Pagina 124 van 135

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 13 jan 2022, 14:43
door CamilleKreemers
MetroRET schreef: di 11 jan 2022, 20:23 Busomlopen van deze concessie:
https://metroret.ovposities.nl/omlopen/ ... _2022.html > ZHN
Ik mag toch hopen dat er chauffeurwissels zijn, Lisse rijdt alleen de Qliners en Lisselijnen. Ik had meer afwisseling verwacht.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 13 jan 2022, 14:56
door sandertjo
Het lijnen pakket van Lisse is zeer beperkt. Daar en tegen zijn de lijnen vergeleken met de andere vestigingen relatief lang

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 13 jan 2022, 15:11
door CamilleKreemers
Ik snap dat de lijnen langer zijn, maar had verwacht dat Lisse ook wel richting Alphen ging of op de 56.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 13 jan 2022, 15:17
door Milco
Misschien wel, de omlopen van MetroRET tonen immers enkel de omlopen van de voertuigen. Of zitten de chauffeurs de hele dag op dezelfde bus?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 13 jan 2022, 16:49
door tripel7
Omloop is wat een voertuig gedurende dag doet, niet de chauffeurs, die hebben daarvoor hun eigen diensten, rij je een dienst met 1 voertuig, dan zit je op 1 omloop, heb je meerdere voertuigen, dan ook meerdere omlopen.
Voorbeeldje van een dienst, met verschillende omlopen, en dus verschillende voertuigen:
Afbeelding

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 13 jan 2022, 16:55
door CamilleKreemers
Komen er nog voor de 383 haltes op de Schielandweg in Rotterdam? Er lijkt aldus OVinfo rotondes en woningen te zijn langs de weg.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 08 feb 2022, 12:14
door Stadsbus
Inmiddels hebben 22 Volvo 8900 bussen camera's ipv spiegels gekregen. De 22 bussen rijden alleen vanuit Lisse voorlopig volgens OVpro.

En zo ziet dat er uit:
Afbeelding

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 08 feb 2022, 13:59
door Meltrain
CamilleKreemers schreef: do 13 jan 2022, 16:55 Komen er nog voor de 383 haltes op de Schielandweg in Rotterdam?
Bedoel je de Schielandweg in Nieuwerkerk aan den IJssel (ook wel bekend als de N219)?
Het zou op zich een goed idee zijn, maar haltes langs provinciale wegen zijn helaas niet zo makkelijk te realiseren. :(

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 08 feb 2022, 16:23
door CamilleKreemers
Maar wel ontsluiting voor de regio.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: zo 27 feb 2022, 14:09
door Milco
Volgens de ovinfo-app gaat vanaf maandag in de avonduren een buslijn 501 rijden in Alphen aan den Rijn. Het lijkt erop dat het een Vlinder betreft. De lijn rijdt enkel op doordeweekse avonden waarbij de lijnen 1 en 2 dan niet meer in de avonduren zullen rijden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: zo 27 feb 2022, 14:19
door Z2N
En dat kondigt men dan minder dan 30 uur van tevoren aan, met een melding in een app? :o

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: zo 27 feb 2022, 14:44
door Etienne
Met wat zoeken vind ik op internet ook dit nieuwsbericht.

Op de Arrivawebsite echter totaal niets te bekennen; geen nieuwsbericht, geen dienstregeling.... -0-

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: zo 27 feb 2022, 14:53
door Milco
Het is dat ik ‘m per toeval tegenkom in de ovinfo-app waar wel een dienstregeling beschikbaar is…

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 01 mar 2022, 16:37
door Suus
Dankzij een reclame in een bus een pagina gevonden over de Vlinder Alphen aan den Rijn: https://www.arriva.nl/zuidholland/reisi ... linder.htm

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 07 mar 2022, 13:28
door Lijn 45
Is er al iets bekend over het Keukenhof vervoer dit jaar? Het enige dat ik kan vinden is dat het lijnennet hetzelfde zou zijn als vorig jaar.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 07 mar 2022, 14:18
door sirvinniei
Suus schreef: di 01 mar 2022, 16:37 Dankzij een reclame in een bus een pagina gevonden over de Vlinder Alphen aan den Rijn: https://www.arriva.nl/zuidholland/reisi ... linder.htm
Opvallend dat de vlinder elk kwartier rijdt, er is maar 2 keer per uur een treinaansluiting.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 07 mar 2022, 14:26
door MetroRET
Maar vergeet niet dat de treintijden wél elk kwartier zijn in Apn.
Aankomst uit Gd/Ut is rond :21/:51
Aankomst uit Ledn is rond :07/:37

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 08 mar 2022, 17:19
door buschauffeurDH
Lijn 45 schreef: ma 07 mar 2022, 13:28 Is er al iets bekend over het Keukenhof vervoer dit jaar? Het enige dat ik kan vinden is dat het lijnennet hetzelfde zou zijn als vorig jaar.
https://www.arriva.nl/zuidholland/actie ... kenhof.htm

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 09 mar 2022, 15:54
door ZO6176
Zojuist kwam in Nuenen collse hoefdijk de Arriva 8821 voorbij met groen kenteken

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 09 mar 2022, 20:22
door Etienne
Lijn 45 schreef: ma 07 mar 2022, 13:28 Is er al iets bekend over het Keukenhof vervoer dit jaar? Het enige dat ik kan vinden is dat het lijnennet hetzelfde zou zijn als vorig jaar.
Ik heb geruchten opgevangen dat men opnieuw 8200's naar Zuid-Holland Noord wil halen.

Echter gezien men tegen die tijd met een lentedienstregeling rijdt, zou ook het eigen materieel, aangevuld met Next wellicht kunnen volstaan?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 09 mar 2022, 20:34
door Speedmaster
ZO6176 schreef: wo 09 mar 2022, 15:54 Zojuist kwam in Nuenen collse hoefdijk de Arriva 8821 voorbij met groen kenteken
Zal wel van de schadehersteller komen. In Nuenen zit een bedrijf wat heel veel schade aan bussen hersteld.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 09 mar 2022, 20:47
door Lijn 45
Etienne schreef: wo 09 mar 2022, 20:22 Ik heb geruchten opgevangen dat men opnieuw 8200's naar Zuid-Holland Noord wil halen.

Echter gezien men tegen die tijd met een lentedienstregeling rijdt, zou ook het eigen materieel, aangevuld met Next wellicht kunnen volstaan?
Misschien volstaat het eigen materieel niet als sommige korte Ambassadors naar Lelystad gaan? En het is nog maar de vraag of TCR/Next weer gaat rijden. Arriva had voor de overname van TCR door Pouw al aangekondigd een nieuwe partner voor de Keukenhofdiensten te hebben.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 09 mar 2022, 21:06
door ZO6176
Speedmaster schreef: wo 09 mar 2022, 20:34
ZO6176 schreef: wo 09 mar 2022, 15:54 Zojuist kwam in Nuenen collse hoefdijk de Arriva 8821 voorbij met groen kenteken
Zal wel van de schadehersteller komen. In Nuenen zit een bedrijf wat heel veel schade aan bussen hersteld.
Klopt. Ik meld het hier wel vaker. Het is wat ik toevallig tegenkom op straat.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 10 mar 2022, 17:08
door busfanNL
Lijn 45 schreef: wo 09 mar 2022, 20:47
Etienne schreef: wo 09 mar 2022, 20:22 Ik heb geruchten opgevangen dat men opnieuw 8200's naar Zuid-Holland Noord wil halen.

Echter gezien men tegen die tijd met een lentedienstregeling rijdt, zou ook het eigen materieel, aangevuld met Next wellicht kunnen volstaan?
Misschien volstaat het eigen materieel niet als sommige korte Ambassadors naar Lelystad gaan? En het is nog maar de vraag of TCR/Next weer gaat rijden. Arriva had voor de overname door Pouw al aangekondigd een nieuwe partner voor de Keukenhofdiensten te hebben.
Pouw is de eigenaar van (Busi)Next/TCR dus het is wel waarschijnlijk dat zij weer meerijden (hetzij in combinatie met Pouw zelf).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 10 mar 2022, 17:50
door Meltrain
Lijn 45 schreef: wo 09 mar 2022, 20:47 Misschien volstaat het eigen materieel niet als sommige korte Ambassadors naar Lelystad gaan?
Waarom gaan er korte Ambassadors naar Lelystad?