Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jurre »

Etienne schreef: do 29 jul 2021, 12:06 In Amstelland-Meerlanden en Zaandam rijdt vanaf maandag tot juli 2022 een bus rond in Pridekleuren. Voor Amstelland betreft het de 9762 (Citea-E) en voor Zaandam de 3581 (Ambassador).
De 3581 rijdt dagelijks zoveel mogelijk op omloop 304.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door n-evo »

Ardan schreef: do 29 jul 2021, 21:29 Nieuwe tram 3032 heeft één van de deuren defect. En telkens als de tram in beweging is piept die als een gek, een schelle toon de hele tijd door. Vreselijk irritant, heb maar de koptelefoon opgezet :')
Ook de nodige 15G's met een niet-functionerend display voor/achterop: geen lijnnummer, geen lijnnummer én lijnkleur, geen lijnkleur of geen bestemming.

Voor "Diemen Sniep" en achter "Geen dienst" was ook een leuke die net langs kwam.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door omaylie »

Heb je daar dan ook A4'tjes gezien?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Geen idee wat er op Schiphol gaande is, maar al sinds gisteravond (of zowel gisteravond als nu) is de parallelbaan van de Schipholtunnel (tussen Plaza en P40) dicht. Snelweg is wel open en alle bussen rijden tussen Plaza en Knooppunt Noord om via de A4. Doorgaande bussen richting Amsterdam en Amstelveen slaan Knooppunt Noord ook over en tussen daar en P40 rijden pendelbussen…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
mp623
Berichten: 60
Lid geworden op: di 27 mar 2018, 22:40

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door mp623 »

De Buitenvelderttunnel staat sinds gisteravond in storing (alle buizen). Hierdoor moet al het verkeer omrijden.
Hensepens
Berichten: 109
Lid geworden op: do 12 nov 2015, 23:31

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hensepens »

Lukt even niet om foto te plaatsen. Maar valt mij vandaag op op station Bijlmer Arena.

Achter bestemming Schiphol Airport op de borden op de perrons staat nu ook een vliegtuig symbool. Volgens mij niet eerder gezien.
Hensepens
Berichten: 109
Lid geworden op: do 12 nov 2015, 23:31

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hensepens »

mp623 schreef: di 03 aug 2021, 14:59 De Buitenvelderttunnel staat sinds gisteravond in storing (alle buizen). Hierdoor moet al het verkeer omrijden.
De buizen zijn nog noooooit zo veilig geweest als nu...
/Sarcasme
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Hensepens schreef: di 03 aug 2021, 17:27 Lukt even niet om foto te plaatsen. Maar valt mij vandaag op op station Bijlmer Arena.

Achter bestemming Schiphol Airport op de borden op de perrons staat nu ook een vliegtuig symbool. Volgens mij niet eerder gezien.
Staat er sinds vorige week vrijdag al ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hensepens
Berichten: 109
Lid geworden op: do 12 nov 2015, 23:31

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hensepens »

^^^ gisteren niet opgevallen en vrijdag vrij ..

Maar goed. Grappige toevoeging
tripel7
Berichten: 69
Lid geworden op: di 22 apr 2014, 11:38

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door tripel7 »

Sowieso is die opknap beurt gedaan door b.eunhaas, ik ben een x 's ochtends vroeg de eerste geweest die erdoorheen mocht, het dak van m'n bus werd getrakteerd op een aantal lampen die toch geen zin hadden op aan het plafond van de tunnelbuis te blijven hangen, tunnel weer dicht :')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Ardan »

Ik lees in de geeveebee-epp dat de halte Rijksmuseum eerder dan gepland, sinds 31 juli, definitief is opgeheven in verband met de herinrichting van het Museumplein. Je gaat maar naar de Van Baerlestraat.
Volgens mij was het nog best een drukke halte, zonde -0- Maar als datum staat er 31 juli - 22 augustus. Dus daarna....?
Ik doe ook maar wat
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Maar alleen opgeheven voor de tram, over bus N88 wordt niet gesproken… vaag allemaal -0-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door reisthijs »

Het hoort bij dit project: Museumplein: verbeteren halteverdeling

De oude haltes Rijksmuseum en Van Baerlestraat verdwijnen uiteindelijk allebei, er komt een nieuwe halte halverwege (bij het van Gogh Museum). Misschien is die ook eerder dan gepland klaar, op 22 augustus?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door omaylie »

Denk het eigenlijk niet. De Paulus Potterstraat wordt eerst in september enkele weken afgesloten voor trams. Dan gaan ze waarschijnlijk aan de slag met het aanleggen van de haltes aan de trambaan.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Ardan schreef: do 05 aug 2021, 12:06Maar als datum staat er 31 juli - 22 augustus. Dus daarna....?
Gokje: daarna gaat er een nieuwe dienstregeling in en is de halte niet langer opgeheven maar geheel niet meer opgenomen? OV bedrijven hebben daar wel vaker last van in hun reisinformatie, ze moeten een einddatum opgeven en pakken dan maar de datum van de eerstvolgende nieuwe dienstregeling.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door IC140 »

Sterker nog. Toen ik er gisteren langs kwam was de halte al fysiek opgeheven. Lees: het was een grote zandbak. Die zien we nooit meer terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Op 22 augustus gaat GVB weer de winterdienstregeling rijden inderdaad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Komen dan ook de lijnen 222, 240, 248 en 265 terug?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fred1954 »

GVB heeft voor hierover bericht bij de nieuwe dienstregeling op 3 januari meen ik:

“Deze spitsbussen, die al enige maanden niet rijden, worden voorlopig opgeheven vanwege de lage passagiersaantallen. Dit duurt zolang als nodig is en kan worden herzien bij tussentijdse ontwikkelingen.”

Het is nog maar de vraag of op 22 augustus het passagiersaanbod in de spits de herintroductie van deze lijnen rechtvaardigt.
Alargule

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Alargule »

Wat me uit het verhaal niet helemaal duidelijk wordt: wordt de halte Van Baerlestraat aan lijn 3 ook opgeheven?
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fred1954 »

Het project gaat uitsluitend over het traject Paulus Potter/Rijksmuseum, dus met halte van Baerlestraat wordt bedoeld de halte in de Paulus Potter voor 2/5/12 voor het Conservatorium hotel. Naar mijn mening gebeurt er in de van Baerle zelf niks. Dus lijn 3 zal daar blijven stoppen. Overstappen tussen 3 en 2/5/12 wordt alleen een stukje lopen. Maar het zou mij niks verbazen als die halte die jij bedoelt ook op enig moment opgeheven gaat worden, want deze ligt niet zo ver van halte Museumplein.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Ardan »

Je kunt natuurlijk op het Museumplein ook al overstappen van 3 op 5/12, alleen voor de 2 wordt de overstap slechterder.
Ik doe ook maar wat
PHS

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

Ik vind het bijzonder dat de Amsterdamse maatstaven voor halteafstanden na vele rondes haltes schrappen inmiddels zo zijn opgerekt dat van de haltes Rijksmuseum en Van Baerlestraat wordt gevonden dat ze te dicht bij elkaar liggen. Van tramdeur tot tramdeur is het zo'n 350 meter, dat lijkt mij geen ongewone halteafstand in het centrum van een drukke stad.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door IC140 »

Het zal vooral Van Baerlestraat en Museumplein zijn dat nu te dicht op elkaar ligt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten