Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
De Crossways daar zijn aan het eind van hun latijn.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Waar gaan de Crossways dan naartoe?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8729
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Dat zal wel export worden vermoed ik?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9181
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Hoezo dat dan? De bussen in Brabant (MAN's en amba's uit Eindhoven) en de Amba's rond Uden (ex-Achterhoek) gaan al langer mee.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Men verwacht schijnbaar niet erg veel bezoekers; op lijn 854 en 858 wordt zelfs op de drukste tijdstippen maximaal 4x per uur gereden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Ik zie op 21 april op de 858 een 10-minutendienst in OVinfo.
De kwalitiet van de Crossways zou een stuk minder zijn dan van de meeste andere bussen.regenmaker schreef: ↑do 10 mar 2022, 20:22Hoezo dat dan? De bussen in Brabant (MAN's en amba's uit Eindhoven) en de Amba's rond Uden (ex-Achterhoek) gaan al langer mee.
-
- Berichten: 4395
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8729
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Vooral in het weekend van 16 april zie ik wel hogere frequenties inclusief lijn 850 die de dagen daarvoor niet rijdt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Dat is het paasweekend, doorgaans een van de weekenden waarin heel Lisse en omgeving vast staat. Dus best logisch dat ze dan vaker rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Er wordt gereden met de huidige Arriva ZHN vloot. Dus VDL Citea en Volvo (Q-Liner en R-net).
Ter versterking komen er een stuk of 8 Ambassador's naar Lisse die bestickerd gaan worden in de Keukenhof-outfit.
De standaard frequentie is inderdaad vrij laag. Lager dan voor corona. Dat komt omdat mensen voor Keukenhof online een tijdslot moeten reserveren. Dan is de drukte in de bus redelijk te voorspellen. Er kan bij grote drukte opgeschaald worden. Dan gaat ook lijn 850 rijden.
Ter versterking komen er een stuk of 8 Ambassador's naar Lisse die bestickerd gaan worden in de Keukenhof-outfit.
De standaard frequentie is inderdaad vrij laag. Lager dan voor corona. Dat komt omdat mensen voor Keukenhof online een tijdslot moeten reserveren. Dan is de drukte in de bus redelijk te voorspellen. Er kan bij grote drukte opgeschaald worden. Dan gaat ook lijn 850 rijden.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
De bedoeling was ook om de Alphense 15 meter wagens 7771-7777 tijdelijk over te plaatsen voor het keukenhof.
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Er komen 8 Amba's waarvan er 7 in Keukenhof-kleuren worden gestoken en 1 als ZHN wagen rijdt.
8226 - 8229 - 8231 - 8232 - 8233 - 8234 - 8235 - 8241
Voor de rest rijden de wagens van Lisse en Leiden (Volvo en Citea).
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Het mooie is er grotendeels al af als de Keukenhof opengaat, las ik laatst in een krant.
Het is al enige tijd te warm voor de tijd van het jaar.. dus bloeit er nu al veel dat nog ff onder de grond had moeten zitten.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Eigenlijk zou de Keukenhof flexibele openingstijden moeten hebben afhankelijk van de stand in de natuur. Als de natuur vroeg uitloopt is de openingsperiode wat eerder dan in jaar waarin de natuur laat is, zoals vorig jaar.
Alleen zal dat wellicht praktisch erg lastig zijn.
Alleen zal dat wellicht praktisch erg lastig zijn.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Ik heb enige tijd geleden de Provincie om opheldering gevraagd en kreeg vandaag dit antwoord:CamilleKreemers schreef: ↑za 08 jan 2022, 16:52Meer inkomsten per km, wie gaat er bezwaar maken over het materieel type?
We hebben met Arriva gesproken over deze situatie. Het beleid van de provincie is dat om het hogere tarief te mogen rekenen er een duidelijk kwaliteitsverschil moet zijn ten opzichte van het ‘normale’ streekvervoer. Dat kwaliteitsverschil kan te maken hebben met verschillende aspecten van het vervoer. Een belangrijk aspect betreft de gemiddelde snelheid van de buslijn, doordat er meer gebruik wordt gemaakt van doorgaande wegen en de halteafstanden groter zijn. Een ander aspect betreft inderdaad het materieel. In principe past er bij een hoger tarief de inzet van luxere bussen, zoals de Qliners. We hebben geconstateerd dat op het grootste deel van deze lijn wordt voldaan het eerste criterium. Om deze reden zijn we van mening dat Arriva het hogere tarief kan hanteren. We zijn het met u eens dat de inzet van Qliners meer passend is op deze lijn. Hierover gaan we met Arriva nog verder in gesprek.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 4395
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
De provincie maakt het dus niks uit?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Ik zeg: wie belt er Omroep West even?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- Berichten: 4395
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Waarom is de 295 niet van dit hoge tarief voorzien dan? 80% is T80 tussen dorpen. Ik zie die logica niet de Lisse-Qliner rijdt ook deels parallel aan gewone streeklijnen. Ik vind het antwoord vreemd.
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
De jaren daarvoor gingen er ook Scania's en Citaros rijden.buschauffeurDH schreef: ↑vr 11 mar 2022, 17:58 Er wordt gereden met de huidige Arriva ZHN vloot. Dus VDL Citea en Volvo (Q-Liner en R-net).
Ter versterking komen er een stuk of 8 Ambassador's naar Lisse die bestickerd gaan worden in de Keukenhof-outfit.
De standaard frequentie is inderdaad vrij laag. Lager dan voor corona. Dat komt omdat mensen voor Keukenhof online een tijdslot moeten reserveren. Dan is de drukte in de bus redelijk te voorspellen. Er kan bij grote drukte opgeschaald worden. Dan gaat ook lijn 850 rijden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8729
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Die heeft Arriva niet meer
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Citaro's wel, in Tilburg.
En Citaro 227 staat nog in volle Arriva uitmonstering bij MG Tours / Coach Service Company. Zij hebben in het verleden al eens Volvo's van Arriva geleend voor treinvervangend vervoer, dus misschien komt de 227 ook weer op de Keukenhoflijnen te rijden dit jaar.
En Citaro 227 staat nog in volle Arriva uitmonstering bij MG Tours / Coach Service Company. Zij hebben in het verleden al eens Volvo's van Arriva geleend voor treinvervangend vervoer, dus misschien komt de 227 ook weer op de Keukenhoflijnen te rijden dit jaar.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Die Citaro's kunnen ze dus echt niet missen in Tilburg. Dus dat is sowieso geen optie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Dat is inderdaad een probleem binnen de huidige Arriva-vloot. De weinige (diesel)-geledes die er zijn, zijn hard nodig waar ze normaal rijden en daardoor niet zomaar over te plaatsen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Vandaag op Keukenhof heeft Arriva SLECHT werk geleverd. De bussen staan vol vermoeide reizigers. Hoe kunnen ze de lijnen monopoliseren met een dergelijk serviceniveau?
Today Arriva is doing BAD job at Keukenhof. The busses are full of tired passengers. How can they monopolize Keukenhof lines with such level of service?
Today Arriva is doing BAD job at Keukenhof. The busses are full of tired passengers. How can they monopolize Keukenhof lines with such level of service?
Always feel boring on Sundays, why?
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
De gemiddelde passagier waarschijnlijk ook niet. Die merkt het verschil waarschijnlijk niet eens, maar wil gewoon snel op z’n bestemming zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten