Pagina 735 van 744

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 06 mar 2024, 00:14
door robert1955
Het is bedtijd en ik ben moe, maar ik geloof dat ik ook straks met ochtendkoffie niet begrijp wat de wethouder hier zegt:
https://www.at5.nl/artikelen/225441/ond ... e-vroeg-is

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 06 mar 2024, 09:11
door TffpaA
Het verzoek vanuit de gemeenteraad om de 'minstens twee jaar' uitstel te gebruiken voor nog meer onderzoeken is natuurlijk ook gewoon een vertragingstactiek in de hoop op definitief afstel. Er zijn de afgelopen jaren immers al tal van onderzoeken gedaan naar toekomstscenario's van de lijnvoering, van volledige ontvlechting via Gaasperplasshuttles tot het huidige semi-ontvlochten netwerk. Ik zou oprecht niet inzien wat daar nog aan toe te voegen valt wat tot schokkende nieuwe inzichten zal gaan leiden.

Wel moet eens concreter gemaakt gaan worden wat die 'hogere frequenties' in de praktijk moeten behelzen. Want zoals ik het nu interpreteer, blijven de frequenties zoals in 2024, maar gaat lijn 54 gewoon 2x zo vaak rijden. Dan blijft alles onder de streep per saldo gelijk.

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: vr 08 mar 2024, 17:25
door Meltrain
Om 17:20 stond er op spoor 3 van Spaklerweg een lege metro klaar om als lijn 51 te vertrekken.
Om 17:23 kwam er op spoor 1 een metro aan die daarna buiten dienst ging, waardoor de reizigers moesten overstappen op de gereedstaande metro op spoor 3.
Op 17:25 vertrok die (nu niet meer lege) metro met 4 minuten vertraging.

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: vr 08 mar 2024, 21:00
door IIVQ
Dat gebeurt wel vaker als er een storing is aan een stel. Ik heb het eens meegemaakt op een CAF-stel M53 waar de deuren aan de rechterkant niet meer open wilden (waardoor Weesperplein en Amstel voor ons stel overgeslagen werden). Alleen stond er toen geen stel klaar, dat kwam na een minuut of 5 aanrijden (waardoor de volgende 53 er direct achter stond).

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: za 09 mar 2024, 12:39
door dennistd

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: za 09 mar 2024, 22:04
door robert1955
Tram 26 rijdt de komende 4 weekeinden [incl 2e paasdag] niet ivm aanleg van een tijdelijk verbindingsspoor met lijn 7 bij Rietlandpark. De werkruimte is te krap.
https://www.at5.nl/artikelen/225453/tra ... -te-werken
Deze verbinding is nodig voor materieeluitwisseling als straks de oostelijke onderdoorgang bij CS 5 jaar dichtgaat ivm vernieuwing van de spoorbruggen

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: zo 10 mar 2024, 14:44
door IIVQ
GVB meldt 2 verstoringen op hun site: Tram 3 tussen Flevopark en PHplantsoen wegens vervuild spoor, en tram 13 niet over Mercatorplein wegens blokkade.

Gek dat het gesloten M Waterlooplein en omrijdende 14 wegens opening Holocaustmuseum (en bijgaande veiligheidsmaatregelen en tegendemonstratie) niet aangegeven wordt.
Ik heb al 2 groepen toeristen verwezen. Alsmede een zeer gaaf verklede dragqueen op Station Amstel, die tram 12 wilde nemen. Toen ze wegliep en ik haar hakken zag, had ik spijt dat ik haar naar de tramhalte bij de Amstel en niet naar de bus had verwezen.

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: zo 10 mar 2024, 14:47
door hauptbahnhof
Het staat wel aangegeven, maar onder geplande werkzaamheden.

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: zo 17 mar 2024, 20:58
door VIRM
Ik snap het niet: er komt een studie naar het derde perron op Amsterdam Zuid. Ik dacht dat dat al helemaal was besloten.

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: zo 17 mar 2024, 21:17
door Bemined
Er is een voorkeursbeslissing genomen, nu moet men de boel daadwerkelijk gaan uitwerken.

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: di 19 mar 2024, 15:33
door TffpaA
Wie de f... heeft deze vintage eighties-vormgeving bedacht?

Afbeelding

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: di 19 mar 2024, 15:59
door April064
Volgens een betrouwbare bron hangt het er al een week of 3.

Maar hoe nieuw het ook is, mooi is het zeker niet.

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: di 19 mar 2024, 17:32
door Ardan
Ik krijg de indruk dat dat blauwe kader tijdelijk is. Zie ook het logo dat er met haakjes onder is gehangen (waarbij ik persoonlijk de middelste lijn als regenboog had gedaan in plaats van de onderste als een mislukte..)

Is de wens de vader van de gedachte? Misschien (A)

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: di 19 mar 2024, 17:40
door Suus
Dat logo met zes kleurtjes gebruikt GVB al een tijdje in hun wervingscampagnes. Interessant het nu ook in het echt te zien.

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: di 19 mar 2024, 17:53
door Meltrain
Ik sta nu in een overvolle M7 op lijn 54. Wanneer kunnen die stellen eindelijk eens een keer gekoppeld rijden? :s

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: di 19 mar 2024, 19:11
door hauptbahnhof
Helaas kan het niet eerder, dan dat alle probleempjes zijn opgelost. Dus ja, wanneer het eindelijk kan weten we niet en maakt ook weinig uit (want ik neem aan dat je niet gaat wachten totdat die opgelost zijn om met de metro te reizen :') )

Waarom niet een metro later gepakt? Hoogstens 5 min later?

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: di 19 mar 2024, 20:13
door Meltrain
Omdat ik dan de overstap op de trein zou missen.
Maar waarom duurt het zo lang om alle problemen op te lossen? Bij de aanbesteding was geëist dat die stellen gekoppeld kunnen rijden, dus dan mag je toch verwachten dat dat ook gebeurt?
En de afvoer van S1/S2 had vast ook nog wel wat uitgesteld kunnen worden.

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: di 19 mar 2024, 22:50
door hauptbahnhof
Treintje later toch 8-)

Maareh goeie vraag.
Uiteraard gaan ze ook gekoppeld rijden. Alleen als er bepaalde storingen optreden of misschien bepaalde zaken niet werken in gekoppeld treinverband, dan moet er enkel gereden worden. Ik ga er ook van uit dat er met man en mach gewerkt wordt aan de oplossingen, maar men is ook afhankelijk van andere partijen, onder andere de fabrikant.

Wat die S1/S2 betreft... weet ik zo niet. Want ja, je hebt nieuwe metro's die je niet inzet, alleen omdat ze niet gekoppeld kunnen. Daarnaast moet je geld en mankracht blijven investeren in het rijdende houden van die oude wagens. En als ik de laatste tijd de social media-kanalen volg...is het best lastig om die wagens rijdende te houden

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 20 mar 2024, 15:52
door hauptbahnhof

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: do 21 mar 2024, 18:53
door EWilsonAdam
Ben erg benieuwd of Uithoorn lijn vanaf begin start gespaard zal blijven van storingen? Je kan je veel testen ervoor, maar dat geeft geen garantie voor succes

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: do 21 mar 2024, 20:28
door fred1954
Het valt mee de laatste weken, een paar storingen op 5/25 door aanrijdingen derden, een onwelle passagier etc. (Gezien op X)

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: do 21 mar 2024, 22:30
door IIVQ
Dat zijn best veel storingen voor eennlijn die nog niet rijdt *O*

Ik weet niet of S1/2 "achter de hand houden" wel kan. Destijds bij de zilvermeeuwen had GVB geen opstelruimte om alle M5 in te laten stromen terwijl een deel van de M2/3 er nog was.

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: za 23 mar 2024, 08:54
door EWilsonAdam
Ik vraag mij af wanneer die oude Citaro’s worden vervangen door elektrische bussen. Die zijn volgens mij zeker 16 jaar oud?

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: za 23 mar 2024, 12:51
door hauptbahnhof
Dus de daaropvolgende vraag... die antwoord geeft op jouw vraag, is: Wanneer stromen de volgende lichting elektrische bussen in?

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: za 23 mar 2024, 15:30
door Bemined
IIVQ schreef: do 21 mar 2024, 22:30Ik weet niet of S1/2 "achter de hand houden" wel kan. Destijds bij de zilvermeeuwen had GVB geen opstelruimte om alle M5 in te laten stromen terwijl een deel van de M2/3 er nog was.
Geen nieuwe stellen accepteren tot de problemen opgelost zijn, net als de NS met ICNG deed. Dan moet de fabrikant maar op zoek naar ruimte waar men het materieel tijdelijk kwijt kan zodat de opstelruimte van het GVB gebruikt kan worden voor materieel wat wel gekoppeld kan rijden.