Pagina 123 van 134

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 19 okt 2021, 18:05
door CamilleKreemers
Roeland schreef: di 19 okt 2021, 16:12 Ik heb volgens mij nooit gezegd dat zo'n snelwegbus bij iedere Van der Valk van de A4/A44 zou moeten afslaan om schnitzel-etende reizigers bij brugrestaurants te moeten afzetten. Ook hoeft zo'n lijn ook niet per sé in De Hoek te halteren en door de Abdijtunnel te rijden.
De 361 stopt daar nu wel, en mede dat maakt dat-ie zo langzaam is. Als je daar wel wilt halteren, schiet je inderdaad al snel boven de 45 minuten.
Ik ging uit van non-stop over de A4/A44 vanaf Schiphol CS tot aan halte Noordwijk Boechorst, en dan bij voorkeur met 100 km/uur bussen.
is er een snellere manier om van de A4 naar Schiphol NS te komen anders dan via de Hoek? R-net 470 rijdt namelijk dezelfde route als de Qliners daar.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 19 okt 2021, 18:08
door Z2N
Zeker, gewoon de A4 volgen is zo'n vier minuten sneller. De Hoek is echter een relatief veelgebruikte halte, zeker ook vanwege de overstap naar Hoofdorp.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 20 okt 2021, 15:05
door Roeland
Vroeger, in de Connexxion-tijd, reden eerst lijn 208 en later lijn 61 ook rechtstreeks vanaf Schiphol over de A4 (dus niet via De Hoek en Brugrestaurant).
Volgens mijn geheugen hadden beide lijnen in de drg tussen Schiphol en resp. Sassenheim-Pallandtlaan en Lisse-Vreewijk destijds een rijtijd van ca. 23 minuten.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 25 nov 2021, 20:33
door Daelea
De grootste wijzigingen voor de dienstregeling 2022 zijn bekendgemaakt: https://www.arriva.nl/a/dienstregeling- ... -noord.htm. En op de wiki: Dienstregeling concessie Zuid-Holland Noord 2022.

In vogelvlucht een paar opvallende wijzigingen, het meeste komt overeen met het vervoerplan afgelopen zomer.
De stadsdiensten van Leiden en Alphen kennen een paar wijzigingen:
  • Leiden krijgt een nieuwe stadslijn 9, een ringlijn over het Bio Science Park
  • De bestaande stadsbussen lijken minder vaak te gaan rijden, maar de tekst over Leiden vind ik wat cryptisch. Nog even de dienstregeling afwachten dus. In Alphen wordt de frequentie op lijn 1 en 2 verlaagd naar een uursdienst.
  • In Alphen gaan lijnen 3 en 4 een grotere lusroute rijden: via de zuidwestkant van het station en het Archeon.
  • Het woord 'Vlinder' valt niet op de wijzigingspagina, dus het lijkt erop dat de stadsbussen in Alphen en Gouda 's avonds gewoon als vaste ritten blijven rijden, in tegenstelling tot het vervoerplan.
De bediening van Rijnsburg en Valkenburg blijft beter dan verwacht. Niet de hele week 1x per 2 uur, maar ze blijven elk uur bediend:
  • Vanuit Leiden en Valkenburg rijdt lijn 38 op werkdagen door naar bedrijventerrein Unmanned Valley. Altijd 1x per uur, maar 's avonds niet. In het weekend alleen Leiden - Valkenburg - Duinvallei/N206.
  • Lijn 37 via Rijnsburg vervalt, dat wordt een lange lijn 90 van Lisse via Noordwijkerhout, Noordwijk, Katwijk en Rijnsburg naar Leiden. Altijd 1x per uur.
  • Lijn 385 neemt tussen Katwijk en Den Haag de vervallen route van lijn 90 over. Het is nog niet bekend of alle haltes bediend blijven - het vervoerplan had het over een aantal vervallen haltes.
De verbinding tussen Alphen aan den Rijn en Den Haag wordt zoals verwacht anders vormgegeven:
  • Qliners 380 en 381 vervallen helemaal.
  • Lijn 165 tussen Alphen aan den Rijn en Zoetermeer Centrum-West gaat elk half uur rijden. Vanuit Alphen krijgen reizigers in Zoetermeer een overstap op de RandstadRail.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: zo 28 nov 2021, 14:24
door UtrechtOV
Interessant. De pagina is weer offline gehaald...

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 30 nov 2021, 18:50
door sandertjo
Ondanks er heeft gestaan, dat er op de stadsdienst niet gevlindeerd gaat worden, wordt er in hoogstwaarschijnlijk 2022 dit concept waarschijnlijk wel uitgerold ;)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 30 nov 2021, 19:04
door Z2N
Ik vraag me dan wel af of de vlinder wél serieus op de treinen uit Utrecht en Goudabaan gaat sluiten. De huidige stadsdienst doet dat normaal gesproken niet (0 of -2 minuten overstap), wat natuurlijk niet helpt met de bezetting. Afgelopen zondag wachtte de stadsbus wél de treinen uit Gouda en Utrecht af, en niet zonder gevolg: toen ik instapte (bus toen +2) waren er 2 mensen aan boord, toen de bus met +5 wegreed 11.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 01 dec 2021, 09:06
door Daelea
UtrechtOV schreef: zo 28 nov 2021, 14:24 Interessant. De pagina is weer offline gehaald...
En hij staat weer online, ik heb geen groot verschil kunnen ontdekken , naast de melding dat de dienstregeling zelf vanaf 20 december online komt ;)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 01 dec 2021, 11:52
door Meltrain
Betekent de routewijziging van lijn 383 dan ook dat voortaan alle ritten naar Capelsebrug rijden en er niet meer naar Krimpen a/d IJssel wordt gereden?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 01 dec 2021, 13:13
door Daelea
In de online folder van de RET (https://bestanden.ret.nl/Online_folder_ ... 022_NL.pdf) staat een lijnenkaartje van Capelle (pagina 9). Daar staat de Qliner naar Krimpen inderdaad niet meer ingetekend, alleen naar Capelsebrug.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 07 jan 2022, 08:46
door Daelea
Heeft iemand enig idee wat Lijn 830 Noordwijk, Gatehouse - Erasmus voor een lijn is? Ik heb hem toegevoegd aan de wiki, aangezien hij in de KV-data van Arriva voorkomt. Maar ik heb het vermoeden dat het om besloten vervoer gaat. En dan specifiek deze shuttle.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 07 jan 2022, 13:16
door Chrysa
Heeft FMN dat grafding weer verkocht weten te krijgen? :')

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 08 jan 2022, 10:24
door Meltrain
Volgens Milco rijden er straks alleen nog maar Citea's op lijn 383. Wat is er dan nog Qliner aan die lijn? :s

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 08 jan 2022, 10:42
door Wannes
De prijs, en de route misschien

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 08 jan 2022, 10:45
door Milco
Typisch Arriva, doen ze in Limburg ook met VDL’s op de LinburgLiners…

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 08 jan 2022, 16:52
door CamilleKreemers
Meltrain schreef: za 08 jan 2022, 10:24 Volgens Milco rijden er straks alleen nog maar Citea's op lijn 383. Wat is er dan nog Qliner aan die lijn? :s
Meer inkomsten per km, wie gaat er bezwaar maken over het materieel type?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: zo 09 jan 2022, 16:18
door Suus
Ik trof zojuist op het stationsplein van Boskoop een elektrische Volvo aan die vertrekklaar stond voor lijn 187. Ik wist niet dat die lijn ook elektrische omlopen heeft, maar ik zie dat het zelfs op de wiki staat.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: zo 09 jan 2022, 19:26
door Etienne
Ook op lijn 56 worden elektrische omlopen gereden. Wellicht de kilometers een beetje optrekken?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: zo 09 jan 2022, 19:38
door Daelea
Zelfde geldt voor lijnen 20, 21 en 38. Kortom: de streeklijnen van stalling Leiden. Het lijkt me inderdaad dat de inzet zo is, om de elektrische bussen niet te veel stil te laten staan. In de zondagsdienst van de stadslijnen is flink gesneden, dus zijn er veel minder elektrische bussen nodig. Ik ben benieuwd naar de inzet morgen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: zo 09 jan 2022, 19:52
door Milco
De Volvo’s op lijn 187 had ik vanmiddag toegevoegd op de wiki nadat ik die inzet vandaag had gezien. Op de hierboven genoemde buslijnen moeten de elektrische Volvo’s nog toegevoegd worden op de wiki.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: zo 09 jan 2022, 20:06
door Daelea
Ik was je al voor, ze staan erbij :-)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 11 jan 2022, 20:23
door MetroRET
Busomlopen van deze concessie:
https://metroret.ovposities.nl/omlopen/ ... _2022.html > ZHN

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 13 jan 2022, 08:45
door sandertjo
Lijn 101 Nieuwkoop-Woerden wordt vanaf nieuwe dienstregeling gereden door Verhoef, en hebben de 8860 ter beschikking gekregen om deze te rijden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 13 jan 2022, 10:16
door busfanNL
Dat is een klein beetje terug in de tijd. Reed Verhoef deze lijn niet voorheen zelfstandig of was dat een andere lijn?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 13 jan 2022, 10:53
door Suus
Verhoef reed Woerden - Driebruggen - Bodegraven. Dat eindigde ergens kort na de millenniumwisseling, toen is het een buurtbus geworden. Tegenwoordig is de oude Verhoef-lijn onderdeel van lijn 724.