Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door MdJ »

Nieuwe dienstregeling gaat morgen in. Tramlijn is volgend jaar pas.
Bij twijfel: gebruik beton.
sealynx
Berichten: 79
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 11:17

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door sealynx »

Redelijk standaard dat ze op lijn 28 met dubbelgeleed rijden in de zomer. En in de zomer zijn er zoveel minder studenten dat 12 met fors minder capaciteit kan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Toch gaat 12 dit jaar vaker rijden in de zomervakantie dan vorig jaar. Het dubbelgeleed op 28 zal waarschijnlijk wel weer afhangen van werkzaamheden rond het HOV-viaduct bij de Leidseveertunnel, dat deed ze vorig jaar weer vrij snel van 28 verdwijnen.

Zit er dit jaar trouwens weer inruk vanaf 28 via lijn 9 in de dienstregeling (op de tijdstippen dat dat vorig jaar gebeurde rijdt de bus dit jaar ook niet meer door naar De Haar, dus op zich zou het mogelijk zijn)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Ik zag net ergens staan dat lijn 115 de vervanger is van lijn 15, misschien idee voor op de wiki!!!
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Zugführer »

Lijn 110 rijdt daar tijdelijk tot de nieuwe servicelijnen eind augustus gaan rijden en dat staat al netjes op de wiki :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Communiceren is niet de sterkste kant van StefanRIjnhoutjes, maar er blijkt inderdaad een lijn 115 te bestaan die de oude 15 Hoograven - Tolsteeg vervangt. Blijkbaar een last-minute actie want in het vervoerplan heb ik die niet gezien en ook niet bij het wijzigingsoverzicht.

Hardnekkig lijntje is het wel, hij is nu al drie keer opgeheven en uiteindelijk toch blijven rijden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Nee is niet me sterkste kant hahahaaha
Vond het ook al raar ja dat die lijn nog blijft rijden alleen er komt een 1 tje voor, zag inderdaad niks staan in het vervoersplan handig voor de mensen die er normaal gebruik van maken en denken dat die nu is afgeschaft.
NajGeetsrev
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 07 aug 2015, 12:36

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door NajGeetsrev »

MdJ schreef:U-OV Citaro (12m) 4001 heeft nieuwe CiCo-kasten. Het scherm van de CiCo's toont nu wel de hele haltenaam. Kleiner model, grijs en vooral traag. De nieuwe ProData-kasten (met kleurenscherm) zijn sneller. Foto volgt.
Dat is Telexis apparatuur. Zie https://www.telexis.nl/telexis-realisee ... uur-qbuzz/

Er wordt druk gepilot, en die traagheid is een van de opstartprobleempjes.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door nvdw »

Lijn 115 rijdt inderdaad gewoon zijn rondjes volgens de oude dienstregeling, dus 4x/uur van 7 tot 19.

Het bestaansrecht van dit lijntje was het ontbreken van een halte in de Hooft Graaflandstraat (om over te kunnen stappen van lijn 1 op lijn 47) en zo stond het ook tijdenlang bij de verstoringen gemeld, maar die melding is inmiddels verdwenen...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

U-OV leek de eerste dag van de zomerdienst nog wel aardig onderschat te hebben, behoorlijke volle busjes nog vandaag. Voor lijn 12 zag ik ook nog behoorlijk wat wachtenden vanmorgen.
Voor de liefhebbers trouwens: zag vanmorgen nog wel een HESS uitrukken ondanks het ontbreken van flexritten in de zomer. Nu is er natuurlijk ook wel wat extra dubbelgeleed nodig in de ochtendspits deze twee weken gezien 12 nog extra vaak rijdt en 28 ook dubbelgeleed wordt gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Ezra in het vervoersplan-topic schreef: - 51,52,53,60,61 en 65: Eerste twee weken zomerdienstregeling gelede bussen.
Gebeurt dit? Op de 52 heb ik (op een Citaro G na) alleen Amba's gezien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik heb vanmiddag inderdaad een gelede bus gezien: op 65 in de tegenspitsrichting :P Trouwens, gelede bussen op 60 en 61? :mrgreen:
Vanmorgen verder nog een gelede op 63 (staat niet op de lijst) en vanmiddag eentje op 41 (staat ook niet op de lijst, maar zit nu eenmaal aan 52/53 gekoppeld). Vooral diegene op 41 is slordig: die maakte vroeg in de spits een slag Wijk bij Duurstede, voor die terug is is de spits al voorbij.

De overvolle bussen trof ik overigens juist op 66 en 74, daar helpen die geledes op andere lijnen ook niet bij. (Al is die van vanmorgen niet helemaal eerlijk gezien er een tramstoring was)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Bizarre rond Zeist is:
Normale dienstregeling vanaf 15:00 ri. Utrecht: 4x 51, 4x 251 en 6x 50.
Afwijkende dienstregeling(nu): 2x 51, 0x 251 en 4x 50.

Veel reizigers moesten blijven staan.

Overigens vind ik dat de Zomer dienstregeling te vroeg ingaat. SOV loopt door tot 16 juli en dan tot 16 augustus niet. In die tijd kan je best afwijkend rijden.
Ik vind dat u-OV hier weer gefaald heeft. Zeker als je leest dat ze een reizigers groei van 2 miljoen hebben gehad vorig jaar.
Syntus kan hier minder aan doen, al kunnen ze achter de 50 vanaf Driebergen Zeist een versterkingsrit plakken. Zullen ze genoeg winst uit kunnen halen
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Chrysa »

Zugführer schreef:Lijn 110 rijdt daar tijdelijk tot de nieuwe servicelijnen eind augustus gaan rijden en dat staat al netjes op de wiki :)
Haal dan ook even dat nieuwe dienstregeling-ding weg. :p
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door regenmaker »

dnmw2705 schreef:Overigens vind ik dat de Zomer dienstregeling te vroeg ingaat. SOV loopt door tot 16 juli en dan tot 16 augustus niet. In die tijd kan je best afwijkend rijden.
Hier op de Veluwe ging de zomerdienstregeling al in op 19 juni! :roll: Dus je hebt niet zoveel te klagen. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

dnmw2705 schreef:Overigens vind ik dat de Zomer dienstregeling te vroeg ingaat. SOV loopt door tot 16 juli en dan tot 16 augustus niet. In die tijd kan je best afwijkend rijden.
Ik vind dat u-OV hier weer gefaald heeft.
Mwoh, het is toch wel degelijk rustiger dit jaar. Echter hebben de uitbreidingen in deze zomerdienst vooral in de daluren en zover ze er al in de spits zijn vooral op de stadsdienst plaatsgevonden. De streek is in sommige opzichten nog een beetje een ondergeschoven kindje, hoewel er ook flinke verbeteringen hebben plaatsgevonden sinds 2013.

Maar terug naar de alledaagse dingen: de Citaro LE´s zijn aan het verzamelen aan de Europalaan, stonden er een stuk of 7 tegen het hek vanmorgen. Zal wel een tussenstop voor het verwijderen van apparatuur zijn alvorens ze terug naar Evobus gaan, deze waren immers tijdelijk tot de elektrische bussen voor lijn 1 er waren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

nvdw schreef: Het bestaansrecht van dit lijntje was het ontbreken van een halte in de Hooft Graaflandstraat (om over te kunnen stappen van lijn 1 op lijn 47) en zo stond het ook tijdenlang bij de verstoringen gemeld, maar die melding is inmiddels verdwenen...
Is die halte nu nog steeds niet aangelegd? :?

Ik zag in de dienstregeling dat lijn 47 nu ook in zuidelijke richting bij de halte Constant Erzeijstraat stopt en dat de korte ritten nu ook bij die halte eindigen/beginnen. Ik weet alleen niet per wanneer dat veranderd is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Vermoedelijk zal dat dan aangepast zijn sinds de herinrichting van de ´t Goylaan af is (eerste nieuwe dienstregeling sindsdien was die van december vorig jaar). Nu ´t Goyplein een voorrangsplein geworden is is er geen linksafstrook meer op de Constant Erzeijstraat wat de reden was dat lijn 47 daar niet stopte: de halte lag er aan de rechtdoorstrook.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Zugführer »

Chrysa schreef:Haal dan ook even dat nieuwe dienstregeling-ding weg. :p
Daar ga ik niet over :')
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Zijn er onder jullie het met mij eens als ik zeg dat U-OV totaal geen rekening houdt met Syntus en voorheen ook schijt had aan CXX?
Spoiler: show
Afbeelding
En helemaal tussen 5:00 en 6:00 3x in het uur te rijden en later terug naar 2x in het uur. De rit van 5:36 zit er alleen tussen om de reizigers van Syntus af te pakken. Beetje kinderachtig in mijn ogen..
Spoiler: show
Afbeelding
En ook snap ik niet dat ze 3 bussen achter elkaar aan laten rijden op dat tijdstip. Gebeurd ook in de avonduren veel.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door tsov »

Op dat tijdstip zullen dat waarschijnlijk gewoon mat-ritten zijn die met reizigers worden ingelegd. Is goed voor je DRU's :Y
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

dnmw2705 schreef:Zijn er onder jullie het met mij eens als ik zeg dat U-OV totaal geen rekening houdt met Syntus en voorheen ook schijt had aan CXX?
Spoiler: show
https://s21.postimg.org/ac2lb3zsn/Scree ... 014733.png
Nee, in het verleden met CXX is lijn 51 als vervanging gekomen van de korte ritten van lijn 50 die altijd al door de BRU-concessie gereden werden, dat Syntus nou zo nodig 6x/uur op lijn 50 wilde gaan rijden waardoor de afstemming niet meer klopt is hun eigen schuld :P
En helemaal tussen 5:00 en 6:00 3x in het uur te rijden en later terug naar 2x in het uur. De rit van 5:36 zit er alleen tussen om de reizigers van Syntus af te pakken. Beetje kinderachtig in mijn ogen..
De rit van 5.36 uur rijdt niet om reizigers van Syntus af te pakken maar is toegevoegd als vroege verbinding naar Utrecht Centraal die daar aansluit op lijn 38 naar Lage Weide. Dit betrof een door bedrijven op Lage Weide gemiste reismogelijkheid voor hun werknemers, zo was ook te lezen in het vervoerplan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Zugführer »

Rijdt die extra rit op lijn 53 eigenlijk ook door als lijn 38 op Utrecht Centraal? Zat me dat al af te vragen toen ik het in het vervoerplan las. Het staat er niet, maar aangezien het specifiek om die verbinding gaat en die bussen toch niet ergens anders aan gekoppeld lijken te zijn...
MichaelV
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 14:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door MichaelV »

dnmw2705 schreef:Zijn er onder jullie het met mij eens als ik zeg dat U-OV totaal geen rekening houdt met Syntus en voorheen ook schijt had aan CXX?
Spoiler: show
https://s21.postimg.org/ac2lb3zsn/Scree ... 014733.png
En helemaal tussen 5:00 en 6:00 3x in het uur te rijden en later terug naar 2x in het uur. De rit van 5:36 zit er alleen tussen om de reizigers van Syntus af te pakken. Beetje kinderachtig in mijn ogen..
Spoiler: show
https://s13.postimg.org/uoa6q3lev/Scree ... 015339.png
En ook snap ik niet dat ze 3 bussen achter elkaar aan laten rijden op dat tijdstip. Gebeurd ook in de avonduren veel.
Volkomen mee oneens: beide vervoerders rijden in opdracht van dezelfde Provincie Utrecht en het is aan de opdrachtgever om te bewaken of desnoods af te dwingen dat vervoerders hun dienstregelingen op elkaar afstemmen. Als vervoerder steek je je energie wel in andere zaken dan kijken of je reizigers van Syntus kunt 'afpakken'.
Net zoals jij in plaats van klagen je energie beter kunt steken in correct gebruik van de Nederlandse taal. Foutloos schrijven helpt namelijk enorm om serieus genomen te worden: 'gebeurd' is in je laatste zin een persoonsvorm en schrijf je aldus met een t. Graag gedaan.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Het is inderdaad zo dat ze allebei voor de PU rijden!

Alleen zijn het wel gewoon 2 externe bedrijven die winst willen maken en dus zoveel mogelijk check-ins willen hebben.

En als ik kijk naar de dienstregeling in Zeist tussen U-OV en Syntus, dan zie ik toch echt dat U-OV steeds 2 of 3 minuten ervoor zit om zo alles mee te nemen.
Ergens ook logisch, want Syntus is te gast in Zeist qua concessie.

Mijn punt was alleen dat het apart is dat U-OV dus 3x/u tussen 5:00 en 6:00 rijdt en daarna hele ochtend om het half uur. Ze hadden ook gewoon 5:15 en 5:45 kunnen doen lijkt mij. Want nu rijdt een van de vervoerders gewoon MAT-ritten zoals Tsov zei.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 129 gasten