bordeauxrood zien, zoiets als bij het Schiphol Sternet en de vroegere CSA bussen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
AT5 heeft van de week twee tv-programma's gemaakt waar alle bouwplaatsen rond het CS worden bezocht. De moeite waard om te bekijken, je kunt ze hier vinden! Ik kan nu in ieder geval al helemaal niet meer wachten tot alles klaar is :D
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik vind het huidige blauw-witte eigenlijk nog het mooist. Dat donkerrood en antraciet oogt nogal zwaar. Op de bussen valt het nog wel mee, maar een tram of metro... Je ziet er al bij die nieuwe Haagse trams, het wordt allemaal zo massief.Rickingsh schreef:In feite ook wel passend voor een regio als Amsterdam. Wat dat betreft zou ik het R-net ook liever in het bordeauxrood zien, zoiets als bij het Schiphol Sternet en de vroegere CSA bussen.
Het is mij nog niet duidelijk of de Amsterdamse trams ook nog R-net kleurstelling krijgen. Dat was volgens mij eerst wel de bedoeling. Uit een van de R-net PDF'jes (via Google), de R-net Combino:
Wat voor nut het allemaal heeft als ze toch weer die trams gaan onderkalken met totaalreclame. I dunno.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Gewoon reclame voor de Amsterdamse Wallen op de trams
Daar kijkt dan 50% van de bevolking naar...
Daar kijkt dan 50% van de bevolking naar...
De mortuis nil nisi bene
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De bevolking of toeristen? Denk eerder het laatste.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
de 50% slaat op de mannelijke bevolking
De mortuis nil nisi bene
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
R-net materieel mag vanzelfsprekend niet ondergeplakt worden met totaalreclame.n-evo schreef:Wat voor nut het allemaal heeft als ze toch weer die trams gaan onderkalken met totaalreclame. I dunno.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zo vanzelfsprekend vind ik dat niet. Totaalreclame was uit Amsterdam verbannen omdat het geen porum is, daar zijn ze inmiddels ook op teruggekomen.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja, maar dat is geen hoogwaardig openbaar vervoer...
Uit hetzelfde R-net PDF'je waar het plaatje van die Combino in staat:
Uit hetzelfde R-net PDF'je waar het plaatje van die Combino in staat:
Op R-net voertuigen wordt in het algemeen zo min
mogelijk reclame gemaakt, om de uitstraling van
hoogwaardig openbaar vervoer geen geweld aan
te doen. Reclameuitingen zijn altijd ondergeschikt
aan de R-net branding; ze mogen dus niet de R-net
bestickering afdekken of overstemmen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Jah... Laten we het hopen. Het zal niet de eerste keer zijn dat ze terugkomen op dingen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik zie nut noch waarde van deze toevoeging.Obus schreef:Gewoon reclame voor de Amsterdamse Wallen op de trams
Daar kijkt dan 50% van de bevolking naar...
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Sinds wanneer is HOV onderhevig aan zo minimalistisch gebruik van reclame? Kijken al die beleidsmakers wel eens om zich heen in andere steden als Parijs, Londen of Berlijn?reisthijs schreef:Ja, maar dat is geen hoogwaardig openbaar vervoer...
Uit hetzelfde R-net PDF'je waar het plaatje van die Combino in staat:Op R-net voertuigen wordt in het algemeen zo min
mogelijk reclame gemaakt, om de uitstraling van
hoogwaardig openbaar vervoer geen geweld aan
te doen. Reclameuitingen zijn altijd ondergeschikt
aan de R-net branding; ze mogen dus niet de R-net
bestickering afdekken of overstemmen.
Komt wel goed schatje.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Sinds de beleidsmakers een overdreven belang hechten aan de herkenbaarheid van hun 'product'.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Reclame toestaan kan een hele hoop geld opleveren en doet naar mijn idee geen afbreuk aan de identiteit van een voertuig (die zie je op een of andere manier toch wel). Daarom lijkt mij dat reclame gewoon moet worden toegestaan, in het uiterste geval levert het genoeg geld op om wat slecht renderende lijntjes overeind te houden (die soms uit maatschappelijk oogpunt maar beter overeind kunnen worden gehouden).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het probleem met (opzichtige) reclameuitingen is dat het verloedering in de hand werkt. Het is een tamelijk wanhopige poging om nog iets aan omzet binnen te halen. Dat verleidt geen keuzereizigers naar het openbaar vervoer toe ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Iemand enig idee van wat reclame oplevert als je bijvoorbeeld een combino van de voorste deur tot de laatste deur bepakt? En hoeveel meer als je de koppen ook doet?
