Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
TffpaA
Berichten: 3407
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

Van mij mag-ie ook op 13 januari 2025 ingaan hoor, of morgen :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10642
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door trolly »

Van mij ook hoor, zolang het maar niet op 8 of 10 december is. Dat zou mijn vertrouwen in het GVB namelijk enorm naar de gallemiezen helpen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Berichten: 3407
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

9 dan?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10642
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door trolly »

:pos:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5698
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Hopelijk blijven de chauffeurs/bestuurders geconcentreerd bij zo'n slakkengang.
TffpaA
Berichten: 3407
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

Je ziet de autowrakken ook altijd langs de kant van bestaande 30-wegen liggen, dus ik vrees het ergste.

Gelukkig zitten we in Amsterdam, waar een leverpunt voor pepmiddelen nooit ver weg is.
teun
Berichten: 1521
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Het roept toch altijd bijzonder reacties op die snelheidsverlaging. :')
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10642
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door trolly »

Mijn stellige indruk is, dat Durashifts post een reactie op de voorgaande post van TffpaA was, waarin enkel het cijfer 9 stond. Daarmee zou het ironie kunnen zijn. Iets met een glimlach ofzo.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Berichten: 3407
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

^^ Ik kan hier ook geen versneden coke van maken, eerlijk gezegd :|
IIVQ
Berichten: 930
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door IIVQ »

Zojuist een grote uitgangscontrole op metrostation Ganzenhoef: 3 S&V boven, 3."spotters" in burger in de hal binnen de poortjes die aanwezen wie er zwartreed, nog 3 S&V en 5 mensen in burger er buiten en nog minstens 4 politie in de personeelsruimte.

Ik denk dat het voor corona geweest is dat ik voor het laatst een controle op een metrostation gezien heb. Nou is het GVB sowieso niet zo van het vaak controleren.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13045
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Ardan »

En binnen een uur is het rondgepraat en gaat iedereen 'plotseling toevallig' naar Kraaiennest zeker :')
Ik doe ook maar wat
Durashift
Berichten: 5698
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

TffpaA schreef: wo 22 nov 2023, 08:24 Je ziet de autowrakken ook altijd langs de kant van bestaande 30-wegen liggen, dus ik vrees het ergste.
(..)
Die schijnen vooral nog in de grachten en vaarten te liggen, hoorde ik vandaag in het nieuws.

Verders wordt de troep van aanrijdingen vaak wel na het incident opgeruimd.. duss dat je er weinig van ziet in 30 km/h zones klopt wel ja.

Ik had vandaag bijna een egel plat gereden.. :shock: Was ook in een 30 km/h zone.. maar ja.. glad asfalt enzo.. dat was ooit gewoon 50 km/h te rijden. Wat doet een egel daar eigenlijk, midden overdag, op straat in een grote stad als Amersfoort?? (A)
Bladafval genoeg nu in de perken om onder weg te kruipen, d8 ik zo
TffpaA
Berichten: 3407
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

Kennelijk dat de 30 km-zones ook als vervelend bijeffect hebben dat we off topic raken :|

Enfin, een poging tot hersporing dan maar:

https://www.at5.nl/artikelen/223754/met ... kzaamheden

Zoals ik het lees wordt er dit weekend dus ontvlochten gereden op het metronet.
IIVQ
Berichten: 930
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door IIVQ »

Yep, zoals al zoveel weekenden dit jaar woon ik nu aan M50, normaal aan M53.

Ik vind het op zich prima, behalve dat de M54 op veel momenten van de dag de dubbele frequentie heeft van M50, en als je dan vanaf CS komt en de verkeerde pakt, je 7½ minuten op MDW kou staat te lijden. Dat had ik liever lekker warm op CS gedaan, dus een manier om de 54's die wél en géén overstap op 50 bieden uit elkaar te houden zou fijn geweest zijn.
hauptbahnhof
Berichten: 3941
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Ik heb alleen het idee dat het beveiligingssyteem de aansluiting tussen 50 en 54 niet herkent dus als het tijd is, zal het systeem de metro's gewoon laten vertrekken i.p.v. een vertreksverbod geven, als de aansluiting in aantocht is. Dan maar liever 7,5 min wachten dan een kwartier.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21447
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

IIVQ schreef: za 25 nov 2023, 19:30 Yep, zoals al zoveel weekenden dit jaar woon ik nu aan M50, normaal aan M53.

Ik vind het op zich prima, behalve dat de M54 op veel momenten van de dag de dubbele frequentie heeft van M50, en als je dan vanaf CS komt en de verkeerde pakt, je 7½ minuten op MDW kou staat te lijden. Dat had ik liever lekker warm op CS gedaan, dus een manier om de 54's die wél en géén overstap op 50 bieden uit elkaar te houden zou fijn geweest zijn.
Je zou in een reisplanner kunnen kijken hoe laat lijn 54 aankomt op Van der Madeweg en of er dan ook gelijk een lijn 50 vertrekt.
In OVinfo is dat vrij makkelijk te zien. :)
Uiteraard onder voorbehoud van hetgeen hauptbahnhof zegt.
(Ik wist trouwens niet dat de individuele metrolijnen slechts 4x/uur rijden op zaterdag. Ik dacht 5x/uur.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
hauptbahnhof
Berichten: 3941
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Doen ze ook niet. Maar op Station Zuid is alleen spoor 2 (het spoor richting Isolatorweg) beschikbaar dus moet er enkelspoor gereden na Station RAI tot na Amstelveenseweg (vice versa). En dit past het beste met een kwartiersdienst. Hierdoor rijden er nu maar 4 metro's per uur op de Ringlijn i.p.v. 10 en rijdt lijn 50 integraal met M5
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21447
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Aha. Maar waarom rijdt lijn 54 dan slechts 8x/uur en niet 10x/uur of 12x/uur?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
rooddolfijn
Berichten: 790
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door rooddolfijn »

