Pagina 81 van 134

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: di 01 nov 2016, 23:59
door cassie127
Dat systeem denkt vast dat de bus daarna nog ff 10× een rondje station - kerk - station gaat doen :lol:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: za 05 nov 2016, 19:01
door ov'tje
Een Mercedes-busje van Arriva in de livery van Zuid-Holland Noord stond vanochtend nabij Wensink in Leeuwarden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: za 05 nov 2016, 19:16
door Hainje
Chrysa schreef:Dat de eindhalte herhaald wordt is slordig, maar oke.
Erger mij daar stiekem ook kapot aan, maar ja, zijn ergere dingen om je echt over op te winden. :P

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: za 05 nov 2016, 21:18
door nvdw
Het is vooral jammer bij gekoppelde lijnen of ritten (zoals in Zuid-Holland Noord de 30 en 31) omdat je daar reisrelaties hebt die over de eindhalte heen gaan. Nu blijft die riedel staan totdat de bus de eind-/beginhalte weer heeft verlaten.

Waarschijnlijk is het wel toe te passen, alleen krijg je dan weer de situatie dat de nieuwe rit alvast wordt weergegeven terwijl die rit pas veel later aanvangt. Dan kun je in Leiden volgens dat principe met vrijwel elke bus 'over het station heen' naar het centrum of vice versa, al loop je dan de kans dat je een kwartier op de buffer moet staan wachten totdat de chauffeur klaar is met zijn koffiepauze ;)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: za 05 nov 2016, 21:24
door Daniel
Het zal waarschijnlijk nog lastiger zijn dan je denkt. Vergeleken met de rest van het land kent Qbuzz in Utrecht bv. relatief veel innovaties voor wat betreft de reisinfoschermen en ook daar loopt de routestrip op de schermen nog niet door bij een lijnkoppeling. Daar hebben ze 't alleen als melding onder de eindhalte staan en is het verder te zien aan de bestemming die al rekening met de doorkoppeling houdt.
Routestrips die verder lopen op de gekoppelde lijn heb ik echter nog nergens in het land gezien.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: zo 06 nov 2016, 00:15
door Tom523
Het is bij ons technisch inderdaad wat lastiger om dit te maken. Zoals wellicht bekend werkt Albatros met polygonen, velden die om een bepaalde halte getrokken worden om herkent te worden in het systeem. Zo staan er om eindhaltes altijd enorme polygonen, aangezien gehalteerd kan worden op diverse haltes en bijv uitstaphaltes en buffers. Zodra een bus het eindpunt bereikt, wordt in Albatros de volgende rit ingesteld, afhankelijk van de vertrektijd wordt 999 Sorry geen dienst getoond om geen passagiers naar de bus te trekken, hierdoor staat op de schermen heel vaak de eindhalte meerdere keren vertoond, omdat de Albatros simpelweg niet een nieuwe rit kan starten ivm de 999 Geen dienst(en de aanwezigheid van de bus in een aankomstpolygoon), dit ligt technisch in ieder geval best complex.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: zo 06 nov 2016, 00:34
door pedaalemmerzak
Het niet tonen van doorkoppelingen is voor de reiziger die niet lokaal bekend is wel heel erg vervelend.

Vroeger wel eens met de bus naar Merenwijk gemoeten. 9292ov toonde dat je bus 4 moest pakken naar Kopermolen, en dan overstappen op bus 3. Geen enkele indicatie dat dat gewoon één bus is. Dus ik uitstappen en wachten op die bus 3, wil de bus net wegrijden en springt hij dus op '3'. Gelukkig kon ik nog op het raam kloppen en instappen.

Toon anders op het scherm een speciale melding 'deze bus rijdt verder als bus 3 naar X'.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: zo 06 nov 2016, 00:38
door dylanwild94
zoiets dat Syntus in de veluwe doet.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: ma 07 nov 2016, 16:09
door Roeland
De drg 2017 staat op de website van Arriva.
Lijn 361 rijdt niet meer naar Noordwijk, maar tot station Sassenheim.
Ook rijdt de 361 op zaterdag nog maar 1x per uur (is nu nog 2x per uur).
zie: https://www.arriva.nl/zuidholland/reisi ... bs-inner-1

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: ma 07 nov 2016, 19:14
door Wievank
Als het goed is rijdt bus 385 vanaf december vanuit Noordwijk door naar Sassenheim, waar de bus overgaat op lijn 361 naar Schiphol (waar deze keert op lijn 365).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: ma 07 nov 2016, 19:57
door Daelea
En zoals al opgenomen in het vervoersplan wordt Qliner 365 (Leiden - Leiderdorp - Schiphol) gesplitst. Qliner 365 rijdt achter Leiderdorp langs naar Schiphol (niet meer via Alrijne zkh), Qliner 366 rijdt de huidige route tot Leiderdorp. Omdat hiermee de verbinding Roelofarendsveen - Alrijne Ziekenhuis komt te vervallen, gaat lijn 56 vanaf de halte Sumatrastraat over het Engelendaal in Leiderdorp naar het Alrijne Ziekenhuis rijden, vanaf daar terug te gaan naar de huidige route naar Oud Ade.

Verder ontstaat er met Qliners 365/366 een vrij interessante halteverdeling in Leiden-Noord:
- Groenoord: 365 wel, 366 niet
- Kooiplein: 365 niet, 366 wel
- Sumatrastraat: 365 wel, 366 niet

Verder gaat de 365 elk half uur rijden, za/zo elk uur, met extra ritten op za-avond. De 366 rijdt elk kwartier op ma-za, op zo en in de avonduren elk half uur. Op Alrijne - Leiden Centraal rijden zo met 56 + 366 zes bussen per uur.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: di 15 nov 2016, 22:08
door sandertjo
4x ex Brabant Ambassador? Of Citea. Binnenkort in de regio. Klinkt als een film. Maar het is wel keiharde waarheid ;)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 16 nov 2016, 18:55
door WSM
Yep, vanochtend al gezien: Amba 5057 als lijn 38 naar Katwijk. In kv6 overigens weergegeven met voertuignummer 50.

Vanwaar zijn er plots vier bussen extra nodig?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 16 nov 2016, 19:32
door Etienne
Volgens een bericht in de Busfotomailgroep moeten herstelwerkzaamheden verricht worden aan de zijplaten van de Citea's en zijn aldus ter vervanging een viertal ambassadors uit Brabant overgekomen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 16 nov 2016, 19:49
door Daniel
Als die Amba aldus het bericht van WSM nummer 5057 heeft dan lijkt het geen Brabantse Ambassador te zijn. Of althans, niet van Arriva Brabant... stond de 5057 van Veolia Brabant toevallig nog ergens opgeslagen ofzo?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 16 nov 2016, 20:17
door Chrysa
Daniel schreef:Als die Amba aldus het bericht van WSM nummer 5057 heeft dan lijkt het geen Brabantse Ambassador te zijn. Of althans, niet van Arriva Brabant... stond de 5057 van Veolia Brabant toevallig nog ergens opgeslagen ofzo?
50xx waren toch Limburgbussen die later pas naar Brabant kwamen? Kan me zoiets herinneren van toen Veolia hier nog reed. Die bussen met betere stoelen en andere armleuningen vergeleken met wat Veolia hier had.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 16 nov 2016, 20:19
door WSM
Bus was in Brabant-livrei voor de rest geheel logoloos.

Bagger telefoonplaatje in baggerlicht:
Afbeelding

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 16 nov 2016, 20:23
door Chrysa
Veolia had een aantal ex-limburg-bussen en een aantal ex-brabantliners die op de streeklijnen reden in Breda, waren altijd een stuk fijner dan de normale bussen. Ik dacht dat die dingen al lang afgevoerd waren.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 16 nov 2016, 20:28
door Daniel
Chrysa schreef:50xx waren toch Limburgbussen die later pas naar Brabant kwamen? Kan me zoiets herinneren van toen Veolia hier nog reed. Die bussen met betere stoelen en andere armleuningen vergeleken met wat Veolia hier had.
Ze zullen wel later naar Brabant gekomen zijn, maar kwamen niet uit Limburg maar vanaf de Veluwe. Maar WSMs foto in combinatie met het nummer bevestigd al dat het wel de ex-Veolia 5057 moet zijn.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 16 nov 2016, 20:30
door Chrysa
Tja, dat is wat een chauffeur toen ooit tegen me zei, maar die had het dus ook fout.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 16 nov 2016, 20:35
door MdJ
BBA bestelde in 2004 de 5001-5057 destijds voor de Veluwe. 5050-5057 zijn meteen rondom Eindhoven ingezet (Destijds op lijnen 149/150/171/172/173 en die richting op). Daarna hebben ze in Brabant een tijdlang in Baarle Nassau gezeten voor lijn 132. Wel verrassende inzet iig. Na de 2146 en TGVia ex 2147 had ik deze bussen niet meer verwacht...

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 16 nov 2016, 21:16
door Michael
MdJ schreef:Daarna hebben ze in Brabant een tijdlang in Baarle Nassau gezeten voor lijn 132
Baarle-Nassau is een dependance van Breda en eigenlijk gewoon 1 stalling dus. Tanken en wassen gebeurd in Breda aangezien dat in Baarle-Nasau niet mogelijk is. Bussen worden regelmatig uitgewisseld.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 16 nov 2016, 21:25
door Michael
Daniel schreef:Als die Amba aldus het bericht van WSM nummer 5057 heeft dan lijkt het geen Brabantse Ambassador te zijn. Of althans, niet van Arriva Brabant... stond de 5057 van Veolia Brabant toevallig nog ergens opgeslagen ofzo?
Ze dwalen nog wel ergens rond die Brabantse 50** Amba's van Veolia. Bak Alkmaar heeft er 1 geloof ik. Marion reizen ook 2 als ik het goed heb. De 5055 hebben ze sowieso. En de 5056 ook meen ik.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: vr 18 nov 2016, 14:17
door Daleend
De provincie is de plannen voor R-net tussen Gouda en Schoonhoven concreet aan het maken. De lokale politiek is kennelijk dermate naïef dat men altijd heeft gedacht dat R-net bovenop de huidige bus 197 zou komen. Nu worden ze wakker: http://www.rtvkrimpenerwaard.com/web/ni ... slijn-197/. Wellicht moeten ze eerst eens in Zoeterwoude gaan kijken en praten voordat ze hier straks allerlei busjes vragen om haltes te bedienen waar geen enkele behoefte aan is.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: vr 18 nov 2016, 17:13
door busfanNL
HOE!! dom kun je zijn om dat niet goed te lezen. Je mag toch wel verwachten dat ze toch weten wat er in hun eigen gemeente gebeurt. En inderdaad is er op Zoetermeer-Leiden volgens mij juist een groei van het aantal passagiers.