Pagina 128 van 134

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 25 jan 2023, 15:42
door Roeland
ThatPCDude schreef: wo 25 jan 2023, 14:13 Waarom hebben ze dan de Qliner destinctie :?
om een hoger km-tarief aan de reiziger te kunnen berekenen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 25 jan 2023, 16:37
door Milco
Ik zie dan liever het lijnnummer veranderen naar een streeklijn, 176 bijvoorbeeld.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 25 jan 2023, 18:40
door nvdw
Lijnnummer, formule, wat dan ook: het is nu een doodnormale bus, niks HOV. Niet qua snelheid, niet qua frequentie, en al helemaal niet qua materieel.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 27 jan 2023, 08:47
door ThatPCDude
^^ en qua betrouwbaarheid ook niet :lol:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 30 jan 2023, 13:55
door April064
Ik zag vandaag een blauwe Arriva-bus met in een grote tekst "Kom op de bus rijden", of iets in die zin in Gouda rijden. Ik zag hem vanuit de trein dus kon helaas het serienummer niet lezen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 30 jan 2023, 13:59
door omaylie
Dan heb je volgens mij de 8238 of 8239 gezien, aangezien dit de enige bussen zijn met deze tekst.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 03 feb 2023, 05:55
door CamilleKreemers
Wat is het verschil tussen de 501 en 502 in Alphen aan den Rijn?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 03 feb 2023, 07:19
door huibf
Niets. Maar reizigersonvriendelijk is het wel.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 03 feb 2023, 07:30
door Suus
Volgens mij is dit ook weer teruggedraaid. Lijn 501 staat weer gewoon elk kwartier in OV-info.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 24 feb 2023, 08:38
door Roeland
Roeland schreef: do 13 okt 2022, 08:41 De aanbesteding van ZHN is gestart:
https://www.zuid-holland.nl/actueel/nie ... ssie-zuid/
Op 15 februari zou de aanbesteding sluiten (volgens dit bericht). Is al bekend welke vervoerders hebben ingeschreven?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 24 feb 2023, 10:03
door sneltram
Ik zie hier https://s2c.mercell.com/today/24584 8 maart staan als deadline.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 24 feb 2023, 10:25
door Daelea
In die link is ook te zien dat de deadline voor de eerste ronde inschrijvingen half januari opgeschoven is van 15 februari naar 8 maart.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 09 mar 2023, 13:57
door busvader
Qbuzz heeft in een interne mededeling laten weten dat ze zich hebben ingeschreven voor de nieuwe concessie Zuid-Holland Noord. In de wandelgangen heb ik ook vernomen dat Connexxion ook meedoet in de wedstrijd.

Ben benieuwd.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 09 mar 2023, 14:53
door April064
Vandaag heb ik de 383 gedaan, het hele stuk tussen Capelsebrug en Den Haag Centraal. Nu ik die lijn heb gedaan snap ik wel waarom hij niet met Q-Liner materieel gereden wordt, hij stopt namelijk heel vaak tussen Capelsebrug en Nesselande. Vooral op die stadsroute door Capelle.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 09 mar 2023, 17:11
door Lange_Dre
busvader schreef: do 09 mar 2023, 13:57 Qbuzz heeft in een interne mededeling laten weten dat ze zich hebben ingeschreven voor de nieuwe concessie Zuid-Holland Noord. In de wandelgangen heb ik ook vernomen dat Connexxion ook meedoet in de wedstrijd.

Ben benieuwd.
Als het tussen die twee zou gaan, hoop ik toch echt op connexxion/transdev. Qbuzz maakt er vaak een puinhoop van is mijn ervaring. En dan vooral rond Dordrecht en Groningen/Drenthe. Ik ben benieuwd welke bedrijven er daadwerkelijk een bod gaan doen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 09 mar 2023, 18:22
door Cas
Ik hoop voor de reizigers in ZHN op Qbuzz: die hebben in Utrecht, Groningen en DMG een daadwerkelijk verbeterd lijnennet opgezet. Arriva en Connexxion specialiseren vooral in lijntjes rijden om het rijden, niet om de reiziger ergens te krijgen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 09 mar 2023, 19:28
door Speedmaster
Arriva heeft ook ingeschreven kan ik bevestigen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 09 mar 2023, 19:29
door sandertjo
Natuurlijk schrijft Arriva bij zn eigen concessie in. Dat is niet zo spannend.

Zowel Qbuzz als Arriva als Transdev valt niet aan te rekenen wat provincie eisen zijn. Daar valt vaak weinig aan te schuiven. Wat mij betreft blijft het zoals het is. Voor personeel en reiziger denk ik het allerbeste.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 09 mar 2023, 19:41
door Z2N
Ik kan helaas niet zeggen dat ik de status quo voor de reiziger het allerbeste vind, althans niet in mijn ervaring. Zo zijn bijvoorbeeld jarenlang in Alphen aan den Rijn de aansluitingen suboptimaal gepland, zonder duidelijke reden. Een stadsdienst die op 1 minuut na aansluit op de treinen uit Utrecht C en Gouda, niet aansluit op andere lijnen binnen de stad, en doorgekoppeld is aan andere lijnen die ook niet goed op de trein aansluiten levert een onaantrekkelijk product op. Dat de frequentie van de diensten dan omlaag moet is een direct gevolg van het onaantrekkelijk plannen van de dienst. Bovendien is Arriva erg gebrekkig in de informatievoorziening, zo worden omleidingen vaak alleen per PDF of los berichtje op de website bekend gemaakt, de reisplanner-gebruiker is (ook bij langdurige werkzaamheden) de pineut. Bedrijven als Transdev en Qbuzz doen dit beter. Ik gun de reizigers in ZHN dan ook wat anders.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 09 mar 2023, 19:59
door CamilleKreemers
Nu is Alphen de beste plek om vanuit de plannen. Heb je een knoop op 15/45 of 30/00, heb je gelijkwaardige knoop in Leiden mogelijk. In Sassenheim heb je dan ook een goede aansluiting op de trein en dus iedereen blij. Moet je alleen wel willen plannen vanuit reizigers, want wellicht zijn andere plekken minder efficient.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 09 mar 2023, 20:14
door Daniel
Cas schreef: do 09 mar 2023, 18:22 Ik hoop voor de reizigers in ZHN op Qbuzz: die hebben in Utrecht, Groningen en DMG een daadwerkelijk verbeterd lijnennet opgezet. Arriva en Connexxion specialiseren vooral in lijntjes rijden om het rijden, niet om de reiziger ergens te krijgen.
Precies mijn gedachte inderdaad, maar ook nog om een extra reden: Arriva wil nog wel eens wat creatiefs bedenken, maar is erg van het snel rendement ervan zien. Dat heb je bijvoorbeeld in de andere helft van Zuid-Holland kunnen zien toen ze daar reden. Bij de aanbesteding was best het een en ander vernieuwd opgezet, maar die nieuwe verbindingen hebben nooit echt de kans gehad zich te ontwikkelen.
Soms wijzigden lijnen jaarlijks van route of frequentie, terwijl reizigers pas hun reisgedrag gaan aanpassen als er een paar jaar een stabiel product is.

Qbuzz lukt het wat dat betreft beter om veranderingen een paar jaar uit te proberen met stabiel aanbod, waardoor je ook ziet dat reizigers ze op een zeker moment gaan gebruiken. Connexxion is van de vervoerders nog wel de minst creatieve.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 09 mar 2023, 21:00
door Etienne
De dienstregelingen voor de Keukenhof zijn inmiddels in OVinfo te vinden; qua bussen zullen wederom de 8200'n gedeeltelijk komen, natuurlijk met het bekende materieel aangevuld.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 09 mar 2023, 23:22
door Stadsbus
Over Keukenhof gesproken; ik zag vandaag op de A4 thv het brugrestaurant een blauwe Volvo 8900 rijden met op de lijnfilm: 999 Keukenhof.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 10 mar 2023, 07:47
door Tom024
Een chauffeur die met bestemmingdcodes aan het spelen is. :Y

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 10 mar 2023, 08:03
door Milco
Etienne schreef: do 09 mar 2023, 21:00 De dienstregelingen voor de Keukenhof zijn inmiddels in OVinfo te vinden; qua bussen zullen wederom de 8200'n gedeeltelijk komen, natuurlijk met het bekende materieel aangevuld.
De dienstregelingen staan al enkele dagen in de OVinfo-app, alleen lopen ze nog maar tot en met 22 april dus dat lijkt mij niet helemaal te kloppen…