10x/uur op lijn 54 sluit niet aan op 4x/uur van lijn 50. 12x/uur wel, waarom het GVB daar niet voor gekozen heeft weet ik niet.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
hauptbahnhof
Berichten: 3941
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Omdat de capaciteit gewoon toereikend is met wat er nu gereden wordt.
De Ringlijn is sterk verspitst. In de daluren is het rustiger en in het weekend al helemaal. Daar heb je geen twee lijnen nodig. Door wat er nu rijdt met 116 meter-metro's te laten rijden heb je genoeg capaciteit (zelfs capaciteit over).

In het weekend is de lijn Gein - CS de drukste route. Die is nu van 5 naar 8 keer per uur gegaan met een mix van 90 en 116 meter-metro's en is de capaciteit dus toereikend. Ook in de late avond wanneer de frequentie gelijk blijft op de Gein - CS-route (8 i.p.v. 4 keer per uur).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21447
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

hauptbahnhof schreef: zo 26 nov 2023, 13:03 In het weekend is de lijn Gein - CS de drukste route. Die is nu van 5 naar 8 keer per uur gegaan
Rechtstreeks misschien wel, maar de verbinding is van 10 naar 8 keer per uur gegaan. In de tunnel is het aantal metro's zelfs gehalveerd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
IIVQ
Berichten: 930
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door IIVQ »

Meltrain schreef: za 25 nov 2023, 22:57
IIVQ schreef: za 25 nov 2023, 19:30 Yep, zoals al zoveel weekenden dit jaar woon ik nu aan M50, normaal aan M53.

Ik vind het op zich prima, behalve dat de M54 op veel momenten van de dag de dubbele frequentie heeft van M50, en als je dan vanaf CS komt en de verkeerde pakt, je 7½ minuten op MDW kou staat te lijden. Dat had ik liever lekker warm op CS gedaan, dus een manier om de 54's die wél en géén overstap op 50 bieden uit elkaar te houden zou fijn geweest zijn.
Je zou in een reisplanner kunnen kijken hoe laat lijn 54 aankomt op Van der Madeweg en of er dan ook gelijk een lijn 50 vertrekt.
In OVinfo is dat vrij makkelijk te zien. :) )
De laatste keer dat ik dat probleem had, had GVB weer een "grijze" dag, waarbij geen enkele rit van de metro een actuele rijtijd werd aangegeven, en alles liep in vertraging. Deze keer ging het prima, namelijk ik kon vanuit Holendrecht komende zien dat ik 12 minuten moest wachten op Van der Madeweg, en dus ben ik maar via RAI gegaan om niet lang in de kou te wachten, en toen maar doorgereden naar Amstelveenseweg om de werkzaamheden even te zien (ik zag niet echt werkzaamheden - wat zijn ze eigenlijk aan het doen?). Te ASW had een mevrouw met fiets nét de metro naar Isolatorweg gemist, dus stapte ze maar in de volgende metro langs dat perron - die dus ri Gaasperplas ging. Pas bij RAI had ze het door.
Andere reizigers merkten in de metro op dat de lampjes boven de deuren aangaven dat deze metro naar Gaasperplas ging, "maar dat klopt niet, lijn 50 gaat naar Gein". Een ander "We zien wel wat er gebeurt". Toen we onder Duivendrecht door gingen hadden ze door dat het niet klopte en te Venserpolder stapten ze uit, waarschijnlijk wachtende op de net vertrokken metro naar Isolatorweg...

Ik bedacht mij trouwens, dat GVB bij deze werkzaamheden qua duidelijke reisinformatie wellicht beter 3 lijnen kan doen, allen 4xpu: 50, 53 en 54, allen hun gebruikelijke route, waar 50 en 53 op Van der Madeweg aansluiten en 54 daar tussendoor rijdt. Precies dezelfde aanbod van verbindingen als nu, maar men hoeft alleen maar te zeggen dat er minder ritten zijn en niet dat de routes zijn veranderd.

Als je op GVB.nl de dienstregeling van lijn 50 toont, worden standaard alleen de hoofd-haltes genoemd, te weten RAI, Zuid, Amstelveenseweg, Sneevlietweg, Lelylaan, Sloterdijk en Isolatorweg. Men heeft er niet aan gedacht om, als de 50 naar Gaasperplas rijdt, ook Gaasperplas, Ganzenhoef, Diemen Zuid en Van der Madeweg(binnensporen) als hoofdhalte te benoemen ;-)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21447
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Zojuist deed de bestuurder van lijn 51 de deuren dicht, terwijl er nog tientallen mensen wilden instappen (en daar ook gewoon ruimte voor was in de metro). :x
Het hielp niet dat de achterste deur defect was, waardoor heel veel mensen door dezelfde deur moesten, maar de bestuurder had best nog wel even kunnen wachten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
hauptbahnhof
Berichten: 3941
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Als de achterste deur niet defect is, dan heeft dus de hele groep door die ene achterste deur moeten instappen begrijp ik? Waren er geen andere deuren die open konden?
TffpaA
Berichten: 3407
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

Dat denk ik wel, maar ook hier zal zich wel weer het typische kuddegedrag hebben voorgedaan, waarbij iedereen bij elkaar in hetzelfde kluitje gaat staan in plaats van zich over het perron te verspreiden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten