Pagina 127 van 134

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 14 okt 2022, 10:03
door Z2N
Nee. Maar omdat er een enorm voordeel hangt aan het gebruik van ZE-bussen, en de tweedehands-markt voor zulke voertuigen erg klein is, is de kans best groot dat er alsnog een volledig nieuwe busvloot komt.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 14 okt 2022, 10:34
door BrengMe
Gezien dit gaat over de nieuwe concessie die in december 2024 ingaat, is het niet handig hier een nieuw topic over te starten?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 14 okt 2022, 11:00
door Lijn 45
Niet nodig, er is al een topic. ;)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 14 okt 2022, 11:52
door buschauffeurDH
teun schreef: do 13 okt 2022, 13:39 Meteen 5 jaar extra als je ZE start, zo maken ze het wel héél aantrekkelijk. :shock:
Gaat Arriva nooit doen. Die laten deze concessie lopen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 14 okt 2022, 11:54
door Z2N
Waar baseer je dat op? Ook Arriva zal eens de overstap naar ZE moeten maken, anders hebben ze over een paar jaar geen markt meer. (A)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 14 okt 2022, 12:28
door PHS
Alsof Arriva die overstap niet al aan het maken is: in Limburg rijden heel wat elektrische bussen (A)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 15 okt 2022, 17:49
door buschauffeurDH
Z2N schreef: vr 14 okt 2022, 11:54 Waar baseer je dat op? Ook Arriva zal eens de overstap naar ZE moeten maken, anders hebben ze over een paar jaar geen markt meer. (A)
Meen zoiets ooit eens in de wandelgangen vernomen te hebben.

En dan, zou het Keukenhofvervoer dan ook elektrisch moeten? Het zal mij benieuwen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 15 okt 2022, 17:59
door CamilleKreemers
Ik mag toch hopen dat eventuele tourbedrijven dat mogen rijden. Lijkt me goedkoper om daar niet electrisch op te eisen voor de 6 of 7 weken dat de Keukenhof geopend is.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 18 okt 2022, 16:05
door Roeland
CamilleKreemers schreef: do 13 okt 2022, 06:28 Waarom wordt de huidige route van de 385 niet meer gebruikt? Bij een halte aan de noordkant van de rotonde heb je direct ontsluiting naar dat college en huisartsenpraktijk daar.
Wellicht gaat de 385 in de nieuwe concessie weer via Voorhout Herenstraat en halte Kievitspark rijden, want het PvE schrijft voor dat het zorgcentrum / huisartsenpost (Nieuw Schoonoord) met "Vast Openbaar Vervoer" wordt bediend. En de 385 is nu de enige bus die er langs komt.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 23 dec 2022, 14:04
door AnderzamNL
Ik heb even kort gekeken naar de dienstregeling van 2023 in ZHN op arriva-reisinfo.fis.nl.
Lijn 256 Weteringbrug > Leiden is verdwenen, wat overeenkomt met de nieuwe lijnennetkaart. Echter is de opheffing niet te vinden op de wijzigingenpagina van Arriva.
Ook in Arriva's reisplanner komt lijn 256 niet meer tevoorschijn vanaf 9 jan 2023.

Ik dacht eerst dat lijn 1 en 4 in Alphen ook verdwenen waren, maar ze verschijnen wel gewoon bij het intypen van resp. 'Herenhof' en 'Molenwetering'.
Vreemd dat je ze niet ziet als je '1' of '4' intypt...
(EDIT: blijkbaar was ik blind genoeg om ze gewoon niet te zien. Ze staan er wel.)

De dienstregeling is trouwens nog niet verwerkt in OVinfo, wat - komisch genoeg - ook betekent dat de reisplanner van Arriva's Glimble geen reisadviezen in ZHN na 9 jan 2023 kan geven.

Dit is ook mijn eerste bericht ooit op het forum, dus ehm... hoi!

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 23 dec 2022, 14:22
door Daniel
AnderzamNL schreef: vr 23 dec 2022, 14:04Echter is de opheffing niet te vinden op de wijzigingenpagina van Arriva.
Op wijzigingspagina's van vervoerders moet je ook nooit al te veel vertrouwen. Die zijn in heel Nederland doorgaans notoir incompleet.

En welkom hier trouwens.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 23 dec 2022, 14:54
door Cas
AnderzamNL schreef: vr 23 dec 2022, 14:04De dienstregeling is trouwens nog niet verwerkt in OVinfo, wat - komisch genoeg - ook betekent dat de reisplanner van Arriva's Glimble geen reisadviezen in ZHN na 9 jan 2023 kan geven.
:') Je hoopt toch aan het begin van de kerstvakantie plannen te kunnen maken voor de periode erna, over een paar weken...
Helaas zijn die nieuwspagina's wel vaker onbetrouwbaar, niet iedereen gaat er met zo'n gedetailleerde blik overheen als wij hobbyisten (A)

En welkom!

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 27 dec 2022, 15:59
door Daelea
Ik ben bezig met het wijzigingenoverzicht van 2023, en zie dat de halte Schipholweg in Leiden richting Centraal weer in gebruik genomen is. Heeft iemand wellicht een idee per wanneer die halte weer teruggekomen is?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 28 dec 2022, 12:08
door nvdw
Afgaande op Streetview in elk geval sinds oktober (op de weergave van juli was de boel nog afgezet).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 09 jan 2023, 15:48
door UtrechtOV
AnderzamNL schreef: vr 23 dec 2022, 14:04 Ik heb even kort gekeken naar de dienstregeling van 2023 in ZHN op arriva-reisinfo.fis.nl.
Lijn 256 Weteringbrug > Leiden is verdwenen, wat overeenkomt met de nieuwe lijnennetkaart. Echter is de opheffing niet te vinden op de wijzigingenpagina van Arriva.
Ook in Arriva's reisplanner komt lijn 256 niet meer tevoorschijn vanaf 9 jan 2023.

Even gekeken hier. De 365 rijdt in de ochtend nu een extra rit vanaf de Weteringbrug naar Leiden Centraal.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 12 jan 2023, 10:44
door Roeland
Een paar jaar terug zijn de Zuidplaslijnen (175, 383 en 382-384-386) fors gewijzigd, na de komst van een paar nieuwe stations in de regio. Arriva gaf toen als reden dat het aantal reizigers in deze regio nogal achterbleef op de verwachting. Worden die buslijnen nu wel goed gebruikt?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 13 jan 2023, 11:52
door April064
Weet iemand de exacte datum van wanneer bushalte Agnietenstraat in Gouda is vervallen? Ik zat onlangs op de wiki-pagina van lijn 3 in Gouda en zag dat hij nog niet geüpdatet was met de vervallen halte, dus dat heb ik gedaan. Echter weet ik niet de exacte datum, alleen dat het ergens in 2022 gebeurde, zover ik mij kan herinneren ergens rond de zomer.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 13 jan 2023, 11:57
door Speedmaster
Zal vanavond even kijken in mijn mail archief

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 13 jan 2023, 12:08
door sandertjo
April064 schreef: vr 13 jan 2023, 11:52 Weet iemand de exacte datum van wanneer bushalte Agnietenstraat in Gouda is vervallen? Ik zat onlangs op de wiki-pagina van lijn 3 in Gouda en zag dat hij nog niet geüpdatet was met de vervallen halte, dus dat heb ik gedaan. Echter weet ik niet de exacte datum, alleen dat het ergens in 2022 gebeurde, zover ik mij kan herinneren ergens rond de zomer.
Dat kan ik je wel vertellen.
Dat is vanaf zondag 21 Augustus geweest

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 13 jan 2023, 13:24
door April064
Dankjewel! Ik heb hem in de wiki ingevoerd *O*

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 25 jan 2023, 10:26
door ThatPCDude
Curieus moment op metrostation Capelsebrug gister. Qliner 383 van 15:50 (overigens gereden met een reguliere streekcitea) bleef 6 minuten te lang op de buffer staan, waarna hij zonder enige communicatie wegreed zonder de halte aan te doen en pas begon vanaf station Nieuwerkerk a/d IJssel. Er waren nog ruimschoots voor de vertrektijd 2 chauffeurs te zien die naar de achter-/onderkant van de bus keken maar voor de rest niets deden. -0-

Van de hele rondrit die ik gisteren door Zuid-Holland Noord gemaakt heb was dit 't enige curieuze moment gelukkig :D

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 25 jan 2023, 12:43
door Milco
Lijnen 382 en 383 rijden standaard met VDL.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 25 jan 2023, 14:13
door ThatPCDude
Waarom hebben ze dan de Qliner destinctie :?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 25 jan 2023, 14:35
door CamilleKreemers
Aldus de provincie is de snelheid tussen Zoetermeer en Voorburg de reden voor qliner.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 25 jan 2023, 15:18
door Meltrain
Milco schreef: wo 25 jan 2023, 12:43 Lijnen 382 en 383 rijden standaard met VDL.
382 volgens mij niet meer, omdat die bijna zijn hele route over de snelweg rijdt en gekoppeld is aan 384 en 386.

Maar ik vind het ook nog steeds belachelijk dat lijn 383 met Citea's rijdt. :(