Pagina 125 van 134

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 10 mar 2022, 18:33
door Lijn 45
De Crossways daar zijn aan het eind van hun latijn.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 10 mar 2022, 18:36
door omaylie
Waar gaan de Crossways dan naartoe?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 10 mar 2022, 18:36
door Milco
Dat zal wel export worden vermoed ik?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 10 mar 2022, 20:22
door regenmaker
Lijn 45 schreef: do 10 mar 2022, 18:33 De Crossways daar zijn aan het eind van hun latijn.
Hoezo dat dan? De bussen in Brabant (MAN's en amba's uit Eindhoven) en de Amba's rond Uden (ex-Achterhoek) gaan al langer mee.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 10 mar 2022, 20:23
door Etienne
Men verwacht schijnbaar niet erg veel bezoekers; op lijn 854 en 858 wordt zelfs op de drukste tijdstippen maximaal 4x per uur gereden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 10 mar 2022, 20:33
door Lijn 45
Ik zie op 21 april op de 858 een 10-minutendienst in OVinfo.
regenmaker schreef: do 10 mar 2022, 20:22
Lijn 45 schreef: do 10 mar 2022, 18:33 De Crossways daar zijn aan het eind van hun latijn.
Hoezo dat dan? De bussen in Brabant (MAN's en amba's uit Eindhoven) en de Amba's rond Uden (ex-Achterhoek) gaan al langer mee.
De kwalitiet van de Crossways zou een stuk minder zijn dan van de meeste andere bussen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 11 mar 2022, 01:04
door CamilleKreemers
Etienne schreef: do 10 mar 2022, 20:23 Men verwacht schijnbaar niet erg veel bezoekers; op lijn 854 en 858 wordt zelfs op de drukste tijdstippen maximaal 4x per uur gereden.
Ergens logisch sinds veel bezoekers uit het buitenland komen en die covid-restricties nog gelden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 11 mar 2022, 09:47
door Milco
Vooral in het weekend van 16 april zie ik wel hogere frequenties inclusief lijn 850 die de dagen daarvoor niet rijdt.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 11 mar 2022, 12:13
door Daniel
Dat is het paasweekend, doorgaans een van de weekenden waarin heel Lisse en omgeving vast staat. Dus best logisch dat ze dan vaker rijden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 11 mar 2022, 17:58
door buschauffeurDH
Er wordt gereden met de huidige Arriva ZHN vloot. Dus VDL Citea en Volvo (Q-Liner en R-net).
Ter versterking komen er een stuk of 8 Ambassador's naar Lisse die bestickerd gaan worden in de Keukenhof-outfit.

De standaard frequentie is inderdaad vrij laag. Lager dan voor corona. Dat komt omdat mensen voor Keukenhof online een tijdslot moeten reserveren. Dan is de drukte in de bus redelijk te voorspellen. Er kan bij grote drukte opgeschaald worden. Dan gaat ook lijn 850 rijden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 14 mar 2022, 23:49
door sandertjo
De bedoeling was ook om de Alphense 15 meter wagens 7771-7777 tijdelijk over te plaatsen voor het keukenhof.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 19 mar 2022, 11:54
door buschauffeurDH
Etienne schreef: wo 09 mar 2022, 20:22
Lijn 45 schreef: ma 07 mar 2022, 13:28 Is er al iets bekend over het Keukenhof vervoer dit jaar? Het enige dat ik kan vinden is dat het lijnennet hetzelfde zou zijn als vorig jaar.
Ik heb geruchten opgevangen dat men opnieuw 8200's naar Zuid-Holland Noord wil halen.

Echter gezien men tegen die tijd met een lentedienstregeling rijdt, zou ook het eigen materieel, aangevuld met Next wellicht kunnen volstaan?
Er komen 8 Amba's waarvan er 7 in Keukenhof-kleuren worden gestoken en 1 als ZHN wagen rijdt.
8226 - 8229 - 8231 - 8232 - 8233 - 8234 - 8235 - 8241

Voor de rest rijden de wagens van Lisse en Leiden (Volvo en Citea).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 19 mar 2022, 17:22
door Durashift
Etienne schreef: do 10 mar 2022, 20:23 Men verwacht schijnbaar niet erg veel bezoekers; (..)
Het mooie is er grotendeels al af als de Keukenhof opengaat, las ik laatst in een krant.
Het is al enige tijd te warm voor de tijd van het jaar.. dus bloeit er nu al veel dat nog ff onder de grond had moeten zitten. :)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: zo 20 mar 2022, 14:11
door Willem
Eigenlijk zou de Keukenhof flexibele openingstijden moeten hebben afhankelijk van de stand in de natuur. Als de natuur vroeg uitloopt is de openingsperiode wat eerder dan in jaar waarin de natuur laat is, zoals vorig jaar.
Alleen zal dat wellicht praktisch erg lastig zijn.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 23 mar 2022, 11:34
door Meltrain
CamilleKreemers schreef: za 08 jan 2022, 16:52
Meltrain schreef: za 08 jan 2022, 10:24 Volgens Milco rijden er straks alleen nog maar Citea's op lijn 383. Wat is er dan nog Qliner aan die lijn? :s
Meer inkomsten per km, wie gaat er bezwaar maken over het materieel type?
Ik heb enige tijd geleden de Provincie om opheldering gevraagd en kreeg vandaag dit antwoord:
We hebben met Arriva gesproken over deze situatie. Het beleid van de provincie is dat om het hogere tarief te mogen rekenen er een duidelijk kwaliteitsverschil moet zijn ten opzichte van het ‘normale’ streekvervoer. Dat kwaliteitsverschil kan te maken hebben met verschillende aspecten van het vervoer. Een belangrijk aspect betreft de gemiddelde snelheid van de buslijn, doordat er meer gebruik wordt gemaakt van doorgaande wegen en de halteafstanden groter zijn. Een ander aspect betreft inderdaad het materieel. In principe past er bij een hoger tarief de inzet van luxere bussen, zoals de Qliners. We hebben geconstateerd dat op het grootste deel van deze lijn wordt voldaan het eerste criterium. Om deze reden zijn we van mening dat Arriva het hogere tarief kan hanteren. We zijn het met u eens dat de inzet van Qliners meer passend is op deze lijn. Hierover gaan we met Arriva nog verder in gesprek.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 23 mar 2022, 13:36
door CamilleKreemers
De provincie maakt het dus niks uit?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 23 mar 2022, 14:14
door TomSteyl
Ik zeg: wie belt er Omroep West even? :twisted:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 23 mar 2022, 14:23
door CamilleKreemers
Waarom is de 295 niet van dit hoge tarief voorzien dan? 80% is T80 tussen dorpen. Ik zie die logica niet de Lisse-Qliner rijdt ook deels parallel aan gewone streeklijnen. Ik vind het antwoord vreemd.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 24 mar 2022, 13:28
door TheAgedGamerYt
buschauffeurDH schreef: vr 11 mar 2022, 17:58 Er wordt gereden met de huidige Arriva ZHN vloot. Dus VDL Citea en Volvo (Q-Liner en R-net).
Ter versterking komen er een stuk of 8 Ambassador's naar Lisse die bestickerd gaan worden in de Keukenhof-outfit.

De standaard frequentie is inderdaad vrij laag. Lager dan voor corona. Dat komt omdat mensen voor Keukenhof online een tijdslot moeten reserveren. Dan is de drukte in de bus redelijk te voorspellen. Er kan bij grote drukte opgeschaald worden. Dan gaat ook lijn 850 rijden.
De jaren daarvoor gingen er ook Scania's en Citaros rijden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 24 mar 2022, 13:34
door Milco
Die heeft Arriva niet meer ;)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 24 mar 2022, 13:56
door Lijn 45
Citaro's wel, in Tilburg. :p

En Citaro 227 staat nog in volle Arriva uitmonstering bij MG Tours / Coach Service Company. Zij hebben in het verleden al eens Volvo's van Arriva geleend voor treinvervangend vervoer, dus misschien komt de 227 ook weer op de Keukenhoflijnen te rijden dit jaar.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 24 mar 2022, 17:05
door Michael
Die Citaro's kunnen ze dus echt niet missen in Tilburg. Dus dat is sowieso geen optie.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 24 mar 2022, 17:55
door Lijn 45
Dat is inderdaad een probleem binnen de huidige Arriva-vloot. De weinige (diesel)-geledes die er zijn, zijn hard nodig waar ze normaal rijden en daardoor niet zomaar over te plaatsen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 26 mar 2022, 19:45
door WDK6761G1
Vandaag op Keukenhof heeft Arriva SLECHT werk geleverd. De bussen staan ​​vol vermoeide reizigers. Hoe kunnen ze de lijnen monopoliseren met een dergelijk serviceniveau?

Today Arriva is doing BAD job at Keukenhof. The busses are full of tired passengers. How can they monopolize Keukenhof lines with such level of service?

Afbeelding

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 26 mar 2022, 20:26
door The Greyhound
CamilleKreemers schreef: wo 23 mar 2022, 13:36 De provincie maakt het dus niks uit?
De gemiddelde passagier waarschijnlijk ook niet. Die merkt het verschil waarschijnlijk niet eens, maar wil gewoon snel op z’n bestemming zijn.