Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Daniel »

WDK6761G1 schreef: za 26 mar 2022, 19:45 Vandaag op Keukenhof heeft Arriva SLECHT werk geleverd. De bussen staan ​​vol vermoeide reizigers. Hoe kunnen ze de lijnen monopoliseren met een dergelijk serviceniveau?
Ik zag inderdaad wel bussen met staanplaatsen richting voornamelijk Schiphol (lijn 858). Met de dit jaar lagere frequenties ga je natuurlijk sneller drukkere ritten krijgen door de gebruikelijke vertragingen: aan de noordkant van Lisse ontstonden alweer geregeld opstoppingen door het vele verkeer vanaf het parkeerterrein.

Overigens: wie de Keukenhofpendels wil fotograferen met bollenvelden op de achtergrond heeft dit jaar beperktere mogelijkheden dan anders. In Lisse had kennelijk iemand een hoop van die rood/witte geleidebaken over. De bermen staan er vol mee aan beide kanten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Vrokky
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Vrokky »

De consessie loopt dit jaar af, is er al een nieuwe vervoerder bekend?
Of mag arriva het nog wat langer proberen?
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door CamilleKreemers »

Momenteel loopt de aanbesteding van Zuid Holland Noord
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Suus »

Er komt een noodconcessie voor circa anderhalf jaar. De echte nieuwe concessie zal een ingangsdatum in juni 2024 hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Meltrain »

Wordt die noodconcessie openbaar aanbesteed of onderhands gegund?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Suus »

Ik ga er vanuit dat Arriva die krijgt. Een andere vervoerder invliegen voor anderhalf jaar is geen doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door ZO6176 »

De 7736 was vanochtend een proefrit aan het maken in Nuenen
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Roeland »

Lijn 385 is wel een beetje een merkwaardige Q-liner geworden, sinds de laatste routewijziging...
Stopt op het gehele traject bij vrijwel alle haltes, alleen in en rond Katwijk worden er een paar overgeslagen. Terwijl er veel meer mensen wonen rond de overgeslagen Katwijkse haltes dan rond de nieuwe 385-haltes in het buitengebied van Wassenaar.
Heeft lijn 385 nog wel een Q-liner achtige snelheid, of is deze lijn gedegradeerd tot een langzame stopbus waarvoor nog wel een Q-liner-tarief voor wordt gevraagd?
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door CamilleKreemers »

De provincie zei ooit tegen iemand die een klacht indiende dat het op een deel van de route snel reed en daarom HOV tarief mag kennen.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door CamilleKreemers »

Meltrain schreef: wo 23 mar 2022, 11:34
CamilleKreemers schreef: za 08 jan 2022, 16:52
Meltrain schreef: za 08 jan 2022, 10:24 Volgens Milco rijden er straks alleen nog maar Citea's op lijn 383. Wat is er dan nog Qliner aan die lijn? :s
Meer inkomsten per km, wie gaat er bezwaar maken over het materieel type?
Ik heb enige tijd geleden de Provincie om opheldering gevraagd en kreeg vandaag dit antwoord:
We hebben met Arriva gesproken over deze situatie. Het beleid van de provincie is dat om het hogere tarief te mogen rekenen er een duidelijk kwaliteitsverschil moet zijn ten opzichte van het ‘normale’ streekvervoer. Dat kwaliteitsverschil kan te maken hebben met verschillende aspecten van het vervoer. Een belangrijk aspect betreft de gemiddelde snelheid van de buslijn, doordat er meer gebruik wordt gemaakt van doorgaande wegen en de halteafstanden groter zijn. Een ander aspect betreft inderdaad het materieel. In principe past er bij een hoger tarief de inzet van luxere bussen, zoals de Qliners. We hebben geconstateerd dat op het grootste deel van deze lijn wordt voldaan het eerste criterium. Om deze reden zijn we van mening dat Arriva het hogere tarief kan hanteren. We zijn het met u eens dat de inzet van Qliners meer passend is op deze lijn. Hierover gaan we met Arriva nog verder in gesprek.
Hier is het antwoord aangegeven waar ik op doel voor de 385.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door teun »

Suus schreef: wo 13 apr 2022, 07:17 Er komt een noodconcessie voor circa anderhalf jaar. De echte nieuwe concessie zal een ingangsdatum in juni 2024 hebben.
Had je hier eigenlijk nog een bronnetje van?
Speedmaster
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Speedmaster »

Hier kan je in ieder geval lezen dat de aanbesteding is uitgesteld:

https://www.ovpro.nl/bus/2020/08/06/aan ... uitgesteld

En hier kan je lezen dat de nieuwe concessie in 2024 van start gaat:

https://www.ovpro.nl/special/2022/04/07 ... n-de-maak/
Laatst gewijzigd door Speedmaster op za 07 mei 2022, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Suus »

De nieuwe concessie is inmiddels gepland met een startdatum van 15 december 2024.

