Pagina 132 van 135

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 04 sep 2023, 17:18
door Z2N
Wat niet in dat bericht staat: de bus (in R-net kleurtjes) rijdt momenteel als lijn 165 van Zoetermeer naar Alphen aan den Rijn. Nog steeds niets enorm bijzonders. (A)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 04 sep 2023, 18:44
door Milco
Ah, nee dat had ik er niet uit gehaald. Sowieso, omloopnummers zeggen mij niet zoveel...

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 06 sep 2023, 06:50
door Matt5154
Er is nu momenteel een storing bij de ticketbox in alle bussen, waarvan het lijnfilm en kaartlezers niet werken. Gratis ritjes dus :p

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 06 sep 2023, 07:35
door Milco
Dat lijkt dan voor heel Arriva bus te gelden. Een vriendin van mij had gisteren in Friesland ook al een gratis ritje door hetzelfde euvel.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 06 sep 2023, 07:52
door Michael
Is inderdaad landelijk bij alle bussen die nog Albatros 2 hebben het geval. Er is een update niet helemaal goed gegaan. Bij de bussen die Albatros 3 (is een nieuw systeem wat nog niet landelijk is uitgerold en alleen een aantal bussen in de Achterhoek/Rivierenland hebben dat systeem) hebben werkt alles wel gewoon als het goed is.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 06 sep 2023, 08:28
door Suus
En wat gebruiken ze dan in Brabant? Want ik ben net wel ingecheckt in een bus van Arriva daar…

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 06 sep 2023, 10:38
door Michael
Ook Albatros 2. Maar er is inmidels een oplossing dus bij steeds meer bussen werkt alles weer inmiddels.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 06 sep 2023, 22:23
door Hainje
Ik dacht dat we overal al Albatros 3 hadden vanwege OVpay. 🤨

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 06 sep 2023, 22:54
door Michael
Nee Albatros 3 is een compleet ander systeem.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 06 sep 2023, 23:50
door ovVeluwe
Dat is toch (gebaseerd op) het IVU systeem?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 07 sep 2023, 00:42
door Stefan
Klopt

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 07 sep 2023, 07:41
door regenmaker
Milco schreef: za 02 sep 2023, 16:34 Voor zover ik weet wil Arriva trouwens in West-Brabant een Bravo-directlijn 315 gaan rijden (nu: 115), dus ik vermoed nu toch dat de hele rits Volvo's naar West gaat.
Ik denk het niet. Met een mogelijke invoering van de 304 (nu: 154, 156, 157) en het rijden van Volvo's op de 99 einde van het jaar denk ik eerder dat ze naar oost gaan. Zoals werd gezegd, het materieel is daar ook veel ouder. De nieuwe bussen die Arriva bij VDL heeft besteld, zijn nog lang niet klaar. Dus Uden lijkt me een logische plek.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 11 sep 2023, 09:11
door buschauffeurDH
De stalling Leiden heeft een enorm personeeltekort. Komend jaar gaan er van de ca. 300 chauffeurs tientallen mensen met pensioen. De lijnen 20/21 van Leiden naar Noordwijk gaan naar de stalling Alphen aan den Rijn. Die rijden dan een rit 169 naar Leiden en pakken dan 20/21 op.

Het is passen en meten en ik vraag me werkelijk af of Arriva het laatste jaar nog veel energie in het werven van chauffeurs gaat steken of dat ze de boel zo aan Qbuzz over doen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 11 sep 2023, 09:20
door Speedmaster
Werving van nieuw personeel gaat gewoon door. Zo zijn er op de stalling Leiden open dagen op 15 en 22 september.
13 oktober in Gouda en 27 oktober in Krimpen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 11 sep 2023, 11:19
door Michael
regenmaker schreef: do 07 sep 2023, 07:41
Milco schreef: za 02 sep 2023, 16:34 Voor zover ik weet wil Arriva trouwens in West-Brabant een Bravo-directlijn 315 gaan rijden (nu: 115), dus ik vermoed nu toch dat de hele rits Volvo's naar West gaat.
Ik denk het niet. Met een mogelijke invoering van de 304 (nu: 154, 156, 157) en het rijden van Volvo's op de 99 einde van het jaar denk ik eerder dat ze naar oost gaan. Zoals werd gezegd, het materieel is daar ook veel ouder. De nieuwe bussen die Arriva bij VDL heeft besteld, zijn nog lang niet klaar. Dus Uden lijkt me een logische plek.
Voor de 315 in West Brabant zijn wel extra bussen nodig heb ik begrepen. Sowieso gaan ook de Bravo Direct lijnen rondom Oosterhout uitgebreid worden waar dus ook wel extra bussen voor nodig zullen zijn. Ik heb begrepen dat er daarvoor Volvo's uit Oost Brabant zouden komen maar dat kan altijd weer veranderen uiteraard. Een deel van de Volvo's die nu naar Oost Brabant gaan mogen sowieso niet in West Brabant rijden want dat zijn geen Euro 6 bussen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 11 sep 2023, 17:26
door tripel7
8-)
Speedmaster schreef: ma 11 sep 2023, 09:20 Werving van nieuw personeel gaat gewoon door. Zo zijn er op de stalling Leiden open dagen op 15 en 22 september.
13 oktober in Gouda en 27 oktober in Krimpen.
Die natuurlijk weer als uitzendkracht indienst komen, daardoor niet overgenomen worden door qbuzz die met een ander uitzendbureau zaken doet, en iedereen op straat gegooid word, en het dan raar vinden dat mensen niet in het ov willen werken :6

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 06 nov 2023, 13:51
door buschauffeurDH

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 06 nov 2023, 14:03
door Z2N
De 75 verschijnt nog steeds regelmatig op de schermen in de bus op station Alphen aan den Rijn, dus de oude CXX-nummers waren sowieso nooit echt verdwenen. :)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 06 nov 2023, 14:18
door nvdw
Dan lopen de interne nummering en het publieke lijnnummer door elkaar. Achter de schermen zijn de oude lijnnummers gewoon gebleven (zie ook Leiden). Uit de open data:

Code: Selecteer alles

LINE|1|I|ARR|17001|1|Station via Plaswijck en Groenhoven - Station|1||BUS||
LINE|1|I|ARR|17002|2|Westergouwe - Station|2||BUS||
LINE|1|I|ARR|17003|3|Station - Goverwelle|3||BUS||
LINE|1|I|ARR|17004|4|Station via Groenhoven en Plaswijck - Station|4||BUS||
LINE|1|I|ARR|17011|1|Leiderdorp Ziekenhuis - Leiden Station De Vink|1||BUS||
LINE|1|I|ARR|17012|2|Leiderdorp Oranjewijk - Leiden Station De Vink|2||BUS||
LINE|1|I|ARR|17013|3|Leiden Station De Vink - Leiden Merenwijk|3||BUS||
LINE|1|I|ARR|17014|4|Leiden Station De Vink - Leiden Merenwijk|4||BUS||
LINE|1|I|ARR|17015|5|Leiden Centraal - Voorschoten Starrenburg|5||BUS||
LINE|1|I|ARR|17016|6|Leiden Centraal - Leiderdorp Leyhof|6||BUS||
LINE|1|I|ARR|17017|7|Leiden Centraal - Zoeterwoude-Rd Grote Polder|7||BUS||
LINE|1|I|ARR|17018|8|Leiden Centraal - Oegstgeest Haaswijk|8||BUS||
LINE|1|I|ARR|17019|9|Leiden Centraal - Bio Science Park|9||BUS||
LINE|1|I|ARR|17073|3|Station via Kerk en Zanen - Station|3||BUS||
LINE|1|I|ARR|17074|4|Station via Molenwetering - Station|4||BUS||
LINE|1|I|ARR|17075|1|Station via Ridderveld Oost en West - Station|1||BUS||
LINE|1|I|ARR|17077|2|Station via Ridderveld West en Oost - Station|2||BUS||

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2024)

Geplaatst: ma 13 nov 2023, 20:45
door omaylie
De 2024 dienstregeling voor Zuid-Holland Noord is live: https://www.arriva.nl/plan-je-reis/dien ... n-holland/

Met als belangrijkste wijzigingen: de Alphense Vlinders worden vervangen door de reguliere lijnen 1 en 2. Ook gaat lijn 90 in Leiden Bio Science Park dezelfde route rijden als lijn 38.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 14 nov 2023, 07:29
door Etienne
Wel jammer dat er binnen één concessie twee verschillende data gehanteerd worden. :|

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 14 nov 2023, 08:16
door Roeland
Volgens mij reed de 90 toch langs Posthof om een rechtstreekse verbinding te bieden tussen Katwijk en het ziekenhuis Diaconessenhuis, dat vlak bij de halte Posthof ligt? Blijkbaar vervalt die verbinding nu?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 25 nov 2023, 22:19
door VIRM
Het is al een poos geleden dat ik een bus heb genomen in deze concessie. Vandaag in twee Leidse stadsbussen gezeten. Mijn gunst, wat heeft Arriva gedaan met de automatische omroep? Het werkte wel, maar het is echt oerlelijke text-to-speech geworden... Had daar niet even wat meer aandacht aan kunnen worden besteed?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 25 nov 2023, 23:54
door sandertjo
Volgens mij is dit inmiddels Arriva breed veranderd. Tts heeft als voordeel dat je het constant actueel kan houden en dingen handmatig toe kan voegen in plaats van telkens tante bea over laten komen om een nieuw zooitje haltes in te laten spreken. Maar ik ben het met je eens. De uitspraak kan in sommige gevallen een stuk beter

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: zo 26 nov 2023, 07:58
door VIRM
'Sommige gevallen'? Volgens mij in alle gevallen. ;)
Gaan ze het nog wat aanpassen, zoals NS met Tessa in de SNG heeft gedaan?