Pagina 120 van 134

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 08 mar 2021, 12:39
door Lijn 45
Ik zit in OVinfo naar de dienstregeling van de Keukenhoflijnen te kijken en ik zie dat de 852 en 858 drie keer in de app staan. Een lijn rijdt van 20 maart tot 1 april, de tweede van 3 t/m 5 april, de weekenden van 10 tot 25 april en de week van 26 april tot 2 mei en de derde op 27 en 28 maart, 2 april, van 6 tot 23 april doordeweeks en van 3 tot 9 maart. Is hier een reden voor of is dit een fout bij het invoeren?

Ook is er een nieuwe lijn 850 naar Haarlem die op de zelfde dagen rijdt als bovengenoemde tweede periode, behalve 26 en 28 t/m 30 april maar wel op 8 en 9 mei. Klopt dit?

Lijn 854 staat er overigens wel de hele periode in en de 859 ontbreekt.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 08 mar 2021, 13:06
door bartjemestrom
859 was Hoofddorp maar was niet altijd even handig qua locatie. Wellicht dat daar Haarlem voor terugkomt?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 08 mar 2021, 20:29
door Etienne
Er staat me bij dat Connexxion niet gelukkig was met die kerende Keukenhofbussen op de buffer in Hoofddorp.
Daelea schreef: zo 03 jan 2021, 12:06 Twee interessante materieelinzetten (vanaf?) vandaag:

De 6482 (buurtbus van Lijn 726 Gouda Station - Reeuwijk Dunantlaan) rijdt op Lijn 383 Krimpen aan den IJssel Busstation - Den Haag Centraal Station. In de dienstregeling staat ook dat de 383 op zaterdag en zondag met een 8-persoonsvoertuig rijdt. Dus een buurtbus op een Qliner. Het kan allemaal _O-
Het viel mij ook op dat een willekeurig busje op de 383 ingezet wordt. De 6482 wordt normaal op het project Berkenwoude gebruikt, maar afgelopen weekend reed op de 'Qliner' het buurtbusje 6483 van Reeuwijk. Gek genoeg reed afgelopen vrijdag op datzelfde project dan weer de 6087 (MB Sprinter).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 11 mar 2021, 21:32
door buschauffeurDH
Keukenhof gaat (vooralsnog) niet open.
De Arriva bussen stonden inmiddels wel op de website van Keukenhof.
De bekende 854 Leiden - Keukenhof en 858 Schiphol - Keukenhof
De lijn uit 2019 852 Amsterdam RAI - Keukenhof en de nieuwe 850 Haarlem - Keukenhof (als vervanger van 859 Hoofddorp - Keukenhof) als extra bus bij grote drukte in het weekend.

Info HIER

Afbeelding

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 23 mar 2021, 22:46
door sandertjo
In verband met een omleiding van lijn 470/870 in de avonduren, en hierdoor grote vertragingen ontstaan. Is er een extra bus tevoorschijn gehaald.

Volvo 7775 ofwel een 15 meter is sinds vandaag weer buiten. Verdere info heb ik niet. Of deze blijft weet ik ook niet. Net als dat ik niet weet of de rest ook zal volgen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 12 apr 2021, 13:20
door Suus
Waarom ligt er bij de halte Vossebes in Leiden een klein busstationnetje? Waar heeft dat ooit voor gediend?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 12 apr 2021, 13:49
door bartjemestrom
Lijkt mij eerder een keerlusvoorziening. Wellicht een eindpunt geweest?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 12 apr 2021, 14:00
door Lijn 45
Volgens mij dateert die nog uit de tijd dat lijn 46 er reed.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 12 apr 2021, 14:24
door Daelea
Het was vroeger inderdaad een keerpunt. Hier bijvoorbeeld uit de DRGL '98/'99. Beide bussen keerden aan de vertrektijden te zien op zichzelf.
En uit DRGL 2004 lijn 45 als enige lijn in de Merenwijk, die ook op zichzelf keerde. De lusroute is zo te zien pas later ingevoerd.AfbeeldingAfbeelding

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 12 apr 2021, 14:33
door Suus
Interessant. En bijzonder dat het nog zo lang heeft overleefd.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 12 apr 2021, 14:44
door ZO6176
Is dat niet op de plek waar het station leiden merenwijk ooit gepland was? Misschien dat het lusje dan bewust niet is opgebroken?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 12 apr 2021, 14:44
door CamilleKreemers
Daelea schreef: ma 12 apr 2021, 14:24 Het was vroeger inderdaad een keerpunt. Hier bijvoorbeeld uit de DRGL '98/'99. Beide bussen keerden aan de vertrektijden te zien op zichzelf.
En uit DRGL 2004 lijn 45 als enige lijn in de Merenwijk, die ook op zichzelf keerde. De lusroute is zo te zien pas later ingevoerd.
Kun je bij die eindpunten van lijn 27 en 45 in het onderste plaatje ook via de tunnel die lijnen verbinden?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 12 apr 2021, 15:17
door Anne
Ik ben daar niet zo bekend, maar is daar wel een tunnel?
Kan niets vinden op maps of in de bestemmingsplannen.
Volgens mij dan een vrijheid van de kaarttekenaar.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 12 apr 2021, 15:18
door Lijn 45
Er zit geen tunnel. De spoordijk lijkt me ook te laag voor een tunnel.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 12 apr 2021, 16:56
door Daelea
Er zit daar in de buurt wel een tunnel, maar alleen voor fietsers. Die zit een stuk lager, dus het lijkt me artistieke vrijheid ;-)

Nu ik nog een keer naar de tweede kaart (2004) kijk, verbaas ik me vooral over de route van de 27. Hij gaat van de Oegstgeesterweg naar Poelgeest. Daar wordt in de komende jaren een brug gebouwd, maar die verbinding is er nu niet. Was die er vroeger al wel? Of is dit ook een stuk artistieke vrijheid?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 12 apr 2021, 17:42
door Daniel
In kaarten zitten vaak expres foutjes als ingebouwde copyrightbescherming. Wellicht daar ook?
Het lusje naar Poelgeest is verder immers ook niet nuttig voor reizigers: volgens de kaart zijn er geen haltes ;)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 13 apr 2021, 08:51
door Roeland
Het abrupte einde van de Hugo de Vrieslaan (Google maps street view) doet vermoeden dat er ooit plannen bestonden om die laan door te trekken naar de Oegstgeesterweg. Volgens mij was daar zo'n 15 jaar geleden ook een tijdelijke brug voor bouwverkeer naar de wijk Poelgeest (maar dat weet ik niet helemaal zeker).
Even hardop dromend over een optimale (maar niet-realistische) oplossing voor fiets en OV: een gecombineerde bus/fietsbrug van de Hugo de Vrieslaan (over de vaart en de Oegstgeesterweg heen) naar de Houtlaan, zodat buslijn 8 zonder tijdverlies via Poelgeest kan rijden, en dat fietsers vanuit Poelgeest een stuk sneller naar het Bio Science Park kunnen komen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 13 apr 2021, 09:22
door Daelea
De Hugo de Vrieslaan wordt ook doorgetrokken, maar dan naar de Oegstgeesterweg. Het plan is volgens mij nog altijd dat lijn 8 via Poelgeest naar Haaswijk gaat rijden, maar dan dus nog wel via de Zweilandlaan. De nieuwe brug is nu voorzien in begin 2023.

Projectwebsite: https://gemeente.leiden.nl/inwoners-en- ... c1702_tab2
Ontwerp: https://leiden.notubiz.nl/document/8946516/1

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: zo 18 apr 2021, 17:57
door Stadsbus
Voor de liefhebber: De gelede Citaro 228 in ZHN kleurstelling rijdt (volgens mij) voor het eerst op de lijndienst: https://busposities.nl/voertuig/arr_mbcitarog_228

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: zo 18 apr 2021, 18:09
door Etienne
Ik denk eerder een testrit; op die omloop zit al de hele dag de 7731 rond te rijden en ineens om 16:55 komt ook die 228 er bij.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: zo 18 apr 2021, 18:42
door bartjemestrom
Nee, versterking naar/van de Keukenhof. Bron: de desbetreffende chauffeur ;)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 26 apr 2021, 13:40
door sandertjo
Planning. Uiterlijk 30 april zijn de 15 meter Volvo's. (7771-7777 Weer terug op hun honk, en zullen weer hun rondjes gaan rijden op de 470. 7701-7704 zullen aangepast worden in een nieuw Rnet jasje. Hierdoor verdwijnen 'voorlopig' de Qliners op 380/381

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 26 apr 2021, 13:53
door Milco
Hoe zit het eigenlijk met de nieuwe R-netlijnen 430, 431 en 432? Wordt daarvoor nog materieel aangepast naar R-net?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 29 apr 2021, 12:09
door TheAgedGamerYt
Ik denk dat daar nog voorlopig VDL Citea's op gaan rijden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 07 mei 2021, 09:19
door Milco
Volgens de ovinfo-app en 9292 rijden er zondag 9 mei vier buslijnen van/naar de Keukenhof, maar op de website van Arriva kan ik geen dienstregeling vinden. Weet iemand wat er klopt hiervan?