Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
De HESS'en rijden nog: vanochtend op lijn 28. Het lijkt wel alsof ze rijden op de omlopen die alleen in de spits rijden.
De 4220 heeft geen werkende bestemmingsdisplays, aan de binnenkant wel groene reisinformatie.
De 4220 heeft geen werkende bestemmingsdisplays, aan de binnenkant wel groene reisinformatie.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Wat is hier aan de hand? Een x80 die met +26 als "sorry, geen dienst" door Woudenberg langskomt en dus 6 mensen laat staan. Bussen die extreem vertraagd zijn.. :?
(ja dat heet ochtendspits, maar heb het nog nooit zo erg gezien)
Edit: op Woudenberg De Poort is de rit ri Amersfoort gestopt en gekeerd, nu stappen al deze mensen in de 82... Vandaar het "sorry, geen dienst"...
(ja dat heet ochtendspits, maar heb het nog nooit zo erg gezien)
Edit: op Woudenberg De Poort is de rit ri Amersfoort gestopt en gekeerd, nu stappen al deze mensen in de 82... Vandaar het "sorry, geen dienst"...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Op lijn 35 rijden nu ook de dubbelgeledes. Zag vanmorgen zo'n unit over de Utrechtseweg, nabij halte Molenweg in Zeist hobbelen!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Gisteren nog niet gezien...henrivanderweijden schreef:De vertrekstaat van lijn 80 hangt op de achterzijde van de paal op perron 3.
Om 7.37 uur waren het er vandaag al 10, waarvan meerdere instappers op De Klomp. Geen idee waar die dan vandaan kwamen, er stonden sowieso redelijk wat wachtende reizigers.henrivanderweijden schreef:Lijn 87 vertrek 6.57 had 1 reiziger (ik dus) en reed vanaf de Rondweg Oost ra ri Prins Clauslaan en heeft mij gedropt op Veenendaal Centrum. Heb nog geprobeerd om de chauffeur goed te laten rijden maar hij volgde de omleiding , welke dan? De omleiding is juist rechtdoor op de Rondweg Oost en de volgende rotonde er af.
De aankomende lijn 87 (7.02 uur) had ook één reiziger (ik niet dus ;) ).
Overigens is de rijtijdverdeling op de X80 kennelijk nogal afhankelijk van de chauffeur: vandaag stonden we weer bij tig haltes te wachten tot het tijd was om vervolgens alsnog met -2 op De Klomp aan te komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 736
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Het is weer een zooitje in de avondspits rond Rhenen. Diverse 280's met tussen de +15 en + 45.
Als ik verder kijk zie ik ook grote plussen op de 50 door Rhenen en de X80 en 87, die laatste zit natuurlijk gekoppeld.
Als ik verder kijk zie ik ook grote plussen op de 50 door Rhenen en de X80 en 87, die laatste zit natuurlijk gekoppeld.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Tja Rhenen, blij dat ik van die impact af ben. Had zelf een X80 die als kerende rit vanuit Amersfoort keurig op tijd was. Dat was op dit soort dagen vaak wel anders.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 736
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Ik ben er in week 2 gelukkig ook vanaf. Staat nu naar alle kanten vast. De rit van lijn 280 vanaf de Herenstraat ri Amersfoort moet nog langskomen ri Ouwehands. Ik gok op een +60 op de terugweg. Tenminste als ie niet leeg terug gaat.
En inderdaad: rit opgeheven volgens OV-tijden :(
En inderdaad: rit opgeheven volgens OV-tijden :(
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Ik zag er net op OVinfo eentje keren bij de rotonde in Rhenen, reed met +48 en ging na Tollekamp weer retour Veenendaal. Dan kan even naar Dierenpark er ook nog wel bij in mijn optiek.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Rijden de gelede Citaro's van Pouw nog versterking voor Qbuzz?
-
- Berichten: 736
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Dat zag ik ook en zo mis je 3 haltes terwijl de vorige bus er ook al niet was. Nou koste heen en weer al snel een half uur als er file is.Tom98 schreef:Ik zag er net op OVinfo eentje keren bij de rotonde in Rhenen, reed met +48 en ging na Tollekamp weer retour Veenendaal. Dan kan even naar Dierenpark er ook nog wel bij in mijn optiek.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Volgens mij zou er beter wat aan die files in Rhenen gedaan kunnen worden, die gooien de hele regio door de war. Ik zag een tweet van Syntus langskomen over een uitgevallen lijn 17 bijvoorbeeld door eerder opgelopen vertraging, terwijl er in Amersfoort absoluut niks van een erg drukke spits te merken was. Dat waren puur de vertragingen uit Rhenen die nog doorwerkten (alleen nu dan via de 280 i.p.v. de X80).
