Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wubbo »

Is de verwachting niet dat er bij Vaartsche Rijn al mensen uitstappen? De huidige reizigers van lijn 208?
Wijkhoven
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 13 apr 2015, 11:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wijkhoven »

Ah, er gaat natuurlijk best een hoeveelheid reizigers naar het ROC. Hopelijk levert dat dan voldoende ruimte op!
Alex99
Berichten: 66
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 09:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Alex99 »

Ze zijn druk aan het rijden met de nieuwe Setra's. Netjes met U-link branding erop. Ik zag trouwens ook een Pouw Touringcar staan op de buffer aan de jaarbeurszijde. Zit die toevallig op een van de snelbuzzlijnen?
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

Ik vind ze wel verdomde saai zoals ze nu gestickerd zijn. Het is duidelijk dat de grijsbruine u-ov kleur de boventoon gaat voeren, met enkele oranje accenten. Maar ik hoop dat er nog wel iets meer aan design op komt dan in tot nu toe gezien heb, met wat witte tekst op de achterkant en een oranje U op beide zijkanten.
Bij twijfel altijd klagen
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door teun »

Iemand ook een fotootje van een van de U-link busjes?
Gerben3
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 17:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Gerben3 »

Wijkhoven schreef:Gisteren aan het eind van de middag was er een ongeluk gebeurd op de kruising Herculeslaan / Laan van Maarschalkerweerd / Weg tot de Wetenschap. Daardoor stond de hele WtdW vast, inclusief alle lijnen 12 die daar stonden. Ik ga ervan uit dat dit niet de standaard wordt. Als al die dubbelgelede bussen (die daar ook nog halteren) straks weg zijn, zou de file toch ietsje korter moeten zijn! :P
Ik bedoel de storing (dus geen ongeluk) van gisterenmiddag waardoor ter hoogte van het WKZ twee trams stil zijn gevallen (net voor de bus/tramtunnel naar P+R Science Park). En dus het busverkeer ook een tijdje vast heeft gestaan. De storing van gisteren blijkt trouwens aan de stroomvoorziening te liggen, ze hebben er nog noodwerkzaamheden aan uitgevoerd zodat de stroomvoorziening stabieler wordt. Zie dit artikel: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1996362/ en deze https://www.ad.nl/utrecht/nachtelijke-n ... ~ac064978/

Trouwens in dat artikel van het AD wordt gezegd dat een chauffeur van een bus richting Amersfoort naar P+R is gelopen om passagiers daar op te halen. Maar momenteel stopt daar toch alleen maar lijn 28 richting centrum (en vanaf maandag dus ook de tram). Geen bus richting Amersfoort die bij de P+R komt, dus weet niet hoe ze daarbij komen :)
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Vanochtend met de eerste buurtbus van de dag eens meegemaakt dat de bus vol zat. Op het busstation stond er een vrij grote groep klaar om mee naar Driebergen-Zeist te gaan. Eén iemand moest staan, maar kon al vanaf Diaconessenhuis zitten. De chauffeur vertelde vanochtend al hetzelfde probleem te hebben met een schoolklas naar het NMM. Wellicht is het toch ergens verstandig om te melden dat buurtbus 575 niet geschikt is voor grote groepen. Met +6 aangekomen bij Heerewegen.

Terugweg is altijd lekker rustig en op tijd aangekomen bij Aartsbisdom. Ik merk dat de meeste chauffeurs nu wel weten waar ze moeten stoppen als je dat vraagt; kennelijk ben ik niet de enige die daar uitstapt.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

Alex99 schreef:Ze zijn druk aan het rijden met de nieuwe Setra's. Netjes met U-link branding erop. Ik zag trouwens ook een Pouw Touringcar staan op de buffer aan de jaarbeurszijde. Zit die toevallig op een van de snelbuzzlijnen?
Gisteren zag ik nog een neutrale Setra over USP rijden, lijn 12 achterna, dus die branding is best nieuw.
請勿靠近車門
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rm7 »

Mdk schreef:Ik vind ze wel verdomde saai zoals ze nu gestickerd zijn. Het is duidelijk dat de grijsbruine u-ov kleur de boventoon gaat voeren, met enkele oranje accenten. Maar ik hoop dat er nog wel iets meer aan design op komt dan in tot nu toe gezien heb, met wat witte tekst op de achterkant en een oranje U op beide zijkanten.
Volgend jaar komt er een definitief ontwerp. Dit is tijdelijk.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door teun »

Volgend jaar als in December 2020 of volgend jaar als in "(we streven er naar) in de loop van het jaar (...)"?
Laatst gewijzigd door Ardan op za 14 dec 2019, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Op Veenendaal-De Klomp zijn vandaag de haltepalen geüpdated, nu op alle perrons keurige Gelderse palen zonder stickers er overheen. Voor zolang dat duurt dan...

De reisinfo is er namelijk niet op vooruit gegaan. Zo gaan zowel 50 als 298 nu naar "Utrecht", beetje erg generiek.
298 en X80 hebben ook beide "via Renswoude, Scherpenzeel, Woudenberg" enzovoort erop staan, dus geen onderscheid voor langs en door Scherpenzeel rijden.
Knulligste is dan nog wel dat lijn 80 dus geheel op de borden ontbreekt en er ook geen vertrekstaat van hangt, het lijkt voor de onwetende reiziger dus net of er 's avonds en in het weekend niks naar Renswoude en verder rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Het went langzaam... Voor de variatie weer eens met een bus gestrand voor de afzetting i.v.m. een braderie in Scherpenzeel. Dit keer hadden ze gelukkig verkeersregelaars staat wat voorkwam dat de bus mocht straatje keren.
Gelukkig heb ik er inmiddels ervaring mee, dus kon de chauffeur nog even helpen alsnog het dorp uit te komen en weer op de juiste plek op de route te komen :p

Edit: Hij werd nog fraaier, want in Leusden-Zuid kon ik net te laat pas roepen dat 'ie rechtsaf de busbaan naar Tabaksteeg op gemoeten had... met afslaan op de baan de tegenrichting in gaat de slagboom daar niet omhoog, dus dat werd nog een keer de weg wijzen om weer op de route terug te komen. Stuur die beste man alsjeblieft nog even een keer extra op lijnverkenning...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rm7 »

teun schreef: Volgend jaar als in December 2020 of volgend jaar als in "(we streven er naar) in de loop van het jaar (...)"?
Ik verwacht voor maart 2020.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

Daniel schreef:Stuur die beste man alsjeblieft nog even een keer extra op lijnverkenning...
Tja, of je zet gewoon het navigatiescherm aan als je niet 100% zeker van je zaak bent (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Die had de bewuste chauffeur dus aan staan. Maar daar heb je niks aan als je een omleidingsbericht gemist hebt en voor de wegafsluiting staat :wink:
En het voorbijrijden van de Rijk van Loenenbaan gebeurde dus ook met navigatie aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

Nou ja, mijn ervaring is dat de omleiding ook in EBS verwerkt wordt waarmee de navigatie hem ook kent. Of was het een dusdanig korte omleiding dat ie niet in EBS stond (en daarmee dus de haltes ook gewoon op het scherm)?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Het was een omleiding van 14.00 uur tot einde dienst ja, zoals gebruikelijk bij de diverse braderieën door het jaar heen in het centrum van Scherpenzeel. En dat er een bus vastloopt op de wegafzetting, tja, dat ben ik ondertussen ook wel gewend want dit was de derde keer dit jaar :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

En, hoe doet tram 22 het j0ng0nz? Vast wel fapperts van hier die dat aan het ondervinden zijn toch? *O*
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tochjo »

De gratis ritten zijn van 14:30 tot 17:30, dus op reisverslagen moeten we nog even wachten.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Oh -o-
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door waldo79 »

Daar had ik me ook op verkeken. Tegen 11.30 werd er nog druk geoefend voor de officiële opening met genodigden.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

Ik sta momenteel in de eerste rit, dus je krijgt het zo te horen :mrgreen:
請勿靠近車門
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door waldo79 »

Ik heb de rit van 14.59 uit Centraal Station.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Vertel jungens! _O_
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rooddolfijn »

De tramlijn is heel soepel, comfortabel en snel. 70 k/h over de Koningsweg is behoorlijk snel voor een tram die straks over het Damrak heen slakt (niet letterlijk). Grote ruime tram, beter dan de Combino's, Citadissen en GTL's. Alleen de deuren in de kopbakken missen.

Afbeelding

Bij Stadion Galgenwaard heb ik een (lelijke, mijn mening) Setra voor U-LINK 41 gespot.
Afbeelding
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten