Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door ovforens »

Meer info staat nu op de website van het vervoersbedrijf:

https://u-ov.info/contact/actueel/strem ... -37-en-39/

Ik weet alleen nu niet hoe Maarssenbroek wordt ontsloten. Dat lijkt het meest makkelijk te zijn met een pendelbus Maarssen Station - Zonnebaan.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Zugführer »

Gewoon met lijn 37, die kan via de Stadbaan (of zelfs een stukje A2) en de Plutoniumweg weer op de route komen. Van Otto Hahnweg tot station Maarssen rijdt hij gewoon de normale route. Lijn 138 pendelt tussen station Maarssen en Lage Weide
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door ovforens »

Klinkt inderdaad logisch. Dus Zonnebaan - 24 oktoberplein - Station.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Maar hoe laat begint die situatie nu, er staat in de tekst...
vrijdag 25 november ca. 29:00 uur
:lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Zugführer »

:p
De eerste rit van lijn 137 rijdt om 19.35 uur, dus ze zullen wel 19.00 uur bedoelen ;)
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Tom523 »

Toch eindelijk in een HESS mogen zitten (lees;staan) op lijntje 12, mooie wagen. Klopt het dat er een start/stop systeem en hybride in zit?
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door bartjemestrom »

Hybride in het idee van elektrisch bij het optrekken en aggegraat pas vanaf een km of 20kmh
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

De HESSen schijnen trouwens alleen door speciaal opgeleide chauffeurs gereden te mogen worden, vandaar dat ze wellicht geregeld ook stilstaan. Blijkbaar zijn dan alle chauffeurs met HESS-opleiding roostervrij ofzo :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Vanmorgen zat er tussen de uitruk voor lijn 12 ook een gelede Citaro. Vrij vroeg in de uitruk ook: er stonden nog de nodige DGBs in de stalling klaar om te vertrekken.

Vanmiddag had ik stadscitaro 4060 op lijn 65. Ongebruikelijke inzet voor deze rit van 16.26 uur op de Europalaan ri. Utrecht CS, 'tis normaal gewoon een Ambassador-omloop.
Op CS Jaarbeurszijde hebben ze bij de bufferhaltes langs spoor 21 inmiddels maar bordjes opgehangen dat die bufferplek tussen 7.00 en 10.00 uur alleen voor lijn 12 gebruikt mag worden. Tot op heden moest de perroncoördinator steeds allemaal chauffeurs daar wegsturen vlak voor de flexbussen richting station kwamen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

In de nieuwe dienstregeling kom ik nog wat niet op de wijzigingspagina van U-OV genoemde dingen tegen. Zo krijgt lijn 12 een kerstvakantiedienst die wel uitgedund is maar minder sterk als in de zomerdienst (er blijft 8x/uur gereden worden) en ook op diverse andere Uithoflijnen zit een kerstvakantieuitdunning, zo rijden 18 en 27 dan niet.

Alle bussen uit Leidsche Rijn gaan trouwens ook al via station Leidsche Rijn rijden volgens de dienstregelingen. Het vervoerplan had het erover dat dit pas in de zomerdienst 2017 zou gaan gebeuren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Tjekken »

Daniel schreef:Alle bussen uit Leidsche Rijn gaan trouwens ook al via station Leidsche Rijn rijden volgens de dienstregelingen. Het vervoerplan had het erover dat dit pas in de zomerdienst 2017 zou gaan gebeuren.
De Verlengde Vleutenseweg gaat in december dicht als de Vleutensebaan opengaat (Gemeente Utrecht).
Bussen kunnen dan dus niet anders dan over de Vleutensebaan rijden.
Ik neem aan dat er een tijdelijke halte bij Station Leidsche Rijn komt, want de infrastructuur voor het busstation was daar een maand geleden verre van gereed. In het artikel wordt ook al gesproken over de halte Madridstraat, maar ik denk dat die er in december nog niet ligt (staat ook niet in de dienstregeling), komt volgens mij aan de toekomstige Centrumboulevard te liggen.

Weet iemand of de 28 al over de Centrumboulevard rijdt door de nieuwe kern Leidsche Rijn vanaf 11 december?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Tjekken schreef:In het artikel wordt ook al gesproken over de halte Madridstraat, maar ik denk dat die er in december nog niet ligt (staat ook niet in de dienstregeling), komt volgens mij aan de toekomstige Centrumboulevard te liggen.
Dat zal aannemelijk de halte Centrumboulevard zijn, die staat wel in de dienstregeling. En die bevindt zich qua ligging ook wel redelijk in de buurt van de huidige halte Madridstraat (die vervalt).
Weet iemand of de 28 al over de Centrumboulevard rijdt door de nieuwe kern Leidsche Rijn vanaf 11 december?
Dat zal die wel moeten, je kunt niet anders om vanaf de Vleutensebaan naar de Busbaan Parkwijk te komen. Geldt trouwens voor zo'n beetje alle lijnen want ook alles dat via de Grauwaartsingel onder het spoor door moet (bv. 10 en 11) hebben halte Centrumboulevard in hun dienstregeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Tjekken »

Dat zou wel erg raar zijn als lijnen 10 11 19 39 een driehoek Leidsche Rijn - Centrumboulevard - Grauwertsingel gaan rijden. In het ontwerpskaartje rijden ze meteen van Leidsche Rijn naar halte Jan Wolkers Singel.
Afbeelding

Waarom zou lijn 28 dan niet bij halte Centrumboulevard stoppen en de rest wel? 28 Zou juist de enige lijn moeten zijn die daar gaat halteren volgens het kaartje...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Waarschijnlijk is er een stukje infra nog niet klaar dan. In de dienstregeling (zie inmiddels ook al op de wiki) staan alle lijnen met het rijtje "Station Leidsche Rijn - Centrumboulevard - Jan Wolkerssingel". En lijn 18 en 28 gaan uiteraard na de Centrumboulevard gewoon de Busbaan Parkwijk op.

Lijn 48 tot slot zal een lusje via het busstation Leidsche Rijn moeten maken want die komt via het Berlijnplein en gaat daarna direct verder Lage Weide op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Tjekken »

Ahh Centrumboulevard staat voor 18, 28 wel in de lijnfolders maar niet in de dienstregeling online!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Hij staat wel degelijk in de dienstregeling hoor, je moet alleen wel even de datum op iets na 11 december zetten om 'm te zien...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Tjekken »

Oh hij stond niet op "toon alle haltes", my fault!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Suus »

Een week geleden lag er bij station Leidsche Rijn al een zo goed als volledig geasfalteerde busbaan klaar. Moesten wel her en der nog wat stoeprandjes ingezet worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Frank93 »

In Amersfoort hebben twee schoonmakers een stadsbus gestolen en er een rit door de stad mee gemaakt. In de wijk Soesterkwartier heeft de bus maandagavond een aantal paaltjes en auto's geraakt. De politie heeft een onderzoek ingesteld.

Een woordvoerder van Connexxion bevestigt het zogenoemde joyriden tegenover RTV Utrecht. "We kregen de bus met schade terug. We zijn geschokt dat dit gebeurd is en hebben direct contact opgenomen met de directie van schoonmaakbedrijf CSU", zegt Nicky Jansen van Connexxion. Hoe groot de aangerichte schade precies is kon de woordvoerder nog niet zeggen.
Hele bericht te vinden bij RTV Utrecht >>
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

De bussen van Connexxion in Amersfoort staan 's avonds op een rangeerterrein langs de Eem waar ze worden schoongemaakt door CSU.
Bussen op een rangeerterrein is natuurlijk ook wel vragen om ellende (A)
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door groningen »

De Uithoflijn verdwijnt waarschijnlijk achter poortjes. Dat is althans de wens van zowel de provincie Utrecht als vervoerder U-OV.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

groningen schreef:De Uithoflijn verdwijnt waarschijnlijk achter poortjes. Dat is althans de wens van zowel de provincie Utrecht als vervoerder U-OV.
Alleen de haltes op Utrecht Centraal en Utrecht Vaartsche Rijn krijgen poortjes (zie hier). 't zou nogal wat hekken vergen om het op De Uithof ook te doen immers :P

Opvallend is wel dat men die poortjes op Utrecht Centraal in de hal wil hebben, dan zou je gezien het gecombineerde bus-/tramstation met gecombineerde toegangen dus ook voor de bus bij een poortje moeten inchecken. Kan dat technisch wel met daarna een check-out in een voertuig? De tramhaltes zullen immers wel gewoon cico's krijgen dus daar is niks aan de hand.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Vanmorgen had ik zowaar eens een LE :) Busje reed op de 77 van 7.31 uur ri. Nieuwegein vanaf Utrecht Centraal, een rit waar normaal altijd een Ambassador op zit.
Viel op zich wel op dat die gewoon schermen met lijnkleur in de bus had terwijl ze van buiten geen kleurenfilm hebben. In de "normale" bussen kom ik nogal eens een bus zonder kleuren op de schermen tegen namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door MdJ »

De ambassadors van UOV zijn momenteel bijna 8 jaar oud en zouden nog 7 jaar mee moeten gaan. Nu weet ik niet wat geeist is in de concessie, maar moeten ze nog vervangen worden, of gaan ze de 15 jarige leeftijd halen?

Motorisch klinkt het allemaal niet op en top meer, en ook de vering is niet wat ik van een ambassador gewend ben...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Amba's moeten vervangen worden en de vervangers gingen dan weer mee naar een volgende concessie meen ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten