Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Volgens mij wordt er bedoeld dat er een keerspoor gaat komen op de Parnassusweg t.h.v. de tramhalte onder het viaduct, of net ten noorden ervan, maar nog voor de Strawinskylaan. Voor zover ik weet gaat het zeker niet over ten noorden van de Strawinskylaan.
Dit staat dus volledig los van de eventuele mogelijkheid en wenselijkheid van een verbinding over de Parnassusweg tussen het Olympiaplein en station Zuid.
Dit staat dus volledig los van de eventuele mogelijkheid en wenselijkheid van een verbinding over de Parnassusweg tussen het Olympiaplein en station Zuid.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ha, de befaamde lijn 15. Daar schreef ik een goede 3 jaar geleden nog eens een artikeltje over op mijn blog:
https://spoorenkaart.wordpress.com/2018 ... m-lijn-15/
Vast ook interessant voor de doelgroep hier.
https://spoorenkaart.wordpress.com/2018 ... m-lijn-15/
Vast ook interessant voor de doelgroep hier.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dan ben ik erg benieuwd waar jij je kennis vandaan haalt. Mijn redenering is, dat een keerspoor onder het viadukt wat betreft de exploitatie volstaat, maar dat het erg onhandig ligt met het oog op de bouwwerkzaamheden. Daar komt bij, dat de bestaande tramsporen dan een stukkie op moeten schikken, en er de nodige wissels gelegd en later verlegd moeten worden.
Een of twee opstelsporen verderop op de Parnassusweg hebben dat bezwaar niet. Er is plek, er is een vlak stuk, en met twee wissels en een kruiswissel heb je een zee van ruimte. Grootste voordeel is dat je de bouwwerkzaamheden niet in de weg zit, en er dus niet het zoveelste bouwplanningsafhankelijkheidsprobleem ontstaat.
Dat is dus een keuze.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Was al een tijdje een ''gerucht'', maar nu zijn er ook foto's van te vinden inmiddels. Jan de Wit heeft drie Scania Citywide LE Hybrid bussen aangeschaft, en zijn inmidddels in Amsterdam/Haarlen bij Jan de Wit. Nummers 435 tot en met 437 dragen ze.
Hier zijn enkele foto's te vinden: https://www.facebook.com/groups/6297470 ... 240304600/
En voor de mensen zonder FB, gaat om dit model, de 12 meter versie in de GVB kleurstelling:
https://www.scania.com/nl/nl/home/produ ... de-le.html
Hier zijn enkele foto's te vinden: https://www.facebook.com/groups/6297470 ... 240304600/
En voor de mensen zonder FB, gaat om dit model, de 12 meter versie in de GVB kleurstelling:
https://www.scania.com/nl/nl/home/produ ... de-le.html
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Wat een luxe
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Als ze op de Parnassusweg het restant van de spoorboog die naar Station Zuid-hoog liep weghalen (iets dat toch moet gebeuren), is daar alle ruimte voor een tijdelijke keervoorziening en halte. Waarschijnlijk ook nog eens de goedkoopste oplossing.trolly schreef: ↑di 22 mar 2022, 17:34Dan ben ik erg benieuwd waar jij je kennis vandaan haalt. Mijn redenering is, dat een keerspoor onder het viadukt wat betreft de exploitatie volstaat, maar dat het erg onhandig ligt met het oog op de bouwwerkzaamheden. Daar komt bij, dat de bestaande tramsporen dan een stukkie op moeten schikken, en er de nodige wissels gelegd en later verlegd moeten worden.
Een of twee opstelsporen verderop op de Parnassusweg hebben dat bezwaar niet. Er is plek, er is een vlak stuk, en met twee wissels en een kruiswissel heb je een zee van ruimte. Grootste voordeel is dat je de bouwwerkzaamheden niet in de weg zit, en er dus niet het zoveelste bouwplanningsafhankelijkheidsprobleem ontstaat.
[Edit] Plaatje erbij:
Laatst gewijzigd door n-evo op do 24 mar 2022, 12:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Zijn die bussen dan bedoeld voor lijn 68 en de lijnen naar Westpoort?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8727
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik gok de lijnen 68 en 267 aangezien er op de lijnen 232 en 233 net “nieuwe” bussen rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik vond het ook opmerkelijk dat er staat dat ze de overstap naar het hoofdgebouw van station Zuid comfortabeler willen maken. Hoe dan?TffpaA schreef: ↑di 22 mar 2022, 12:23 Haha, kennen jullie die mop al van die tijdelijke eindhalte voor lijn 25?
https://wijnemenjemee.nl/projecten/nieu ... inskylaan/
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Misschien door het wachthokje in R-net kleuren uit te voeren?
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat is een mogelijkheid, inderdaad. Of het veel goedkoper is vraag ik me af, maar we gaan het meemaken. Tenzij er een nòg genialer plan wordt bedacht, uiteraard.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De Vervoerregio Amsterdam gaat er dus nog steeds vanuit dat de A10 ondertunneld wordt?
Denk dat de Zuidas wel implodeert in de komende jaren, qua 'mistige' witte boorden activiteiten.. het geld en de drukte stroomt er weg. Er zijn zware tijden op komst.. het budget voor zo'n ondertunneling zal naar Defensie moeten, lijkt mij.
Denk dat de Zuidas wel implodeert in de komende jaren, qua 'mistige' witte boorden activiteiten.. het geld en de drukte stroomt er weg. Er zijn zware tijden op komst.. het budget voor zo'n ondertunneling zal naar Defensie moeten, lijkt mij.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De Russische economie en het Russische leger zie ik eerlijk gezegd een stuk eerder imploderen dan de Zuidas. Niet in jaren, maar in maanden, zoniet weken.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 274
- Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Vandaag [maandag] 4 Urbosses op de 24, na dienstwagens 8 en 6 nu ook 2 en 4
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
GVB komt met nieuws over een nieuwe metro dienstregeling: link naar persbericht. Is dit nou echt een uitbreiding, of eerder een herstel van de situatie van voor corona? Volgens de wiki wordt er al een 10-minuten dienstregeling gereden, of begrijp ik het niet goed?
-
- Berichten: 3933
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De frequenties waren pre-corona:
spits elke 8 minuten
dal elke 10 minuten
late avond en ochtenden tot 10:00 in het weekend elke 12 minuten
Tijdens corona-piek werd het hele dag elke 15 minuten.
Op dit moment rijdt alles een stap minder dan pre-corona.
spits elke 10 minuten
dal elke 12 minuten
late avond en ochtenden tot 10:00 in het weekend elke 15 minuten.
Enige wat aangepast wordt is dus dal door de weeks.
En de rijtijden worden verruimd.
spits elke 8 minuten
dal elke 10 minuten
late avond en ochtenden tot 10:00 in het weekend elke 12 minuten
Tijdens corona-piek werd het hele dag elke 15 minuten.
Op dit moment rijdt alles een stap minder dan pre-corona.
spits elke 10 minuten
dal elke 12 minuten
late avond en ochtenden tot 10:00 in het weekend elke 15 minuten.
Enige wat aangepast wordt is dus dal door de weeks.
En de rijtijden worden verruimd.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
En de M52 blijft dus altijd elke 7,5 minuut rijden en gaat zo te zien niet terug naar elke 6.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 3933
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Lijkt me ook niet echt nodig. M52 rijdt vrij punctueel en altijd M5.
Wel bizar, als we terugkijken naar vlak voor Corona, toen er nog proeven werden gedaan met een verhoogde frequentie van elke 5 minuten.
Wel bizar, als we terugkijken naar vlak voor Corona, toen er nog proeven werden gedaan met een verhoogde frequentie van elke 5 minuten.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
M52 is best een beetje druk aan het worden, dus een hogere frequentie zou geen gek idee zijn.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 3933
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Zo'n metrostel heeft een capaciteit van 960 reizigers. Uiteraard moeten we niet die max proberen te halen maar is er een moment dat het aantal reizigers in de buurt van de 960 komt?
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik ben ze afgelopen woensdag rond zes uur even vergeten te tellen maar het was dus behoorlijk druk.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 3933
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Stop de tijd! Terug in de tijd! En meteen beginnen met tellen
Nou jah, er zullen vast aan de hand van onder andere in- en uitchecks tellingen worden uitgevoerd. En kennelijk is die drukte niet structureel of zodanig dat het nodig om de frequentie van M52 te verhogen.
Nou jah, er zullen vast aan de hand van onder andere in- en uitchecks tellingen worden uitgevoerd. En kennelijk is die drukte niet structureel of zodanig dat het nodig om de frequentie van M52 te verhogen.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Die conclusie gaat voorbij aan een zekere stroperigheid in het beslissingsproces bij de vervoerder. De drukte is inderdaad niet structureel, maar progressief: vorige week was de huidige frequentie voldoende, deze week is het erg vol, en ik vrees dat het komende week proppen gaat worden. Daar kan je in principe op anticiperen, maar dat is geen gewoonte in Mokum.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Station Amsterdam Lelylaan wordt vernieuwd
Station Amsterdam Lelylaan krijgt een grondige opknapbeurt. Gemeente Amsterdam, ProRail, NS en de Vervoerregio hebben samen de uitgangspunten van het nieuwe ontwerp opgesteld. Het vernieuwde station wordt overzichtelijker, veiliger en wordt ingericht op een groeiend aantal reizigers. Na het vaststellen van het definitieve ontwerp starten de werkzaamheden naar verwachting in 2023.
Bron en meer: amsterdam.nl
Leuke golf aan verbouwingen in Amsterdam: het CS, Lelylaan, Schiphol, en Zuid. Sloterdijk wordt ook nog onder handen genomen.
Station Amsterdam Lelylaan krijgt een grondige opknapbeurt. Gemeente Amsterdam, ProRail, NS en de Vervoerregio hebben samen de uitgangspunten van het nieuwe ontwerp opgesteld. Het vernieuwde station wordt overzichtelijker, veiliger en wordt ingericht op een groeiend aantal reizigers. Na het vaststellen van het definitieve ontwerp starten de werkzaamheden naar verwachting in 2023.
Bron en meer: amsterdam.nl
Leuke golf aan verbouwingen in Amsterdam: het CS, Lelylaan, Schiphol, en Zuid. Sloterdijk wordt ook nog onder handen genomen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
En het wordt wel weer zo'n doodsaaie post-moderne grijze massa.
Jammer dat ze niet meer van de stations uit dit tijdperk gewoon een keer goed afstoffen en een nieuw likje verf in de oorspronkelijke kleur geven zoals bij Almere Centrum gedaan wordt.
Jammer dat ze niet meer van de stations uit dit tijdperk gewoon een keer goed afstoffen en een nieuw likje verf in de oorspronkelijke kleur geven zoals bij Almere Centrum gedaan wordt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten