Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Lijn 45 »

De Crossways daar zijn aan het eind van hun latijn.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door omaylie »

Waar gaan de Crossways dan naartoe?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Milco »

Dat zal wel export worden vermoed ik?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door regenmaker »

Lijn 45 schreef: do 10 mar 2022, 18:33 De Crossways daar zijn aan het eind van hun latijn.
Hoezo dat dan? De bussen in Brabant (MAN's en amba's uit Eindhoven) en de Amba's rond Uden (ex-Achterhoek) gaan al langer mee.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Etienne »

Men verwacht schijnbaar niet erg veel bezoekers; op lijn 854 en 858 wordt zelfs op de drukste tijdstippen maximaal 4x per uur gereden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Lijn 45 »

Ik zie op 21 april op de 858 een 10-minutendienst in OVinfo.
regenmaker schreef: do 10 mar 2022, 20:22
Lijn 45 schreef: do 10 mar 2022, 18:33 De Crossways daar zijn aan het eind van hun latijn.
Hoezo dat dan? De bussen in Brabant (MAN's en amba's uit Eindhoven) en de Amba's rond Uden (ex-Achterhoek) gaan al langer mee.
De kwalitiet van de Crossways zou een stuk minder zijn dan van de meeste andere bussen.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door CamilleKreemers »

Etienne schreef: do 10 mar 2022, 20:23 Men verwacht schijnbaar niet erg veel bezoekers; op lijn 854 en 858 wordt zelfs op de drukste tijdstippen maximaal 4x per uur gereden.
Ergens logisch sinds veel bezoekers uit het buitenland komen en die covid-restricties nog gelden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Milco »

Vooral in het weekend van 16 april zie ik wel hogere frequenties inclusief lijn 850 die de dagen daarvoor niet rijdt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Daniel »

Dat is het paasweekend, doorgaans een van de weekenden waarin heel Lisse en omgeving vast staat. Dus best logisch dat ze dan vaker rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
buschauffeurDH
Berichten: 70
Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door buschauffeurDH »

Er wordt gereden met de huidige Arriva ZHN vloot. Dus VDL Citea en Volvo (Q-Liner en R-net).
Ter versterking komen er een stuk of 8 Ambassador's naar Lisse die bestickerd gaan worden in de Keukenhof-outfit.

De standaard frequentie is inderdaad vrij laag. Lager dan voor corona. Dat komt omdat mensen voor Keukenhof online een tijdslot moeten reserveren. Dan is de drukte in de bus redelijk te voorspellen. Er kan bij grote drukte opgeschaald worden. Dan gaat ook lijn 850 rijden.
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door sandertjo »

De bedoeling was ook om de Alphense 15 meter wagens 7771-7777 tijdelijk over te plaatsen voor het keukenhof.
buschauffeurDH
Berichten: 70
Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door buschauffeurDH »

Etienne schreef: wo 09 mar 2022, 20:22
Lijn 45 schreef: ma 07 mar 2022, 13:28 Is er al iets bekend over het Keukenhof vervoer dit jaar? Het enige dat ik kan vinden is dat het lijnennet hetzelfde zou zijn als vorig jaar.
Ik heb geruchten opgevangen dat men opnieuw 8200's naar Zuid-Holland Noord wil halen.

Echter gezien men tegen die tijd met een lentedienstregeling rijdt, zou ook het eigen materieel, aangevuld met Next wellicht kunnen volstaan?
Er komen 8 Amba's waarvan er 7 in Keukenhof-kleuren worden gestoken en 1 als ZHN wagen rijdt.
8226 - 8229 - 8231 - 8232 - 8233 - 8234 - 8235 - 8241

Voor de rest rijden de wagens van Lisse en Leiden (Volvo en Citea).
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Durashift »

Etienne schreef: do 10 mar 2022, 20:23 Men verwacht schijnbaar niet erg veel bezoekers; (..)
Het mooie is er grotendeels al af als de Keukenhof opengaat, las ik laatst in een krant.
Het is al enige tijd te warm voor de tijd van het jaar.. dus bloeit er nu al veel dat nog ff onder de grond had moeten zitten. :)
Gebruikersavatar
Willem
Berichten: 135
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 17:40

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Willem »

Eigenlijk zou de Keukenhof flexibele openingstijden moeten hebben afhankelijk van de stand in de natuur. Als de natuur vroeg uitloopt is de openingsperiode wat eerder dan in jaar waarin de natuur laat is, zoals vorig jaar.
Alleen zal dat wellicht praktisch erg lastig zijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Meltrain »