Over de X80 trouwens: daar zag ik vandaag al weer wat meer Setra's op rondrijden. Leek redelijk om en om te zijn, dus de ritten die op 87 keren uiteraard met een Citea ter voorkoming van cabriobussen in de winter
Over de X80 trouwens: daar zag ik vandaag al weer wat meer Setra's op rondrijden. Leek redelijk om en om te zijn, dus de ritten die op 87 keren uiteraard met een Citea ter voorkoming van cabriobussen in de winter
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Vertraging van lijn 87 komt ook door niet werkende infra bij de halte Robijnenbosweg en chauffeurs die het rondje nog niet snappen. Vanmorgen reed om 7 uur weer een bus in de verkeerde richting langs de halte. Wat erger was, deze kwam wel door de eerste paal van de bussluis, maar niet door de tweede en kon dus nergens meer heen. Niet afgewacht hoe dit is afgelopen, maar mogelijk komt daar de +36 vandaan.henrivanderweijden schreef:...
Vervolg: waar lijn 87 helemaal heen is gereden weet ik niet maar de X80 waar die weer op moest overgaan rijdt nu met +36 vanaf de Klomp :(
Vanavond heeft nog een bus het geprobeerd er door te komen, maar kwam niet voorbij de eerste paal. Na achteruitrijden (het is daar heel krap) via het fietspad er langs gegaan (is ook heel krap). De volgende bussen zijn allemaal via het fietspad langs de halte gereden.
Positief: er zijn al wel enkele in en uitstappers op de nieuwe halte Robijnenbosweg.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
De pollers kunnen we ook laten zakken middels een sleutel (die de chauffeurs bijna allemaal hebben) heb ik vernomen. Werkte zelfs dat niet of werd dat niet geprobeerd?
Ik keer zelf vanaf 5 januari weer terug in de concessie dus zie het dan voor het eerst. Ben benieuwd wat me te wachten staat :Y
Ik keer zelf vanaf 5 januari weer terug in de concessie dus zie het dan voor het eerst. Ben benieuwd wat me te wachten staat :Y
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Kan me voorstellen dat het gewoon ook nog gewenning is (en weten dat je die sleutel bij je hebt). Op De Klomp zie ik ook nog wel chauffeurs op het laatste moment corrigeren naar welk perron ze rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Prins Clauslaan lijkt mij juist goed (om de afsluiting van de Industrielaan te omzeilen). Dan kan je zo via Raadhuislaan en Kerkewijk naar het station.henrivanderweijden schreef:(..)
Lijn 87 vertrek 6.57 had 1 reiziger (ik dus) en reed vanaf de Rondweg Oost ra ri Prins Clauslaan en heeft mij gedropt op Veenendaal Centrum. Heb nog geprobeerd om de chauffeur goed te laten rijden maar hij volgde de omleiding , welke dan? De omleiding is juist rechtdoor op de Rondweg Oost en de volgende rotonde er af.
(..)
Doorrijden op de rondweg naar de volgende rotonde én dan de omleiding voor vrachtwagens volgen.. kom je ook weer op de kruising van de Raadhuislaan uit (langs het politiebureau).
Is gewoon een klote omleiding.. geen idee wat er nou zoveel tijd in beslag neemt om dat stuk straat te vernieuwen (ondergronds).
@Daniel. Bedankt voor de reactie omtrent de Klomp. :pos:
2 lichtmasten minder.. lijkt mij toch ook wel een verlies aan licht? (veiligheid, zichtbaarheid etc..).Tom98 schreef:(..) Ze gaan dus wel z.s.m. weg, maar tot die tijd dus even het lint in het kader van zichtbaarheid.Daniel schreef: De lantaarnpalen aan beide uiteinden van het derde perron zijn nog niet omver gereden Wel zijn ze omwikkeld met roodwit lint
Gewoon een geel/zwart geblokte romp om die palen plaatsen, dan zijn ze zichtbaar en 'goed' sturen.
Ja, dat zal nog ff duren totdat er een gerenoveerde en verbrede brug ligt.. plus bijbehorende aansluitingen..Daniel schreef:Volgens mij zou er beter wat aan die files in Rhenen gedaan kunnen worden, die gooien de hele regio door de war. (..)
Als er wat op de A50 gebeurd richting zuiden.. of de A12 na Wageningen staat stevig vast.. gaan de mensen die richting Nijmegen moeten via Rhenen rijden, is mijn indruk. Daar kan Rhenen en omgeving niet zoveel aan doen..
Tja, misschien niet zo'n doorkoppeling met een bus uit Rhenen tijdens spitstijden maken? Syntus kan toch weten dat reistijden dan niet betrouwbaar zijn?Daniel schreef: Ik zag een tweet van Syntus langskomen over een uitgevallen lijn 17 bijvoorbeeld door eerder opgelopen vertraging, terwijl er in Amersfoort absoluut niks van een erg drukke spits te merken was. Dat waren puur de vertragingen uit Rhenen die nog doorwerkten (alleen nu dan via de 280 i.p.v. de X80).
Tja, sleutel bij hebben is één ding.. weet jij waar die sleutel precies in moet?Tom98 schreef: De pollers kunnen we ook laten zakken middels een sleutel (die de chauffeurs bijna allemaal hebben) heb ik vernomen. (..)
(ik denk dat het een soortgelijke 'huissleutel' is die in het sleutelkastje aan de paal met de verlichting gestoken moet worden? )
Lekker zoekplaatje in het donker.. hoe lang blijft de poller in daalstand? (genoeg tijd om weer terug in de bus te komen en er schadevrij doorheen te rijden?)
ff snel achteruit en over het fietspad is dan misschien wel risicovoller.. maar wel de zekerheid dat je er langs komt.
Was een slagboomsysteem niet beter/ betrouwbaarder geweest?
Pollersystemen zijn nou niet echt betrouwbaar in hun constante werking, d8 ik.
-
- Berichten: 736
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
De bus moet sochtends eerst naar Petenbos dus heeft niets in het centrum te zoeken op de heenweg.Durashift schreef:Prins Clauslaan lijkt mij juist goed (om de afsluiting van de Industrielaan te omzeilen). Dan kan je zo via Raadhuislaan en Kerkewijk naar het station.henrivanderweijden schreef:(..)
Lijn 87 vertrek 6.57 had 1 reiziger (ik dus) en reed vanaf de Rondweg Oost ra ri Prins Clauslaan en heeft mij gedropt op Veenendaal Centrum. Heb nog geprobeerd om de chauffeur goed te laten rijden maar hij volgde de omleiding , welke dan? De omleiding is juist rechtdoor op de Rondweg Oost en de volgende rotonde er af.
(..)
Doorrijden op de rondweg naar de volgende rotonde én dan de omleiding voor vrachtwagens volgen.. kom je ook weer op de kruising van de Raadhuislaan uit (langs het politiebureau).
Is gewoon een klote omleiding.. geen idee wat er nou zoveel tijd in beslag neemt om dat stuk straat te vernieuwen (ondergronds).
.
Daardoor kwam ie dus rond 7 uur verkeerd door t Petenbos .....
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Ja, we hebben een instructie (met foto) gekregen waar het sleutelgat zit. Hoe lang die poller naar beneden blijft weet ik niet, neem aan dat daar wel voldoende tijd ingebouwd zit.Durashift schreef: Tja, sleutel bij hebben is één ding.. weet jij waar die sleutel precies in moet?
(ik denk dat het een soortgelijke 'huissleutel' is die in het sleutelkastje aan de paal met de verlichting gestoken moet worden? )
......
Was een slagboomsysteem niet beter/ betrouwbaarder geweest?
Pollersystemen zijn nou niet echt betrouwbaar in hun constante werking, d8 ik.
Het is overigens onze fietsenhok-sleutel.
Wat betreft de betrouwbaarheid: in Hengelo passeren we met lijn 12 ook tweemaal een poller. In mijn beleving werkt dat perfect. Overigens zitten in busbanen eigenlijk altijd noodlussen in het wegdek voor negenogen en slagbomen/pollers zodat je nooit strandt. Negenoog wordt gewoon in de regeling van de VRI meegenomen als er een voertuig op gaat staan (ook i.v.m. medegebruik door taxi's, gemeente en hulpdiensten zonder spoed) en slagboom/poller gaat na een paar minuten open. Wel tijdsverlies dus maar je strandt niet. Ik weet niet of dat hier ook zo is omdat het geen busbaan betreft maar openbare weg :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 79
- Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
De 280 die gisteren om 17:26 vanaf Amersfoort CS moest vertrekken richting Rhenen had ook +20.Daniel schreef:Volgens mij zou er beter wat aan die files in Rhenen gedaan kunnen worden, die gooien de hele regio door de war. Ik zag een tweet van Syntus langskomen over een uitgevallen lijn 17 bijvoorbeeld door eerder opgelopen vertraging, terwijl er in Amersfoort absoluut niks van een erg drukke spits te merken was. Dat waren puur de vertragingen uit Rhenen die nog doorwerkten (alleen nu dan via de 280 i.p.v. de X80).
Is zeker ook een kerende rit uit Rhenen? :(
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Die komt binnen als 280, rijdt dan nog een rondje lijn 4, dan als de 3 naar Vathorst en als 5 terug. Dan pas vertrekt hij weer als 280.
Zo te zien is die 280 gisteren te laat binnengekomen en heeft de heenweg lijn 4 overgeslagen en heeft halverwege bij Bovist de rit met +9 opgepakt. Dit is er daarna niet meer uitgereden in lijn 3 en 5, waardoor de 280 met +10 weer is vertrokken.
Zo te zien is die 280 gisteren te laat binnengekomen en heeft de heenweg lijn 4 overgeslagen en heeft halverwege bij Bovist de rit met +9 opgepakt. Dit is er daarna niet meer uitgereden in lijn 3 en 5, waardoor de 280 met +10 weer is vertrokken.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Komt het dan door de drukte bij Maarsbergen? Met lijn 280?
Nu ook 2x in de avond lijn 80 gepakt naar de Klomp en dan de overstap op de 50. Ben je nu 15 min langer onderweg.
Lijn 280 2x meegemaakt in de ochtend, maar +2 min ongeveer qua vertraging.
Nu ook 2x in de avond lijn 80 gepakt naar de Klomp en dan de overstap op de 50. Ben je nu 15 min langer onderweg.
Lijn 280 2x meegemaakt in de ochtend, maar +2 min ongeveer qua vertraging.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 79
- Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Aha oke, dan zit er dus ook (te) weinig buffertijd tussen deze ritten zeker?Tom98 schreef:Die komt binnen als 280, rijdt dan nog een rondje lijn 4, dan als de 3 naar Vathorst en als 5 terug. Dan pas vertrekt hij weer als 280.
Zo te zien is die 280 gisteren te laat binnengekomen en heeft de heenweg lijn 4 overgeslagen en heeft halverwege bij Bovist de rit met +9 opgepakt. Dit is er daarna niet meer uitgereden in lijn 3 en 5, waardoor de 280 met +10 weer is vertrokken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Elke keer als ik in Maarsbergen kwam was dat in de middagspits (altijd late dienst). De file was dan eigenlijk altijd van Woudenberg richting A12. De andere kant op reed wel redelijk door. De file kost je daar zo 10 minuten, soms zelfs richting de 20.yordietje schreef:Komt het dan door de drukte bij Maarsbergen? Met lijn 280?
Nu ook 2x in de avond lijn 80 gepakt naar de Klomp en dan de overstap op de 50. Ben je nu 15 min langer onderweg.
Lijn 280 2x meegemaakt in de ochtend, maar +2 min ongeveer qua vertraging.
Bijkomend nadeel is dat de 280 nu de dagelijkse ellende in Rhenen heeft overgenomen van de (X)80. Dat varieert tussen de +5 en +45, maar gemiddeld kostte het mij 10-15 minuten. Je hebt nu dus twee bottlenecks waar het elke dag vaststaat. Dat levert zoveel vertraging op dat je dat niet meer goedmaakt.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Ja. Er zit in Amersfoort eigenlijk overal (te) weinig buffertijd. Overdag heb je in principe precies genoeg tijd om passagiers te laten uitstappen, het rondje te rijden en de nieuwe passagiers te laten instappen. Kom je te laat binnen, dan vertrek je vaak dus ook weer te laat. Vooral omdat je ook nog naar de WC moet soms, en er regelmatig chauffeurswissels in die tijd plaatsvinden. Alleen 's avonds laat zit er soms meer buffertijd in (10 min, soms 20). Maar overdag is dat tussen de 3 en 8 minuten.erwinraasveld schreef: Aha oke, dan zit er dus ook (te) weinig buffertijd tussen deze ritten zeker?
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Zojuist een amba op u-link 41. Zijn nog niet alle setra's binnen of is het aannemelijk zijn dat ze bezig zijn met bestickering/ inbouw van apperatuur, software oid?
Bij twijfel altijd klagen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Volgens mij zijn er iets meer omlopen dan Setra's, dus mogelijk moeten in de spits een paar VDL's ingezet worden. Dat weet ik echter niet zeker, kan inderdaad ook met inbouw/bestickeren/instructie te maken hebben (chauffeurs moeten korte instructie volgen om schade aan de kont te voorkomen )
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 181 gasten