De Ontwerp-PvE voor de nieuwe concessie staat hier: https://pzh.notubiz.nl/document/1137074 ... f+Bijlagen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door ODRAIL »

Nieuws over wensen van de gemeente Zuidplas over de nieuwe concessie:

https://www.ad.nl/gouda/raad-wil-dat-bu ... ~aec495fd/
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Roeland »

Wat zijn dan de belangrijkste reisrelaties voor de bus (Nieuwerkerk heeft natuurlijk al de trein naar Gouda en naar Rotterdam)?
Wellicht geeft het huidige gebruik ook al een beetje weer, hoe up-to-date het OV in de Zuidplas is. Kan me voorstellen dat vooral de 190 en 383 al wel redelijk gebruikt worden?
Speedmaster
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Speedmaster »

Zuidplas is niet alleen Nieuwerkerk, denk dat de wens eerder is dat er gekeken moet gaan worden hoe in de toekomst ook het 5e dorp en de huidige nieuwbouw in diverse dorpen ontsloten moeten worden. Denk bijvoorbeeld aan de Triangel in Waddinxveen en misschien wel het Koningskwartier in Zevenhuizen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Suus »

Dat plan voor een vijfde dorp is echt totaal bezopen. Op het diepste punt van Nederland een totaal nieuw dorp gaan bouwen, in plaats van investeren in de levendigheid en uitbreiding van de bestaande kernen. De verbinding van de nabijgelegen uitbreiding Broekhuizen/Westergouwe met de rest van Gouda is ook al zo dramatisch.

Bij de wijk Triangel in Waddinxveen is op verrassende wijze eens een verstandige keuze gemaakt door de wijk langs het spoor te bouwen zodat een nieuw station mogelijk werd. Dat station mag een succes genoemd worden, maar was vooral mogelijk omdat de provincie de zeggenschap heeft over de treindienst en open staat voor nieuwe stations.

Verder is de inrichting van de Zuidplas dusdanig dat je niet heel andere verbindingen kan trekken dan er nu bestaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Roeland »

Als die 5e kern er al moet komen, dan zou ik hem (even los van de bodemgesteldheid en het diepteniveau van de bodem) bij voorkeur rond de Middelweg tussen Moordrecht en de spoorbaan Rotterdam - Gouda adviseren, en daar dan een station openen.
Speedmaster schreef: vr 03 jun 2022, 08:24 Zuidplas is niet alleen Nieuwerkerk, denk dat de wens eerder is dat er gekeken moet gaan worden hoe in de toekomst ook het 5e dorp en de huidige nieuwbouw in diverse dorpen ontsloten moeten worden. Denk bijvoorbeeld aan de Triangel in Waddinxveen en misschien wel het Koningskwartier in Zevenhuizen.
Volgens google maps is fietsen vanaf Zevenhuizen naar Nesselande ca. 4 km en 12 minuten. Lijkt mij voor de gemiddelde forens of student prima te doen.
Voor Zevenhuizen was het wellicht het mooist geweest, wanneer ze destijds de Nesselande-metro meteen hadden doorgetrokken tot Zevenhuizen. Als ze dat meteen hadden gedaan, had dat wellicht niet eens zo heel veel extra gekost. En het had zo'n metro waarschijnlijk best wel extra lange-afstandsreizigers opgeleverd.

Berichten samengevoegd door beheer
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Lijn 45 »

Arriva blijft tot 2024 rijden.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Roeland »

Het vervoerplan voor ZHN 2023:
https://www.zuid-holland.nl/publish/pag ... i_2022.pdf
bevat weinig wijzigingen. Belangrijkste is een andere centrumroute voor lijn 400 in Leiden.
Lijn 3 in Gouda krijgt een iets snellere route.
De routes van lijn 57 en 385 wijzigen in Voorhout.
Lijn 165 krijgt een iets andere route in Zoetermeer.
En er komt een P&R Krimpenerhout langs de N210 (lijn 292 en 295).
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door CamilleKreemers »

Waarom wordt de huidige route van de 385 niet meer gebruikt? Bij een halte aan de noordkant van de rotonde heb je direct ontsluiting naar dat college en huisartsenpraktijk daar.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Roeland »

Waarschijnlijk omdat de 30 km zone Herenstraat in Voorhout minder geschikt is voor busvervoer (hoewel deze route wel mooi centraal in het dorp ligt)?
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Roeland »

De aanbesteding van ZHN is gestart:
https://www.zuid-holland.nl/actueel/nie ... ssie-zuid/
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door teun »

Meteen 5 jaar extra als je ZE start, zo maken ze het wel héél aantrekkelijk. :shock:
Vrokky
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Vrokky »

Zijn er nieuwe bussen beloofd in deze consessie?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten