Pagina 130 van 135

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 07:42
door sandertjo
Uitslag wordt pas eind Juni bekend

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 14:21
door Station Luchtbal
"Vervoerders Arriva, EBS, Qbuzz en Transdev hebben een bod ingediend voor de ov-concessie Zuid-Holland Noord. Dat bleek woensdag 10 mei in het Provinciehuis toen de digitale kluis met inschrijvingen werd geopend. Het gaat om de grootste ov-aanbesteding in de grootste provincie van Nederland met een marktwaarde van maximaal rond de 1 miljard euro."

https://www.ovpro.nl/bus/2023/05/10/vie ... and-noord/

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 14:37
door Speedmaster
27 Juni wordt bekend wie de concessie gegund wordt.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 14:47
door April064
Interessant, we zullen zien wat eruit komt, ik ben benieuwd!

Zullen we de gesprekken over de volgende concessie trouwens afsplitsen naar een ander topic, zoals bij de meeste concessies op het forum gebeurt?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 15:27
door Milco
Ik denk dat dit zeker voor Qbuzz en EBS interessant is aangezien zij aangrenzend één of meerdere concessies hebben.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 15:30
door Meltrain
Station Luchtbal schreef: wo 10 mei 2023, 14:21 Het gaat om de grootste ov-aanbesteding in de grootste provincie van Nederland met een marktwaarde van maximaal rond de 1 miljard euro."
Heb ik iets gemist? :p
Maar ik had wel verwacht dat er veel inschrijvingen zouden zijn. Qbuzz had ik niet per se verwacht, maar ik mis wel Keolis.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 15:51
door teun
Bevolking is natuurlijk wel een belangrijke factor, zeker voor OV. (A)
Blijkbaar is dat overigens een claim van de provincie zelf. :shock:
Keolis valt inderdaad op nadat ze in IJssel-Vecht en Twente ook al buiten de boot zijn gevallen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 16:11
door Daniel
Milco schreef: wo 10 mei 2023, 15:27 Ik denk dat dit zeker voor Qbuzz en EBS interessant is aangezien zij aangrenzend één of meerdere concessies hebben.
Voor Transdev ook: AML grenst immers ook aan ZHN.
teun schreef: wo 10 mei 2023, 15:51 Keolis valt inderdaad op nadat ze in IJssel-Vecht en Twente ook al buiten de boot zijn gevallen.
De capaciteit van tenderteams is vaak wel een beperkende factor. Keolis zal wel vol op Twente en de Valleilijn ingezet hebben.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 16:31
door buschauffeurDH
13 jaar, das een hele tijd.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 22:34
door Meltrain
Milco schreef: wo 10 mei 2023, 15:27 Ik denk dat dit zeker voor Qbuzz en EBS interessant is aangezien zij aangrenzend één of meerdere concessies hebben.
Letterlijk gezien grenst de concessie DMG inderdaad aan ZHN, maar dankzij de natuurlijke barrière die Lek heet, zijn er geen concessie-overschrijdende lijnen. De bussen van Arriva komen de bussen van Qbuzz alleen in Utrecht (en IJsselstein) tegen en dan rijden ze ook nog eens op een lijn die op dat stuk officieel van Syntus is.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 22:57
door htm_tram
Nou maar hopen dat de provincie de juiste beslissing neemt. Zou lullig zijn voor het personeel en de reizigers als ze voor EBS kiezen. (A)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 23:04
door termatenjohan
Geloof me als Qbuzz wint en ze doen hetzelfde als hier in DMG dan is EBS een zegen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 23:18
door Suus
Welke vervoerder ook wint, gezien het ontbreken van een structurele uitbreiding van het OV-budget van de provincies is het vooral hopen dat zoveel mogelijk van de huidige OV-voorzieningen overeind gehouden kunnen worden. Arriva is een wat typisch bedrijf, maar tot nu toe is dit concessiegebied nog redelijk buiten schot gebleven bij de grote bezuinigingsrondes.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 23:42
door CamilleKreemers
welke grote bezuinigingen heeft deze concessie gehad tot nu toe dan?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 11 mei 2023, 07:56
door Roeland
De afschalingen sinds 2020 door Corona en daarna het personeelstekort.
Waardoor bijv. Q-liner 380-381 zijn vervallen, en waardoor diverse (voorheen) hoogfreqeunte lijnen van/naar Leiden met een fors lagere frequentie zijn gaan rijden. En waardoor diverse Alphense en Goudse stadslijnen overdag in frequentie zijn gehalveerd naar een schamele 1x/uur.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 11 mei 2023, 08:05
door Z2N
Tel daarbij op de routeversnellingen, waardoor dorpen als Hoogmade en Zoeterwoude-Dorp geen bus meer door het dorp hebben.

Toch hoop ik vooral dat een nieuwe vervoerder de dienstregeling eens goed onder handen gaat nemen, want Arriva lijkt te zijn vastgeroest. In 'mijn' gebied, de Rijnstreek, zijn aansluitingen tussen trein en bus in Alphen aan den Rijn miserabel, zonder dat ze elders wél goed zijn. Dat de stadsdienst van Alphen aan den Rijn zelf verworden is tot een 1x/2 uur rijdende bus op zondagen is een direct gevolg van die slechte aansluitingen, tot 2022 was dat circa 30 minuten vanuit Utrecht/Gouda. Een nieuwe dienstregeling, waarbij vanuit overstapknopen gepland wordt, zou al een hoop helpen om de reizigersaantallen ook op deze dunnere lijnen te doen stijgen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 23 jun 2023, 16:12
door aadvannijen
Bekendmaking nieuwe consessie/uitvoerder is een week verschoven. Bekendmaking is nu 4 juli 2023.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 23 jun 2023, 22:04
door Remco1989
Toevallig een linkje naar de bron?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 24 jun 2023, 00:50
door sandertjo
Is intern gecommuniceerd

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 24 jun 2023, 21:16
door CamilleKreemers
wie deden nog maar mee in deze aanbesteding?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 24 jun 2023, 21:50
door ovVeluwe
Arriva, EBS, Qbuzz en Transdev.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 27 jun 2023, 18:46
door buschauffeurDH
aadvannijen schreef: vr 23 jun 2023, 16:12 Bekendmaking nieuwe consessie/uitvoerder is een week verschoven. Bekendmaking is nu 4 juli 2023.
Arriva gaat, mochten ze de aanbesteding winnen, over tot de aanschaf van e-Citea's hoorde ik in de wandelgangen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 28 jun 2023, 07:57
door UtrechtOV
Ook voor de R-Netlijnen dan? Daar zijn nu nog luxere Volvo's voor

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 28 jun 2023, 08:41
door Speedmaster
Yep, Volvo stopt zelf met de productie van de elektrische Volvo’s dus is dat geen optie meer. Om die reden zal Arriva kiezen voor VDL, 12 meter, in groen, R-Net huisstijl en Q-Liner huisstijl.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 28 jun 2023, 09:04
door omaylie
Ik dacht dat ze voor R-net en Qliner bussen van 13 meter moeten inzetten?