Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Bij EBS Waterland werd een N16 voor de VETAG de 016. Helaas kwam op de bestemmingsfilm het lijnnummer 0N16 te staan :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door n-evo »

Nou je daar toch over begint: ik vroeg me laatst al af waarom EBS-lijn N01 die 0 heeft. Is dat om onderscheid te maken met tram 1?
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

dennistd schreef: za 12 mar 2022, 14:56 Volgens mij is dat ook prima met KAR te doen hoor.
Wat is volgens jou precies prima te doen?
TLP
Berichten: 1558
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TLP »

Dat KAR prima naast VECOM kan bestaan, met bijkomende voordelen voor de bus door meer flexibiliteit in de lijnnummers.
Suus schreef: za 12 mar 2022, 18:26 Bij EBS Waterland werd een N16 voor de VETAG de 016. Helaas kwam op de bestemmingsfilm het lijnnummer 0N16 te staan :mrgreen:
Over welke lijn N16 hebben we het hier? Ik ken alleen een lijn N10 en een lijn N14.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

hauptbahnhof schreef: za 12 mar 2022, 23:15
dennistd schreef: za 12 mar 2022, 14:56 Volgens mij is dat ook prima met KAR te doen hoor.
Wat is volgens jou precies prima te doen?
KAR gebruiken om wissels aan te sturen voor de tram
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door trolly »

Dat bestrijdt hauptbahnhof niet. De vraag is wel, of de investering in een nieuw systeem opweegt tegen de onvolkomendheden van het huidige. Geblunder met lijnnummers is vervelend, maar geen onoverkomelijk probleem.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

dennistd schreef: zo 13 mar 2022, 01:20 KAR gebruiken om wissels aan te sturen voor de tram
Idd, wat trolley zegt... Is het nodig? Gevalletje First World Problems.

Maar daarnaast... ik zie dat niet zo makkelijk gebeuren. Een tramwissel moet namelijk ingemeld worden door de tram (±30m voor het wissel), en in die stand blijven liggen totdat de volledige tram gepasseerd is. Een zeer precieze in- en uitmelding lijkt mij op dit moment toch echt nodig (want wie daadwerkelijk als eerste bij het wissel is, moet ook als eerste het wissel moeten bedienen. Dus je hebt toch echt VECOM nodig om de wissels aan te sturen.
DingeZ
Berichten: 457
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DingeZ »

nvdw schreef: za 12 mar 2022, 17:34 Is ook nergens voor nodig. Je kunt een N81 voor alleen de VETAG gewoon hernoemen in een 181 als het moet.
Als het goed is staan alle N-nummers van GVB in het systeem als 2xx (dus N81 is 281) waarbij in de reisinformatie die 2 door een N vervangen wordt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21336
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Maar waarom kan VETAG niet overweg met lijnnummers hoger dan 399?
En wat heeft dat in de praktijk voor gevolgen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5921
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Wat ik zo snel kan vinden heeft VETAG 9 bits voor het lijnnummer, 8 voor het dienstnummer en 2 voor het soort voertuig. Met 9 bits zou je tot 511 moeten komen, maar blijkbaar heeft men afgesproken maar tot 399 te gaan?
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door n-evo »

Meltrain schreef: zo 13 mar 2022, 16:25En wat heeft dat in de praktijk voor gevolgen?
De gevolgen zijn blijkbaar beperkt omdat ze een intern lijnnummer voor VETAG kunnen omzetten naar iets anders voor reizigers. Wat ze nu al bij de nachtbussen doen: 288 VETAG > N88 zichtbaar.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1256
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Frank93 »

Vanaf 2025 wil Amsterdam dat alle bussen die binnen de ring komen elektrisch zijn:

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/301054/v ... l-of-a-job
diederickx
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door diederickx »

404 not found.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door n-evo »

Hetzelfde artikel, maar dan op AT5.nl.

https://www.at5.nl/artikelen/214089/ove ... l-of-a-job

Wat betreft alle ov-bussen in Amsterdam 2025 elektrisch in 2025; dat was al een tijdje terug bekend gemaakt dacht ik?
GVBeestje
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 25 jul 2018, 17:17
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door GVBeestje »

n-evo schreef: za 12 mar 2022, 19:03 Nou je daar toch over begint: ik vroeg me laatst al af waarom EBS-lijn N01 die 0 heeft. Is dat om onderscheid te maken met tram 1?
Is gewoon een EBS dingetje. De bussen in Delft hebben ook een 0 voor de lijnnummers staan.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Volgens mij was dat alleen aan het begin van de concessie Haaglanden en is die nul inmiddels weggehaald. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door n-evo »

Is daar inmiddels verholpen als het goed is.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DPDelft »

Klopt, die 0 is uiteindelijk weer verdwenen.
Behalve bij lijn 60 maar ja daar hoort die aan het einde (A) .
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3460
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Een aantal berichten verwijderd, de betrokken heren snappen vast wel waarom.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3139
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

🗣
Hensepens
Berichten: 109
Lid geworden op: do 12 nov 2015, 23:31

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hensepens »

Tom024 schreef: di 15 mar 2022, 09:33 Een aantal berichten verwijderd, de betrokken heren snappen vast wel waarom.
Dol op correcties met zulke onderkoelde verklaringen 👍
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3139
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

En ondertussen wordt er gestaag doorgewerkt aan De Entree:

https://www.at5.nl/artikelen/214258/ver ... enstalling

Ik bezocht het stationsplein een tijdje terug en inderdaad: een hele verbetering.
🗣
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3139
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

Haha, kennen jullie die mop al van die tijdelijke eindhalte voor lijn 25?

https://wijnemenjemee.nl/projecten/nieu ... inskylaan/
🗣
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Ik vond het eigenlijk een gedrocht van een oplossing. Station Zuid is de drukste halte van beide lijnen. Door beide lijnen van dezelfde halte te laten vertrekken en de dienstregeling van beide lijnen af te stemmen kun je het aantal passagiers goed over beide lijnen verdelen.
De beste (tijdelijke) oplossing is toch de haltes verbreden en meer abri's plaatsen. Die ene grote abri is niet genoeg in de spitsuren.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door trolly »

Ik zal maar niet vragen of er iemand op het idee is gekomen die sporen dan maar direct over de volle lengte van de Parnassusweg te leggen, zodat er ooit nog eens een tram richting West gebruik van kan maken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten