Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Ardan »

M52 schijnt tussen Noord en Europaplein te rijden.
Ik doe ook maar wat
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

robert1955 schreef: ma 08 feb 2021, 10:25 Er rijdt nu een 'pendelbus' 76 naar IJburg [vanaf busplatform)
Een wagen van lijn 26 (de enige lijn die vandaag wel zou rijden) is vanmorgen ontspoord vlakbij het eindpunt op IJburg.

Vandaar dat er nu een pendel bus rijdt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Op gvb.nl staan nu alle tramlijnen in het rood met 'rijdt niet'.
Metro 50 rijdt elke 40 minuten, metro 54 elke 30 minuten, ik denk dat er op beide lijnen maar twee treinen onderweg zijn. Handig voor de overstap op Van der Madeweg :')
Ik doe ook maar wat
robert1955
Berichten: 273
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door robert1955 »

Een paar uur geleden reed de 54 ook om de 40 minuten. of er toen een overstap was ...
52 reed enige tijd tot Europaplein, maar gaat nu weer door naar Zuid

Bij de bussen 'max 20 minuten vertraging' waarbij enkele lijnen nog specifiek benoemd worden. Als er niet al te veel ritten uitvallen, is spreiding belangrijker.

Wat ik aan tramrails zie, is volledig dichtgereden. Gaat vrees ik nog even duren.
robert1955
Berichten: 273
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door robert1955 »

Er komt toch beweging in: volgens gvb.nl rijdt lijn 5, volgens OV zoeker ook lijn 17 *O*
DingeZ
Berichten: 457
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door DingeZ »

Het begon een beetje triest te worden, drie dagen op rij geen trams, maar gelukkig proberen ze het nog. Wel opvallend dat dan de 5 rijdt, want een éénrichtingslijn kan in principe uitgevoerd worden zonder wissels te hoeven verzetten, maar de 5 heeft aan beide eindpunten wissels nodig en voor de samenloop met de 17 ook nog eens bij Elandsgracht (al liggen die wel zo dicht op elkaar dat één vast groepje ze sneeuwvrij zou kunnen houden).
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door IC140 »

Ik speelde ook al eens met de gedachte welke tramlijnen je maximaal kunt rijden zonder wissels om te zetten. Ik kwam tot de volgende combinatie:
- lijn 1 De Aker - Surinameplein
- lijn 2
- lijn 3
- lijn 7
- lijn 19 Artis - Diemen
- lijn 26
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Totdat een tram naar de remise moet en de wissel in die richting dichtvriest. Dat heb ik jaren geleden eens in lijn 2 gehad: voor ons is een tram naar de remise gegaan > wissel in de Zijlstraat is vervolgens vastgevroren richting Haarlemmermeerstation. Uiteindelijk konden we na een heel rondje Haarlemmermeercircuit > Amstelveenseweg via de Overtoom naar CS. Maar ja, dat was meer geluk dan wijsheid. :p

Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is om trams op straat te laten om dit te voorkomen. Lijkt mij vrij lastig.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

GVB meldt dat lijn 25 niet rijdt. Route wordt gereden door pendelbus 99. Huh? Waarom pendelbus nummer niet consequent in de 7x serie of desnoods 55?
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Bemined »

Combinatie van een erg slecht handschrift en een onderboven gehangen A4'tje waardoor de 55 op 99 lijkt.
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Het staat zo op de website.
robert1955
Berichten: 273
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door robert1955 »

Omleiding van 2 en 12 via Rozengracht is gewoon ingegaan, al zal er denk ik nog niet gewerkt worden bij het Singel.

Gistermiddag [19 reed nog niet] zag ik een shovel die in de De Clerqstraat zo'n bakkie op spoorwieltjes die bij baanwerkzaamheden worden gebruikt voortduwde, nog wat ijs uit de rails rijden?
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

al zal er denk ik nog niet gewerkt worden bij het Singel.
Toch wel.
robert1955
Berichten: 273
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door robert1955 »

kahwe klawhe dan
robert1955
Berichten: 273
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door robert1955 »

Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Vinny »

Alargule schreef: wo 10 feb 2021, 12:29 Het staat zo op de website.
Chauffeur belt centrale: 'Hey makkers, ik moet ff een lijndienstje rijden. Welk nummer heb ik?'
Centrale: 'Heb je Wifi-bereik? Even op GVB.nl kijken welk nummer je mag gaan aangeven'
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Nou, de puinhoop is na een kleine werkweek dan uiteindelijk toch opgelost: alle tramlijnen rijden weer.

Hoe kón dit toch zo misgaan? Parlementaire enquête!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Vinny »

Hoe kón dit toch zo misgaan?
Sneeuw is wit. A4'tjes zijn wit. Dan kun je niet lezen wat erop staat -> chaos.

Zo ik denk dat ik mijn salaris voor vandaag wel weer heb opgebracht :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door VIRM »

Vandaag tweemaal in dezelfde tram gezeten, waarbij de omroep defect was. Dit lijkt wel wat vaker te gebeuren de laatste tijd. Gelukkig is er nog OVinfo om de boel in de smiezen te houden, aangezien het handmatig omroepen niet altijd goed ging...
Beul van de blindegeleidelijn
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Het hele informatiesysteem ligt zo’n beetje continu plat in de trams. Zowel de schermen als afroep.
Laatst gewijzigd door n-evo op za 13 feb 2021, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Jay20 »

Alargule schreef: vr 12 feb 2021, 08:37 Nou, de puinhoop is na een kleine werkweek dan uiteindelijk toch opgelost: alle tramlijnen rijden weer.

Hoe kón dit toch zo misgaan? Parlementaire enquête!
Het GVB is het meest incompetente OV bedrijf van de 4 grote steden. Zeker voor een zogenaamde wereldstad is het bar slecht in vergelijking met Brussel bijvoorbeeld.
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Meest incompetente ov-"bedrijf" van heel NL!!
Roeland
Berichten: 2271
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Roeland »

Qua organisatie en adequaatheid bij ingrijpen lopen ze misschien niet voorop.
Maar qua lijnennet en frequenties doet het GVB het toch wel aanzienlijk beter dan andere stadsvervoerders. Een frequentie van overdag 8x/uur en 's avonds 4x/uur is bij GVB geen uitzondering. Bij bijv. de RET mag je blij zijn als er 's avonds nog iets rijdt (en dan hooguit 2x/uur). Was RET niet het bedrijf waar sommige tramlijnen tot een paar jaar geleden 's avonds 3x/uur reden, en dan ook lijnen die "aansloten" op stations die door NS 4x/uur bediend werden?
En was RET niet het bedrijf dat een paar jaar geleden besloot om geen tijden meer te vermelden in haltevertrekstaten (en na "daverend succes" van deze innovatie daar weer snel van terugkeerde)?
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Jamaar de RET...Mooi staaltje whataboutism, maar laat dat geen afleiding zijn van de incompetente bedrijfsvoering van het GVB.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Suus »

Bij de sneeuw afgelopen week heeft de RET ook laten afweten. Maar na lange tijd met het GVB gereisd te hebben en nu met de RET, heb ik wel de indruk dat de RET reisinformatie beter onder controle heeft dan GVB.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 91 gasten