Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
IIVQ
Berichten: 854
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door IIVQ »

Vanmorgen rond 8:45 was er een kleine meltdown van de Oostlijnen: onwel persoon op Wibautstraat én een defecte metro op Amstel. Mijn 53 ging op slakkentempo van VdMadeweg naar Spakler om daar ontruimd te worden.

Ik dacht even naar Amstel te lopen maar de Spaklerweg is vanwege alle bouwwerkzaamheden alleen nog te begaan als je over privéterrein met verbodsbord loopt, óf boze verkeersregelaars en bouwvakkers negeert. Uiteindelijk daar aangekomen en net de IC naar Alkmaar van 9:17 gemist terwijl ik op de 8:47 gemikt had. De volgende IC zat al in de vertraging dus ik heb gekozen mijn overleg niet fysiek maar via Teams te doen. Terugkomen was ook een kunstje: Heb de 54 van Amstel naar het zuiden genomen. Op Van der Madeweg binnenspoor stond een lege metro met "M" en er stond geen 53 ri GPP gepland de komende 16 minuten in OVinfo. Ik zou op Dvd net de 41 missen dus op Asb de 66 genomen en uiteindelijk 10mn voor mijn overleg weer thuis.

Overigens wordt er met M7 zonder passagiers getest op de Gaasperplaslijn, zag er net een langskomen.
PHS

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

Het Parool: 'Ov in Amsterdam op de schop: minder trams, andere routes, vaker overstappen'

Er komen forse bezuinigingen aan op het OV in Amsterdam, aldus het Parool:
Volgens het GVB is het ‘helaas nodig een stap terug te zetten’: het vervoerbedrijf houdt er rekening mee dat reizigers in de toekomst vaker zullen moeten overstappen en daardoor een langere reistijd zullen hebben. Dat blijkt uit het concept Vervoerplan 2023 en 2024, dat nog vertrouwelijk is en in het bezit is van Het Parool. Volgens de Vervoerregio gaat het om een conceptvoorstel en ‘kan nog van alles veranderen’.
De voorstellen zouden onder meer het volgende inhouden:
- Lijn 1 wordt Osdorp De Aker - Azartplein (Azartplein in plaats van Muiderpoort) - geen trams meer over de 's-Gravensandestraat.
- Lijn 3 vervalt - tussen de Zoutkeetsgracht en De Clercqstraat rijden geen trams meer.
- Lijn 5 wordt Amstelveen Binnenhof - Van Hallstraat (Van Hallstraat in plaats van Zoutkeetsgracht).
- Lijn 6, nieuw, wordt Flevopark - Station Zuid en vervangt deel lijn 3.
- Lijn 7 wordt Slotermeer - Diemen (Diemen in plaats van Azartplein).
- Lijn 12 wordt Sloterdijk - Amstel (Sloterdijk in plaats van CS), rijdt via de buitenring ter vervanging van deel lijn 3.
- Lijn 19 vervalt.
- Lijn 24 gaat via de Koninginneweg en de Leidsestraat rijden, ter vervanging van deel lijn 12 - tussen CS en de Ceintuurbaan rijden geen trams meer. Lijn 2 gaat minder vaak rijden.

En het metronet wordt deels ontvlochten: lijn 50 wordt Isolatorweg - Gaasperplas (Gaasperplas in plaats van Gein) en lijn 53 (CS - Gaasperplas) vervalt.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Dat klinkt heftig!
Zie ook: www.nhnieuws.nl/nieuws/316628/gvb-wil-m ... -amsterdam
Daar staat ook in dat ze op bussen in Oost en Zuid willen bezuinigen:
De vervoerder wil bijvoorbeeld de lijnen 40 en 64 combineren tot één lijn tussen het Amstelstation en Science Park. Ook zou lijn 62 een aanpassing krijgen. Waar de bus nu nog rijdt tussen tussen de stations Amstel, Zuid en Lelylaan, moet het gedeelte tussen het Hoofddorpplein en station Zuid worden geschrapt.
Een bus 64 heeft GVB volgens mij niet, dus daar zal wel de 65 mee bedoeld worden?

Zelf zou ik bij bezuinigingen op de tram dan eerder denken aan:
* nog maar één tramlijn (alleen de 2) door de Leidsestraat
* tram 14 en 24 combineren (zodat beide lijndelen tussen Muntplein en CS vervallen)
* één van de 3 tramlijnen op de Binnenring schrappen (nog wel naar Azartplein en Diemen, maar niet meer tot Muiderpoort)
* tram 3 handhaven (maar alleen inkorten van Flevopark tot Muiderpoort)
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fred1954 »

Zeker heftig…….zo min mogelijk passagiers in het ov is blijkbaar het adagio.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door tsov »

Buiten dat het treurig is dat deze bezuinigingen nodig zouden zijn, vind ik het op zich nog best een logisch plan. Er vallen gaten, zeker, maar wat ik nu lees over het tramnet valt dat nog wel mee. Ben wel heel benieuwd wat ze voor het busnet voorstellen, want daar wordt in de artikelen niet heel veel aandacht aan besteed.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Natorious »

Eens, ik krijg niet het idee dat alleen schrappen hun doel was, maar ook om het visgraatmodel te herzien, wat ondertussen ook alweer 5 jaar geleden ingevoerd is. Met de herinvoering van lijn 12 draaien ze simpelweg iets terug.
PHS schreef: vr 24 mar 2023, 08:19 En het metronet wordt deels ontvlochten: lijn 50 wordt Isolatorweg - Gaasperplas (Gaasperplas in plaats van Gein) en lijn 53 (CS - Gaasperplas) vervalt.
Ik vermoed dat het hele net ontvlochten wordt. Immers, als je lijn 50 ombuigt naar Gaasperplas, dan blijft er nog maar één lijn over voor Gein, waar dan weer de frequentie omhoog moet om aan de capaciteit te voldoen. Eindstand? Je bespaart dan niks uit. Oftewel, het lijkt mij dat lijn 51 ook zal sneuvelen, wat ook een reden is om lijn 6 te introduceren (directe verbinding tussen Zuid en Oost).
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Ook ik vind het plan niet eens zo heel slecht. Wel heb ik mijn bedenkingen in het centrum of de frequenties daar niet te laag worden, al zou je dat wellicht kunnen oplossen met een ringtramlijn door het centrum vanaf het CS.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: vr 24 mar 2023, 08:19 Het Parool: 'Ov in Amsterdam op de schop: minder trams, andere routes, vaker overstappen'

Er komen forse bezuinigingen aan op het OV in Amsterdam, aldus het Parool:
Volgens het GVB is het ‘helaas nodig een stap terug te zetten’: het vervoerbedrijf houdt er rekening mee dat reizigers in de toekomst vaker zullen moeten overstappen en daardoor een langere reistijd zullen hebben. Dat blijkt uit het concept Vervoerplan 2023 en 2024, dat nog vertrouwelijk is en in het bezit is van Het Parool. Volgens de Vervoerregio gaat het om een conceptvoorstel en ‘kan nog van alles veranderen’.
De voorstellen zouden onder meer het volgende inhouden:
- Lijn 1 wordt Osdorp De Aker - Azartplein (Azartplein in plaats van Muiderpoort) - geen trams meer over de 's-Gravensandestraat.
- Lijn 3 vervalt - tussen de Zoutkeetsgracht en De Clercqstraat rijden geen trams meer.
- Lijn 5 wordt Amstelveen Binnenhof - Van Hallstraat (Van Hallstraat in plaats van Zoutkeetsgracht).
- Lijn 6, nieuw, wordt Flevopark - Station Zuid en vervangt deel lijn 3.
- Lijn 7 wordt Slotermeer - Diemen (Diemen in plaats van Azartplein).
- Lijn 12 wordt Sloterdijk - Amstel (Sloterdijk in plaats van CS), rijdt via de buitenring ter vervanging van deel lijn 3.
- Lijn 19 vervalt.
- Lijn 24 gaat via de Koninginneweg en de Leidsestraat rijden, ter vervanging van deel lijn 12 - tussen CS en de Ceintuurbaan rijden geen trams meer. - Lijn 2 gaat minder vaak rijden.

En het metronet wordt deels ontvlochten: lijn 50 wordt Isolatorweg - Gaasperplas (Gaasperplas in plaats van Gein) en lijn 53 (CS - Gaasperplas) vervalt.
Lijn 24 via de Leidsestraat vind ik niet zo'n gek idee, maar als die lijn via de Koninginneweg gaat rijden, verliest de Stadionweg haar tramverbinding. Ik kan niet inschatten hoe erg dat is.
Daarnaast wordt het plan om lijn 14 via station Muiderpoort te laten rijden weer uit de kast gehaald.
Overigens rijdt lijn 5 in principe nu ook al naar de Van Hallstraat; alleen door de werkzaamheden aan de Bullebakbrug rijdt die lijn nu tot de Jordaan.
Edit: Ik zie nu op Streetview dat men de sporen in de Planciusstraat heeft aangepast, waardoor Zoutkeetsgracht een kopeindpunt is geworden. :o
Parool schreef:Tussen de De Clercqstraat en voorheen eindpunt van lijn 3 Zoutkeetsgracht rijdt straks geen tramlijn meer: buslijnen vormen volgens het GVB het alternatief.
Ik ben benieuwd of er daadwerkelijk een buslijn naar de Zoutkeetsgracht gaat rijden. :')
Natorious schreef: vr 24 mar 2023, 11:48 Eens, ik krijg niet het idee dat alleen schrappen hun doel was, maar ook om het visgraatmodel te herzien, wat ondertussen ook alweer 5 jaar geleden ingevoerd is. Met de herinvoering van lijn 12 draaien ze simpelweg iets terug.
PHS schreef: vr 24 mar 2023, 08:19 En het metronet wordt deels ontvlochten: lijn 50 wordt Isolatorweg - Gaasperplas (Gaasperplas in plaats van Gein) en lijn 53 (CS - Gaasperplas) vervalt.
Ik vermoed dat het hele net ontvlochten wordt. Immers, als je lijn 50 ombuigt naar Gaasperplas, dan blijft er nog maar één lijn over voor Gein, waar dan weer de frequentie omhoog moet om aan de capaciteit te voldoen. Eindstand? Je bespaart dan niks uit. Oftewel, het lijkt mij dat lijn 51 ook zal sneuvelen, wat ook een reden is om lijn 6 te introduceren (directe verbinding tussen Zuid en Oost).
Dat hoeft niet per se: als je de frequentie van lijn 54 verhoogt naar 8x/uur en de lijnen 50 en 51 6x/uur laat rijden, spaar je toch 4 metro's per uur uit.
Roeland schreef: vr 24 mar 2023, 09:36 Zelf zou ik bij bezuinigingen op de tram dan eerder denken aan:
* nog maar één tramlijn (alleen de 2) door de Leidsestraat
* tram 14 en 24 combineren (zodat beide lijndelen tussen Muntplein en CS vervallen)
Ik vraag me af of één tramlijn door de Leidsestraat voldoende is en ik zou alle helemaal niets veranderen aan (het noordelijke deel van) lijn 14, omdat dat nu juist de verbinding is tussen CS en Artis. Als je al iets zou willen combineren bij het Muntplein, zou ik lijn 4 en 24 combineren.
Laatst gewijzigd door Meltrain op vr 24 mar 2023, 13:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Ardan »

Meltrain schreef: vr 24 mar 2023, 12:45 Dat hoeft niet per se: als je de frequentie van lijn 54 verhoogt naar 8x/uur en de lijnen 50 en 51 6x/uur laat rijden, spaar je toch 4 metro's per uur uit.
Dan vernaggel je de overstap op Van der Madeweg, die nu nog belangrijker wordt omdat er een rechtstreekse verbinding wegvalt (de huidige 50). Elke 7,5 minuut op de Oostlijn lijkt me ook nogal weinig; idealiter zou je dan elke 5 minuten rijden (om-en-om wel en geen overstap op Van der Madeweg)
Ik doe ook maar wat
robert1955
Berichten: 272
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door robert1955 »

Meltrain schreef: vr 24 mar 2023, 12:45 Overigens rijdt lijn 5 in principe nu ook al naar de Van Hallstraat; alleen door de werkzaamheden aan de Bullebakbrug rijdt die lijn nu tot de Jordaan.
Edit: Ik zie nu op Streetview dat men de sporen in de Planciusstraat heeft aangepast, waardoor Zoutkeetsgracht een kopeindpunt is geworden. :o
De Zoutkeetsgracht /Planciusstraat is bruikbaar gemaakt als kopeindpunt omdat de kademuur van de Houtmankade vernieuwd wordt. Daarna komt het spoor terug. Dat wordt dan weer een voorbeeld van een forse investering in de traminfra waar de vervoerder vervolgens geen gebruik van maakt.
Laatst gewijzigd door Tom024 op vr 24 mar 2023, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote aangepast
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door trolly »

Er wordt niet geïnvesteerd in traminfra, maar een kade vernieuwd. Dan is het uiteraard nog steed jammer dat de tram verdwijnt, maar geeft toch een ander perspectief.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
robert1955
Berichten: 272
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door robert1955 »

Niet helemaal: de buurt zou er niet rouwig om zijn geweest als het tramspoor niet terugkwam, maar het wordt opnieuw aangelegd. De Bullebak [niet Bullebakbrug, die ligt bij de Raampoort] wordt vernieuwd met tramspoor. De 's Gravesandestraat is vernieuwd met extra bogen. En eerder natuurlijk de De Lairessestraat, vernieuwd na opheffing van de 16. Allemaal sporen die niet of nauwelijks gebruikt worden, maar wel op kosten van de Gemeente gemaakt.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door tsov »

Volgens mij rijdt er momenteel toch frequent een tram door De Lairessestraat ;)
Dat was ook juist de bedoeling bij de reconstructie aldaar, dat er een uitwijkmogelijkheid voor lijn 2 zou zijn, en uiteraard een remiseroute naar de Havenstraat.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
PHS

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

robert1955 schreef: vr 24 mar 2023, 13:16 Dat wordt dan weer een voorbeeld van een forse investering in de traminfra waar de vervoerder vervolgens geen gebruik van maakt.
Wat dacht je van de Vijzelstraat, ook gloednieuw tramspoor en haltes voor niets gebouwd.
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Natorious »

En de nieuwe infra die nodig zal zijn; die nieuwe lijn 6 moet keren op Zuid, maar komt dan net van de verkeerde kant aan om gebruik te maken is van het beruchte keerspoortje. Toch maar lijn 25 doortrekken naar het Flevopark? :Y
PHS

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

En lijn 25 permanent met een enkel stel gaan rijden? :')
Het idee achter het schrappen van lijn 3 en het introduceren van lijn 6 snap ik niet helemaal, het maakt reizen tussen en west en oost een stuk moeilijker. Bovendien rijdt tussen Zuid en de Ceintuurbaan/De Pijp al de Noord-Zuidlijn. En de metro naar De Pijp en daar overstappen op tram 3 zal ongeveer even snel zijn als je van Zuid naar oost wil reizen.

Ik vraag mij overigens ook af waarom lijn 1 naar het Azartplein en lijn 7 naar Diemen wordt gestuurd en niet andersom, dus lijn 1 naar Diemen en lijn 7 naar het Azartplein. Met de huidige frequenties zou het overkill zijn om lijn 1 naar de Oostelijke Eilanden te sturen, terwijl men in Diemen en de Watergraafsmeer niet te zit te wachten op een verdere verschaling van de dienstregeling.
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Natorious »

Terugkomend op jouw laatste vraag: omdat het stuk Azartplein-Alexanderplein korter is dan Diemen-Alexanderplein én overstap op 26.
Daarnaast, lijn 1 zal waarschijnlijk, met het oog op drukte uit Osdorp, sneller de frequentie omhoog moeten gooien.
Dan zal dat relatief minder DRU kosten dan als je ook bijvoorbeeld 12x/u (pre-corona lijn 1) naar Diemen moet rijden.
Daarnaast rijdt lijn 7 op het moment even frequent als lijn 19, volgens mij zelfs vaker in de spits (8x/u), maar huidige frequenties kunnen we zeker niet gebruiken als referentiekader.
Ben heel benieuwd of trammetjes hier ook al over zullen gaan op de beruchte 3x/u...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Ruben »

Het plan staat nu hier. Opvallendst wat ik aanvullend op wat hierboven al staat zie, is dat lijn 6 doorrijdt naar Amstelveen stadshart. Lijn 5 gaat beginnen in Westwijk. Er wordt niet meer gereden met gekoppelde trams.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Ik het plan doorgelezen en zo heel slecht vind ik het nog niet. Parallelliteit wordt grotendeels weggehaald en frequentie worden beter bij de vraag afgestemd. Enige wat ik wel nog apart vind is dat de 62 in de Rivierenbuurt parallel aan de tram blijft rijden en niet via de President Kennedylaan gaat rijden om ook die hoek te bedienen.

Daarnaast had ik graag een koppeling 40-62 gezien zoals dat nu met de 65 gebeurt.

Ook zou ik wellicht de parallelliteit tussen tram 14 en bus 22 in Oost anders zien, alleen ik weet even niet hoe. Ik neig ernaar de 22 rechtdoor over de Molukkenstraat te sturen richting Amstelstation ofzo…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Als het GVB nu eens lijn 21 verlengt naar het Osdorpplein en lijn 369 via de Naritaweg laat rijden, kun je lijn 61 opheffen. Dat zal vast ook wel wat besparen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fred1954 »

Ruben schreef: vr 24 mar 2023, 22:17 Het plan staat nu hier. Opvallendst wat ik aanvullend op wat hierboven al staat zie, is dat lijn 6 doorrijdt naar Amstelveen stadshart. Lijn 5 gaat beginnen in Westwijk. Er wordt niet meer gereden met gekoppelde trams.
Tja….. lijn 25 gedegradeerd van gekoppelde R-net tram naar een spitslijntje…….het kan verkeren bij het GVB.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Ja, maar nu krijgt wel een groter deel van Amstelveen een rechtstreekse verbinding met het Leidseplein. Ik denk dat de voordelen in dit geval groter zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fred1954 »

Aan de andere kant verdwijnt bij opening van de Amsteltram in 2024 de lijn 347 van de Amstelveenbundel. Voor de bewoners in de buurt van die lijn verslechtert de directe verbinding met bijv. het Leidseplein.

Hier heb je wat, daar laat je wat………
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Klopt het trouwens dat het GVB bij enkele tramlijnen (tijdelijk?) een vakantiedienst rijdt? Onder andere bij de lijnen 3 en 4 wordt minder vaak gereden dan de reguliere frequenties die op de wiki worden vermeld...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Milco schreef: vr 24 mar 2023, 22:58 Enige wat ik wel nog apart vind is dat de 62 in de Rivierenbuurt parallel aan de tram blijft rijden en niet via de President Kennedylaan gaat rijden om ook die hoek te bedienen.
Daar heb je wel een goed punt. Ik denk dat een route via de Amsteldijk niet handig is omdat je daar niet makkelijk haltes kunt plaatsen, maar een route via de Rijnstraat lijkt me zeker mogelijk.
Een heel ander alternatief is een route via de Utrechtsebrug, Amstelstroomlaan en Spaklerweg, zodat het Amstelkwartier gelijk per bus ontsloten wordt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten