Pagina 5 van 747

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 17 sep 2012, 19:23
door Jef400
hauptbahnhof schreef:
JeffreyMeijer schreef:Heeft een van onze Amsterdamse trammachinisten toevallig Woensdag lijn 13 van ongeveer 1200 uur?
Helaas niet. :-(
Ik lees net dat het de tram van 730 uur wordt Woensdag en Vrijdag. Dat wordt weer lekker staan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 17 sep 2012, 20:18
door R-Flow
hauptbahnhof schreef:Dat probeer ik uit te leggen... Als ik van de trends van die enquêtes uit ga, dan ga ik er een beetje van uit dat die displays ook uiteindelijk komen.
Uiteindelijk… Die dynamische info op de haltes hoort er al jaren te zijn. We zitten hier in Amsterdam nog in het stenentijdperk wat dat betreft. Als ze nu nog in de enquêtefase zitten kan het nog wel effe duren. Ze zijn er blijkbaar nog niet over uit en geen contracten getekend. Voordat alles rond en geïnstalleerd is zijn weer een poosje verder.

En daarnaast: De gemeente/regio had toch al rond dat er van die zuilen zouden komen op de haltes? Waar blijven die dingen? Zelfde gaat voor de nieuwe abri's.
Bee schreef:Ik vind het nu al een slecht idee. Als ik op de bus of tram sta te wachten heb ik geen behoefte aan een beeldbuis met allerlei irritante reclames die doordat ze bewegen toch automatisch je aandacht trekken. Gewoon een LED-bord aub :6
Had het volgens mij al eerder verteld: Sprak paar maanden terug met een gozer op een feestje die bij het reclamebedrijf werkte dat dat soort dingen verzorgen. Hij wist me te vertellen dat ze al in vergevorderde gesprekken waren met GVB om dergelijke reclamedisplays op de metrostations te installeren. Of ze de huidige/toekomstige lichtkranten vervangen en dus tussen reisinformatie/reclame switchen weet ik niet. Lijkt me niet echt praktisch.

Re: Trambestuurder rijdt met alcohol op

Geplaatst: ma 17 sep 2012, 20:22
door hauptbahnhof
.

Re: Trambestuurder rijdt met alcohol op

Geplaatst: ma 17 sep 2012, 20:27
door R-Flow
hauptbahnhof schreef:Even over dat door rood rijden: soms moet dat wel omdat het stoplicht speciaal voor de tram niet meewerkt. Zo'n licht is bijv bij Postjesweg/Witte de Withstraat.
Uiteraard komt dat voor. Dat stoplicht aan de Koninginneweg/Amstelveenseweg werkte alleen prima. Bestuurder reed gewoon onnodig door rood. Kan er verder ook niks anders van maken. :wink:

Re: Trambestuurder rijdt met alcohol op

Geplaatst: ma 17 sep 2012, 20:59
door hauptbahnhof
.

Re: Trambestuurder rijdt met alcohol op

Geplaatst: ma 17 sep 2012, 22:00
door R-Flow
hauptbahnhof schreef:Nou, ik weet dat in ieder geval het licht stad uit niet zo prima werkt. Maar goed, lijn 2 is een lijn waar ik amper op zit dus ja...
Dat ding stond een minuut ervoor gewoon op wit maar ja er moesten nou eenmaal mensen uitstappen… Hoe duidelijk wil je het verder hebben?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 19 sep 2012, 15:20
door VIRM
@R-Flow: en niet alleen met de dynamische reisinformatie loopt Amsterdam nog achter in het steentijdperk...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 19 sep 2012, 23:18
door Suus
Voor de reiziger is de dynamische reizigersinformatie inderdaad nog heel erg uitontwikkeld. Voor het personeel is direct te zien waar de bus zich bevind en hoeveel vertraging deze heeft, ook in de standplaatsen verspreid door de stad.

Bovendien heeft het GVB met de papieren reisinformatie een voorsprong op alle andere vervoerders in Nederland, ze zijn namelijk de enige waarbij je de reiskosten van tevoren kan zien, dat is namelijk opgenomen in de routetabel.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 20 sep 2012, 17:59
door Jef400
En het is weer een doelpunt met lijn 51. Auto dit keer t slachtoffer

Bron: http://rtvnh.nl/nieuws/87743/Tram+en+au ... Amstelveen

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 20 sep 2012, 19:56
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 20 sep 2012, 21:12
door JWM

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 20 sep 2012, 21:19
door Suus
hauptbahnhof schreef:
Bee schreef:Voor de reiziger is de dynamische reizigersinformatie inderdaad nog heel erg uitontwikkeld. Voor het personeel is direct te zien waar de bus zich bevind en hoeveel vertraging deze heeft, ook in de standplaatsen verspreid door de stad.
Leg even uit? Hoezo OOK in de standplaatsen? Waar kunnen we het nog meer zien dan?
Jij als nederige trambestuurder niet, maar de verkeersleiding kan het wel zien :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 01:02
door R-Flow
JWM schreef:Nog wat meer GVB-leed....

http://www.at5.nl/artikelen/87088/drie- ... endrikkade
Vriend en ik kwamen voorbij fietsen en moesten afstappen door alle omstanders. Goed om te lezen dat het bij gewonden zijn gebleven want het zag er erg heftig uit. :?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 08:48
door VIRM
JWM schreef:Nog wat meer GVB-leed....

http://www.at5.nl/artikelen/87088/drie- ... endrikkade
Tsja, ik snap nog steeds niet waarom ze het vanaf begin af aan niet als metrolijn hebben aangelegd, maar als veredelde tramverbinding... Wellicht had het perron bij De Boelelaan/VU dan wat breder gekund en de ongelijksvloerse kruisingen niet hoeven te bestaan. :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 09:13
door fred1954
JeffreyMeijer schreef:En het is weer een doelpunt met lijn 51. Auto dit keer t slachtoffer

Bron: http://rtvnh.nl/nieuws/87743/Tram+en+au ... Amstelveen
Filmpje geplukt van AT5, gemaakt door RTV Amstelveen:
http://www.at5.nl/artikelen/87079/snelt ... amstelveen

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 13:33
door R-Flow
VIRM schreef:Tsja, ik snap nog steeds niet waarom ze het vanaf begin af aan niet als metrolijn hebben aangelegd, maar als veredelde tramverbinding... Wellicht had het perron bij De Boelelaan/VU dan wat breder gekund en de ongelijksvloerse kruisingen niet hoeven te bestaan. :)
Omdat ze in Amsterdam anti-metro zijn. Is ook de reden waarom de Ringlijn tijdens de aanleg een "sneltram" genoemd werd en er van dat knullige sneltrammaterieel voor besteld is. Onzin natuurlijk want de M50 is en blijft natuurlijk gewoon een metrolijn, het mocht alleen vooral niet zo genoemd worden en die uitstraling hebben.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 14:50
door Jef400
Ik ben bang dat je de dienstregeling van de trams vandaag in Amsterdam tot schroot kan bombarderen. 4 keer lijn 2 tegenkomen in een en dezelfde file is een beetje veel van t goeie.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 15:21
door R-Flow
JeffreyMeijer schreef:Ik ben bang dat je de dienstregeling van de trams vandaag in Amsterdam tot schroot kan bombarderen. 4 keer lijn 2 tegenkomen in een en dezelfde file is een beetje veel van t goeie.
Lijn 2 zit tegenwoordig weer in een laagconjunctuurtje... Eergisteren ook weer voor de zoveelste keer in korte tijd 25 minuten op een tram staan wachten.

Tram 2 heeft altijd van die golfbewegingen gehad waarbij het een tijd goed gaat met de lijn en dan weer een tijd lang non-stop de pleuris uitbreekt. De lijn is enorm storingsgevoelig en er is eigenlijk bar weinig dat je er aan kan doen qua verbeteringen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 18:00
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 18:06
door R-Flow
hauptbahnhof schreef:Ik heb vandaag toevallig op lijn 2 gezeten en het heeft niks met lijn 2 te maken maar met de werkzaamheden op de Nieuwezijds Voorburgwal.
Want m'n verhaal was uiteraard enkel op vandaag gebaseerd... Heb het in z'n algemeenheid vooral over Hoofddorpplein/Zeilstraat en de gigantische hoeveelheid toeristen op de lijn die nogal voor vertraging zorgen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 18:31
door hauptbahnhof
Het was een reactie naar beide reacties van jou en JeffreyMeijer.
Trouwens, totaal geen last gehad van wat jij allemaal zei.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 18:37
door R-Flow
hauptbahnhof schreef:Trouwens, totaal geen last gehad van wat jij allemaal zei.
Dan heb je een goede dag gehad jongen! Heerlijk toch? Vooral van genieten.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 18:46
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 18:51
door R-Flow
hauptbahnhof schreef:Hahaha, goede dag? met +50 aankomen en dan nog naar de remise moeten en een tram eruit halen? Weet je wel hoe laat ik dan klaar zou zijn? Geen goede dag dus.
Maar je had in elk geval geen last van de dingen die ik allemaal opnoemde... Stel je voor dat dat er nou ook nog eens allemaal boven op was gekomen!

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 19:00
door Vinny
Dat is wel een faal van bureau Stadsregie. Die moeten dit in de smiezen houden...