Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Maar ik doe mijn uiterste best om mijn collectie beperkt te houden tot (trein)spoor (A) anders heb ik binnen de kortste keren gigantische loodsen nodig, en da kan ik niet betaluh van muh uitkering
En daarnaast is mn Weekendvrij donderdag niet geldig, dus heb ik ook nog eens geen legale mogelijkheden om in Damsco te komen -o-
fred1954 schreef:Aantal trams per kolom is het totaal aantal in de tijdspanne bovenaan de kolom....de totaal kolom is het aantal trams tussen 7.00-20.00. Zo lees ik het......
Ik was gister op Sloterdijk voor onder andere de van Connexxion overgekomen Citaro's. Een chauffeur sprak me aan en zei dat we vanaf maandag op moeten gaan letten, omdat er dan met EBS- bussen op de lijnen 49 en 231 gereden gaat worden. Weet iemand hier meer van?
Ik weet er niks van, maar het zou mij niks verbazen als GVB materieel van EBS gaat overnemen. Of dat a.s. maandag al is lijkt me sterk, maar vanaf 22/7 zal EBS best wel wat materieel overhouden, aangezien een aantal Waterland lijnen niet meer doorrijdt naar CS, maar keert in Noord.
Het GVB heeft volgens mij een chronisch materieel tekort én er moet natuurlijk genoeg reservematerieel zijn voor eventuele uitval/verstoring van de NZL.
Dus ja, het klinkt wat mij betreft wel logisch...... :D
Het is vooral een doorschuifactie: een heleboel R-net lijnen gaat straks naar Noord in plaats van CS, waardoor een aantal gele lijnen wordt opgeheven of ingekort (zoals 105, 109, 110 en 111). EBS heeft dus straks een overschot aan gele bussen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jammer om te zien dat de verbindingen naar de Molenwijk en Tuindorp Oostzaan slechter worden per 22 juli. De 37 en 38 verdwijnen daar totaal, de 36 rijdt 's avonds niet. Het nut, vanuit het reizigersperspectief, om de 38 te laten keren bij garage Noord ontgaat mij ook.
Gaan we weer. Het lijnennet wordt gewijzigd, maar alle haltes blijven bediend worden. De vebindingen worden dus niet slechter, wel anders. De 35 en de 36 zijn overdag samen goed voor 10 bussen per uur, dus het is niet helemaal zo dat Tuindorp Oostzaan en de Molenwijk per 22 juli van de wereld afgesneden worden.
Suus schreef:Als je ziet met welk tempo de de bussen defect worden gereden en of er busje kusje object/voertuig plaats vindt verbaast mij dat niets.
Ik hoorde trambestuurders laatst ook al klagen over de grote hoeveelheid kleine aanrijdingen en blikschade bij trams door de forse drukte in de binnenstad.
Hopelijk dat een GVB'er meeleest en dit eens in de organisatie gaat droppen. Hoeft allemaal niet zo te worden uitgewerkt zoals ik het nu voorstel; het gaat me er vooral om dat er één, consistent toegepast, kleurenpalet voor het tramnet wordt gebruikt.
Zoals dat feitelijk ook in de metro het geval is. Daar is het overigens ook niet in één keer geïntroduceerd, maar stapje bij beetje. Wie weet, is die nieuwe railkaart wel het eerste beginnetje.
Ik ben bang dat ieder voorstel tot wat anders in dovenmans oren valt. Het is mij inmiddels wel duidelijk wat er een sterkte lobby binnen GVB is die koste wat kost dit oude kleursysteem in stand wil houden. Migreren naar iets moderns dat consistent op alle displays, kaarten en trams toegepast kan worden is geen animo voor. Straks krijgen we ook weer volledig nieuwe trams met een filmkast die speciaal voor het oude systeem ontworpen wordt. En zelfs nóg prominenter dan de Combino's.
Hoewel ook ik altijd wel in ben voor een goed complot - vooral als er GVB'ers bij betrokken zijn - denk ik dat zich dat in dit geval toch vooral in jouw hoofd afspeelt, n-evo ;)
Verder zie ik op de mock-up van de 15G dat er een digitaal scherm komt, vergelijkbaar met dat van de 11-12G's:
Nou heb ik geen idee van het kleurenbereik van zo'n scherm, maar het zou flexibel genoeg moeten zijn om in de toekomst op een ander kleurenschema over te schakelen zonder dat dat allerlei fysieke ingrepen vereist (lees: vervangen van de filmrol).