Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
flipje
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door flipje »

De aanbesteding voor deze concessie (voormalig: Duin- en Bollenstreek/Leiden Rijnstreek/Midden-Holland) loopt al een tijdje. Volgens het bestek zou eind februari/begin maart bekend worden gemaakt wie de concessie heeft gewonnen.

Weet iemand hoeveel vervoerders zich hebben ingeschreven? Ik kan zo niks vinden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Milco »

Wordt de nieuwe naam van de concessie "Zuid-Holland Noord"?
Heeft 'ie wel gelijk een kortere naam dan in de nu huidige concessie :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
wwijker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 20:02

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door wwijker »

Volgens mij is het uitgesteld,
uit BRON blijkt dat de inschrijfdatum pas 26 maart is
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

Milco1995 schreef:Wordt de nieuwe naam van de concessie "Zuid-Holland Noord"?
Heeft 'ie wel gelijk een kortere naam dan in de nu huidige concessie :lol:
De huidige naam heeft een lange naam omdat de concessie in feite uit twee regio's bestaat die samen zijn aanbesteed. Zo zijn er bijvoorbeeld ook twee Rocov's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door TLP »

Laten we zo zeggen dat de nieuwe naam een beetje vreemd in de mond ligt. Tevens klopt hij ook niet. Er zijn namelijk buslijnen die zelfs in de regio Rotterdam rijden, dus kunnen ze die naam wel doorvoeren?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Fles »

TLP schreef:Laten we zo zeggen dat de nieuwe naam een beetje vreemd in de mond ligt. Tevens klopt hij ook niet. Er zijn namelijk buslijnen die zelfs in de regio Rotterdam rijden, dus kunnen ze die naam wel doorvoeren?
Wat rukt het nou hoe die concessie heet man :D Tevens gebruik je eveneens ook dure woorden, waar dat onterecht alsmede onjuist ende onwaarachtig evenals misleidend is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

De concessie beslaat de noordelijke helft van de provincie dus de naam dekt de boel heel redelijk.

Dit wordt mogelijk ook de eerste concessie waarbij het meenemen van de fiets in de bus wordt toegestaan :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Milco »

Met die opgehoogde haltes kun je toch zo de bus infietsen? :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Fles »

fietsen in de bus, dat wordt lachen :N
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door webguy »

In de bus? of voorop een rek?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Jef400 »

Interessant de laatste tijd die concessiewisselingen. Ik heb het al een keer in de 304 bij mij mee gemaakt die fietsen in de bus maar als er geen rekken komen wordt het zoals Fles het al aangeeft een puinzooi. Kon er helaas geen foto van nemen. Hele stoel zat onder de fietsensmeer. Heerlijke troep.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door TLP »

Fles schreef:
TLP schreef:Laten we zo zeggen dat de nieuwe naam een beetje vreemd in de mond ligt. Tevens klopt hij ook niet. Er zijn namelijk buslijnen die zelfs in de regio Rotterdam rijden, dus kunnen ze die naam wel doorvoeren?
Wat rukt het nou hoe die concessie heet man :D Tevens gebruik je eveneens ook dure woorden, waar dat onterecht alsmede onjuist ende onwaarachtig evenals misleidend is.
't is goed met jou Fles. En wie gebruikt hier nou dure woorden? :?
Bee schreef:De concessie beslaat de noordelijke helft van de provincie dus de naam dekt de boel heel redelijk.

Dit wordt mogelijk ook de eerste concessie waarbij het meenemen van de fiets in de bus wordt toegestaan
Ik leg het wel helemaal uit:
Zuid-Holland Noord ligt nu eenmaal vreemd in de mond waardoor 't verwarrend is, zeker voor buitenlanders die geen idee hebben hoe Nederland in provincies is ingedeeld. Als ze ook nog eens denken dat Nederland Holland heet snappen ze het al helemaal niet meer, dan denken ze namelijk dat de concessie het noorden van het zuiden van Holland (Nederland) beslaat. Ook qua ligging is de naam vrij onlogisch. Het is niet voor niets dat in de huidige concessienaam Rijnstreek/Midden Holland voorkomt. Sterker nog, er zijn een aantal lijnen die evengoed tot een andere concessie kunnen behoren door concessieoverschrijdingen, zoals lijn 195/295 die eigenlijk door het zuidoosten van Zuid-Holland rijdt en een soort van concurrent heeft uit het DAV-gebied (lijn 90) met nagenoeg gelijke begin- en eindbestemmingen. Dan heb je bijvoorbeeld ook nog lijn 292, die in de omgeving van R'dam rijdt dus een lijn die Qbuzz ook zou kunnen rijden. Dus vandaar deze bewering.

Overigens, denk je nou echt dat die fietsen problemen gaan opleveren? Ja als je geen duidelijke regels opstelt en de boel niet faciliteert wel.
Maareh, er is in elke bus een rolstoelplek die in principe ruimte biedt voor een opgevouwen fiets, die regel lijkt mij dan ook best rendabel want in de trein geldt hij ook. Als je de fiets onopgevouwen toelaat verlies je zo 6 zitplaatsen of je bus wordt vuil.
Als de regel die ik hierboven beschreef straks daadwerkelijk in werking treedt, ga ik er bovendien vanuit dat een rolstoel straks nog steeds voorrang heeft dus als die de bus inkomt heeft de fietser pech. Enne, onze schoenen zijn vaak evengoed vies hoor en enkelen gaan zelfs met deze op de bank! Dat is dus evengoed erg!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Jef400 »

Nou Tim. Je vergelijkt wel weer een koe met een olifant hoor. Maargoed even OT nu dan

Als je de boel zo faciliteren ben ik geen tegenstander tegen bussen in de bus.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Ronald »

JeffreyMeijer schreef:ben ik geen tegenstander tegen bussen in de bus.
Ik wel. Met fietsen lijkt het mij al vol genoeg worden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Fles »

:D _O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

TLP schreef: Zuid-Holland Noord ligt nu eenmaal vreemd in de mond waardoor 't verwarrend is, zeker voor buitenlanders die geen idee hebben hoe Nederland in provincies is ingedeeld. Als ze ook nog eens denken dat Nederland Holland heet snappen ze het al helemaal niet meer, dan denken ze namelijk dat de concessie het noorden van het zuiden van Holland (Nederland) beslaat.
Hoeveel buitenlanders hebben interesse in de Nederlandse concessieindeling. Nederlanders weten dat je een provincie Zuid-Holland hebt en dat deze concessie de noordelijke helft van deze provincie beslaat.
Ook qua ligging is de naam vrij onlogisch. Het is niet voor niets dat in de huidige concessienaam Rijnstreek/Midden Holland voorkomt.
Buiten het gebied is het begrip Hollands Midden redelijk onbekend. Hij is binnen de regio vooral bekend omdat het politiekorps daar ook deze naam gebruikt. Bovendien, Zuid-Holland Noord is nog altijd praktischer dan Duin- en Bollenstreek / Leiden en Rijnland / Midden-Holland wat tot nu toe als naam voor het concessiegebied werd gebruikt.
Sterker nog, er zijn een aantal lijnen die evengoed tot een andere concessie kunnen behoren door concessieoverschrijdingen, zoals lijn 195/295 die eigenlijk door het zuidoosten van Zuid-Holland rijdt en een soort van concurrent heeft uit het DAV-gebied (lijn 90) met nagenoeg gelijke begin- en eindbestemmingen. Dan heb je bijvoorbeeld ook nog lijn 292, die in de omgeving van R'dam rijdt dus een lijn die Qbuzz ook zou kunnen rijden. Dus vandaar deze bewering.
Er komen geen buslijnen vanuit dit concessiegebied in het gebied wat politiek gezien wel eens als Zuid-Holland Zuid wordt aangeduid. Er ligt een natuurlijke barriere in de vorm van de Lek en tussen Rotterdam en Vianen zijn er geen bruggen over deze rivier.
Overigens, denk je nou echt dat die fietsen problemen gaan opleveren? Ja als je geen duidelijke regels opstelt en de boel niet faciliteert wel.
De politiek in Zuid-Holland is ook de uitvinder van het gratis meenemen van fietsen in de trein van Arriva tussen Dordrecht en Geldermalsen. Deze trein heeft intussen een reputatie opgebouwd van rijdende fietsenstalling. Als er geen goede beheersmaatregelen voor het fietsvervoer worden getroffen wordt het in de bus al net zo'n fietsenstalling.
Maareh, er is in elke bus een rolstoelplek die in principe ruimte biedt voor een opgevouwen fiets, die regel lijkt mij dan ook best rendabel want in de trein geldt hij ook. Als je de fiets onopgevouwen toelaat verlies je zo 6 zitplaatsen of je bus wordt vuil.
Een fiets past niet goed op de huidige ruimte die nu is gereserveerd voor rolstoelplaatsen. De Stadsregio Arnhem-Nijmegen heeft per bus maar liefst twee rolstoelplaatsen verplicht gesteld, wat er op neer komt dat je daarmee nog eens vier zitplaatsen inlevert. Voor reizigers die langer in de streekbus moeten zitten, bijvoorbeeld van Schoonhoven naar Gouda of Rotterdam lijkt mij dat toch niet echt prettig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Jef400 »

Of je zou zoals in het buitenland. bijvoorbeeld Zwitserland. Fietsenrekken achter de bus moeten plakken. Anders is het bijna niet te faciliteren tenzij je de bus een meter langer wil maken. Of je heft 4 stoelen op. Nog slechter idee.

Wat het moraal is: Als je het gaat faciliteren ben ik voorstander als je niks doet dan moet het niet kunnen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Chauf21 »

Het meenemen van de fiets is slechts een optie die vervoerders kunnen uitwerken. Niets daarover is zeker. Het is overigens niet nieuw, want een paar jaar geleden was men al van plan om een proef te houden met het meenemen van fietsen in de bus.

Wat ik veel interessanter vind, is dat er geen nieuwe bussen bij aanvang van de concessie worden gevraagd. Daarnaast heeft de vervoerder heel veel vrijheid en zeggenschap in de gehele vervoerketen, ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

Geen nieuwe bussen, maar de bussen moeten wel aan scherpe uitstooteisen voldoen, dus je kan niet zomaar met dezelfde bussen blijven rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Edwin »

Kunnen ze gewoon niet een rek achterop de bus hangen waar enkele fietsen in kunnen? Heb je die dingen niet in de bus.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door RoelZ1 »

En dan stap je uit, vergeet je aan de chauffeur te melden dat je fiets nog achterop zit, hij rijdt weg en je fiets is foetsie...
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Reiziger Delft »

Ik snap niet waarom het nodig is om een fiets mee de bus in te nemen. Het kost ruimte en levert vertraging op bij het laden. Korte stukjes kunnen mensen prima zelf fietsen; daar is een fiets toch voor? Pendel je dagelijks een langer stuk met de bus en fiets je het laatste stuk naar werk/school kan je prima op je eindbestemming een 2e fiets neerzetten. Doe je het af en toe huur je een OV-fiets voor 3 Euro.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door midnet »

Bee schreef: Hoeveel buitenlanders hebben interesse in de Nederlandse concessieindeling. Nederlanders weten dat je een provincie Zuid-Holland hebt en dat deze concessie de noordelijke helft van deze provincie beslaat.
.
Gewoon tellen: veolia/Conx uit FR, ARRIVA uit DE, misschien zelfs wel die EBS uit IS of PL. maar die hebben spionnen zat die vast wel weten wat bedoeld wordt. Ik vermoed dat buiten dit uitermate kleine clubje OV-geinteresseerden de meeste NLers het verder een r..tzorg zal zijn hoe die concessie heet en of die aan de beurt is om opnieuw in de markt gezet te worden.
Laatst gewijzigd door Daan op do 01 mar 2012, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote gerepareerd
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Stéphane »

JeffreyMeijer schreef:Of je zou zoals in het buitenland. bijvoorbeeld Zwitserland. Fietsenrekken achter de bus moeten plakken. Anders is het bijna niet te faciliteren tenzij je de bus een meter langer wil maken. Of je heft 4 stoelen op. Nog slechter idee.

Wat het moraal is: Als je het gaat faciliteren ben ik voorstander als je niks doet dan moet het niet kunnen.
Zou je eens een foto van die Zwitsers hun bus kunnen geven?

Vergeet trouwens niet dat er verschillende soorten fietsen bestaan. Een BMX of vouwfiets in de bus is nog heel wat anders dan een goeie ouwe stadsfiets.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Etienne »

Twee inschrijvingen op OV-concessie Zuid-Holland Noord

26 maart 2012 - De termijn voor vervoerders om in te schrijven op de concessie Zuid-Holland Noord voor openbaar vervoer over de weg is per vandaag verlopen. De provincie Zuid-Holland heeft van de vervoerders Arriva en Connexxion aanbiedingen ontvangen. Daarin hebben de vervoerders uitgebreid beschreven hoe ze het openbaar vervoer in de concessie Zuid-Holland Noord de komende jaren willen uitvoeren.

Vervoerder waarschijnlijk half april bekend
De komende weken worden de inschrijvingen beoordeeld. Naar verwachting maakt de provincie op 18 april 2012 bekend welke vervoerder vanaf 9 december 2012 het openbaar vervoer in de Duin- en Bollenstreek, Leiden, de Rijnstreek en Midden-Holland gaat verzorgen.

De provincie verleent de concessie Zuid-Holland Noord voor een periode van acht jaar, met de mogelijkheid tot verlenging van twee jaar. De totale omzet van de concessie bedraagt ruim 600 miljoen euro over tien jaar

Lees verder
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten