Pagina 126 van 134

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 26 mar 2022, 20:53
door Daniel
WDK6761G1 schreef: za 26 mar 2022, 19:45 Vandaag op Keukenhof heeft Arriva SLECHT werk geleverd. De bussen staan ​​vol vermoeide reizigers. Hoe kunnen ze de lijnen monopoliseren met een dergelijk serviceniveau?
Ik zag inderdaad wel bussen met staanplaatsen richting voornamelijk Schiphol (lijn 858). Met de dit jaar lagere frequenties ga je natuurlijk sneller drukkere ritten krijgen door de gebruikelijke vertragingen: aan de noordkant van Lisse ontstonden alweer geregeld opstoppingen door het vele verkeer vanaf het parkeerterrein.

Overigens: wie de Keukenhofpendels wil fotograferen met bollenvelden op de achtergrond heeft dit jaar beperktere mogelijkheden dan anders. In Lisse had kennelijk iemand een hoop van die rood/witte geleidebaken over. De bermen staan er vol mee aan beide kanten.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 13 apr 2022, 01:12
door Vrokky
De consessie loopt dit jaar af, is er al een nieuwe vervoerder bekend?
Of mag arriva het nog wat langer proberen?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 13 apr 2022, 01:14
door CamilleKreemers
Momenteel loopt de aanbesteding van Zuid Holland Noord

Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 13 apr 2022, 07:17
door Suus
Er komt een noodconcessie voor circa anderhalf jaar. De echte nieuwe concessie zal een ingangsdatum in juni 2024 hebben.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 13 apr 2022, 08:04
door Meltrain
Wordt die noodconcessie openbaar aanbesteed of onderhands gegund?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 13 apr 2022, 08:06
door Suus
Ik ga er vanuit dat Arriva die krijgt. Een andere vervoerder invliegen voor anderhalf jaar is geen doen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 13 apr 2022, 09:21
door ZO6176
De 7736 was vanochtend een proefrit aan het maken in Nuenen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 25 apr 2022, 14:41
door Roeland
Lijn 385 is wel een beetje een merkwaardige Q-liner geworden, sinds de laatste routewijziging...
Stopt op het gehele traject bij vrijwel alle haltes, alleen in en rond Katwijk worden er een paar overgeslagen. Terwijl er veel meer mensen wonen rond de overgeslagen Katwijkse haltes dan rond de nieuwe 385-haltes in het buitengebied van Wassenaar.
Heeft lijn 385 nog wel een Q-liner achtige snelheid, of is deze lijn gedegradeerd tot een langzame stopbus waarvoor nog wel een Q-liner-tarief voor wordt gevraagd?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 25 apr 2022, 14:55
door CamilleKreemers
De provincie zei ooit tegen iemand die een klacht indiende dat het op een deel van de route snel reed en daarom HOV tarief mag kennen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 25 apr 2022, 14:57
door CamilleKreemers
Meltrain schreef: wo 23 mar 2022, 11:34
CamilleKreemers schreef: za 08 jan 2022, 16:52
Meltrain schreef: za 08 jan 2022, 10:24 Volgens Milco rijden er straks alleen nog maar Citea's op lijn 383. Wat is er dan nog Qliner aan die lijn? :s
Meer inkomsten per km, wie gaat er bezwaar maken over het materieel type?
Ik heb enige tijd geleden de Provincie om opheldering gevraagd en kreeg vandaag dit antwoord:
We hebben met Arriva gesproken over deze situatie. Het beleid van de provincie is dat om het hogere tarief te mogen rekenen er een duidelijk kwaliteitsverschil moet zijn ten opzichte van het ‘normale’ streekvervoer. Dat kwaliteitsverschil kan te maken hebben met verschillende aspecten van het vervoer. Een belangrijk aspect betreft de gemiddelde snelheid van de buslijn, doordat er meer gebruik wordt gemaakt van doorgaande wegen en de halteafstanden groter zijn. Een ander aspect betreft inderdaad het materieel. In principe past er bij een hoger tarief de inzet van luxere bussen, zoals de Qliners. We hebben geconstateerd dat op het grootste deel van deze lijn wordt voldaan het eerste criterium. Om deze reden zijn we van mening dat Arriva het hogere tarief kan hanteren. We zijn het met u eens dat de inzet van Qliners meer passend is op deze lijn. Hierover gaan we met Arriva nog verder in gesprek.
Hier is het antwoord aangegeven waar ik op doel voor de 385.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 06 mei 2022, 14:03
door teun
Suus schreef: wo 13 apr 2022, 07:17 Er komt een noodconcessie voor circa anderhalf jaar. De echte nieuwe concessie zal een ingangsdatum in juni 2024 hebben.
Had je hier eigenlijk nog een bronnetje van?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 07 mei 2022, 19:44
door Speedmaster
Hier kan je in ieder geval lezen dat de aanbesteding is uitgesteld:

https://www.ovpro.nl/bus/2020/08/06/aan ... uitgesteld

En hier kan je lezen dat de nieuwe concessie in 2024 van start gaat:

https://www.ovpro.nl/special/2022/04/07 ... n-de-maak/

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 07 mei 2022, 19:47
door Suus
De nieuwe concessie is inmiddels gepland met een startdatum van 15 december 2024.