CamilleKreemers schreef: za 08 jan 2022, 16:52
Meltrain schreef: za 08 jan 2022, 10:24 Volgens Milco rijden er straks alleen nog maar Citea's op lijn 383. Wat is er dan nog Qliner aan die lijn? :s
Meer inkomsten per km, wie gaat er bezwaar maken over het materieel type?
Ik heb enige tijd geleden de Provincie om opheldering gevraagd en kreeg vandaag dit antwoord:
We hebben met Arriva gesproken over deze situatie. Het beleid van de provincie is dat om het hogere tarief te mogen rekenen er een duidelijk kwaliteitsverschil moet zijn ten opzichte van het ‘normale’ streekvervoer. Dat kwaliteitsverschil kan te maken hebben met verschillende aspecten van het vervoer. Een belangrijk aspect betreft de gemiddelde snelheid van de buslijn, doordat er meer gebruik wordt gemaakt van doorgaande wegen en de halteafstanden groter zijn. Een ander aspect betreft inderdaad het materieel. In principe past er bij een hoger tarief de inzet van luxere bussen, zoals de Qliners. We hebben geconstateerd dat op het grootste deel van deze lijn wordt voldaan het eerste criterium. Om deze reden zijn we van mening dat Arriva het hogere tarief kan hanteren. We zijn het met u eens dat de inzet van Qliners meer passend is op deze lijn. Hierover gaan we met Arriva nog verder in gesprek.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door CamilleKreemers »

De provincie maakt het dus niks uit?
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door TomSteyl »

Ik zeg: wie belt er Omroep West even? :twisted:
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door CamilleKreemers »

Waarom is de 295 niet van dit hoge tarief voorzien dan? 80% is T80 tussen dorpen. Ik zie die logica niet de Lisse-Qliner rijdt ook deels parallel aan gewone streeklijnen. Ik vind het antwoord vreemd.
TheAgedGamerYt
Berichten: 214
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door TheAgedGamerYt »

buschauffeurDH schreef: vr 11 mar 2022, 17:58 Er wordt gereden met de huidige Arriva ZHN vloot. Dus VDL Citea en Volvo (Q-Liner en R-net).
Ter versterking komen er een stuk of 8 Ambassador's naar Lisse die bestickerd gaan worden in de Keukenhof-outfit.

De standaard frequentie is inderdaad vrij laag. Lager dan voor corona. Dat komt omdat mensen voor Keukenhof online een tijdslot moeten reserveren. Dan is de drukte in de bus redelijk te voorspellen. Er kan bij grote drukte opgeschaald worden. Dan gaat ook lijn 850 rijden.
De jaren daarvoor gingen er ook Scania's en Citaros rijden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Milco »

Die heeft Arriva niet meer ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Lijn 45 »

Citaro's wel, in Tilburg. :p

En Citaro 227 staat nog in volle Arriva uitmonstering bij MG Tours / Coach Service Company. Zij hebben in het verleden al eens Volvo's van Arriva geleend voor treinvervangend vervoer, dus misschien komt de 227 ook weer op de Keukenhoflijnen te rijden dit jaar.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Michael »

Die Citaro's kunnen ze dus echt niet missen in Tilburg. Dus dat is sowieso geen optie.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Lijn 45 »

Dat is inderdaad een probleem binnen de huidige Arriva-vloot. De weinige (diesel)-geledes die er zijn, zijn hard nodig waar ze normaal rijden en daardoor niet zomaar over te plaatsen.
WDK6761G1
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 03 jan 2022, 00:50

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door WDK6761G1 »

Vandaag op Keukenhof heeft Arriva SLECHT werk geleverd. De bussen staan ​​vol vermoeide reizigers. Hoe kunnen ze de lijnen monopoliseren met een dergelijk serviceniveau?

Today Arriva is doing BAD job at Keukenhof. The busses are full of tired passengers. How can they monopolize Keukenhof lines with such level of service?

Afbeelding
Always feel boring on Sundays, why?
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door The Greyhound »

CamilleKreemers schreef: wo 23 mar 2022, 13:36 De provincie maakt het dus niks uit?
De gemiddelde passagier waarschijnlijk ook niet. Die merkt het verschil waarschijnlijk niet eens, maar wil gewoon snel op z’n bestemming zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten