Pagina 2 van 742

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 21 aug 2012, 15:59
door 010jongen
Om de 3 minuten... dat is wel erg vaak. Kleine verstoring en alles rijdt achter elkaar. Totaal niet efficient meer.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 21 aug 2012, 18:40
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 21 aug 2012, 18:41
door Suus
Er is nog geen korrel zand opgespoten voor het Centrumeiland, zolang dat er niet is, is er geen reizigerstoename. Het toerisme, beter bekend als strandgangers is behoorlijk anti-spits en seizoensgebonden en heeft dus geen invloed op de piekcapaciteit.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 21 aug 2012, 18:57
door R-Flow
Bee schreef:Er is nog geen korrel zand opgespoten voor het Centrumeiland, zolang dat er niet is, is er geen reizigerstoename. Het toerisme, beter bekend als strandgangers is behoorlijk anti-spits en seizoensgebonden en heeft dus geen invloed op de piekcapaciteit.
En toch is er blijkbaar een stijging in reizigers volgend jaar waar men van uit gaat. Het neemt ook niet weg dat ze in 2017 klaar willen zijn met Centrumeiland en het dus handig is om daar nu alvast over na te denken hoe dat op te vangen. Het laatste wat je over strandgangers zegt is in de praktijk onzin. Met mooi weer puilen die trams aan alle kanten uit. Als je in dubbelbedrijf kan rijden heb je de mogelijkheid om relatief lastminute de capaciteit van de voertuigen te verhogen zonder dat je de dienstregeling hoeft aan te passen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 21 aug 2012, 18:59
door Suus
Dat laatste durf ik te betwijfelen zolang men hardnekkig vasthoudt aan conducteurs in hokjes.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 21 aug 2012, 19:01
door R-Flow
Iedereen door één deur is niet handig inderdaad en getuigt nogal van tunnelvisie. Met trams in dubbel bedrijf wordt die conducteur compleet onhoudbaar. Of opdoeken of iemand rond laten lopen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 21 aug 2012, 20:40
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 21 aug 2012, 20:44
door R-Flow
Wat zijn dat toch voor mafkezen die dit soort onzin verzinnen dan? Zoals je al zegt: Metro's zijn geen probleem, maar zo'n tram die paar minuten door een tunnel rijdt heeft opeens wel ondersteunend personeel nodig??

Hoe komen ze er op… :')

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 21 aug 2012, 20:54
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 21 aug 2012, 20:59
door R-Flow
Zal ongetwijfeld weer door zo'n bijgoochem in de politiek bedacht zijn…

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 21 aug 2012, 21:01
door Suus
Er is wel een tunnelwetgeving maar die betreft niet dit soort specifieke dingen, ik denk dat je het toch ergens lokaal moet zoeken.

Raar is het wel, want die tramtunnel is een stuk veiliger voor ontruimingen dan de metrotunnel. Er is geen derde rail, er zijn ruime vluchtpaden en je kan vanuit de tram niet direct op het tegenspoor stappen omdat het eenrichtingsvoertuigen zijn.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 21 aug 2012, 21:02
door R-Flow
Dan ook nog te bedenken dat in zo'n nieuwe metro 960 man past, in een Combino 180. Het betreft dus ook nog eens veel minder mensen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 21 aug 2012, 21:09
door Vinny
Het is natuurlijk ook aperte onzin dat het openbaar vervoer op IJburg aan de rand van zijn capaciteit zet. Je kunt bijvoorbeeld prima een busverbinding met het Amstelstation gaan aanbieden. Dat levert reizigers die van IJburg naar Utrecht reizen en vice versa ook nog eens een behoorlijke reistijdwinst op.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 21 aug 2012, 21:17
door Klaasje
Ja inderdaad. Vanaf het eindpunt van de 66 de 66 doortrekken naar de A10 en dan over de route van de bussen 320, 322 en 327 naar het Amstel laten rijden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 21 aug 2012, 21:30
door R-Flow
Kwam op de website van GVB nog een foto tegen van de M5 in actie:

Afbeelding

Hoop deuren heeft dat ding… :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 21 aug 2012, 21:49
door Ruben
Hoeveel hebben ze er al afgeleverd gekregen en is er al bekend wanneer ze in dienst gaan?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 21 aug 2012, 21:51
door hauptbahnhof
.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 21 aug 2012, 22:08
door R-Flow
Dat vroeg ik me af: twee in de zin van twee volledige treinstellen (2x A + B)? Of uiteindelijk maar eentje in de zin van treinstel A + B (1x A + B)?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 21 aug 2012, 22:13
door hauptbahnhof
Twee volledige: 107/108 en 109/110.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 21 aug 2012, 22:16
door Suus
Gaan we op de Stuttgarter toer, de A-kant een oneven nummer en de B-kant een even nummer -o-

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: di 21 aug 2012, 22:53
door FLJ
Leuk, een foto van de M5 in actie MET lijnfilm! Heb ze tot nu toe alleen nog maar in Diemen stil zien staan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 22 aug 2012, 00:54
door R-Flow
hauptbahnhof schreef:Twee volledige: 107/108 en 109/110.
Nice. Thnx voor de info.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 22 aug 2012, 01:00
door Ardan
Bee schreef:Gaan we op de Stuttgarter toer, de A-kant een oneven nummer en de B-kant een even nummer -o-
Ja, want de helften zijn uitwisselbaar ;)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 22 aug 2012, 07:14
door Suus
In de praktijk zal het bijna nooit uitgewisseld worden omdat het alleen in de werkplaats kan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 22 aug 2012, 11:26
door Ardan
Volgens mij zijn er ook wel eens bakken van de Zilvermeeuwen uitgewisseld. Zal inderdaad ook niet vaak gebeuren, wat ik weet in ieder geval bij de brand in een bak in 1982..