De Ontwerp-PvE voor de nieuwe concessie staat hier: https://pzh.notubiz.nl/document/1137074 ... f+Bijlagen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 02 jun 2022, 21:54
door ODRAIL
Nieuws over wensen van de gemeente Zuidplas over de nieuwe concessie:

https://www.ad.nl/gouda/raad-wil-dat-bu ... ~aec495fd/

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 03 jun 2022, 08:05
door Roeland
Wat zijn dan de belangrijkste reisrelaties voor de bus (Nieuwerkerk heeft natuurlijk al de trein naar Gouda en naar Rotterdam)?
Wellicht geeft het huidige gebruik ook al een beetje weer, hoe up-to-date het OV in de Zuidplas is. Kan me voorstellen dat vooral de 190 en 383 al wel redelijk gebruikt worden?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 03 jun 2022, 08:24
door Speedmaster
Zuidplas is niet alleen Nieuwerkerk, denk dat de wens eerder is dat er gekeken moet gaan worden hoe in de toekomst ook het 5e dorp en de huidige nieuwbouw in diverse dorpen ontsloten moeten worden. Denk bijvoorbeeld aan de Triangel in Waddinxveen en misschien wel het Koningskwartier in Zevenhuizen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 03 jun 2022, 08:35
door Suus
Dat plan voor een vijfde dorp is echt totaal bezopen. Op het diepste punt van Nederland een totaal nieuw dorp gaan bouwen, in plaats van investeren in de levendigheid en uitbreiding van de bestaande kernen. De verbinding van de nabijgelegen uitbreiding Broekhuizen/Westergouwe met de rest van Gouda is ook al zo dramatisch.

Bij de wijk Triangel in Waddinxveen is op verrassende wijze eens een verstandige keuze gemaakt door de wijk langs het spoor te bouwen zodat een nieuw station mogelijk werd. Dat station mag een succes genoemd worden, maar was vooral mogelijk omdat de provincie de zeggenschap heeft over de treindienst en open staat voor nieuwe stations.

Verder is de inrichting van de Zuidplas dusdanig dat je niet heel andere verbindingen kan trekken dan er nu bestaan.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 03 jun 2022, 09:56
door Roeland
Als die 5e kern er al moet komen, dan zou ik hem (even los van de bodemgesteldheid en het diepteniveau van de bodem) bij voorkeur rond de Middelweg tussen Moordrecht en de spoorbaan Rotterdam - Gouda adviseren, en daar dan een station openen.
Speedmaster schreef: vr 03 jun 2022, 08:24 Zuidplas is niet alleen Nieuwerkerk, denk dat de wens eerder is dat er gekeken moet gaan worden hoe in de toekomst ook het 5e dorp en de huidige nieuwbouw in diverse dorpen ontsloten moeten worden. Denk bijvoorbeeld aan de Triangel in Waddinxveen en misschien wel het Koningskwartier in Zevenhuizen.
Volgens google maps is fietsen vanaf Zevenhuizen naar Nesselande ca. 4 km en 12 minuten. Lijkt mij voor de gemiddelde forens of student prima te doen.
Voor Zevenhuizen was het wellicht het mooist geweest, wanneer ze destijds de Nesselande-metro meteen hadden doorgetrokken tot Zevenhuizen. Als ze dat meteen hadden gedaan, had dat wellicht niet eens zo heel veel extra gekost. En het had zo'n metro waarschijnlijk best wel extra lange-afstandsreizigers opgeleverd.

Berichten samengevoegd door beheer

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 01 sep 2022, 22:17
door Lijn 45
Arriva blijft tot 2024 rijden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 12 okt 2022, 14:54
door Roeland
Het vervoerplan voor ZHN 2023:
https://www.zuid-holland.nl/publish/pag ... i_2022.pdf
bevat weinig wijzigingen. Belangrijkste is een andere centrumroute voor lijn 400 in Leiden.
Lijn 3 in Gouda krijgt een iets snellere route.
De routes van lijn 57 en 385 wijzigen in Voorhout.
Lijn 165 krijgt een iets andere route in Zoetermeer.
En er komt een P&R Krimpenerhout langs de N210 (lijn 292 en 295).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 13 okt 2022, 06:28
door CamilleKreemers
Waarom wordt de huidige route van de 385 niet meer gebruikt? Bij een halte aan de noordkant van de rotonde heb je direct ontsluiting naar dat college en huisartsenpraktijk daar.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 13 okt 2022, 08:30
door Roeland
Waarschijnlijk omdat de 30 km zone Herenstraat in Voorhout minder geschikt is voor busvervoer (hoewel deze route wel mooi centraal in het dorp ligt)?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 13 okt 2022, 08:41
door Roeland
De aanbesteding van ZHN is gestart:
https://www.zuid-holland.nl/actueel/nie ... ssie-zuid/

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 13 okt 2022, 13:39
door teun
Meteen 5 jaar extra als je ZE start, zo maken ze het wel héél aantrekkelijk. :shock:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 14 okt 2022, 09:57
door Vrokky
Zijn er nieuwe bussen beloofd in deze consessie?