Pagina 129 van 134

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 10 mar 2023, 14:21
door The Greyhound
Daniel schreef: do 09 mar 2023, 20:14
Cas schreef: do 09 mar 2023, 18:22 Ik hoop voor de reizigers in ZHN op Qbuzz: die hebben in Utrecht, Groningen en DMG een daadwerkelijk verbeterd lijnennet opgezet. Arriva en Connexxion specialiseren vooral in lijntjes rijden om het rijden, niet om de reiziger ergens te krijgen.
Precies mijn gedachte inderdaad, maar ook nog om een extra reden: Arriva wil nog wel eens wat creatiefs bedenken, maar is erg van het snel rendement ervan zien. Dat heb je bijvoorbeeld in de andere helft van Zuid-Holland kunnen zien toen ze daar reden. Bij de aanbesteding was best het een en ander vernieuwd opgezet, maar die nieuwe verbindingen hebben nooit echt de kans gehad zich te ontwikkelen.
Soms wijzigden lijnen jaarlijks van route of frequentie, terwijl reizigers pas hun reisgedrag gaan aanpassen als er een paar jaar een stabiel product is.

Qbuzz lukt het wat dat betreft beter om veranderingen een paar jaar uit te proberen met stabiel aanbod, waardoor je ook ziet dat reizigers ze op een zeker moment gaan gebruiken. Connexxion is van de vervoerders nog wel de minst creatieve.
De implementatie van de concessie DMG door Qbuzz was inderdaad een daverend succes _O- met na ruim een jaar zelfs een hoorzitting door de provincie vanwege de toen nog steeds aan alle kanten falende dienstverlening. Van een stabiel netwerk is sinds de start ook zeker geen sprake, logisch want de lijnvoering werd door het publiek zeker niet altijd als positief ervaren en was exploitatief ook lastig.

Het is te hopen dat deze ellende de bewoners van Zuid-Holland Noord bespaard blijft.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 10 mar 2023, 14:34
door CamilleKreemers
Maar de eisen kwamen vanuit de provincie, inclusief eisen over dat R-NET verplicht de A15 op moest. Tijdens aanbesteding werd gemeld dat dit in de spits enorm gevoelig was en de provincie bleef erbij. Dat de rest ook instort erdoor. Een eis was dat er maximaal 10% meer rijtijd moest worden gerekend tussen spits en daluren.

De nieuwe routes waren op HOV / R-NET ook vastgesteld op detailniveau. De provincie rekent vervolgens de vervoerder af erop, terwijl zij die routes eisten.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 10 mar 2023, 18:38
door buschauffeurDH
Stadsbus schreef: do 09 mar 2023, 23:22 Over Keukenhof gesproken; ik zag vandaag op de A4 thv het brugrestaurant een blauwe Volvo 8900 rijden met op de lijnfilm: 999 Keukenhof.
Er waren donderdag, en ook vandaag, instructieritten voor de Keukenhof-buschauffeurs.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 10 mar 2023, 19:29
door The Greyhound
CamilleKreemers schreef: vr 10 mar 2023, 14:34 Maar de eisen kwamen vanuit de provincie, inclusief eisen over dat R-NET verplicht de A15 op moest. Tijdens aanbesteding werd gemeld dat dit in de spits enorm gevoelig was en de provincie bleef erbij. Dat de rest ook instort erdoor. Een eis was dat er maximaal 10% meer rijtijd moest worden gerekend tussen spits en daluren.

De nieuwe routes waren op HOV / R-NET ook vastgesteld op detailniveau. De provincie rekent vervolgens de vervoerder af erop, terwijl zij die routes eisten.
Als het goed is maakt een vervoerder een weloverwogen beslissing om in te schrijven en op basis van wat voor aanbieding. Als je niet aan de eisen denkt te kunnen voldoen moet je niet inschrijven.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 10 mar 2023, 19:37
door ODRAIL
buschauffeurDH schreef: vr 10 mar 2023, 18:38
Stadsbus schreef: do 09 mar 2023, 23:22 Over Keukenhof gesproken; ik zag vandaag op de A4 thv het brugrestaurant een blauwe Volvo 8900 rijden met op de lijnfilm: 999 Keukenhof.
Er waren donderdag, en ook vandaag, instructieritten voor de Keukenhof-buschauffeurs.
De Keukenhof gaat donderdag op 23 maart 2023 open voor publiek (tot en met zondag 14 mei 2023).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 10 mar 2023, 19:43
door Milco
Ah, vandaar die instructieritten…

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 11 mar 2023, 10:43
door UtrechtOV
CamilleKreemers schreef: do 09 mar 2023, 19:59 Nu is Alphen de beste plek om vanuit de plannen. Heb je een knoop op 15/45 of 30/00, heb je gelijkwaardige knoop in Leiden mogelijk. In Sassenheim heb je dan ook een goede aansluiting op de trein en dus iedereen blij. Moet je alleen wel willen plannen vanuit reizigers, want wellicht zijn andere plekken minder efficient.
Waarom zou je ook een goede aansluiting hebben in Sassenheim als je vanuit Alphen plant?
Of bedoel je het los van elkaar?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 11 mar 2023, 19:23
door CamilleKreemers
Als de 183/1/2/182) op de trein naar Utrecht aansluit is op 00. Deze lijn is ongeveer 1 uur lang en dus om 00/30 in Leiden. Koppelen naar Haarlem met een rijtijd van 20 minuten ben je om 20/50 in Sassenheim, waar de trein om 15/45 is.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 14 mar 2023, 10:01
door sandertjo
Het blijft stil , rondom de andere inschrijvers. Enkel Qbuzz en Arriva zijn een 100% zekerheid

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 14 mar 2023, 10:13
door Speedmaster
Uit een betrouwbare bron weet ik dat Keolis niet heeft ingeschreven op deze concessie. Dus is er nog onduidelijkheid over EBS en Connexion/Transdev…

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 14 mar 2023, 13:42
door sandertjo
Het blijft daarin opvallend stil..en dat verbaasd me echt.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 15 mar 2023, 08:36
door buschauffeurDH
Alle vier de Keukenhof-lijnen hebben nu hun eigen halte op het Keukenhofterrein. Ook de bus vanuit Haarlem (niet doordeweeks) heeft een eigen haltepaal gekregen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 15 mar 2023, 14:36
door aadvannijen
Connexxion/Transdev zou ook meedingen naar de nieuwe consessie....

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 15 mar 2023, 17:23
door sandertjo
Zijn dat een in de wandelgangen gesprekken of een zekerheidje?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 15 mar 2023, 17:55
door CamilleKreemers
Het is stil vamuit de provincie

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 15 mar 2023, 18:14
door aadvannijen
Ben zelf werkzaam binnen CXX ( HWGO ) en weet dat er een aantal mensen met de aanbesteding bezig zijn/waren. Wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk een bod gedaan wordt, maar toch..........

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 23 mar 2023, 15:51
door aadvannijen
Vandaag na wezen vragen aan mensen die met de consessie ZHN bezig zijn geweest. CXX/Transdev dingt mee in deze aanbesteding !!

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 23 mar 2023, 16:50
door CamilleKreemers
Wanneer gaat de provincie eigenlijk bekend maken wie allemaal meedingt in deze concessie?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 23 mar 2023, 17:01
door aadvannijen
Geen idee wanneer men naar buiten komt met gegadigden. Eind mei/begin juni zou de toewijzing volgen ?!?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 25 mar 2023, 08:24
door Vinny
The Greyhound schreef: vr 10 mar 2023, 19:29
CamilleKreemers schreef: vr 10 mar 2023, 14:34 Maar de eisen kwamen vanuit de provincie, inclusief eisen over dat R-NET verplicht de A15 op moest. Tijdens aanbesteding werd gemeld dat dit in de spits enorm gevoelig was en de provincie bleef erbij. Dat de rest ook instort erdoor. Een eis was dat er maximaal 10% meer rijtijd moest worden gerekend tussen spits en daluren.

De nieuwe routes waren op HOV / R-NET ook vastgesteld op detailniveau. De provincie rekent vervolgens de vervoerder af erop, terwijl zij die routes eisten.
Als het goed is maakt een vervoerder een weloverwogen beslissing om in te schrijven en op basis van wat voor aanbieding. Als je niet aan de eisen denkt te kunnen voldoen moet je niet inschrijven.
Dat is een voordeel voor de zittende vervoerder! De reden dat provincies en andere overheden een dichtergetimmerd eisenpakket aanbieden geeft nieuwkomers juist meer kans. En als vervoersbedrijf zonder locale ervaring moet je er vanuit mogen gaan dat provincies en gemeenten hun eigen gebied kennen en bijv. weten welke wegen in de spits filegevoelig zijn...

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 08 apr 2023, 20:28
door Etienne
Ook lijn 400 van Leiden naar Zoetermeer doet het nu goed, na de problemen bij Voorschoten. Zelfs op zaterdagmiddag propvolle bussen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 05 mei 2023, 09:49
door buschauffeurDH
Gisteren reden er op de Keukenhoflijn naar Amsterdam Europaplein twee dubbeldekkertouringcars van Oostenrijk.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 09 mei 2023, 11:24
door Roeland
Is er al iets meer bekend over wie er hebben ingeschreven? en wanneer de winnaar wordt bekend gemaakt?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 09 mei 2023, 12:07
door teun
Volgens de website van de provincie "hoopt" men eind mei een winnaar bekend te maken. Op zich al behoorlijk op tijd, in Zeeland en Friesland wacht men tot oktober.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 09 mei 2023, 12:58
door Speedmaster
Officiële sluiting is 10 Mei, pas daarna is er duidelijk wie er in geschreven hebben