(orde van grootte getal zou al mooi zijn)
Wat me in Den haag opvalt, is dat er nogal wat lokale middenstand tussen zit met redelijk amateuristische ontwerpen. Echte A-merken zie je niet zo veel. Dat lijkt me ook iets om mee te nemen: een reclame van de kiloknaller op je voertuig geeft toch ook een beetje aan waarmee je je eigen product identificeert. En dan hoeven we het nog niet eens te hebben over Beate Uhse e.d.
Maar misschien komen er meer grote merken op af als ze een campagne in alle grote steden kunnen neerzetten.
(orde van grootte getal zou al mooi zijn)
Wat me in Den haag opvalt, is dat er nogal wat lokale middenstand tussen zit met redelijk amateuristische ontwerpen. Echte A-merken zie je niet zo veel. Dat lijkt me ook iets om mee te nemen: een reclame van de kiloknaller op je voertuig geeft toch ook een beetje aan waarmee je je eigen product identificeert. En dan hoeven we het nog niet eens te hebben over Beate Uhse e.d.
Maar misschien komen er meer grote merken op af als ze een campagne in alle grote steden kunnen neerzetten.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zie http://www.triple-media.nl/ voor wat een adverteerder kwijt is voor busreclame. Daar zit natuurlijk nog winst en kosten in voor de vervoerder, dus geen idee wat die er aan over houdt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
OVMedia doet al de reclame in de bussen van GVB, op hun website staan toevallig ook de prijzen voor de trams van de HTM: http://www.ovmedia.nl/tram-reclame-den-haag.php
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dank. Op het eerste gezicht bedragen in de categorie 'pik in, 't is winter', dan dat je serieuze opbrengsten mag verwachten
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Want van een hippe r-net kleursteling wordt het ov plotseling wel veel aantrekkelijker voor keuzereizigers...?Vinny schreef:Dat verleidt geen keuzereizigers naar het openbaar vervoer toe ;)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het zou me geeneens iets verbazen. Simpele menswezens zijn over het algemeen erg gevoelig voor dat soort psychologische trucjes.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als ze het 1 keer proberen en het valt tegen (die van buiten zo mooie tram blijkt een doodgewone propvole combino te zijn) komen ze niet meer terug.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het gaat bij R-net dan ook niet om het feitelijke product dat geleverd wordt, maar eerder het beeld dat men er van heeft. In feite is het niet veel meer dan een vorm van reclame; een product wordt mooier gemaakt dan het in werkelijkheid is. We weten allemaal wat voor uitwerking dat heeft op het gedrag van de mens.
Men wil onderscheid kunnen maken, alles in hokjes stoppen. Zo'n rood-grijze hippe R-net bus móet toch haast wel beter zijn dan een normale streekbus... Of toch niet? En of de uiteindelijke service nu een teleurstelling is of niet maakt dan niet echt bijzonder veel uit. Het voelt toch wel wat lekkerder, dat je voor je gevoel in zo'n hippe bus hebt mogen reizen van A naar B.
Men wil onderscheid kunnen maken, alles in hokjes stoppen. Zo'n rood-grijze hippe R-net bus móet toch haast wel beter zijn dan een normale streekbus... Of toch niet? En of de uiteindelijke service nu een teleurstelling is of niet maakt dan niet echt bijzonder veel uit. Het voelt toch wel wat lekkerder, dat je voor je gevoel in zo'n hippe bus hebt mogen reizen van A naar B.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat effect is natuurlijk tijdelijk. Na iedere dag tig keer een rood/grijze Combino gezien te hebben is het nieuwtje er natuurlijk snel van af. Kwestie van gewenning wat vrij snel optreed.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten